کاهش ذخایر نهادی اتریوم پس از ادغام

1401/06/31
کاهش ذخایر نهادی اتریوم پس از ادغام

پس از به‌ روزرسانی موفقیت ‌آمیز مرج اتریوم، هولدر های نهادی و بزرگ اتریوم به سرعت شروع به توزیع مجدد دارایی‌ های خود در بازار کردند که احتمالا منبع اصلی فشار فروش بزرگ دارایی بوده و قیمت اتریوم را به سطح جولای رسانده است. پیش از این نهنگ های اتریوم برای حمایت از فرایند مرج اتریوم حجم ذخایر خود را افزایش داده اند و همزمان با ادغام بیشتر فشار فروش اتریوم توسط خرده فروشان ایجاد شده است.

در شش روز گذشته، آدرس ‌هایی که 1000 تا 10000 اتریوم دارند، 2.24 درصد از انباشت خود را کاهش داده‌ اند، که با توجه به مقدار حجم انباشت نسبی آنها در بازار، یک افزایش قابل توجه در فشار فروش ایجاد کرده است.

علیرغم نقد شوندگی بالای مارکت اتریوم، بازارسازان نمی ‌توانند حجم عظیم معاملات فروش که بر قیمت دارایی تأثیر گذاشته را نادیده بگیرند با این حال کارشناسان معتقدند که پس از عبور از نوسانات مربوط به اعلام نرخ بهره سپتامبر توسط فدرال رزرو قیمت اتریوم بهبود خواهد یافت. لازم به ذکر است قیمت بیت کوین و اتریوم پس از اعلام 75 درصدی نرخ بهره سپتامبر کاهش یافته است.

دلایل افزایش فروش اتریوم و کاهش قیمت دارایی

طبق توضیحات تحلیلگران سنتیمنت، انباشت قبل از ادغام توسط نهنگ های غول پیکر اتریوم عمدتا سوداگرانه بوده و سرمایه گذاران نهادی قصد نداشتند دارایی را پس از به روز رسانی شبکه هولد نمایند، طبق استدلال کارشناسان؛ چنین افزایش سریعی در فشار فروش نمی تواند طبیعی باشد.

از سوی دیگر رویداد "فروش خبر" که هفته ها قبل از مرج اتریوم در بازار ایجاد شد، تنها چند روز قبل از به‌ روزرسانی، به دلایل نامشخص، به «خرید اخبار» تغییر کرد و منجر به افزایش فشار فروش در مارکت اتریوم شد.

تغییر ذهنیت سرمایه گذاران به احتمال زیاد از دیگر دلایل اصلی افزایش بیش از 10 درصدی اتریوم چند روز قبل از اجرای به روز رسانی مرج بوده است. متأسفانه، تقریبا بلافاصله پس از انتقال از اثبات کار به اثبات سهام، اتریوم بیش از 20 درصد ارزش خود را از دست داد.

چشم انداز فنی اتریوم نیز نزولی بوده و اتریوم به زیر میانگین متحرک 50 روزه کاهش یافته است. با این حال، حجم معاملات ثابت بیانگر اینست که روند صعودی در حال محو شدن نیست و احتمالا پس از کاهش به پایین ترین سطح ماهانه احتمالا قیمت اتریوم افزایش خواهد یافت.

اگرچه نوسانات یک ویژگی اصلی ارز دیجیتال است، اما این نوسان برای اتریوم بسیار زیاد است. نوسانات قیمت اتریوم از ابتدای شش ماهه دوم سال پیشرونده بوده و پیش از ادغام اتریوم به تدریج از سطح 1800 دلار افزایش یافته است. با این حال، با توجه به الگوی نزولی نمودار فنی اتریوم، امکان اصلاح 25 درصدی دیگر نیز از قیمت فعلی وجود دارد و اتریوم ممکن است تا 1000 دلار نیز کاهش یابد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش ذخایر نهادی اتریوم پس از ادغام
سوال امنیتی :9+89 = ?