کاهش کارمزد های شبکه اتریوم به پایین ترین میزان

1400/12/19
کاهش کارمزد های شبکه اتریوم به پایین ترین میزان

کارمزد تراکنش ‌های بلاک چین اتریوم (ETH) به پایین‌ترین میزان خود از ماه اوت تا به الان رسیده، اما باز هم نمی توان گفت که کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم ارزان شده اند. بر اساس داده‌ های کوین متریکس  میانگین متحرک هفت روزه تراکنش های اتریوم تا 9 مارس بالغ بر 11.14 دلار بوده است که آن را در بین سطوح ثبت شده در اواخر سال 2021 قبل از افزایش چشمگیر کارمزد ها به 55 دلار قرار داده است. 
هزینه تراکنش ها در شبکه اتریوم از آگوست 2021 به بعد این اندازه پایین نبوده است. نکته قابل توجه این است که هزینه کارمزد های این شبکه پس از حدود 3 ماه ماندن در این محدوده دوباره افزایش پیدا کرده و کارشناسان این افزایش را به افزایش علاقه به اکوسیستم های NFT و DeFi نسبت می دهند.
اکنون در زمان نگارش این خبر به نظر می‌رسد ازدحام شبکه اتریوم بسیار کمتر شده، با داده‌ های اتر اسکن که هزینه کارمزد را حدود 30 Gweiبرابر با 1.53 دلار برای تأیید سرعت پایین و 32 Gwei برابر با 1.64 دلار برای تأیید سرعت بالا تخمین می ‌زند.
داده های Ycharts همچنین نشان می دهد که میانگین هزینه کارمزد اتر از ابتدای سال به سرعت در حال کاهش بوده است و از 218 Gwei در 10 ژانویه به 40.82 Gwei در روز گذشته سقوط کرده است.
در بحبوحه رشد پررونق توکن غیرقابل تعویض اتریوم (NFT) و بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سال 2021، این شبکه بارها به دلیل هزینه های بالای کارمزد ها مورد انتقاد قرار گرفته است. تنها راه حل فعلی مشکل کارمزد بالا در شبکه اتریوم، ارائه گسترده راه‌ حل ‌های مرتبط با لایه دوم (Layer-two Solutions) در پروژه ‌های مختلف و اجرایی شدن شاردینگ در Ethereum 2.0 است. با این حال، هنوز هم راه‌ هایی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان کارمزد کمتری پرداخت کرد.

کاهش حجم معاملات مارکت های اتریوم

ازدحام کمتر و کارمزدهای کمتر به نظر می رسد با کاهش حدس و گمان یا علاقه به NFT و DeFi در ابتدای سال جاری نسبت به اواخر سال 2021 مرتبط باشد.
از نظر 30 روز گذشته، داده‌های DappRadar نشان می‌دهد که 9 بازار از 10 بازار برتر اتریوم شاهد کاهش حجم معاملات بوده ‌اند، به طوری که LooksRare رتبه اول و OpenSea رتبه دوم هر دو 78.27 درصد و 34.75 درصد کاهش یافته ‌اند. از دیگر زیان های قابل توجه می توان به SuperRare و Rarible با 73.29درصد و 80.65 درصد اشاره کرد.
پیش ‌بینی ‌ها و تحلیل‌ ها در مورد آینده اتریوم نشان می دهد که قیمت اتریوم تا چند سال آینده به بالاترین حد خود خواهد رسید. افزایش محبوبیت اتریوم در میان کاربران و تمایل به خرید و نگهداری اتریوم نیز شاهد این مدعاست.

جدیدترین و بهترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنین.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش کارمزد های شبکه اتریوم به پایین ترین میزان
سوال امنیتی :7+47 = ?