بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند

1401/06/11


ما سعی می کنیم در مقاله بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع شبکه های پشتیبان کننده تتر بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

بهتره بدونین استیبل کوین ها یا همون ارزهای دیجیتال باثبات قیمتی یکی از مهم ترین ابزارهای بازار کریپتوکارنسی هست. ارز دیجیتال تتر که همه اون رو به عنوان دلار دیجیتال می شناسن، یکی از استیبل کوین های موجود در بازار ارزهای دیجیتال محسوب میشه و بیشتر سرمایه گذاران و معامله گران از اون استفاده می کنند.

 قیمت تتر همیشه برابر با یک دلار آمریکا هست که البته بعضی وقت ها ممکنه به خاطر عرضه و تقاضا ارزش اون کمی نوسان داشته باشه، ولی این نوسانات به اندازه ای نیست که بشه ازش سود زیادی به دست آورد.شما می تونین برای خرید تتر به وبسایت اینانس مراجعه کنید 

بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند

همچنین شما می تونین ارز دیجیتال تتر رو با استفاده از 11 شبکه بلاک چین انتقال بدین که هر کدوم از این شبکه ها کارمزد ها و سرعت انتقال متفاوتی رو دارن و بر این اساس مورد استفاده قرار می گیرن.

بلاکچین ها و شبکه های انتقال مختلفی از ارز دیجیتال تتر پشتیبانی میکنن که میتونین ارز دیجیتال تتر رو بر بستر این شبکه های بلاکچینی انتقال بدین.

به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع شبکه های پشتیبان کننده تتر بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ارز دیجیتال تتر رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که ارز دیجیتال تتر چیست؟

 ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ارز دیجیتال تتر با نماد اختصاری USDT نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که شما می تونین این رمز ارز رو از طریق صرافی های آنلاین خرید ارز دیجیتال خرید و فروش کنین. 

همچنین ارز دیجیتال تتر یکی از بزرگترین استیبل کوین های موجود در بازار هست که قیمت اون همیشه ثابت و برابر با یک دلار آمریکا هست. البته توجه داشته باشین که بعضی وقت ها قیمت ارز دیجیتال تتر نیز دچار نوساناتی میشه که به قدری نیست که بشه ازش سود به دست آورد.

بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال تتر به صورت متمرکز فعالیت می کنه و فعالیت های اون تحت نظارت بانک مرکزی آمریکا و موسسه Tether قرار داره. همین موضوع نیز باعث میشه تا ارز دیجیتال تتر به یکی از منحصر به فردترین رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی ها تبدیل بشه.

 همچنین ارزهای دیجیتال باثبات یا استیبل کوین های موجود در بازار دارای پشتوانه مالی هستن. دلار آمریکا نیز به عنوان پشتوانه تتر فعالیت می کنه. به همین دلیل قیمت ارز دیجیتال تتر همیشه برابر با یک دلار آمریکا هست.

شما میتونین در زمان نوسانات شدید بازار، ارزهای دیجیتال و دارایی های خودتون رو به تتر تبدیل کرده تا سرمایه خودتون رو از نوسانات بازار حفظ کنین.

تتر که با نماد اختصاری USDT شناخته میشه، نوعی رمز ارز دارای پشتوانه هست که تاثیری از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال نمی گیره و به طور کلی کارمزد انتقال تتر پایین هست. 

به همین دلیل اون رو مهم ترین رمز ارز دارای پشتوانه محسوب می کنند. به تتر ارز دیجیتال پایدار یا استیبل کوین نیز گفته میشه، چون از پشتوانه دارایی یا کالا برخوردار هست و به همین دلیل برای معامله گران از اهمیت زیادی برخوردار هست.

چگونه تتر را از یک شبکه به شبکه دیگری انتقال دهیم؟

بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلیمون بشیم و بلاک چین های پشتیبان کننده تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم، نحوه انتقال تتر از یک شبکه به شبکه دیگری رو برای شما توضیح بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین به بهترین روش تتر رو انتقال بدین. 

ساده ترین روش برای تغییر پروتکل توکن های تتر یا اصطلاحا تغییر شبکه انتقال ارز دیجیتال تتر، استفاده از صرافی های آنلاین ارز دیجیتال هست. بسیاری از صرافی های خارجی و همچنین برخی از صرافی های ایرانی، به دلیل برخورداری از حجم بالای نقدینگی از چندین شبکه برای انتقال ارز دیجیتال تتر پشتیبانی می کنند.

بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند

 برای مثال صرافی اینانس که یکی از معتبرترین صرافی های ایرانی هست، از 11 شبکه انتقال ارز دیجیتال تتر پشتیبانی می کنه و شما میتونین از اون ها استفاده کنین.

 فکر کنین در کیف پول رمزنگاری شده خودتون مقداری تتر ERC-20 دارین و به دلیل کارمزدهای زیاد شبکه اتریوم، می خواین اونها رو به تتر TRC-20 تبدیل کنین.برای این کار کافی هست تترهای خودتون رو یک بار به صرافی بایننس یا هر صرافی معتبر دیگه انتقال بدین. سپس کیف پول صرافی و باز کرده و وارد قیمت برداشت تتر بشین. الان آدرس تتر TRC-20 کیف پول خودتون رو وارد کرده و شبکه انتقال ارز دیجیتال رو روی ترون قرار بدین. کارمزد انتقال تتر در اینجا صفر میشه.

کارمزد تتر چگونه پرداخت می شود؟

بسیاری از کاربران در زمان ارسال تتر کیف پول های خود، با مشکل کمبود موجودی برای پرداخت کارمزد روبرو میشن. این در حالی هست که موجودی تتر در کیف پول اون ها کم و کافی نیست. همچنین کارمزد انتقال ارز دیجیتال تتر بر روی هر بلاک چین متناسب با کارمزدهای متعارف همون شبکه بوده و با استفاده از ارز دیجیتال اصلی یا بومی اون بلاک چین پرداخت میشه.

انواع بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند:

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر برای خودش بلاک چین اختصاصی نداره و روی سایر شبکه های بلاک چینی فعالیت می کنه و شما برای انتقال تتر باید از شبکه های دیگه استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، انواع بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند رو برای شما معرفی کنیم و اون ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمین داشته باشین.

  •  بلاک چین امنی

یکی از انواع بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند، بلاک چین اومنی هست. به ارز دیجیتال تتر که در بلاک چین Omni قرار داره، تتر امنی گفته میشه. این تتر روی شبکه بلاک چین امنی که همون بلاک چین بیت کوین هست، عرضه شده به همین خاطر به این نوع تتر، تتر بیت کوین هم گفته میشه.

 نکته قابل توجه این هست که تتر امنی مشکلات زیادی داشت، در واقع هر مشکلی که روی شبکه خرید بیت کوین برای انتقال و دریافت به وجوود میومد، روی شبکه یا بلاک چین امنی نیز دیده می شد. 

بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند

همین موضوع نیز باعث شد تا توسعه دهنده های تتر سعی کنند تا تتر رو به سایر بلاک چین ها نیز انتقال بدن و این مشکلات رو برطرف کنند.

جالب اینجاست که بدونین هزینه های کارمزد برای نقل و انتقال تتر در شبکه بلاک چین امنی بسیار بالا هست و علاوه بر این، اختلالات زیادی نیز به دلیل شلوغ بودن شبکه، حمله های بی امان هکرها و کند بودن تراکنش ها در این شبکه وجود داشتن، باعث شد تا صرافی ها و سرمایه گذاران تمایل زیادی به استفاده از ارز دیجیتال تتر در بلاک چین امنی نداشته باشن. بنابراین، همه این عوامل و مشکلات دست به دست هم دادن تا شرکت یا موسسه سازنده ارز دیجیتال تتر رو به فکر پیدا کردن یه بلاک چین جدید برای ارز دیجیتال تتر بندازن.

  •  بلاک چین اتریوم

یکی دیگه از انواع بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند، شبکه بلاک چین اتریوم هست. بهتره بدونین بلاک چین اتریوم به عنوان دومین شبکه در بین بلاک چین های موجود در بازار کریپتوکارنسی برای انتقال ارز دیجیتال تتر شناخته میشه که مزایا و کاربردهای زیادی داره و همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. از جمله از این قابلیت ها می تونیم به امکان ساخت توکن روی شبکه بلاک چین اتریوم اشاره کنیم. 

بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند

به عبارت دیگه، شما می تونین توکن ها یا ارزهای دیجیتال مبتنی بر استاندارد ERC-20 بسازین.

البته توجه داشته باشین که کارمزدهای بلاک چین اتریوم بالا هست و باید هزینه لازم برای پرداخت هزینه های کارمزد این بلاک چین رو داشته باشین.

همونطور که گفتیم، بلاک چین اتریوم مزایای زیادی به همراه داره که شما نیز می تونین با استفاده از این بلاک چین از این مزایا برخوردار بشین. برای مثال این شبکه قابلیت تعویض پذیری رو برای کاربران و معامله گران فراهم می کنه. 

به این ترتیب، شما می تونین به عنوان یکی از کاربران موجود در بلاک چین اتریوم، ارز دیجیتال تتر مبتنی بر بلاک چین اتریوم رو با توکن هایی که استاندارد ERC-20 دارن تعویض کنین. همچنین یکی دیگه از مزایای بلاک چین اتریوم این هست که قابل انتقال بوده و میشه تتر ERC-20 رو از یه شبکه به شبکه دیگه انتقال داد.

  •  بلاک چین بایننس اسمارت چین

یکی دیگه از انواع بلاک چین های تتر، شبکه بایننس اسمارت چین یا استاندارد BEP20 هست. به عبارت دیگه، شما می تونین ارز دیجیتال تتر خودتون رو با استفاده از شبکه بلاک چین اسمارت چینن نیز انتقال بدین. استاندارد BEP-20 استانداردی برای ایجاد توکن های Fungible یا تعویض پذیر هست که در شبکه بایننس اسمارت چین تعریف شده و توسعه دهنده ها در قراردادهای هوشمند باید برای ایجاد توکن های خودشون از استاندارد BEP-20 استفاده کنند.

  •  بلاک چین سولانا

یکی دیگه از انواع بلاک چین های تتر، بلاک چین سولانا هست. بهتره بدونین بلاک چین سولانا نوعی شبکه بلاک چینی تک زنجیره ای و مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده هست که ویژگی ها و کاربردهای زیادی رو برای کاربران خودش فراهم می کنه. 

بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند

توکن SOL نیز ارز دیجیتال بومی و مخصوص بلاکچین سولانا هست که برای پرداخت هزینه های مربوط به کارمزد تراکنش ها مورد استفاده قرار میگیره.

به عبارت دیگه، شما برای انتقال ارز دیجیتال تتر بر روی بلاک چین سولانا، باید مقداری ارز دیجیتال SOL در کیف پول یا ولت رمزنگاری شده خودتون داشته باشین تا کارمزدهای مربوط به انتقال رو پرداخت کنین.

 نکته قابل توجه این هست که بلاک چین سولانا می تونه بیش از 50 هزار تراکنش رو در ثانیه انجام بده. علاوه بر این، سرعت انجام تراکنش ها در بلاک چین سولانا بالا هست. این شبکه تونسته با استفاده از برنامه های ترکیبی، اعتبارسنجی معامله ها رو با سرعت بالایی انجام بده و اجرای قرارداد هوشمند رو به صورت سریع انجام بده.

  • بلاک چین پالیگان

یکی دیگه از انواع بلاک چین های تتر، بلاک چین پالیگان هست. پالیگان نوهی راه حل مقیاس پذیر لایه 2 برای شبکه اتریوم هست که تراکنش های سریع تر با کارمزد کمتر رو برای کاربران فراهم می کنه.

برای اینکه بتونین تراکنش های مربوط به ارز دیجیتال تتر و خرید و فروش های خودتون رو با استفاده از این شبکه انجام بدین، باید مقداری توکن پالیگان در کیف پول رمزنگاری شده خودتون داشته باشین. همچنین تتر ارائه شده بر روی بلاک چین پالیگان به حمایت اکوسیستم دیفای رشد چشمگیری می کنه، چون سرمایه گذاران این امکان رو دارن تا به راحتی دارایی های خودشون رو به یه استیبل کوین معتبر و مطمئن تبدیل گرده و سرمایه خودشون رو حفظ کنند.

  • بلاک چین آوالانچ

یکی دیگه از انواع بلاک چین های تتر، شبکه اوالانچ هست. بهتره بدونین بلاک چین آوالانچ نوعی پلتفرم بلاک چینی غیر متمرکز هست که به عنوان یکی از رقیب های اتریوم شناخته میشه.

 توکن بومی شبکه اوالانچ نیز ارز دیجیتال AVAX هست که برای پرداخت هزینه های مربوط به کارمزد مورد استفاده قرر می گیره.

 به عبارت دیگه، کارمزد تراکنش ها و میزان کوین های در گردش ارز دیجیتال AVAX با استفاده از مدل حاکمیتی مشخص میشه و شما برای انجام تراکنش در بلاک چین سولانا باید مقداری ارز دیجیتال AVAX در اختیار داشته باشین.

بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند

جالب اینجاست که بدونین هزینه های پردازش تراکنش ها در بلاک چین آوالانچ با توجه به نوع تراکنش انجام شده و ترافیک شبکه متفاوت هست. همه کارمزدهای پرداختی در بلاک چین آوالانچ باعث میشه تا ارز دیجیتال آواکس به مرور زمان کمیاب بشه و قیمت اون افزایش پیدا کنه. 

همچنین بر اساس محاسبه ها و گزارش ها بلاک چین آوالانچ می تونه 4500 تراکنش رو در ثانیه انجام بده و در سال 2020 با هدف ارائه خدمات سریع، امن و مقرون به صرفه راه اندازی شده و از زمان راه اندازی تاکنون تونسته موفقیت های زیادی رو به دست بیاره.

  •  بلاک چین آیاس

یکی دیگه از انواع بلاک چین های تتر، بلاک چین ایاس یا EOS هست. بلاک چین آیاس نوعی پلتفرم غیرمتمرکز هست که ارز دیجیتال بومی خودش رو داره و برای پرداخت کارمزدها مورد استفاده قرار می گیره. هدف از راه اندازی بلاک چین ایاس اجرای برنامه های غیر متمرکز و انجام تراکنش های بدون کارمزد و سریع رو امکان پذیر بکنه. به این ترتیب، از اونجایی که بلاک چین آیاس از تتر پشتیبانی می کنه شما می تونین با استفاده از بلاک چین ایاس، تراکنش های مربوط به ارز دیجیتال تتر رو انجام بدین و کارمزد کمی پرداخت کنین.

  • بلاک چین ترون

یکی دیگه از انواع بلاک چین های تتر، بلاک چین ترون یا شبکه انتقال ارز دیجیتال TRC-20 هست. این بلاک چین نوعی استاندارد ایجاد توکن در بلاک چین ترون هست که جاستین سان مدیر عامل ترون تبلیغات زیادی در مورد این پروژه بلاک چینی انجام داده و سعی کردده کاربران بلاک چین اتریوم رو به سمت بلاک چین خودش جذب کنه. 

بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند

او با شبیه سازی بلاک چین ترون به توکن های اتریوم و انتخاب اسم شبیه به اون ها برای توکن های بلاک چین خودش قصد داره تا با بلاک چین اتریوم رقابت کنه. 

همچنین از اونجایی که بلاک چین اتریوم شلوغ هست و کارمزدهای زیادی از کاربران دریافت می کنه و سرعت انجام تراکنش های پایینی داره، زمینه رو برای بلاک چین ترون فراهم کرده تا خودی نشون بده و طرفداران زیادی به دست بیاره. همچنین آدرس های دریافت تتر بر روی بلاک چین ترون با حروف TX شروع میشه. کارمزد انتقال در شبکه های بلاک چینی متفاوت هست و پایین ترین کارمزد و بیشترین سرعت متعلق به بلاک چین ترون هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع بلاک چین های تتر بپردازیم و شبکه های پشتیبان کننده تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر برای خودش بلاک چین اختصاصی نداره و فعالیت ها و تراکنش های اون در بستر سایر شبکه های بلاک چینی انجام میشه. از جمله از این بلاک چین ها نیز می تونیم به بلاک چین امنی، اتریوم، ترون، سولانا، پالیگان و.... اشاره کنیم. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از این شبکه ها اقدام به انتقال و دریافت تتر کنین.

 

 


نظرات کاربران در مورد بلاک چین هایی که از تتر پشتیبانی می کنند
  • الان یه جوری شده هر بلاکچینی میاد بالا واسه معروفیتش هر کاری میکننه تتر رو داشته باشه تو شبکه اش مثل ترون

سوال امنیتی :3+78 = ?