گزارشBBVA در خصوص پذیرش ارزهای دیجیتال در کلمبیا

1401/05/20
گزارشBBVA در خصوص پذیرش ارزهای دیجیتال در کلمبیا

براساس گزارش BBVA، بانک خصوصی مستقر در اسپانیا، با افزایش پذیرش و گسترش راهکارهای دیجیتال و خدمات مرتبط در آمریکای لاتین، 20 درصد از کاربران اکانت هایNew Gen این بانک متعلق به شهروندان کلمبیایی است. حساب های New Gen امکان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را با حساب های بانکی را برای مشتریان این بانک فراهم می کند.

بدین ترتیب شهروندان کلمبیایی صاحب اکانت های New Gen می توانند معاملات بیت کوین و اتریوم خود را با امکان مبادله این ارزها با سایر ارزهای فیات از یک کیف پول دیجیتال دریافت نمایند. بر اساس داده های BBVA، درحال حاضر 37 درصد بازدید کنندگان وب سایت این بانک کلمبیایی ها می باشند.

به گفته مدیرعامل این بانک، این خدمات ارائه شده توسط ارائه دهندگان سوئیسی به دلیل چارچوب قانونی شفاف ارز دیجیتال این کشور در دسترس شهروندان کلمبیایی می باشد.

همچنین پیش از این آلفونسو گومز، مدیرعاملBBVA سوئیس، در مصاحبه ‌ای با The Banker اظهار داشته است که خدمات مالی سوئیس فعال و در دسترس همگان است. به گفته وی؛ فینما، سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس همیشه آماده خدمت رسانی به کاربران مالی بانک های سوئیسی است و رگولاتورهای مالی کشور در حال توسعه خدمات بانک های سنتی مانند BBVA به فن آوری های دیجیتال می باشند.

رواج ارزهای دیجیتال در کلمبیا

علاقه کاربران کلمبیایی به راه حل های مبتنی بر ارزهای دیجیتال از آغاز پیدایش ارزهای دیجیتال تا کنون به طور پیوسته در حال افزایش بوده است و اخیرا توجه چندین صرافی ارز دیجیتال از جمله Bitso و Ripio را بخود جلب کرده است، هر دو صرافی ارز دیجیتال مستقر در آمریکای لاتین مجوز حضور برای ارائه خدمات دیجیتال در کلمبیا را از رگولاتورهای این کشور دریافت کرده اند.

دولت کشور کلمبیا نیز با نظارت رگولاتورهای کشور و بررسی پیشنهاد ایجاد مقررات ارائه ‌دهندگان خدمات دارایی مجازی، VASP با بانک ‌ها شروع به تنظیم دارایی‌ ها و مبادلات ارزهای دیجیتال کرده است.

براساس تخمین کارشناسان ارزهای دیجیتال، در حال حاضر بیش از 3.1 میلیون نفر یعنی 6.1 درصد از کل جمعیت کلمبیا، صاحب ارز دیجیتال می باشند و کلمبیا از نظر حجم معاملات بیت ‌کوین همتا به همتا در رتبه چهارم جهان قرار دارد، پایتخت کشور، بوگوتا نیز با 87 بیزینس فعال ارز دیجیتال در رتبه هفتم فهرست شهرهای برتر بیت کوین قرار دارد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد گزارشBBVA در خصوص پذیرش ارزهای دیجیتال در کلمبیا
سوال امنیتی :3+33 = ?