آموزش نحوه خرید NFT (بررسی روش های خرید NFT)

1401/06/07


در مقاله آموزش خرید NFT، سعی می کنیم اطلاعاتی در مورد توکن های غیر قابل تعویض برای شما ارائه کنیم و به بررسی نحوه خرید و فروش NFT بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین اقدام به خرید و فروش توکن های غیر قابل تعویض بکنین.
 
امروزه NFT ها یا توکن های غیر قابل تعویض به یکی از موضوع های مهم و جذاب در بازارهای مالی و به خصوص بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده و سرمایه گذاران و معامله گران زیادی به سمت این بازار اومدن و اقدام به سرمایه گذاری و خرید توکن های غیر قابل تعویض کردن. به این ترتیب شما نیز می تونین وارد بازار NFT ها بشین و اقدام به سرمایه گذاری و خرید NFT ها کنین و بتونین از این راه کسب درآمد ارز NFT ها  کنین و با خرید و فروش توکن های غیر قابل تعویض سود به دست بیارین.
 
جالب اینجاست که بدونین در سال 2021 شاهد رشد چشمگیر قیمت توکن های NFT یا توکن های غیر قابل تعویض در بازار ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی بودیم. به عبارت دیگه توکن های غیر قابل تعویض در سراسر تالارهای گفتگو و اخبار به ویژه در جامعه رمزنگاری حضور داشتن و به خوبی درخشیدن. همچنین توکن های NFT تفاوت های زیادی با ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال دارن و همین موضوع باعث میشه تا خرید و فروش توکن های NFT نیز متفاوت بشه. بنابراین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید توکن های غیر قابل تعویض رو دارین، باید با این تفاوت ها آشنا باشین و نحوه خرید و فروش NFT رو یاد بگیرین.
بازار توکن های غیر قابل تعویض به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشت، تونسته سرمایه گذاران و معامله گران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه. شاید شما نیز دوست داشته باشین تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید NFT کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آموزش و نحوه خرید NFT، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر مثلی برای شما ارائه کنیم و نحوه خرید و فروش NFT رو بهتون یاد بدیم.

توکن NFT چیست؟

توکن NFT چیست؟

در پاسخ به سوال توکن NFT چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که توکن NFT نوعی توکن هست که منحصر به فرد و محدود هستن. همچنین به توکن های NFT، توکن های غیر قابل تعویض یا توکن های غیر مثلی نیز گفته میشه. به عبارت دیگه توکن های غیر قابل تعویض نوعی ارز دیجیتال رمزنگاری شده ای هست که سند مالکیت یه اثر دیجیتال رو در فضای بلاک چین صادر می کنه.
این توکن ها در ابتدا بر پایه استاندارد شبکه ERC721 که استانداردی مشابه ERC20 هست، توسعه پیدا کردن و به عنوان یه توکن خاص اتریوم شناخته میشن. البته در حال حاضر در بستر بلاک چین های دیگه هم توسعه پیدا کردن و شما می تونین اون ها رو بر روی بسترهای مختلف خریداری و نگهداری کنین.
 
جالب اینجاست که بدونین توکن های NFT کاربردهای زیادی دارن که بیشترین کاربرد اون ها در بازی های کارتی و متاورسی هست. از توکن های NFT برای تعریف دارایی های درون بازی استفاده میشه که مهم ترین ویژگی اون منحصر به فرد بودن هست. دیسنترالند از جمله از بازارهای NFT آینده نگر هست که بر مبنای مفهوم متاورس فعالیت می کنه و شما می تونین وارد این بازی بشین و با بازی کردن و رقابت با بقیه بازیکن ها، تجربه بازی کسب کنین و در صورت پیروزی در میدان نبرد پاداش به دست بیارن. همچنین این پلتفرم در بین کاربران اونقدر محبوبیت به دست اورده که در حال تبدیل شدن به برترین بستر ارز دیجیتال متاورسی در حال حرکت هست.
 
اگه بخواهیم به زبان ساده تر تعریفی از توکن های NFT داشته باشیم، می تونیم بگیم که NFT ها جوازهای دیجیتال هستن که به شخص این امکان رو میدن تا روی متعلقاتی خاص ادعای مالیکت کنند و در عین حال به انتقال یا فروش اون مشغول بشن. امنیت این جوازها نیز در گروی فناوری بلاک چین هست و به همین دلیل کارکردی شبیه به ارز دیجیتال بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتال دارن.

چرا NFT ها ارزشمند هستند؟

چرا NFT ها ارزشمند هستند؟

در این قسمت از مقاله اموزش و نحوه خرید NFT، اطلاعاتی در مورد ارزشمندی توکن های غیر قابل تعویض برای شما ارائه میکنیم تا بتونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید NFT ها بگیرین و سود خوبی به دست بیارین.
 
توکن های غیر قابل تعویض یا NFT می تونن یه سرمایه گذاری مالی، یه خرید احساسی، یه کالای کلکسیونی یا روشی برای خریدار باشن تا مثل یه هنرمند یا یه برند ارتباط بیشتری با خالق و سازنده NFT داشته باشن. به این ترتیب شما نیز می تونین آثار هنری خودتون رو به توکن غیر مثلی تبدیل کنین و با فروش اون در پلتفرم های مختلف کسب درآمد بکنین.
 
جالب اینجاست که بدونین بعضی وقت ها دلیل احساسی خرید NFT با هدف تجاری گره خورده و خریدار قصد داره تا با استفاده از توکن خریداری شده، درآمد به دست بیاره و یا محصولات خودش رو تبلیغ بکنه. برای مثال طرفداران وفادار نایک ممکنه تلاش کنند یکی از تنها چند هزار کفش مدل Jordan رو در هنگام سقوط سهام شرکت خریداری کنند. بنابراین اگه نایک تصمیم بگیره که مجموعه ای از NFT25 یه محصول خودش رو کنار بزاره، همون طرفداران سرسخت تلاش می کنند یکی از اون ها را نیز در زمان افت قیمت خریداری کنند. به عبارت دیگه برند نایک، هدفش از خرید و فروش NFT این هست که محصولات خودش رو به خوبی بفروشه.

چگونه از NFT ها سود کسب کنیم؟

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهایی هست که میشه راه صد ساله رو یه شبه طی کرد و NFT ها نیز یکی از جدیدترین بخش های این بازار هست و بدون شک اینده درخشانی در انتظار خودش داره و خرید و فروش توکن های غیر قابل تعویض نیز همانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیازمند آموزش هست. به این ترتیب شما می تونین با خرید و فروش NFT ها با قیمت های مختلف سود به دست بیارین.

بازارهای خرید و فروش NFT:

بازارهای خرید و فروش NFT

شاید بعد از به دست اودرن اطلاعاتی در مورد توکن های غیر قابل تعویض، دوست داشته باشین تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید NFT بکنین و از این طریق سودهای زیادی به دست بیارین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به خرید و سرمایه گذاری روی توکن های غیر قابل تعویض بکنین، اطلاعاتی در مورد بازارهای خرید و فروش NFT به دست بیارین تا با مشکلی روبرو نشین. جالب اینجاست که بدونین خیلی از بازارهای توکن های غیر قابل تعویض همانند یه حراجی فعالیت می کنند و شما می تونین با شرکت در این حراجی ها اقدام به سرمایه گذاری و خرید توکن های غیر قابل تعویض بکنین و بتونین سود به دست بیارین.
 
برای اینکه بتونین در بازارهای NFT اقدام به سرمایه گذاری و خرید توکن های غیر قابل تعویض کنین، باید برای NFt مورد نظر خودتون پیشنهاد قیمت بدین و منتظر بمونین تا ببینین که ایا NFT مورد نظر خودتون رو با قیمتی که مشخص کردین، می تونین تهیه کنین یا خیر. همچنین برخی از سایت ها و پلتفرم های خرید و فروش توکن های غیر مثلی این امکان رو به کاربران فراهم می کنند تا بدون اتلاف وقت و با انتخاب گزینه اکنون بخرید، توکن مورد نظر خودشون رو با قیمت ثابت و مشخص شده خریداری کنند. بنابراین شما برای اینکه بتونین در بازارهای NFT اقدام به خرید و سرمایه گذاری کنین، هم می تونین پیشنهاد قیمت بفرستین و هم می تونین با قیمت ثابت خریداری کنین.
 
جالب اینجاست که بدونین در بازارهای NFT، قیمت ها معمولا با اعداد اعشار نشون داده میشن که ارزش دلاری این توکن ها می تونه به دلیل نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در هر زمان تغییر کنه. بنابراین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید توکن های غیر قابل تعویض رو دارین، باید ابتدا با بازارهای NFT آشنایی داشته باشین و با انتخاب یکی از این بازارها خرید خودتون رو با بهترین قیمت انجام بدین. بازارهای NFT هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن و باید ابتدا این مزایا و معایب رو بررسی کنین و سپس بهترین تصمیم رو بگیرین.

بهترین بازارهای خرید NFT:

بهترین بازارهای خرید NFT:

همونطور که گفتیم، شما برای اینکه بتونین اقدام به سرمایه گذاری و خرید NFT ها کنین، باید ابتدا با بازارهای توکن های غیر قابل تعویص آشنایی داشته باشین. همچنین بازارهای NFT انواع مختلفی دارن که هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله آموزش و نحوه خرید NFT، به معرفی و بررسی بهترین بازارهای خرید NFT می پردازیم.

• OpenSea

یکی از بهترین بازارهای خرید NFT، پلتفرم اوپن سی هست. بهتره بدونین پلتفرم OpenSea بازاری برای NFT هاست که بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کنه و کاربران این امکان رو دارن تا برای تبادل توکن های خودشون با ارزهای دیجیتال با شبکه ارتباط داشته باشن. همچنین برای استفاده از پلتفرم OpenSea به کیف پول رمزنگاری شده وب 3 مثل متامسک نیاز دارین.

• SuperRare

یکی دیگه از بهترین بازارهای خرید NFT، پلتفرم SuperRare هست. این پلتفرم شبکه اجتماعی برای توکن های غیر قابل تعویض هست و شما می تونین در این پلتفرم اقدام به خرید و فروش NFT ها کنین. همچنین این پلتفرم مبتنی بر شبکه اتریوم هست و باید برای فعالیت در این پلتفرم توکن های اتریوم در اختیار داشته باشین.

• Rarible

یکی دیگه از بهترین بازارهای خرید NFT، پلتفرم Rarible هست. این پلتفرم شبیه پلتفرم اوپن سی هست و نقش مهمی در تحول دیجیتال مبتنی بر توکن داره. همچنین شما می تونین در این پلتفرم آثار هنری خودتون رو ایجاد کنین و یا به خرید و فروش NFT بپردازین.

آموزش خرید NFT:

آموزش خرید NFT:

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد توکن های NFT و یا توکن های غیر قابل تعویض، دوست داشته باشین تا شما نیز اقدام به سرمایه گذاری و خرید توکن های غیر قابل تعویض بکنین و از این راه نیز سود به دست بیارین. همچنین شاید دوست داشته باشین تا دارایی های خاص و محدود رو بخرین و برای خودتون کلکسیون تشکیل بدین. بنابراین اگه دوست دارین تا NFT مورد نظر خودتون رو بخرین، اول باید بازار مورد نظر خودتون رو انتخاب کنین در در پلتفرم مورد نظر خودتون اقدام به خرید و فروش کنین. در ادامه مراحل خرید NFT رو برای شما آموزش می دیم تا شما نیز بتونین اقدام به خرید و جمع آوری توکن های غیر قابل تعویض بکنین.

تقریبا همه بازارهای خرید و فروش NFT از شما می خوان که توکن های غیر قابل تعویض مورد نظر خودتون رو با استفاده از توکن های اتر، واحد پول بلاک چین و شبکه اتریوم خریداری کنین. به این ترتیب قبل از خرید NFT باید یه کیف پول دیجیتال حاوی مقداری اتریوم داشته باشین. همچنین هر معامله شامل پرداخت هزینه کارمزد هست و این کارمزد نیز در اصل به ماینرهایی تعلق می گیره که قدرت محاسباتی بلاک چین اتریوم رو تامین می کنند. همونطور که گفتیم، بازارهای خرید و فروش NFT زیادی وجود دارن که باید با توجه به بازاری که انتخاب می کنین، NFT مورد نظر خودتون رو انتخاب کنین و اون رو بخرین.
 
به عبارت دیگه از اونجایی که توکن های NFT مبتنی بر بلاک چین اتریوم هستن، باید برای خرید نیز از ارز دیجیتال اتریوم استفاده کنین. همچنین برای ذخیره و نگهداری توکن های خریداری شده، باید از کیف پول نرم افزاری که قابلیت پشتیبانی از توکن های NFT رو داره استفاده کنین. برای این کار می تونین از کیف پول نرم افزاری متامسک و تراست ولت استفاده کنین. همچنین شما می تونین از این ولت ها برای خرید NFT نیز استفاده کنین.

آموزش خرید NFT در پلتفرم OpenSea:

ما در این مقاله آموزشی قصد داریم تا بهتون نحوه خرید NFT رو از پلتفرم اوپن سی یاد بدیم تا بتونین به راحتی وارد این پلتفرم بشین و توکن های مورد نظر خودتون رو خریداری کنین. همچنین شما می تونین پلتفرم های دیگه رو انتخاب کنین و با استفاده از اون ها نیز اقدام به خرید و سرمایه گذاری کنین. ولی چون پلتفرم OpenSea امروزه محبوبیت زیادی به دست اورده و اغلب خرید و فروش ها در این پلتفرم انجام میشه، می خواهیم تا نحوه خرید در پلتفرم اوپن سی رو بهتون یاد بدیم تا شما نیز از این بازار استفاده کنین.

مرحله اول: وارد شدن به سایت OpenSea 

مرحله اول: وارد شدن به سایت OpenSea

همونطور که گفتیم، پلتفرم OpenSea یکی از پرطرفدارترین پلتفرم های خرید و فروش توکن های غیر قابل تعویض هست که رابط کاربری ساده ای داره و شما می تونین به راحتی در این گلتفرم اقدام به خرید و فروش NFT ها کنین. برای اینکه بتونین در این پلتفرم اقدام به خرید NFt کنین، باید ابتدا وارد این سایت بشین. برای این کار باید عبارت OpenSea.io رو در گوگل سرچ کنین و وارد سایت بشین. 
بعد از اینکه وارد سایت OpenSea شدین، صفحه ای مثل تصویر بالا برای شما باز میشه که باید به بخش Collectible یا دسته بندی NFT ها مراجعه کنین و در اونجا توکن مورد نظر خودتون رو برای خرید انتخاب کنین. بهتره بدونین در این سایت دسته بندی های زیادی وجود داره که در هر دسته بندی نیز توکن های مختلفی وجود داره و قیمت های متفاوتی دارن و باید توکنی رو انتخاب کنین که از پس هزینه خریدش بر میایین.

مرحله دوم: انتخاب توکن NFT

مرحله دوم: انتخاب توکن NFT

بعد از اینکه وارد سایت OpenSea شدین، باید به دسته بندی ها یا گزینه Collectible مراجعه کنین و توکن مورد نظر خودتون رو انتخاب کنین. بعد از اینکه توکن مورد نظر خودتون رو انتخاب کردین، باید اطلاعات اون رو بررسی کنین تا مشکلی پیش نیاد. در قسمتی که در عکس بالا مشخص کردیم، قیمت توکن NFT مورد نظر شما رو بر مبنای ارز دیجیتال اتریوم برای شما نشون میده. 

برای مثال قیمتی که مالک این توکن برای NFT مشخص کرده، 5000 واحد توکن اتریوم هست و اگه قصد خرید و مالکیت این NFT رو دارین، باید هزینه اون رو با استفاده از ارز دیجیتال اتریوم پرداخت کنین. نکته قابل توجه این هست که شما فقط می تونین با استفاده از ارز دیجیتال اتریوم پرداخت رو انجام بدین. چون این پلتفرم هیچ توکن دیگه ای رو برای پرداخت قبول نمی کنه.

مرحله سوم: اتصال کیف پول به OpenSea

مرحله سوم: اتصال کیف پول به OpenSea

همونطور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، شما برای اینکه بتونین NFT های خریداری شده خودتون رو نگهداری و ذخیره کنین و هزینه خرید خودون رو پرداخت کنین، باید کیف پول ارز دیجیتال انتخاب کنین. برای این کار نیز باید کیف پولی انتخاب کنین که از شبکه اتریوم و توکن های NFT پشتیبانی بکنه. برای مثال شما می تونین از کیف پول نرم افزاری متامسک استفاده کنین. برای این کار نیز باید در پلتفرم اوپن سی، بر روی گزینه Connect Wallet کلیک کنین و در صفحه باز شده، کیف پول متامسک رو انتخاب کنین.
 
جالب اینجاست که بدونین شما می تونین علاوه بر کیف پول نرم افزاری متامسک، از کیف پول تراست ولت نیز استفاده کنین. برای این کار نیز باید در سایت اوپن سی بر روی گزینه Connect Wallet کلیک کنین تراست ولت رو به این سایت متصل کنین. کاربران غیر موبایلی باید یه کد QR رو اسکن کنند تا متصل بشن و کاربران موبایلی نیز باید در صفحه باز شده بر روی گزینه تراست ولت کلیک کنند تا کیف پول تراست ولتشون به سایت متصل بشه.

مرحله چهارم: شارژ کیف پول

 شارژ کیف پول

همونطور که گفتیم، برای اینکه بتونین NFT خریداری کنین، باید ابتدا مقداری اتر یا اتریوم در کیف پولتون داشته باشین. برای خرید NFT و پرداخت هزینه های کارمزد باید از ارز دیجیتال اتریوم استفاده کنین، چون توکن های غیر قابل تعویض بر روی شبکه اتریوم قرار دارن و ارز دیجیتال دیگه ای رو قبول ندارن. برای این کار می تونین از صرافی ایران بایننس اقدام به خرید ارز دیجیتال اتریوم کنین. بعد از اینکه ارز دیجیتال اتریوم رو خریدین، باید توکن های خودتون رو به ولتی که به سایت اوپن سی وصل کردین، انتقال بدین.

مرحله پنجم: تسویه حساب خرید NFT

تسویه حساب خرید NFT

بعد از اینکه توکن NFT مورد نظر خودتون رو انتخاب کردین، باید اقدام به خرید کنین. در نهایت نیز بعد از اتصال کیف پول متامسک یا تراست ولت خودتون به سایت OpenSea می تونین توکن های غیر قابل تعویض مورد نظرتون رو خریداری کنین و هزینه اون رو پرداخت کنین.

خرید و فروش NFt در سایر پلتفرم ها:

خرید و فروش NFt در سایر پلتفرم ها

همونطور که گفتیم، بازارهای زیادی وجود دارن که شما می تونین در هر کدوم که دوست داشته باشین، اقدام به خرید و فروش توکن های غیر قابل تعویض بکنین و بتونین NFT های مختلف رو جمع آوری کنین. بهتره بدونین NFT های هر پلتفرم یا بازار قیمت های متفاوتی دارن و ممکنه NFT های یه بازار قیمتشون پایین باشه و ممکنه قیمت اون ها زیاد باشه. بنابراین باید ابتدا بازارهای مختلف رو بررسی کنین و بتونین بهترین تصمیم رو بگیرین. همچنین فرایند کلی خرید یا فروش توکن های NFT مثل آموزشی که برای شما دادیم، اسونه و کافیه تا کمی در سایت گشت و گذار کنین و طریق خرید اون ها رو یاد بگیرین.
 
جالب اینجاست که بدونین طریق فعالیت در برخی از سایت ها نیز مختلفه و ممکنه هزینه های کارمزد یا خرید بالایی داشته باشه. بنابراین باید ابتدا عوامل و فاکتورهای مورد نیاز رو مورد بررسی قرار بدین. همچنین نکاتی که باید در نظر بگیرین قبل از اتصال کیف پول به پلتفرم، امنیت و اعتبار اون پلتفرم هست، چون احتمال هم شدن توسط بازارهای NFT وجود داره و باید میزان خطر رو کاهش بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آموزش و نحوه خرید NFT، اطلاعاتی در مورد توکن های غیر قابل تعویض برای شما ارائه کنیم و به بررسی خرید و فروش توکن های NFT بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین اقدام به سرمایه گذاری و خرید توکن های غیر قابل تعویض بکنین. همونطور که گفتیم، برای اینکه بتونین این کار رو انجام بدین، باید ابتدا بازار مورد نظر خودتون رو انتخاب کنین و با بررسی موارد لازم، اقدام به فعالیت کنین. همچنین در این مقاله بازارهای مختلف رو برای شما مورد بررسی قرار دادیم تا بتونین بهترین تصمیم رو بگیرین.
 


نظرات کاربران در مورد آموزش نحوه خرید NFT (بررسی روش های خرید NFT)
  • خرید nft رو خیلی خوب و مفید توضیح دادین. عالی بود مرسی

    • خواهش میکنم. امیدوارم با این راهنما بتونین nft بخرین

    وقت بخیر، با توجه به محدودیت های opensea نمونه دیگری سراغ دارید؟ راهی برای جلوگیری از مسدود شدن دارید؟ انفتینو مناسبه برای فعالیت؟ باسپاس🙏🏼

    • پلتفرم های زیادی بریا خرید nft وجود داره ولی از همه معتبرتر همین اپن سی هست.

    سلام آیا میتونیم NFT درس کنیم و بفروشیم؟

    NFT ها به جز بازی ها و متاورس، دیگه چه کاربرد هایی رو دارن؟

    • NFT ها کاربرد های زیادی دارن از جمله در پزشکی، امور مالی، ورزش، هنر و موسیقی و...

    سلام خدمت شما مطالب ارائه شده خیلی مفید بود . با رشد بی نظیر و سریع NFT ها باید اطلاعات خودمونو همیشه اپدیت کنیم و از قافله عقب نمونیم سپاس فراوان

    خیلی عالی بود. ممنون. من برای گس فی، به تراست ولتم اتریوم انتقال دادم و اتریوم من الآن توی شبکه bep20 هست. آیا میتونم خرید nft رو انجام بدم یا باید تبدیل به erc20 بکنم؟ ربطی به شبکه کیف پول فروشنده داره؟

    • اگه ان اف تی های خودت رو شبکه اتریوم باشن باید ارز اتریوم رو شبکه خودش باشه.

    سلام وقتتون بخیر ببخشین من میخاستم بدونم ک با ارز core یا tcore چطور ان اف تی بخرم؟

    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون. اگه امکانش هست یه توضیح در رابطه با انتقال اتریوم از صرافی ب ولت هم بدید.

    دوستان. ثبت نام تو سایت زیر هر نیم ساعت ارز رایگان میده. https://violetswap.com/?r=213053

    ان اف تی هایی که بصورت رایگان در اول معرفی میشوند وچگونه باید شناسایی کنیم

    سلام من ان اف تی هام را در اوپن سی ودر پالیگان رایگان مینت کردم ،ایا اگر خریدار بخواد بخره باید تو کیف پول من تون باشه که خریدار بتونه خریدش را انجام بده ؟و چه توکنی باشه ؟ممنون میشم جواب بدی

سوال امنیتی :1+37 = ?