کاهش ذخایر نهنگ های USDC به کمترین میزان دو سال گذشته

1401/06/01
کاهش ذخایر نهنگ های USDC به کمترین میزان دو سال گذشته

براساس داده های گلس نود، نوسانات مداوم قیمت در بازار ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی بر استیبل کوین USDCتأثیر گذاشته و عملکرد ضعیف و نزولی اخیر، آدرس نهنگ‌ های این استیبل کوین را به کمترین میزان دو سال گذشته رسانده است.

طبق گزارش رویترز، دلیل ضعف عملکرد دومین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار، تحریم اخیر وزارت خزانه داری ایالات متحده علیه تورنادو کش بوده است. این تحریم نه تنها باعث کاهش ارزش یو اس دی کوین بوده، بلکه بر تتر، رقیب اصلی این استیبل کوین نیز تأثیر گذاشته است.

پس از تحریم تورنادو کش، Circle، شرکت مادر توسعه دهنده یو اس دی کوین، حدود 75000 توکن USDC که توسط برخی از آدرس های متصل به تورنادو کش نگهداری می شدند را مسدود کرد. این اقدام باعث کاهش ارزش بازار استیبل کوین شد.

با این حال، استیبل کوین تتر عملکرد متفاوتی داشته و در نتیجه، بازارهای استیبل کوینUSDT چند روز پس از تحریم خزانه داری ایالات متحده شاهد افزایش حدود 2 میلیون دلاری بوده است.

تحلیلگران صنعت با مقایسه عملکرد استیبل کوین های USDT و USDC اظهار داشته اند که سرمایه گذاران پس از اقدام ایالات متحده سرمایه خود را از USDC به USDT منتقل کرده اند.

همچنین طبق داده‌ های گلس نود؛ میانگین متحرک هفت روزه سپرده ‌های ارزی یو اس دی کوین به پایین ‌ترین حد 17 ماه گذشته رسیده است.

تنها روند مثبت USDC در هفته های اخیر

با این حال، استیبل کوین USDC علیرغم کاهش ارزش بازار، شاهد افزایش بخشی از عملکرد خود بوده و میانگین حجم تراکنش هفتگی خود را به بالاترین سطح سه سال اخیر افزایش داده است و این رشد اخیر بیشتر از رشد قبلی در ژوئن امسال بوده است.

در رقابت با استیبل کوین تتر در جولای 2022 به عنوان استیبل کوین پیشرو سال از نظر ارزش بازار، استیبل کوین USDC در رقابتی تنگاتنگ حدود 11 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را افزایش داد. با این حال پس از رویداد تورنادو کش، دستاوردهای پیشین خود را از دست داد.

از سوی دیگر، استیبل کوین تتر تاکنون درباره موضع خود درباره مسدود کردن توکن‌ های USDT متصل به تورنادو کش اظهار نظر نکرده است. با این حال، طبق بیانیه وزرات خزانه داری ایالات متحده پیامد قانونی منفی برای شرکت‌ های استفاده کننده از میکسر وجود خواهد داشت و تمام دارایی ها و منافع موجود در دارایی تورنادو کش مسدود شده و باید به OFAC گزارش شود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش ذخایر نهنگ های USDC به کمترین میزان دو سال گذشته
سوال امنیتی :4+73 = ?