1401/06/09

 


ما سعی می کنیم در مقاله کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد مفهوم کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کوین بپردازیم و تفاوت کوین و توکن رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این مورد داشته باشین.

 امروزه روش های سرمایه گذاری زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن و بازار ارزهای دیجیتال نیز بستری رو برای معامله گران و سرمایه گذاران فراهم کرده تا با سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارن. شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و با خرید و فروش انواع ارز های دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین. 

البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج در بازار کریپتوکارنسی ها اشنایی داشته باشین. جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست و دارای ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم پتانسیل رشد قیمت متفاوتی دارن. ارز دیجیتال نیز شکل مجازی و اینترنتی پول واقعی هست که فقط در فضای اینترنت مورد استفاده و معامله قرار می گیرن. 

همچنین ارزهای دیجیتال تفاوت های زیادی با پول های واقعی دارن که باعث میشه تا منحصر به فرد بشن. از جمله از این تفاوت ها می تونیم به عرضه اون ها اشاره کنیم. بهتره بدونین ارزهای دیجیتال عرضه محدود دارن، ولی پول های واقعی به صورت نامحدود توسط بانک مرکزی هر کشور چاپ و عرضه میشن. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال به صورت غیر متمرکز فعالیت کرده و تمامی تراکنش های اون ها در دفتر کلی به اسم بلاک چین ثبت و ذخیره میشه.

بازار کریپتوکارنسی ها مفاهیم و اصطلاحات زیادی داره که باید با این مفاهیم و اصطلاحات آشنایی داشته باشین. یکی از این مفاهیم نیز کوین هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد مفهوم کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کوین بپردازیم و تفاوت کوین و توکن رو برای شما توضیح بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و این دو مفهوم رو با هم اشتباه نگیرین. همچنین بهتره که قبل از ورود به عرصه ارزهای دیجیتال آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال رو ببینین و بعد از اون وارد بازار بشین.

کوین چیست؟

کوین چیست

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کوین یا Coin رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد کوین به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که کوین چیست؟ 

ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دیجیتال کوین(Digital Coin) که به اختصار کوین نامیده میشه، نوعی دارایی دیجیتال هست که به شبکه بلاک چین خودش تعلق داره. به عبارت دیگه، کوین به ارز دیجیتالی گفته میشه که برای خودش بلاک چین اختصاصی داره و روی بلاک چین خودش فعالیت می کنه.

 از جمله از کوین های معروف می تونیم به ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و... اشاره کنیم. همچنین هر کدوم از کوین ها بر روی بلاک چین خودشون هدف خاصی رو دنبال می کنند. برای مثال بیت کوین ابتدا قصد داشت که نیاز به واسطه سوم رو در تراکنش های مالی از بین بره.

جالب اینجاست که بدونین کوین یا ارز دیجیتال نوعی پول دیجیتال هست که در اون واحد پول و نقل و انتقالات اون از طریق الگوریتم های رمزنگاری شده کنترل میشن. همچننین امروزه در دنیای ارزهای دیجیتال کوین های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن. همچنین یکی از مهم ترین معیارها در شناسایی کوین یا Coin که اون رو منحصر به فرد می کنه، داشتن بلاک چین اختصاصی هست. 

نکته قابل توجه این هست که بدونین هر کوین در بازار کریپتوکارنسی ها برای اینکه کاربرد داشته باشه، باید از یه الگوریتم شبکه ای پیروی بکنه که بلاک چین نامیده میشه. بنابراین، اگه کوین دارای بلاک چین اختصاصی نباشه، نمیشه اون رو دسته کوین ها قرار دارد، بلکه اون نوعی توکن دیجیتالی هست.

کوین نوعی پول دیجیتالی هست که با استفاده از الگوریتم های رمزنگاری شده به وجود اومده. همچنین کوین به صورت فیزیکی وجود نداره و روی یه پایگاه داده به اسم بلاک چین قرار داره. بلاک چین نیز همه تراکنش هایی رو که انجام میشه ذخیره می کنه و شما می تونین هر زمان که دوست داشتین، به تاریخچه تراکنش های خودتون دسترسی داشته باشین، البته توجه داشته باشین که نمی تونین دستکاری در تراکنش های خودتون انجام بدین.

ویژگی های کوین چیست؟

ویژگی های کوین چیست

همونطور که گفتیم، کوین به ارز دیجیتالی گفته میشه که دارای بلاک چین اختصاصی هست. همچنین کوین ها ویژگی های زیادی به همراه دارن که باعث میشه تا منحصر به فرد بشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله کوین چیست؟ به بررسی ویژگی های کوین بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با ویژگی های کوین اشنایی کامل داشته باشین.

• دارای بلاک چین اختصاصی

یکی از ویژگی های کوین که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه این هست که دارای بلاک چین اختصاصی هست. همین موضوع یکی از بزرگترین تفاوت کوین با توکن هست که این دو مفهوم رو از هم جدا می کنه. همچنین تمامی تراکنش های کوین ها در بلاک چین ثبت میشه و شما می تونین سابقه تراکنش های کوین رو در بلاک چین مشاهده کنین. از جمله از کوین های معروف می تونیم به بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و... اشاره کنیم.

• قابل استخراج

یکی دیگه از ویژگی های کوین ها که باعث میشه تا مورد استقبال معامله گران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره این هست که کوین ها قابلیت استخراج دارن. به عبارت دیگه، شما می تونین با تهیه دستگاه های ماینر، اقدام به استخراج کوین کرده و سود به دست بیارین.

• تقسیم پذیر

یکی دیگه از ویژگی های کوین که باعث میشه تا منحصر به فرد بشن این هست که تقسیم پذیر هستن. بهتره بدونین تقسیم پذیری یکی از ویژگی های ارزهای دیجیتال محسوب میشه که کوین ها نیز از این ویژگی برخوردار هستن و می تونه نقطه مثبتی برای کوین ها در نظر گرفته بشه.

تفاوت کوین و توکن چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله کوین چیست؟ تفاوت کوین و توکن رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین کوین و توکن دو مفهوم پرکاربرد در حوزه ارزهای دیجیتال هستن که همیشه با هم اشتباه گرفته میشن. 

همچنین با وجود شباهت هایی که بین کوین و توکن وجود داره، تفاوت هایی نیز در این میان دیده میشه که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. توکن یکی دیگه از مفاهیم موجود در بازار ارزهای دیجیتال هست که نوعی دارایی دیجیتال هست که می تونه به عنوان یه روش پرداخت در داخل اکوسیستم پروژه های مختلف مورد استفاده قرار بگیره. از جمله از توکن های معروف می تونیم به تتر و بیت تورنت اشاره کنیم.

تفاوت کوین و توکن چیست

جالب اینجاست که بدونین یکی از مهم ترین تفاوت های کوین و توکن این هست که کوین ها دارای بلاک چین اختصاصی و مستقل هستن و کلیه فعالیت های خودشون رو بر روی بلاک چین خودشون انجام میدن، از جمله از کوین های معروف نیز می تونیم به بیت کوین و اتریوم و  هم می تونیم به سیس کوین و لایت کوین وریون کوین اشاره کنیم. ولی توکن ها بلاک چین اختصاصی ندارن و روی بستر سایر بلاک چین ها فعالیت می کنند. به همین دلیل ایجاد توکن راحت تر از ایجاد کوین هست. 

از اونجایی که توکن ها بلاک چین اختصاصی ندارن، مستقل نیستن و باید برای نقل و انتقال اون ها از بلاک چین های دیگه استفاده کرد. برای مثال شما نمی تونین برای انتقال تتر از شبکه اختصاصی تتر استفاده کنین، چون تتر شبکه اختصاصی نداره و باید اون رو به کمک سایر شبکه های بلاک چینی انتقال داد.

برای سرمایه گذاری کوین بهتر است یا توکن؟

کوین و توکن هر کدوم با اهداف خاصی به وجود اومدن و نمیشه جای هم رو بگیرن. همچنین قبل از سرمایه گذاری روی هر کدوم باید ابتدا به اندازه کافی تحقیق کنین و ارز دیجیتالی رو انتخاب کنین که مستعد رشد هست و کاربردهای زیادی در زمینه های مختلف داره. 

بنابراین، فرقی نمی کنه که روی کوین سرمایه گذاری کنین یا توکن، بلکه باید کاربرد و اهداف هر کدوم از اون رو بررسی کنین و رمز ارز خوبی رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنین. برای مطالعه بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله میم کوین چیست رو هم بخونین تااطلاعات بیتری در این زمینه داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد مفهوم کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کوین بپردازیم و تفاوت کوین و توکن رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و فرق این دو مفهوم رو تشخیص بدین. همونطور که گفتیم، به ارز دیجیتالی که بلاک چین اختصاصی خودش رو داره و تمامی فعالیت ها و تراکنش های خودش رو بر روی شبکه بلاک چینی خود انجام میده، کوین گفته میشه. 

همچنین توکن نیز به ارز دیجیتال گفته میشه که بلاک چین اختصاصی خودش رو نداره. برای سرمایه گذاری نیز فرقی نمی کنه که کوین رو انتخاب کنین یا توکن، بلکه باید تحقیقات لازم رو انجام بدین و بهترین رمز ارز رو انتخاب کنین. از جمله از کوین های معروف نیز می تونیم به بیت کوین و اتریوم اشاره کنیم. در پایان پیشنهاد میکنیم مقاله 8 ارز دیجیتال با پشتوانه ی طلا رو برای داشتن اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.


نظرات کاربران در مورد کوین چیست؟
سوال امنیتی :8+96 = ?