کدام صرافی ها کاربران ایرانی را تحریم نکرده اند(7 صرافی خارجی مناسب کاربران ایرانی)

1401/06/08


کدام صرافی ها کاربران ایرانی را تحریم نکرده اند(7 صرافی خارجی مناسب کاربران ایرانی)کدامند؟ همون طور که همگی اطلاع داریم که یکی از صرافی های با قدرت جهان یعنی صرافی بایننس ایرانی ها را تحریم کرده و تصمیم بر این گرفته که به ایرانی ها خدماتی ارائه نکنه به خاطر همین، کار را برای فعالان بازار کریپتوکارنسی دشوار کرده به دنبال این اقدام تحریم‌ های بین ‌المللی روی کشورمون ایران افزایش پیدا کرد و تعدادی از شرکت ‌های مالی و صرافی‌ های مطمئن دیگه با ایرانی‌ ها همکاری نکردن.

از طرفی هم بازار ارز های دیجیتال به اوج رسیدن و کاربر های بی شماری به دنبال به دست آوردن سود از این بازار بودن ولی تحریم ‌هایی که علیه ایران بود، خرید و فروش و معامله ارز های دیجیتال برای ایرانی ها امکان پذیر نبود.

صرافی خارجی مناسب کاربران ایرانی

 ولی این تحریم ها مانعی برای ورود ما ایرانی ها به دنیای ارز های دیجیتال نبود چرا که صرافی ‌هایی هنوز موجود هستن که به ایرانی ‌ها خدمات ارائه میکنن و میتونین در این پلتفرم ‌ها اقدام به معامله و خرید و فروش کنیم. 

در ادامه مقاله "کدام صرافی ها کاربران ایرانی را تحریم نکرده اند(7 صرافی خارجی مناسب کاربران ایرانی)" قصد داریم بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال که هنوز ایرانی ها را تحریم نکردن را حضور شما همراهان عزیز معرفی کنیم و نیز ملاک ‌های لازمه جهت انتخاب صرافی قابل اطمینان را شرح میدیم.

ویژگی های یک صرافی ارز های دیجیتال مناسب برای ایرانی ها

بالا هم ذکر کردیم که با توجه به تحریم ‌های مالی که اخیراً علیه ایران اعمال شده، مبادله های مالی با ایران در اکثر مواقع با محدودیت‌ و برخی مواقع با سرکوب مواجه شده. صرافی ‌های بین المللی ارز های دیجیتال هم همچنین تحریم هایی برای ایرانی ها اعمال کردن و از خدمات و سرویس برای معامله ‌گر های ایرانی خوداری نمودن.

 همونطور که پیش تر هم گفتیم این تحریم ها دلیلی بر این نیستن که در این بازار حضور نداشته باشیم به خاطر همین علت معامله ‌گر های ایرانی ارز های دیجیتال، از دو نوع صرافی بهره میبرن:

نوع اول این صرافی های خارجی، کاربر های ایرانی را به رسمیت میشناسد

برای این نوع از صرافی های خارجی اگه بخوایم مثالی بزنیم صرافی ارز دیجیتال کوینکس یکی از بارز ترین مثال ها هستش که کاربر های ایرانی را به رسمیت میشناسه و سرویس و خدمات معاملاتی خودش را برای ایرانی ها عرضه میکنه.

نوع دوم این صرافی های خارجی، در دو مورد انعطاف دارند

نوع دوم از صرافی های خارجی، در خصوص احراز هویت برای کاربر ها سخت‌ گیری ندارن و یا کلاً احراز هویت ندارن و همچنین در مورد مقدار برداشت از حساب به ‌صورت روزانه هم محدودیت ‌هایی ندارن حتی اگه کاربر اقدامی برای احراز هویت انجام نداده باشه.

صرافی خارجی مناسب کاربران ایرانی

 

خب حالا باید چه ویژگی هایی داشته باشه:

1. دارای پشتیبانی آنلاین و قوی بوده و پاسخ به ابهامات کاربر ها در اسرع وقت

2. آسون بودن نحوه بهره گیری از سایت صرافی برای خرید یا فروش و معامله

3. دشوار نبودن انجام مراحل احراز هویت کاربر ها

4. داشتن امنیت بالا در مقابل حملات هکر ها

5. پشتیبانی از ارز های دیجیتال گوناگون

6. کم بودن کارمزد معاملات ارز دیجیتال

کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می‌کند؟

قبل تر هم اشاره شد که با وجود همه ی این سختی ها هنوز راه ‌هایی جهت استفاده معامله‌ گر های ایرانی از صرافی‌ های بزرگ و معتبر، هستش. موقع ثبت نام در صرافی جهانی می بایست مراحل احراز هویت بگذرونین و چون کاربر های ایرانی تحریم شدن و اگه این صرافی ها متوجه ملیت ما بشن اجازه فعالیت نمیدن.

 به همین علت در مقاله "کدام صرافی ها کاربران ایرانی را تحریم نکرده اند(7 صرافی خارجی مناسب کاربران ایرانی)" فهرستی از صرافی های خارجی را برای شما عزیزان آماده کردیم که میتونن جایگزین مناسبی برای صرافی بایننس باشن که احتیاج به احراز هویت هم ندارن و یا این که با محدودیت ‌های معقول که دارن، کاربر های ایرانی میتونن مشغول واریز و برداشت باشن؛ بدون این که مشکلی پیش بیاد.

معیارهای انتخاب یک صرافی معتبر

در این بخش قصد داریم 7 معیار انتخاب یک صرافی معتبر را همراه با توضیحات کوتاه ارائه کنیم چرا که با دونستن معیار های انتخاب یک صرافی معتبر میتونین انتخاب درست تر و هوشمندانه ‌تر داشته باشین.

1- داشتن پشتیبانی:

 اولین موردی که می بایست حتماً در نظر داشته باشین بود و نبود پشتیبانی هستش چرا که هنگام انجام معاملات امکان داره با مشکلاتی مواجه بشین که احتیاج به یک مشاور باشه. بنابراین پشتیبانی آنلاین در لحظه برای انجام معاملات اساسی ترین معیار جهت انتخاب یک صرافی معتبر به حساب میاد.

2- میزان شهرت و محبوبیت:

میزان محبوبیت و شهرت یک صرافی نشون ‌دهنده این هستش که تعداد کاربر بسیاری به این صرافی اعتماد کردن پس مطلوب ترین انتخاب هستش البته قابل ذکر هستش نباید به خاطر این معیار چشم به روی سایر معیار ها بست زیرا این تنها یکی از معیار ها هستش که باید در نظر داشت.

3- داشتن امنیت:

لازم به دقت هستش که صرافی خارجی معتبری که انتخاب میکنین می بایست ویژگی‌ های امنیتی استاندارد را داشته باشه بالاخره قرار دارایی خود را از این طریق خرید و فروش و معامله کنین.

4- وجود احراز هویت:

 وجود احراز هویت امنیت پول را به حداکثر میرسونه. در برخی از صرافی ‌ها همچون بایننس احراز هویت اجباری شده ولی در بعضی هم بعد از پایان یافتن ثبت ‌نام سرویس ارائه میکنن.

5- داشتن یا نداشتن محدودیت جغرافیایی: 

پیش از ثبت ‌نام در صرافی می بایست لیست کشور های مجاز را بررسی کنین. تعدادی از صرافی ‌ها به کاربر های ایرانی خدمات و سرویس ارائه نمیکنن و هر موقع متوجه ایرانی بودن کاربر بشن حساب را مسدود کرده و دارایی از دسترس خارج میشه.

6- میزان کارمزد: 

همون طور که اطلاع دارین صرافی ‌ها موقع انجام تراکنش، هزینه ‌ای را به‌ عنوان کارمزد میگیرن که این کارمزد در پلتفرم ‌ها مختلف هستش پس باید این مورد هم در نظر داشته داشته باشین که کارمزد دریافتی معقول باشه.

7- چگونگی واریز پول: 

پرداخت پول به صرافی خارجی با استفاده از استیبل کوین ‌ها هستش که پیش از اقدام به ثبت ‌نام می بایست بررسی کنین که صرافی خارجی که قصد انتخاب کردنش را دارین از کدوم ارز ها پشتیبانی میکنه که بعداً دچار مشکل نشین.

فهرستی از صرافی های خارجی و معتبر ارز های دیجیتال برای کاربر های ایرانی

اگه تا به اینجای مقاله "کدام صرافی ها کاربران ایرانی را تحریم نکرده اند(7 صرافی خارجی مناسب کاربران ایرانی)" را با دقت مطالعه کرده باشین بیان شد که قصد داریم فهرستی از صرافی های خارجی و معتبر را ارائه کنیم که احتیاجی به احراز هویت هم ندارن ولی همین اول باید بگیم چون احراز هویت ندارن باید با بعضی موارد کنار بیاین از جمله استفاده محدود از خدمات و سرویس صرافی مورد نظر و مورد بعدی به علت محدودیت‌ های بانکی معامله گر های ایرانی به طور معمول امکان انتقال دادن پول فیات به این صرافی ‌ها را ندارن.

صرافی های خارجی مناسب کاربران ایرانی

بنابراین به اجبار باید از استیبل کوین ها استفاده کنین و همچنین قابل ذکر هستش که موقع ایجاد حساب یا بهره گیری از این پلتفرم ‌ها می بایست IP سیستم خود را مخفی نگه دارین چرا که با استفاده از IP به ملیت شما پی میبرن و اگه ایرانی بودن کاربر مشخص بشه حسابش مسدود شده و دارایی از دسترس خارج میشه. پس باید همواره از VPN استفاده کنین.

خب حالا بریم چند تا صرافی خارجی معتبر را معرفی کنیم:

 

1. صرافی کوینکس 

صرافی کوینکس با عرضه سرویس به چندین کشور جز بهترین صرافی های ارز های دیجیتال هستش. این پلتفرم بدون توجه و اهمیت دادن به تحریم‌ ها، همه ی سرویس های لازمه را به کاربر های ایرانی عرضه میکنه و ایرانی ها میتونن بدون مشکل و استرس مشغول به خرید و فروش و معامله ارز های دیجیتال باشن. توصیه میکنیم که همه ی سرمایه خود را در این صرافی نگهداری نکنین.

2. صرافی سوشی ‌سوآپ

صرافی سوشی سوآپ

نرم افزار سوشی‌ سوآپ روی اتریوم اجرا میشه و به دنبال تشویق شبکه ‌ای از کاربر ها جهت بهره گیری از پلتفرمی هستش که کاربر ها میتونن دارایی ‌های کریپتو را معامله و خرید و فروش کنن.

 شاید کار کردن با سوشی ‌سوآپ اوایل کمی گیج‌ کننده به ‌نظر بیاد ولی یه طور قطع میتونه در مسیر معامله و به دست آوردن سود، کمک کننده باشه.

3. صرافی کوکوین

سومین صرافی خارجی مناسب برای کاربر های ایرانی، صرافی ارز دیجیتال کوکوین هستش که پلتفرمی استثنایی جهت معامله ارز های دیجیتال هستش و احراز هویت را برای کاربر ها اجباری نکرده و بدون تایید کردن هویت خود میتونین از این صرافی جهت معامله‌ استفاده کنین. توصیه میکنیم موقع استفاده از صرافی کوکوینIP خود را مخفی نگه دارین.

4. صرافی یونی ‌سوآپ

صرافی یونی ‌سوآپ، صرافی غیر متمرکزی هستش که بیشتر روی بلاک ‌چین اتریوم فعالیت داره. دفتر اصلی صرافی یونی ‌سوآپ در کشور ایالات متحده هستش و بیشتر از 2300 جفت توکن پشتیبانی میکنه.کاربر ها میتونن بدون اقدام به احراز هویت در صرافی یونی ‌سوآپ مشغول فعالیت باشن.

صرافی یونی سوآپ

5. صرافی بای‌ بیت

صرافی بای ‌بیت از جمله بهترین صرافی‌ های ارز های دیجیتال جهت معامله مشتقات ارز دیجیتال به شمار میره. اگه به طور معمول از معامله های روزانه، مارجین تریدینگ و فیوچرز استفاده میکنین، صرافی بای ‌بیت؛ انتخاب مطلوبی هستش.

 به تازگی میزان حجم نقدینگی در گردش صرافی بای ‌بیت، افزایش قابل توجهی داشته که این افزایش نقدینگی، برای معامله‌ گر هایی که حجم معاملات بالایی دارن یکی از اساسی ترین معیار ها به حساب میاد.

6. صرافی دیدکس 

صرافی دیدکس، صرافی غیر متمرکزی هستش که به کاربر ها این اجازه را میده تا از طریق قرارداد های هوشمند اتریومی از معامله های اهرمی بهره ببرن. این سرویس تازه از صرافی دیدکس، به معامله‌ گر ها این را ممکن کرده تا پول را واریز کنن و بدون پرداخت کارمزدی برای هر تراکنش، به آسونی مشغول معامله باشن.

7. صرافی هات بیت

آخرین صرافی خارجی مناسب برای کاربر های ایرانی از فهرست ما صرافی هات بیت هستش که تنوع ارز های دیجیتال بالایی داره و میزان حجم اون هم واقعا چشمگیر هستش.

 جهت انجام معامله در صرافی هات بیت احتیاج به احراز هویت ندارین و بدون دغدغه مسدود شدن حساب و از دسترس خارج شدن دارایی، میتونین هات بیت مشغول خرید و فروش و معامله باشین.

بررسی و پاسخ به ابهامات ایجاد شده در خصوص مناسب ترین صرافی

حتماً با خود فکر کردین اگه ایرانی باشم ولی مقیم یه کشور دیگه میتونم از صرافی بایننس بهره ببرم بدون هیچ میشکلی ولی باید بگیم که اصلاً هم این طور نیست به هر حال شما یک ایرانی محسوب میشین و بعد از متوجه شدن صرافی حساب کاربری مسدود شده و دارایی از دسترس خارج میشه. 

صرافی خارجی مناسب کاربران ایرانی

 

خب حالا برای پاسخ به سوال بهترین جایگزین بایننس باید ذکر شود که اصولاً چیزی با عنوان بهترین صرافی وجود خارجی نداره چرا که باید صرافی مورد نظر خودتون را بر اساس میزان ریسک پذیری خودتون انتخاب کنین. میتونین از فهرستی که آماده کردیم استفاده کنین تا انتخاب مطلوب تری داشته باشین.

مورد بعدی که حتماً باید بیان بشه این هستش که هرگز گول صرافی هایی که تضمین میکنن که برای کاربر های ایرانی بدون محدودیت سرویس ارائه میکنن و کاملاً امن هستن را نخورین. توصیه میکنیم موقع استفاده از هر صرافی حتماً از VPN کمک بگیرین تا IP مخفی بمونه و دارایی شما در خطر نباشه.

مجدداً توصیه میکنیم که صرافی های معرفی شده در فهرست بالا جای مطلوبی برای معامله و ذخیره ارز های دیجیتال نیستن سعی کنین دارایی های خود را در ولت یا کیف پول قابل اطمینان نگهداری کنین و به هیچ عنوان سرمایه زیادی در صرافی ذخیره نکنین.

 همچنین جهت انجام معامله های فیوچرز هم میتونین از صرافی بای بیت کمک بگیرین چرا که جایگزینی مطلوب برای صرافی بایننس هستش.

کدام فیلتر شکن مناسب برای استفاده از صرافی های خارجی است؟

همون طور که چندین بار در مقاله "کدام صرافی ها کاربران ایرانی را تحریم نکرده اند(7 صرافی خارجی مناسب کاربران ایرانی)" ذکر شد جهت بهره گیری از صرافی های خارجی می بایست از VPN استفاده کنین. برای این که بتونین در صرافی های خارجی بدون مانعی مشغول به معامله باشین، باید سراغ نرم افزار تغییر IP برین که اطمینان حاصل کنین در معامله های خود اختلال به وجود نمیاره.

فیلتر شکن مناسب برای کار با صرافی های خارجی

قابل ذکر هستش که نباید به هر VPN اعتماد کرد چرا که امکان داره اونا سرویس و خدمات خوبی به کاربر ها ارائه نکنن. برای اقدام به این کار توصیه میکنیم که پیش از انتخاب حتماً تحقیق و پرس و جو کنین تا بتونین بهترین انتخاب را داشته باشین.

اشتباهی که هرگز نباید دچار اون بشین این هستش که دنبال VPNهای رایگان نرین! استفاده کردن از این نوع VPN ها به سبب این که با هر اتصال یک IP ثابت نمایش میدن اشتباه هستش و به هیچ وجه نباید از اونا استفاده کرد. چرا که پس از گذشت مدتی صرافی تشخیص میده که شما یک ربات هستین و امکان داره حساب مسدود شده و دارایی از دسترس خارج بشه.

مطمئناً از اطرافیان شنیدین که بدون استفاده از VPN هم میشه وارد صرافی شد و هیچ مشکلی قرار نیست پیش بیاد ولی در حقیقت صرافی متوجه هویت ایرانی شما شده ولی امکان داره اختلالی در حساب کاربری به وجود نیاد.  اما می بایست بدونین که اگه روزی صرافی مورد نظر ورود کاربر های ایرانی را ممنوع اعلام کرد همون اول حساب همچین کاربر هایی مسدود شده و دارایی از دسترس خارج میشه پس خیلی کار پر ریسکی هستش؛ توصیه میکنیم حتماً از VPN غیر رایگان استفاده کنین.

حرف آخر

با توجه به تحریم ‌هایی که علیه کشورمون ایران اعمال شده، نمیتونیم همچون شهروند های کشور های اروپایی از صرافی ‌های ارز های دیجیتال استفاده کنیم. در مقاله "کدام صرافی ها کاربران ایرانی را تحریم نکرده اند(7 صرافی خارجی مناسب کاربران ایرانی)" فهرستی از چند صرافی که در حال حاضر بهترین جایگزین صرافی بایننس هستن را خدمت شما همراهان عزیز معرفی کردیم.

اگه میخواین به صورت حرفه ای مشغول معامله و سرمایه گذاری باشین بهتر هستش در این خصوص حسابی تحقیق و پرس و جو کنین و تمامی موارد چه مزایا چه معایب را در نظر داشته باشین تا با دید باز تر بهترین انتخاب را داشته باشین.


نظرات کاربران در مورد کدام صرافی ها کاربران ایرانی را تحریم نکرده اند(7 صرافی خارجی مناسب کاربران ایرانی)
سوال امنیتی :9+84 = ?