بررسی انواع ربات تریدر ارز دیجیتال

1401/12/11

در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع ربات تریدر ارز دیجیتال بپردازیم؛ چرا که این روزها همه افراد زمان و دانش کافی برای فعالیت در بازار کریپتوکارنسی ها را ندارند. همونطور که میدونید ربات معامله گر ارز دیجیتال ابزاری هوشمند برای پیدا کردن بهترین موقعیت های معاملاتی در بازار رازهای دیجیتال است و کسب سود با آن بسیار راحت شده.

ربات های تریدر ارز دیجیتال انواع مختلفی را دارند که در این مقاله تمامی آن ها را به شما معرفی میکنیم. البته نحوه عملکرد این ربات ها و سیستمی که برای توسعه آن ها مورد استفاده قرار میگیرد، شباهت بسیاری را به یکدیگر دارند. در صورتی که شما هم علاقه مند به ربات تریدر اتوماتیک ارزهای دیجیتال هستید، پیشنهاد میدیم این مقاله را از دست ندید.

 انواع ربات تریدر ارز دیجیتال

ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

در قدم اول بهتره یک توضیح مختصر در مورد چیستی ربات های ترید ارز دیجیتال بهتون ارائه بدیم. به طور کلی ربات معامله گر به آن دسته از برنامه هایی گفته میشه که توانایی تحلیل و بررسی بازارهای مالی را دارند و به کمک آن ها میتوان موقعیت های معاملاتی مناسبی را پیدا کرد.

این ربات ها بر اساس یک استراتژی معاملاتی خاص برنامه نویسی میشن و از قوانین از قبل تعیین شده استفاده میکنن. به کمک این ابزارها میتونیم ترید های پرسودی داشته باشیم. معمولا ربات های تریدر ارز دیجیتال به دو شکل مختلف عمل میکنند؛ دسته اول سیگنال خرید یا فروش صادر میکنن و گروه دوم هم به صورت اتوماتیک سفارش خرید و فروش را انجام میدن.

البته انواع دیگری از ربات ها معاملاتی هم وجود دارن که به صرافی ها و پلتفرم های مختلفی که در این حوزه فعالیت دارند در تامین نقدینگی لازم به آن ها کمک میکنن. همچنین برخی از ربات ها به منظور تعدیل عرضه و تقاضا در بازار مورد استفاده قرار میگیرند.

مقاله پیشنهادی: ربات معامله گر (TRADER BOT) ارز دیجیتال چیست؟

انواع ربات معاملاتی کدامند؟

 همونطور که قبلتر هم گفتیم، ربات های معامله گر ارز دیجیتال به انواع مختلفی تقسیم میشن. نکته مثبتی که در مورد تعدادی از این ابزارهای معاملاتی وجود داره، قابلیت تغییر الگوریتم آن ها بر اساس استراتژی شخصی کاربرها است. به این ترتیب میتونین تغییرات مورد نظرتون را در ربات تریدر بوجود بیارین.

در ادامه انواع ربات تریدر ارز دیجیتال را به شما معرفی میکنیم و در مورد نحوه عملکرد هر کدام از آن ها توضیح کوتاه را بهتون ارائه میدیم:

1.ربات آربیتراژ ارز دیجیتال (Arbitrage)

یکی از پرکاربرد ترین انواع ربات های تریدر ارز دیجیتال، مواردی هستند که از آربیتراژ یا اختلاف قیمت بین پلتفرم های مختلف برای کسب سود استفاده میکنن. این ابزارها با خرید ارز دیجیتال از صرافی ارزان تر و فروش آن به بهترین خریدار، کسب سود میکند.

با توجه به اینکه میزان نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال بالا است، رباتی که بتونه با سرعت بیشتری خرید و فروش های خود را انجام بده، شانس بالاتری هم برای کسب سود بدست میاره. توجه داشته باشین که این نوع ربات ها، معاملات خودشون رو به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت نیروی انسانی انجام میدن.

2.ربات تریدر روند

حتما شما هم شنیدین که یکی از اصلی ترین اصول کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال، معامله در جهت روند است. ربات هایی وجود دارند که با تکیه بر همین اصل معامله میکنن. این نوع ربات ها با بررسی روند بازار ارزهای دیجیتال، به دنبال موقعیت هایی برای خرید یا فروش در جهت بازار میگردند و بر اساس آن معاملات خود را انجام میدن.

3.ربات وام دهی ارز دیجیتال

این ربات ها به سرمایه گذاران و هولدرهای ارز دیجیتال اجازه میدن که دارایی های دیجیتالی خودشون رو به معامله گرهای مارجین وام بدن. وظیفه ربات های وام دهنده این است که به طور خودکار فرایند وام دهی را انجام دهد تا نیازی به دخالت نیروی انسانی نباشد. البته این نکته را فراموش نکنید که پول شما همراه با بهره ان به شما برگردانده میشود.

4.ربات بازارساز

بازارساز ها به منظور سریعتر انجام گرفتن معامله های خرید و فروش فعالیت دارند. برای مثال اگه رمز ارزی با قیمت 1 دلار معامله بشه این ربات برای انجام گرفتن معامله، معامله خریدی را در 0.99 دلار و معامله فروشی را در 1.01 دلار باز میکنه. در صورتی که هر دو معامله تایید بشن، کاربرهای این ربات ها به ازای هر واحد از این رمز ارز، 0.02 دلار سود کسب میکنن. این ربات ها به عنوان یکی از برترین ابزارهای ترید شناخته میشن.

 ربات بازارساز

5.ربات معاملات الگوریتمی

ربات های الگوریتیم، برنامه هایی کد محور هستن که به سیگنال های معاملاتی مختلفی را در بازار ارزهای دیجیتال پیدا میکنند. این ربات ها از قوانین مختلفی پیروی میکنن و شاخص های متنوعی برای بررسی بازار، باز کردن معاملات، بستن پوزیشن ها و تعیین اندازه سفارش ها و. . . دارد.

6.ربات های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

این ربات ها هم محبوبیت بالایی را دارن و معامله گرهای خرد در بازار ارزهای دیجیتال، بیشترین مخاطبین این نوع ربات ها هستن. افراد ریسک گریز و محافظه کاری که دوست ندارن سرمایه خودشون را با خطرات جدی مواجه کنن، میتونن به این نوع ربات ها اعتماد کرده و از آن ها برای معاملات خود استفاده کنند. این نوع ربات ها معمولا بر اساس اندیکاتورها سیگنال های معاملاتی خود را صادر میکنند.

7.ربات های اتوماسیون پرتفوی

این نوع از ربات های معامله گر ارز دیجیتال به نحوی طراحی شدن که به جای ترید فعال در بازار رازهای دیجیتال، روی سبد سرمایه گذاری فعالان این بازار تمرکز دارن. بیشتر معامله گرها و هولدرهای بازار رمز رازها به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و تکرار مداوم فرایند های خسته کننده بررسی سبد سرمایه گذاری خود، از این نوع ربات ها استفاده میکنن.

این نوع ربات ها هم به صورت اتوماتیک و هوشمند، دارایی هایی که عملکرد ضعیف تری دارند به فروش رسانده و به جای آن ها ارزهایی با سوددهی بیشتر را جایگزین آن ها می کنند.

جمع بندی و نتیجه

به طور کلی ربات های تریدر ارز دیجیتال جزو ابزار هایی هستن که سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را به ساده ترین شکل ممکن امکان پذیر کردن. فرقی نداره که چه سطح دانش و مهارتی را دارید، در هر صورت به کمک این ابزارهای معاملاتی، امکان کسب سود برای شما فراهم میشه.

در این مقاله به صورت کامل به معرفی انواع ربات تریدر ارز دیجیتال پرداختیم و شما را با نحوه کار هر کدام از آن ها آشنا کردیم. امیدواریم که از مطالعه اين مطلب نهایت بهره را ببرید.


نظرات کاربران در مورد بررسی انواع ربات تریدر ارز دیجیتال
سوال امنیتی :9+55 = ?