حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازار ارزهای دیجیتال چقدر است؟

1401/06/08


حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازار ارزهای دیجیتال چقدر است؟ شاید شما هم از جمله کسایی هستید که به خاطر داشتن سرمایه کم، فکر میکنید که امکان ورود به بازار ارزهای دیجیتال رو ندارید. اگر در این مورد نگران هستید و سردرگم شدید این مقاله رو تا آخر مطالعه کنید؛ چون که قصد داریم بهتون بگیم که حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازار ارزهای دیجیتال چقدر است. ما در این مقاله به شما نشون میدیم که حتی با سرمایه و پول کم چطوری میتونید وارد این بازار بشید و سود کنید چون این مسئله یکی از نکات مهم قبل از ورود به بازار هست. 

در بازار ارزهای دیجیتال چیزی که بیشتر از سرمایه اهمیت داره دانش و تخصص کافی در این زمینه هستش، به خاطر همینه که شاهد هستیم کسانی میان و با مبالغی خیلی جزئی وارد بازار ارزهای دیجیتال میشن و سود های زیادی که گاها چندین برابر ارزش سرمایه اصلیشون هست کسب میکنن. 

اگه که برای شما هم این سوال به وجود اومده که چطوری و با چه میزان سرمایه ای باید وارد بازار ارزهای دیجیتال شد، در این بخش روش های ورود و استراتژی های خریدی رو که براتون توضیح میدیم، با مطالعه کامل سعی کنید که به صورت مفهومی و کاربردی یاد بگیرید؛ تا قادر باشید بهترین نسبت سرمایه رو برای ورود به این بازار برای خوتون بودجه بندی کنید. 

حداقل سرمایه برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازار ارزهای دیجیتال، با توجه به رمزارز هایی که قصد خرید اون ها رو دارید میتونه که متفاوت باشه. برای مثال ارزهای دیجیتال معروفی مثل بیت کوین و اتریوم به دلیل این که تقاضا براشون خیلی زیاده، قیمت هاشون بالاتر از ارزهای دیگه هست و برای همین سرمایه بیشتری برای خریدشون نیاز هست. 

در مقابل، بعضی ارزهای دیجیتال دیگه هم وجود دارند که قیمتشون بسیار پایین هست؛ قیمت این ارزهای دیجیتال از مبالغی حدود سه چهار دلار شروع میشه و تا صد دلار هم در بازار موجود هستن. این تنوع قیمتی باعث شده که با هر میزان سرمایه ای در دستتون هست، قادر باشید که به بازار کریپتو ها ورود بکنید و از طریق خرید و فروش انواع مختلف ارزهای دیجیتال سود کسب کنید. 

به دلیل این که مهم ترین ارز دیجیتالی که توی بازار کریپتو ها وجود داره رمزارز بیت کوین هست، در ابتدا این ارز دیجیتال رو بررسی میکنم و بهتون خواهیم گفت که با چه میزان سرمایه ای میتونید خرید و فروش این رمزارز رو شروع کنید. 

حداقل سرمایه برای خرید بیت کوین 

قیمت ارز دیجیتال بیتکوین در محدوده ای بین 20 تا 50 هزار دلار در حال نوسان هست. این محدوده قیمتی به این معنی هستش که شما واسه خرید یک عدد بیت کوین به مبلغی در حدود 600 میلیون تا 2 میلیارد تومان نیاز دارید، که رقم خیلی بالا و ترسناکیه. برای مثال اگه شما بخواید فقط دو سه تا بیتکوین بخرید و توی کیف پولتون نگهش دارید، باید چیزی حدود پنج میلیارد برای این کار در نظر بگیرید. 

شاید با دیدن این آمار و ارقام به کلی نا امید بشید و بخواید که کلا قید خریدن بیتکون رو بزنید و پولتون رو در جاهای دیگه ای سرمایه گذاری بکنید. ولی همون طور که از قدیم گفتن در نا امیدی بسی امید است، در مورد بیتکوین هم یه راهکار ساده وجود داره. 

ارز دیجیتال بیتکوین به واحد های کوچیک تری تقسیم میشه که ساتوشی نام دارن، صد میلیون ساتوشی در کنار هم یک عدد بیتکوین رو تشکیل میدن. قیمت هر ساتوشی چیزی حدود 60 دلار هست که به پول ملی دویست هزار تومان میشه. همون قدر که خرید بیتکوین سخت و غیر ممکنه، به همون اندازه خرید ساتوشی ممکن و به صرفه هست. 

در واقع شما با مبلغ 200 هزار تومن قادر هستید که برای خرید بیتکوین توی واحد های کوچک تر ورود کنید. بعد از انجام خریدتون اگه قیمت بیتکون شروع کنه به رشد کردن، بطبع ارزش پول شما هم شروع به رشد کردن میکنه و بالا میره. 

تنها نکته ای که باید موقع انجام خرید و فروش این ارز دیجیتال محبوب بهش توجه کنید اینه که صرافی ها و شبکه های انتقالی رو انتخاب بکنید که کارمزد خیلی پایینی دارند، تا هزینه اضافی زیادی برای انجام دادن هر تراکنشتون پرداخت نکنید.

پس میشه گفت که اگه بشه فقط با دویست هزار تومن به بازار بیتکوین که گرون ترین ارز دیجیتاله ورود کرد، وارد شدن به بازار خرید و فروش بقیه ارزهای دیجیتال باید از این هم راحت تر باشه و سرمایه چندانی نخواد. 

با بررسی قیمت بیتکوین تا حالا باید فهمیده باشید که حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازار ارزهای دیجیتال چقدره. در قسمت بعدی بهترین ارزهای دیجتال رو برای سرمایه گذاری بهتون معرفی میکنیم تا با هر مبلغی که در دست دارید و قصد دارید که از اون برای سرمایه گذاری در دنیای کریپتوکارنسی ها استفاده کنید، وارد بازار ارزهای دیجیتال بشید.

توی این قسمت علاوه بر بیتکون، سه ارز دیجیتال دیگه رو برای سرمایه گذاری بهتون معرفی میکنیم و نشون خواهیم داد که به طور کلی حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازار ارزهای دیجیتال در هر کدوم از این رمزارزها چقدره. 

• حداقل سرمایه برای اتریوم (Ethereum) 

بعد از ارز دیجیتال بیتکوین رمزارز اتریوم قدرتمند ترین ارز توی بازار کیپتو محسوب میشه و تونسته حجم بزرگی از معاملات بازار رو به خودش اختصاص بده. قیمت هر عدد اتریوم توی بازار فعلی در محدوده مبلغ 1000 دلار در حال نوسان هست، به طوری که برای خرید هر عدد اتریوم شما باید حدود 30 میلیون تومن سرمایه داشته باشید. 

ارز دیجیتال اتریوم هم مثل بیتکوین از واحد های کوچیک تری به اسم سازبو تشکیل شده، که هر عددش بسته به صرافی که ازش خریدتون رو انجام میدید مبلغ خیلی پایینی هست. در واقع شما هر تعداد از سازبو ها رو که تمایل داشتید میتویند از این طریق برای خودتون خریداری کنید و با رشد ارزش اتریوم میزان سرمایه خودتون رو رشد بدید.

• حداقل سرمایه برای تتر (Tether) 

تتر یکی دیگه از ارزهای دیجتال مناسب برای سرمایه گذاری هست که جزو استیبل کوین ها محسوب میشه. ارزش هر ارز دیجیتال تتر توی بازار رمزارز ها به صورت مستقیم برابر با ارزش دلار هست. در واقع هر یه تتر، ارزشش برابر با یک دلار هست و همیشه این ارزش ثابت رو حفظ میکنه. 

شما میتونید که با حداقل سرمایه به میزان یک دلار یا 30 هزار تومن برای خودتون تتر خریداری کنید. علت این که این استیبل کوین توی دنیای ارزهای دیجیتال ارزش سرمایه گذاری بالایی داره این هست که همیشه ارزشش رو به طور ثابت حفظ میکنه و بهترین وسیله برای حفظ و ذخیره ارزش سرمایه هست. 

اگر که پول نقد توی دست شما باشه، با افزایش تورم و گرون شدن کالاها توی بازار ارزش پولتون پایین میاد؛ ولی چون که تتر توسط دلار پشتیبانی میشه، خرید هر مقدار از رمزارز تتر مثل این میمونه که به صورت مستقیم دلار خریداری کرده باشید و به این شکل باعث میشه که ارزش پولتون توی بلند مدت حفظ بشه. 

• حداقل سرمایه برای کاردانو (Cardano)

یه ارز دیجیتال دیگه که برای سرمایه گذاری توی دنیای کریپتو مناسبه، رمزارز کاردانو هست. قیمت ارز دیجیتال کاردانو توی بازار در محدوده قیمتی 0.5 دلار نوسان میکنه که اگه این مبلغ رو با پول ملی حساب بکنیم، چیزی حدود 15 هزار تومن میشه. 

حداقل سرمایه برای خریدارز دیجیتال

در مقابل قیمت های میلیاردی بیتکوین، 15 هزار تومن مبلغ زیادی نیست و شما میتونید که با مبلغ کم تعدادی از این ارز رو خریداری کنین. اگه که این مبلغ براتون زیاد بود، باز مثل بقیه رمزارزها واحد های کوچیک تر کاردانو رو هم میتونید که با قیمت های خیلی پایین تری خریداری بکنید و میتونید با هر سرمایه ای که توانش رو داشتید وارد معامله و خرید و فروش این رمزارز با ارزش بشید.

ارزهای دیجیتال درحال پیشرفت 

علاوه بر ارزهای دیجیتال اصلی که در بالا حداقل میزان سرمایه مورد نیاز برای خریدشون رو براتون توضیح دادیم، ارزهای دیجیتال دیگه ای هم توی بازار کریپتو ها وجود دارن که بهشون ارزهای در حال پیشرفت گفته میشه. توی این قسمت چند تا از مهمترین انواع این ارزها رو بهتون معرفی میکنیم و ضمن ارائه توضیحات کافی، خواهیم گفت که حداقل با چه سرمایه ای برای ترید و معامله کردن این ارزهای دیجیتال میتونید اقدام کنید. 

• بایننس کوین (Binance Coin) 

این رمزارز که متعلق به صرافی بزرگ بایننس هست یکی از آینده دار ترین و بهترین ارزهای در حال پیشرفت هست. همون طور که شرکت بایننس از یه صرافی ساده تبدیل به یک اکوسیستم تجاری بزرگ و قوی شد، پیش بینی میشه که رمزارز بایننس کوین هم از یک رمزارز ساده تبدیل به یکی از با ارزش ترین ارزهای دیجیتال در بازار رمزارزها بشه. 

قیمت بایننس کوین توی یک سال اخیر در محدوده قیمتی 300 دلار نوسان کرده، شرایط فعلی مناسب ترین زمان برای خرید رمزارز بایننس کوین هست. شما میتونید که این ارز دیجیتال آینده دار رو که ارز اختصاصی صرافی بایننس هست فقط با قیمت 9 میلیون تومان خریداری کنید و یک سرمایه گذاری مناسب برای خودتون از این طریق انجام بدید. 

بایننس کوین هم مثل هر ارز دیجیتال دیگه ای داست DUST (واحد های کوچیک رمزارز) مخصوص به خودش رو داره. در صورتی که سرمایتون به قدری نشد که بتونید این ارز رو به صورت کامل خریداری کنید، میتونید که از طریق خریدن داست های بایننس کوین به هر میزان که تمایل داشتید روی این ارز دیجیتال آینده دار سرمایه گذاری کنید. 

• پولکادات (DOT) 

ارز دیجیتال پولکادات رو میتونیم آینده صنعت بلاک چین لقب بدیم، چون که توی ساختار شبکه خودش این قابلیت رو داره تا امکان همکاری میان شبکه ای رو برای سیستم های بلاکچین فراهم بکنه. به همین دلیل گفته میشه که این ارز دیجیتال آینده خیلی خوبی در انتظارش هست و قیمتش همچنان رشد خواهد کرد. 

در زمان فعلی این ارز دیجیتال توی محدوده قیمت 10 دلار داره نوسان میکنه و به دلیل قیمت پایینی که داره برعکس بقیه رمزارزها لازم نیست که داست هاش رو خریداری بکنید. شما میتونید که با سیصد هزار تومن هر عدد پولکادات رو که دوست داشتید خریداری و توی کیف پولتون ذخیره بکنید. در واقع یکی از بهترین رمزارزها که با کم ترین میزان سرمایه میتونید اون رو خریداری کنید، کریپتوی پولکادات هست. 

• اینترنت کامپیوتر (ICP) 

این رمزارز یکی از پیچیده ترین شبکه های بلاکچین رو داره که تا حالا به وجود اومده و اولین بلاکچین جهان هست که با ظرفیت نامحدودی تحت سرعت وب فعالیت میکنه. آی سی پی در نوع خودش یک نوآوری شگفت انگیز محسوب میشه که باعث شده روی این ارز دیجیتال به عنوان یکی از آینده دار ترین رمزارزها حساب ویژه ای باز بشه. شما هم میتونید که روی این ارز دیجیتال حساب بکنید و اونو به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری خوب در نظر داشته باشید. 

حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال

قیمت آی سی پی در شرایط فعلی بین محدوده 5 تا 10 دلار در حال نوسانه و در حال حاضر یکی از بهترین موقعیت های خرید رو داره. برای خرید این ارز دیجیتال لازم نیست که هیچ داستی بخرید و میتونید مستقیما این رمزارز رو با قیمت 160 هزار تومن خریداری کنید. 

همون طور که دیدید، حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازار ارزهای دیجیتال میزان خیلی زیادی نیست و هر کسی با هر توان مالی که داره میتونه به راحتی به دنیای شگفت انگیز کریپتوکارنسی ها ورود بکنه. شما از طریق این بازار مالی نوظهور میتونید که نه تنها ارزش سرمایه تون رو حفظ بکنید، بلکه درامد های خیلی خوبی هم کسب میکنید.

بهترین نسبت سرمایه برای ورود به بازار 

اگر که موارد بالا رو به صورت کامل مطالعه کرده باشید، این موضوع براتون کاملا روشن شده که مسئله اصلا این نیست که حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازار ارزهای دیجیتال چقدر هست، چون که تقریبا همه افراد با هر سطح مالی که ازش برخوردار باشن میتونن که وارد بازار ارزهای دیجیتال بشن. مسئله اصلی اینه که بهترین نسبت سرمایه ای که با توجه به دارایی کل میتونیم وارد بازار ارزهای دیجیتال بکنیم چقدره؟! 

با این که میشه با هر میزان از سرمایه ای که توی دستتون هست وارد این بازار بشید ولی اکثر متخصص های مالی توصیه میکنن که بهتره فقط 1 درصد از کل دارایی خوتون رو وارد بازار کیپتو کارنسی بکنید. دلیل توصیه کردن این درصد پایین هم اینه که ریسک های موجود توی بازار رمزارزها به شدت بالاست و غیر قابل پیش بینی هست.

تازه اون یک درصد طلایی رو هم متخصصان بازار های مالی در صورتی قابل انجام میدونن که شخص از قبل آشنایی کامل و جامعی با این بازار داشته باشه و بدونه که قراره چه چیزی بخره و در چه زمانی بفروشه. 

بعضی از کارشناس ها هم دیدشون کمی مثبت تره و پیشنهاد میکنند که توی خوش بینانه ترین حالت، فقط به اندازه 5 درصد از کل ارزش دارایی بهتره که توی این بازار سرمایه گذاری بشه.

اگه یه وقت وسوسه شدید تا سرمایه زیادی رو وارد بازار کریپتو بکنید، این نسبت های طلایی رو به یاد بیارید و سعی کنید که بیگدار به آب نزنید. 

بهترین نسبت سرمایه برای ورود به بازار

برای مثال اگه به میزان یک میلیارد تومان پول نقد در دستتون هست، باید که ارزش کل دارایی های دیگتون رو باهاش جمع بزنید، و ببینید که پنج درصدش چقدر میشه، اون هم در خوش بینانه ترین حالت؛ اگه که ضریب اطمینانتون نسبت به این بازار پایینه یک تا سه درصد هم میتونه ایده ال باشه. برای میزان سرمایه یک میلیارد به اضافه ارزش دارایی های دیگه، مبلغی حدود 50 تا 100 میلیون تومن مبلغ مناسبی هست که توی این بازار سرمایه گذاری بکنید. 

البته بعضی تریدرها و افراد دیگه ای هستن که این نسبت رو به هیچ وجه قبول ندارن و خودشون با توجه به اصول مدیریت ریسک شرایط رو می سنجن و مبلغ مناسبی رو برای ورو به بازار رمزارزها در نظر میگیرن. برای مثال برادران وینکلوس از جمله کسایی بودن که در ابتدای شکل گیری بیتکوین، مبلغ خیلی زیادی رو روی خرید بیتکیون سرمایه گذاری کردن و بعد از چند سال تونستن که میلیون ها دلار سود کسب بکنن. 

در اینجا چیزی که بیشتر از اعداد اهمیت داره میزان ریسک پذیری خود معامله گر و سرمایه گذار هست. اگر شخصی برای پیش بینی هایی که در مورد آینده بازار ارزهای دیجیتال کرده حاضره که ریسک بکنه تا بتونه سود بیشتری کسب کنه، به طور قطع استفاده از نسبت 1 تا 5 درصد از دارایی کل، براش آنچنان کاربردی نخواهد بود.

اینطوری میتونیم بگیم که توی کل داستان ریش و قیچی دست شماست، و در آخر این شما هستید که میتونید برای خودتون میزان مطلوب سرمایه و همچنین درصد ریسکتون رو مشخص بکنید. در این قسمت از مقاله توصیه میکنیم مقاله ای که در رابطه با نحوه ی نقد کردن درامد از ارز های دیجیتال هست رو مطالعه کنین و اطلاعات بیشتر و مفید تری رو به دست بیارین.

نتیجه گیری کلی و جمع بندی 

ما توی این مقاله سعی کردیم به طور کامل توضیح بدیم که حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازار ارزهای دیجیتال چقدر است. برای این کار در ابتدا ارزهای دیجیتال معروف و آینده دار رو خدمتتون معرفی کردیم و حداقل میزان سرمایه ای که برای خرید هرکدوم از اون ها لازم هست رو بیان کردیم.

همچنین درباره داست های ارزهای دیجیتال صحبت کردیم و نشون دادیم که چطوری از این طریق با هر سرمایه ای که در دست دارید، میتونید به راحتی وارد بارزار کریپتوکارنسی ها بشید و شروع به انجام معاملات مختلف بکنید. 

در آخر از اونجایی که مشخص شد بازار ارزهای دیجیتال پذیرای هر مقدار از سرمایه ای که در نظر گرفته بشه هستند، راجع به روش های بودجه بندی و اختصاص بهترین نسبت از دارایی کل، براتون مطالبی رو ارائه کردیم. امیدواریم با خوندن توضیحات ارائه شده به پاسخ سوال هاتون در مورد حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازار ارزهای دیجیتال و روش های ورود به این بازار پر سود رسیده باشید. 


نظرات کاربران در مورد حداقل سرمایه مورد نیاز برای بازار ارزهای دیجیتال چقدر است؟
  • به نظرم اگه پول بیاد تودستم بهتره اتری.م بخرم.

سوال امنیتی :3+52 = ?