بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت

1401/06/10
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت


در زمانی که این متن را می نویسم، بازار بورس در بیشتر کشورها دچار سقوط قیمت ها شده. تحت تاثیر حمله روسیه به اوکراین، نگرانی های سیاسی، امنیتی و اقتصادی بالا گرفته و به خاطر تحریم های اعمال شده یا احتمالی علیه نفت روسیه، قیمت انرژی رو به رشده. این تغییرات به صورت طبیعی تاثیرات خودش را روی بازار شناخته شده ارزهای دیجیتال گذاشته. اما به نظر می رسد که بازار کریپتوکارنسی در مقابل این ناملایمات دوام آورده و در حال اداره خودشه. برای شمایی که قصد دارید تو بازار هیجان انگیز و بعضاً هیجان زده ی ارزهای دیجیتال فعالیت کنید، باید بدانید بهترین ارز دیجتیال برای سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت کدام است؟

سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی

بازار ارزهای دیجیتال مثل یک فروشگاه محصولات غذایی روال ثابتی ندارند. خیلی راحت می تونید شباهتی بین پذیره نویسی شرکت های جدید در بورس و ورود پروژه های جدید ارز دیجیتال به عرصه معامله رو پیدا کنید. کافیه سری بزنید به یک صرافی معتبر تا با یک جدول بزرگ از اسم های جدید آشنا بشید، چیزهایی که قبل از اون اصلا راجعشون نشنیده بودید. پویایی بازار کریپتو کارنسی، انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را دشوار می کنه.

به علاوه اینکه فرد به فرد، انتخاب شکل معامله کردن فرق داره. ممکنه شما تنها برای محافظت از دارایی خودتون بخواید در یک بازار حضور داشته باشید. در این صورت بیشتر علاقه دارید یک مورد برای سرمایه گذاری بلند مدت و ریسک پایین پیدا کنید. در عوض ممکنه شما با آموزش قبلی یا در کل برای ریسک کردن و درآمد های بالا در مدت زمان کوتاه، سرمایه گذاری در بازار رمز ارز رو انتخاب کرده باشید. خیلی بین این دو شکل رفتار تفاوت هست، حتی در انتخاب ارز دیجیتالی که می خواید درش سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارز دیجیتال

ابتدا می خوایم سرمایه گذاری بلند مدت رو بررسی کنیم و بدونیم بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت کدام هستند؟ در ادامه یک لیست رو میاریم و توضیح میدیم که چرا از نظر ما انتخاب های مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت در بازار کریپتوکارنسی خواهند بود.در ادامه برای داشتن اطلاعات بیشتر می تونید مقاله بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022 رو هم مطالعه کنین.

  • بیت کوین

قطعاً برای سرمایه گذاری بلند مدت در این بازار، هیچ انتخابی بهتر از باعرضه ترین ارز دیجیتال وجود نداره. بیت کوین در اصل نقطه عطفی بود برای جلب نظر سرمایه گذاران قدرتمند یا خرد در بازار ارز دیجیتال. بیت کوین رو اکثراً رهبر حرکت جمعی تمام رمزارز ها می دونن و صعود و نزول بازار خیلی به روند قیمت اون بستگی داره. همون طور که گفتیم، ما بیت کوین رو برای سرمایه گذاری بلند مدت معرفی کردیم، به این معنی که احتمالاً رشد شارپی در انتظار بیت کوین نیست، مانند آنچه بعضی ارزهای تازه وارد تجربه می کنند، در عوض حرکتی با به نسبت با ثبات و منطق بیشتری دارد. طبق پیش بینی بسیاری از فعالین بازار، بیت کوین در بلندمدت حتماً افزایش قیمت خواهد داشت.

نماد بیت کوین

  • اتریوم

این رمزارز بسیار محبوب که خیلی از پروژه های کریپتو بر پایه اون شبکه اون توسعه پیدا می کنن، در آینده می تونه جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری باشه قرار بگیره. اتریوم با یک گروه جدی پشتیبانی میشه. این پشتیبانی در پی ایجاد یک نسخه جدید از اتریوم با ویژگی های امنیتی و غیرمتمرکزه. بسیاری از پیش بینی های خوش بینانه راجب آینده بازار کریپتو، اتریوم رو حتی بین رمزارزهایی قرار می ده که با این سطح قیمتی بالا هم، امکان رشد شارپی داره.

  • کاردانو

رمز ارز دیجیتال کاردانو هم با ریشه ست و متدهای خاص خودش برای حفظ امنیت تراکنش ها و غیرمتمرکزسازی سیستم داره. این ها باعث شدن کاردانو در بسیاری از تحلیل ها جزو قدرتمندترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند و کوتاه مدت شناخته بشه.

  • سولانا

این ارز دیجیتال هم دنبال توسعه یک روش غیرمتمرکز با کارمزد پایین برای ثبت تراکنش هست. سولانا از نظر بعضی کارشناس های دنیای کریپتو، به عنوان رقیب جدی اتریوم شناخته میشه و قیمت آینده ش با قیمت الان قابل مقایسه خواهد بود. به همین دلیل خیلی ها اون رو گزینه مطمئنی برای یک سرمایه گذاری بلندمدت می دونن.

در نهایت اما به شما پیشنهاد می کنیم، قبل از خرید هر ارز دیجیتالی برای نگهداری بلند مدت، به موارد زیر خیلی توجه کنید:

  • پشتیبانی معتبر از ارز دیجیتال: به این معنی که گروه و شرکتی وظیفه گسترش و اصلاح پروژه رو بر عهده گرفته باشه.
  • توجه به سرمایه گذاران کلان: همیشه یکی از بهترین راهنمایی ها برای اطمینان از ارزش یک ارز دیجیتال، شناخت از رفتار سرمایه گذاران کلان اون هست.
  • وجود یک کاربری در دنیای واقعی: خیلی مهم است که رمز ارز مورد نظر شما، در دنیای واقعی توسط شرکت های مختلف مورد پذیرش قرار گرفته باشه. مثلاً قانونی بودن در کشورها یا قبول رمزارز توسط فروشگاه ها و کارخانه از این جور مثال هاست.

سرمایه گذاری کوتاه مدت در بازار ارزهای دیجیتال

اول از همه هشدار میدیم که در شرایط امروز بازار، اگر صبر و شناخت کافی ندارید، پیگیر سرمایه گذاری کوتاه مدت نباشید. معمولاً این کار توسط حرفه ای های تحلیل رفتار انجام میشه. منظور از سرمایه گذاری کوتاه مدت، انجام پیش بینی برای تا 2 یا 3 ماه آینده و استفاده از سود موجود در اون هاست. برای اینکه سود در سرمایه گذاری ماکزیموم بشه، بهترین انتخاب، پرنوسان ترین رمز ارزه. به همین خاطر شما باید ریسک رو قبول کرده باشید، چون سراغ روند های پایدار نرفتید.

برای معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت اول میریم سراغ بعضی عنوان های قسمت قبل. ارزهایی مثل اتریوم، کاردانو و سولانا، از نظر خیلی از فعالین بازار، نه فقط یک سرمایه گذاری مطمئن در طولانی مدت هستن، بلکه احتمال داره همراه یک رشد بالا، سود خوبی در کوتاه مدت ایجاد کنن. در ادامه چند عنوان دیگه هم به لیست خودمون اضافه می کنیم.

  • شیبا اینو

اکثر ارزهای دیجیتال مورد بحث در سرمایه گذاری کوتاه مدت، در زمره رمزارزهای "میم کوین" یا همان Meme coin قرار می گیرند. شیبا هم این طور هست. میم کوین ها اغلب بدون پشتوانه نرم افزاری و تجاری مطمئن در دنیا پخش میشن. با این حال شیبا در مراحلی با رشدهایی رو به رو شد که من اون رو با کلمه عجیب و غریب توصیف می کنم. امروزه هیجان سابق کمتر در بازار میم کوین ها دیده میشه، اما هنوزم احتمال رفتارهای شارپی وجود داره.

نماد شیبا

  • دوج کوین

رمزارز دوج کوین هم جزو میم کوین ها طبقه بندی می شود. به لطف پشتیبانی بعضی فعالین تجاری و رسانه ای از این میم کوین، در بازه خاصی رشد سرمایه برای دوج کوین، بسیار هیجان انگیز شد. امروز کارشناس ها دوج کوین رو در مرحله اصلاح می دونن اما باز هم احتمالاتی برای رشد قیمت و سود گرفتن از نوسانات دوج کوین وجود داره.

نماد دوج کوین

  • پولکادات

پروژه پولکادات به دنبال ایجاد محیطی یکپارچه برای ارتباط بین تمام انواع رمزارز هاست. پولکادات سعی می کنه یک شبکه ارتباطی بین رمزارز ها ایجاد کنه تا سرعت و هزینه تراکنش ها رو کم کنه. این ایده جالب باعث شد که از زمان انتشار تا الان، رشد جالبی برای قیمت اون رخ بده و هنوز هم احتمال رشد کوتاه و بلند مدت قیمت ها وجود داره.

نکات مهم برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

بعد از اینکه طبق اصول، تصمیم خود را گرفتید باید دو نکته را در حین خرید و فروش در نظر بگیرید. اول از همه بستر ایمن و مطمئنی برای معامله ارزهای دیجیتال انتخاب کنید. برای این کار پیشنهاد می کنیم صرافی معتبر با پشتیبانی مناسب را محل معامله رمزارز قرار دهید.

 نکته خیلی مهم بعدی هم، داشتن صبر و حوصله است. هرگز پولی که در کوتاه مدت به آن نیاز دارید را، وارد بازار کریپتو نکنید. این کار باعث می شود احتمالاً در زمان نادرست، معامله نادرستی را به صورت اجباری انجام بدید، چیزی که میتونه ضرر قابل توجهی براتون ایجاد کنه. شما می تونین در این رابطه برای داشتن اطلاعات بیشتر مقاله 5 دلیل مهم سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال رو هم مطالعه کنین.

سوالات متداول بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

  1. آیا سرمایه گذاری کوتاه مدت در بازار ارزهای دجیتال کار درستی است؟
    توصیه می شود تنها اگر جزو باتجربه ها و تحلیلگران حرفه ای بازار کریپتو هستید، سراغ معامله برای کوتاه مدت بروید.
  2. بهترین کریپتوکارنسی ها برای سرمایه گذاری بلند مدت کدام هستند؟
    بسته به هدف شما از فعالیت در بازار ارز دیجیتال و مدت زمانی که در آن حضور دارید، انتخاب های گوناگونی برای خرید و فروش وجود دارند.
  3. مهمترین ویژگی ها برای خرید مرزارز چه می باشد؟
    قسمت اول پیش از سرمایه گذاری است. شما باید رفتار درست یک معامله گر یعنی قبول ریسک، خرید و فروش آگاهانه و صبر داشته باشید. بعد از اون هم با در نظر گرفتن ارزش بازار کوین، اعتبار و میزان پشتیبانی می تونید برای خرید اقدام کنید.


نظرات کاربران در مورد بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت
  • چطور میتونیم ارزهای کوتاه مدت خرید کنیم

    • می تونید داخل تراست ولت از پنکیک سوپ خریداری نمایید

    سلام سوال من اینه مثلا من الان یک ارز به قیمت ۴هزار تومن خرید میکنم برای دراز مدت مثلا ۳سال حالا تو این مدت من باید چیکار کنم مثلا باید با افزایش قیمت ترید کنم یا وایستم تا مثلا قیمتش با افزیش قیمت و ثبات نسبی روی حدود ۱۲۰۰۰ت بفروشم

سوال امنیتی :5+53 = ?