تتر چگونه مدیریت می شود؟ آیا روزی از بین میرود؟

1401/06/09


در مقاله تتر چگونه مدیریت می شود؟ آیا روز از بین میرود؟ قصد داریم شما رو با استیبل کوین تتر بیشتر آشنا کنیم تا بدونیم که تتر چطور مدیریت میشه و آیا امکان داره روزی از بین بره. با توجه به گسترش ارز های دیجیتال و فراگیر شدن این حوزه در سطح جهان، کاربران زیادی در این بازار معامله می کنن. بازار ارز های دیجیتال بسیار پر نوسان بوده و برای در امان ماندن سرمایه از نوسانات شدید میشه از این استیبل کوین ها استفاده کرد. برای معامله در این  بازار باید ریسک آن را پذیرفت و بعد از آن اقدام به معامله در این بازار کرد.

همانطور که گفته شد این بازار نوسانات زیادی داره. برای حل این مشکل و ثابت ماندن دارایی در پامپ و دامپ های شدید استیبل کوین هایی راه اندازی شدن که از دارایی در برابر این نوسانات جلوگیری می کنن و باعث ثابت ماندن دارایی میشن. استبیل کوین ها برای مقابله با نوسان ذاتی در قیمت ارز های دیجیتال طراحی شدن.

ارز های پایدار و یا استیبل کوین ها وثیقه میشن. بطوری که مجموع واحد های در گردش داخل شبکه آن ها توسط دارایی واقعی مثل دلار امریکا و یا طلا پشتیبانی میشن. به عنوان مثال شرکت تتر، یکی از توسعه دهنده و معروف ترین استیبل کوین این حوزه به ازای هر یک تتر در حوزه ارز های دیجیتال 1 دلار در حساب بانکی به عنوان وثیقه قفل میکنه.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که استیبل کوین هایی مثل تتر نیز نمونه هایی از اون ها هستن. شاید واستون سوال شده باشه که تتر چطوری مدیریت میشه؟ به همین منظور ما سعی می کنیم در این مقاله اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی آینده تتر بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین

تتر چیست؟

تتر چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال است که با نماد USDT شناخته میشه که با قیمت ثابت و پایدار از ارز های دیجیتال در مقابل نوسانات شدید بازار محافظت میکنه از تتر میشه در زمان هایی که قیمت یک ارز دیجیتال در حال کاهش هست سریع اون ارز رو به تتر تبدیل کرد تا ارزش آن حفظ بشه. تتر رو میشه به عنوان دلار دیجیتالی هم انتقال داد. قیمت تتر همیشه ثابت است و ارزش هر تتر با دلار آمریکا برابر هست. تتر در جولای سال 2014 با اسم Realcoin  راه اندازی شد. اولین توکن ارزدیجیتال بر روی لایه دوم پلتفرم Omni بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شد و به Usttether تغییر نام داد. ودر نهایت تتر با اسم USDT به فعالیت خودش ادامه داد. این توکن در آپدیت های بعدی خودش بلاک چین های اتریوم، الگوراند، ترون ایاس و Omg را به پلتفرم خودش اضافه کرد.

استیبل کوین تتر جزء آن دسته از استیبل کوین هایی هست که یک ارز فیات مثل دلار آمریکا، یورو و با ین، به عنوان پشتوانه تتر یا سایر استیبل کوین ها وثیقه گذاشته میشه. تتر با هدف ایجاد پلی میان ارز های دیجیتال و ارز های فیات راه اندازی شده و با ثبات و پایدار بودن قیمت از مزیت های تتر حساب میشه.

تتر انواع مختلفی در شبکه های متنوعی داره که هر کدام از این شبکه ها ویژگی ها، کارمزد و سرعت انتقال خاص خودشان رو دارن. این  شبکه ها در همه کیف پول ها پشتیبانی نمیشه و در هر کیف پول نوع شبکه ها متفاوت هست. هر کیف پول با توجه به شبکه هایی که پشتیبانی می کنه خدمات ارائه میده و هر کدام از شبکه ها هزینه های متفاوتی برای انتقال داره که در ادامه با مقدار این کارمزد ها آشنا خواهید شد.

آینده ارز دیجیتال تتر

آینده ارز دیجیتال تتر

با توجه به مطالب بالا تا این لحظه با ارز دیجیتال تتر آشنا و متوجه شدین که تتر یک استیبل کوین بوده و از زیر مجموعه ارز های اصلی هست. و در اصل برای محافظت از سرمایه و دارایی در برابر نوسانات قیمت طراحی شدن. تتر در بین کاربران حوزه ارز های دیجیتال بسیار محبوب هست و طرفداران زیادی داره. تتر از لحاظ امنیتی هم امن بود و با خیال راحت میشه از این استیبل کوین استفاده کرد. در حقیقت ارزش تتر به دارایی هایی در بانک مرکزی گذاسته شده، وصل شده تا از نوسان قیمتی خود تتر محافظت بشه.

تریدر ها اکثرا از استیبل کوین ها استفاده می کنن تا به راحتی ارز دیجتال خرید و فروش کنن. تریدر ها از استیبل کوین ها برای بر داشتن سود خودشون از معامله استفاده می کنن و از پایین آمدن ارزش ارز دیجیتال که روی آن معامله باز کرده بودن جلوگیری میکنن. زیرا استیبل کوین ها یک ارز دیجیتال پایدار و بدون نوسان هست. و ارزش دارایی حفظ میشه.

استفاده از استیل کوین ها، استفاده از ارز های فیات و موسسات مالی سنتی رو به حداقل رسونده است. بر همین اساس آینده تتر هم روشن هست و به عنوان دارایی کمیاب و بسیار ایمین در رده دارای هایی محسوب که به نوسانات خود معروف است و زمانی که قیمت یک ارز دیجیتال سقوط می کنه تریدر ها سریعا دارایی ارز خود را که سقوط کرده رو به تتر تبدیل می کنن تا از ضرر بی از حد جلوگیری کنن

تتر چگونه مدیریت می شود؟

تتر چگونه مدیریت می شود؟

در این قسمت از مقاله تتر چگونه مدیریت می شود؟ آیا روزی از بین میرود، سعی داریم اطلاعاتی در مورد مدیریت تتر برای شما ارائه بدیم. همینطور که می دونین ارز دیجیتال تتر به صورت متمرکز فعالیت می کنه و دلار آمریکا هم پشتوانه تتر بوده و ارزش آن به ازای هر واحد تتر 1 دلار هست. جالبه که بدونین ارزش گذاری تتر به این صورت هست که به ازای هر تتری که تولید میشه 1 دلار آمریکا در بانک ذخیره میشه. به عنوان مثال اگر 2 میلیون واحد تتر در بازار عرضه بشه، باید 2 میلیون دلار در خزانه بانکی ذخیره و نگهداری بشه تا قیمت و ارزش اون همیشه 1 دلار و بصورت ثابت و پایدار بمونه. این کار باعث میشه نقدینگی تتر افزایش پیدا کنه و در سریع ترین زمان ممکن اقدام به نقد کردن تتر کرد.

خیلی از کاربران ارز دیجیتال تتر رو به نداشتن پشتوانه کافی متهم می کنن. ولی در واقع این ارز دیجیتال بر خلاف سایر ارز های دیجیتال، عرضه آن محدود نیست و با توجه به تقاضای بازار، هر چقدر که لازم باشه میشه تولید و به بازار عرضه کرد. تتر در ابتدا با شبکه Omni که شبکه بیت کوین هست، رونمایی شد. که این شبکه در بین کاربران زیاد محبوب نشد و خیلی سریع جایگاه خودش رو به شبکه های دیگه که بعد از بسترOmni به وجود اومدن داد. در حال حاضر تتر با شبکه های مختلفی در حال معامله هست و میشه برای انتقال ارز دیجیتال تتر، میشه از این شبکه ها استفاده کرد. هر یک از شبکه ها مزیت ها و عملکرد هایی دارن که کاربران با توجه شرایط خودشون یکی از این شبکه رو برای انتقال انتخاب می کنن.

آیا تتر روزی از بین میرود؟

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، تتر به صورت متمرکز بوده و توسط شرکت تتر، این ارز دیجیتال تولید و به بازار عرضه میشه. نحوه فعالیت ارز دیجیتال تتر شبیه ارز های فیات بوده و با توجه به پشتوانه دلاری و بر اساس اعتمادی که به شرکت تتر داشته، دارایی روی این ارز دیجیتال نگهداری میشه. یعنی هیچ تضمینی برای اینکه این شرکت از بین نره نیست و ممکن روزی فعالیت این شرکت قطع بشه. در نتیجه بسیاری از کاربران حوزه ی ارز های دیجیتال به تتر بدبین هستن و ترس از دست دادن سرمایه خودشون رو دارن. اما در کل هیچ مشکلی تا حالا ایجاد نشده و بدون مشاهده یک مشکل اساسی همه ی ادعاهای مطرح شده علیه تتر فقط برای ترس هست.

شرکت تتر به ارز دیجیتال تتر بسیار با اعتماد بوده و ادعا می کنن که تتر نوعی ارز دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکار و ارزش ثابت هست که هیچ وقت از بین نمیره. این ادعای شرکت بوده و اصلا نمیشه با این حرف اعتماد کامل به این ارز دیجیتال داشته باشیم. باید این رو در نظر داشته باشم که ارز دیجیتال تتر ممکنه روزی از بین بره بنابراین برای اینکه از نابودی سرماتون جلوگیری کنین باید از آخرین اخبار مربوط به تتر و سایر خبر های حوزه ارز دیجیتال اطلاع پیدا کرد.

با اینکه این شرکت به ارز دیجیتال خودش اطمینان کامل داره دلیل اعتماد کاربران نمی تونه باشه. کاربران باید همیشه یک ترسی کوچکی بابت از دست دادن سرمایه داشته باشین  و همه دارایی و سرمایه خودتون رو بروی این بستر نگهداری نکنین و همچنین برای کوتاه مدت نگه داشته و به هیچ وجه توصیه ای برای نگهداری بلند مدت نیست. در کل با توجه به نوپا بودن حوزه ارز های دیجیتال، باید در سرمایه گذاری کمی احتیاط کرد تا دارایی تون از بین نره.

انواع شبکه های تتر

انواع شبکه های تتر

همانطور که گفتیم تتر انواع مختلفی داره و هر کدام از این تتر ها شبکه های خودشون رو دارن. این شبکه های تفاوت هایی با هم در میزان کارمزد و سرعت تایید و انتقال با یکدیگر دارن. کاربران این حوزه با توجه به نیاز خود و شبکه ای که صرافی یا کیف پول پشتیبانی می کنه. یکی از شبکه ها رو برای انتقال انتخاب می کنن. در انتخاب شبکه و ادرس در زمان انتقال باید دقت کافی داشت تا ادرس و شبکه اشتباه نشه چون در صورت اشتباه بودن احتمال از بین رفتن دارایی هست.

  • تتر بر بستر اتریوم USDT-ERC20
  • تتر بر بستر بیت کوین USDT-Omni
  • تتر بر بستر ترون USDT-Tron
  • تتر بر بستر اسمارت چین USDT-BSC

نتیجه و کلام آخر

ما سعی کردیم در مقاله تتر چگونه مدیریت می شود؟ آیا روزی از بین میرود اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های ارز تتر بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با خیال راحت در USDT سرمایه گذاری کنین. همونطور در مطالب بالا گفته شد، ارزش ارز دیجیتال تتر همیشه با قیمت 1 دلار آمریکا برابر و ثابت هست. از لحاظ سود دهی نمیشه روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرد و فقط به عنوان حفاظت از دارایی در مقابل نوسانات استفاده میشه.

بطور خلاصه بازار ارز های دیجیتال یک بازار سود ده و پیچیده هست که برای فعالیت در اینحوزه باید آموزش کامل دیده باشین تا بتونین سود کسب کنین. امید به این است با مطالعه این مقاله اطلاعت تون در مورد تتر بالا رفته باشه و تونسته باشیم ابهاماتی که در مورد تتر داشتین رو حل کنیم.


نظرات کاربران در مورد تتر چگونه مدیریت می شود؟ آیا روزی از بین میرود؟
سوال امنیتی :4+81 = ?