کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال به زیر 2 تریلیون دلار

1401/01/18
کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال به زیر 2 تریلیون دلار

براساس آخرین نمودار نزولی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارزش بازار به زیر 2 تریلیون دلار رسیده است. مارکت با ادامه این روند شاهد کاهش 5 درصدی قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته بوده است، در همین حال نیز اتریوم و بزرگترین رقبای آن بایننس کوین، سولانا، کاردانو و آوالانچ همه بین 5 درصد تا 10 درصد کاهش داشته اند.
ریپل و لونا ترا به ترتیب 5 و 7 درصد کاهش یافته اند، در حالی که دوج کوین، این هفته پس از خرید یک سهام عمده در توییتر و پیوستن به هیئت مدیره آن، میلیاردر تسلا و حامی دوج کوین، ایلان ماسک افزایش یافته بود، 13 درصد سقوط کرد.
سقوط بیت کوین و ارزهای دیجیتال پس از صورتجلسه فدرال رزرو و توافق مقامات برای شروع کاهش ترازنامه بانک به میزان 95 میلیارد دلار در ماه، که احتمالاً از ماه می آغاز خواهد شد، شروع شده است.
در اوایل این هفته، با هشدار رئیس فدرال رزرو در مهار تورم، ارزش بازارهای مالی با افزایش شاخص ترس کاهش یافته اند. همچنین فدرال رزرو اخیرا شروع به افزایش نرخ بهره کرده و آغاز به کاهش ترازنامه خود نموده است.
تیم معاملاتی بیت کوین و صرافی ارز دیجیتال Bitfinex  در بیانیه ای اعلام کردند: چشم انداز ادامه انقباض پولی توسط فدرال رزرو، سرمایه گذاران بازار سهام را که از مزایای سیاست های تطبیقی بانک مرکزی ایالات متحده در دهه گذشته بهره مند شده اند را عصبانی کرده است.
بر اساس داده ‌های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ‌ای گلس نود، بیت‌ کوین ‌ها در ماه گذشته با سرعتی بی‌ سابقه از صرافی‌ ها خارج شدند، چیزی که عموماً به عنوان یک سیگنال صعودی تلقی می‌شود، زیرا نشان می‌دهد خریداران به‌جای فروش کوین ها به دنبال هولد بلندمدت کوین ها هستند.

کنفرانس بیت کوین 2022

این هفته، در راستای برگزاری کنفرانس بیت کوین 2022 بزرگترین حامیان بیت کوین در میامی گرد هم می آیند. در کنفرانس بیت کوین سال گذشته السالوادور اعلام کرد قصد دارد بیت کوین را به عنوان ارز قانونی بپذیرد.
همچنین شرکت نرم ‌افزار هوش تجاری میکرواستراتژی که ذخیر بیت کوین خود را در چند روز اخیر افزایش داده است، این هفته اعلام کرد که یک بخش دیگر از بیت‌ کوین را با هزینه 200 میلیون دلاری خریداری نموده است. این شرکت به رهبری مایکل سایلر، اکنون دارای 129218 بیت کوین به ارزش حدود 6 میلیارد دلار می باشد.
الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار FxPro در خصوص این سر مایه گذاری اخیر میکرواستراتژی نوشت: این واقعیت که حتی چنین خریدار بزرگی نتوانست بازار را گرم کند، باعث می‌شود با احتیاط به آینده نزدیک نگاه کنیم.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال به زیر 2 تریلیون دلار
سوال امنیتی :8+31 = ?