خرید500 میلیون دلار بیت کوین بیشتر توسط میکرواستراتژی

نوشته شده در : 1401/06/19
خرید500 میلیون دلار بیت کوین بیشتر توسط میکرواستراتژی

جستجو

میکرواستراتژی که توسط مایکل سیلر، تریدر بزرگ بیت کوین تأسیس شده است، در طی چندین سال تقریبا 129699 بیت کوین را با قیمت کل خرید 3.977 میلیارد دلار جمع آوری کرده است. علیرغم ابهامات بازار، همچنان با هدف افزایش ذخایر بیت کوین در حال به دست آوردن بیت کوین بیشتر از طریق فروش سهام شرکت می باشد.

بدین منظور، میکرواستراتژی، بزرگترین خریدار نهادی بیت کوین با دو کارگزارCowen  وBTIG  برای فروش سهام عادی کلاس A خود به ارزش 500 میلیون دلار، قراردادی امضا کرده و درخواست فروش سهام خود را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده؛ SEC ثبت کرده است.

طبق بیانیه شرکت، میکرواستراتژی قصد دارد از درآمد خالص حاصل از فروش هر سهام معمولی کلاس A برای اهداف کلی شرکت از جمله خرید بیت کوین استفاده نماید.

به گفته کارشناسان؛ از آنجایی که ارزش کل ذخایر بیت کوین شرکت میکرواستراتژی نزدیک به 2.8 میلیارد دلار کاهش یافته است. خرید در کف برای میکرواستراتژی ضروری است. براساس داده های بایگانی کمیسیون بورس و اوراق بهادار این شرکت بیش از 1 میلیارد دلار بیت کوین از دست داده است.

به طور تصادفی، در روز ثبت درخواست فروش سهام در کمیسیون بورس و اوراق بهادار قیمت بیت کوین با افزایش 11 درصدی به نزدیک به 21500 دلار رسیده و احتمال ادامه روند صعودی قیمت وجود داشته است.

مایکل سیلر، یکی از بنیانگذاران میکرواستراتژی، در ماه آگوست از عنوان مدیر اجرایی خود صرف نظر کرد تا تلاش های خود را برای حمایت از بیت کوین افزایش دهد. 

تاثیر خرید سرمایه گذاران نهادی یا نهنگ ها بر مارکت

نهنگ های‌ ارز دیجیتال به افراد یا نهادهایی اطلاق می شوند که مقادیر زیادی ارز دیجیتال را در اختیار دارند. در مورد بیت کوین، دارندگان بیش از 1000 بیت کوین نهنگ نامیده می شود و اغلب تشخیص صاحبان کیف پول دشوار است.

منتقدان اکوسیستم دیجیتال معتقدند که نهنگ ها با تاثیر در مارکت دیجیتال تاثیر زیادی در مارکت دیجیتال دارند. طبق گزارش بلومبرگ؛ 2 درصد از حساب های مارکت دیجیتال بیش از 95 درصد بیت کوین را کنترل می کنند و این بدین معنی است که نابرابری ثروت در بیت کوین بیشتر از سیستم های مالی سنتی رایج است.

براساس اظهارات کارشناسان؛ قیمت بیت کوین تنها زمانی تثبیت می شود که نهنگ سفارشات فروش بزرگ خود را انجام دهد. بنابراین، اکنون قیمت همان جایی است که نهنگ ها می خواهند تا بتوانند کوین های بیشتری را در قیمت مورد نظر خود جمع آوری نمایند. تاکتیکی که به عنوان "دیوار فروش" شناخته می شود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد خرید500 میلیون دلار بیت کوین بیشتر توسط میکرواستراتژی
سوال امنیتی :9+79 = ?