ویژگی های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟

1401/06/09


قصد داریم در مقاله ویژگی های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در رابطه با ارزهای دیجیتال و نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و ویژگی های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال خدمتتون ارائه کنیم تا با داشتن اطلاعاتی در رابطه با این ویژگی های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به درستی اقدام به سرمایه گذاری کنین.

با توجه به موضوع مقاله بهتره در ابتدا توضیحاتی در رابطه با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ارائه کنیم تا درک بهتری از موضوع داشته باشین. بازار کریپتوکارنسی از بازارهای جدید مالی هست که به خاطر ویژگی های منحصر بفردش کاربران زیادی رو از سراسر دنیا جذب کرده و به یکی از محبوب ترین بازارهای سرمایه با مارکت کپ بزرگ تبدیل شده.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چگونه است؟

همونطور که می دونین برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید اطلاعات و مهارت های لازم در رابطه با تحلیل های تکنیکال رو کامل داشته باشین و شرایط قیمتی ارزها رو برای روز های آینده پیش بینی کنین و علاوه بر این، تحلیل نمودارها و فالو کردن اخبار بازار ارزهای دیجیتال قابل اهمیت هست. برای شروع سرمایه گذاری بهتره ابتدا ارز کمتری بخرین و موانع و مشکلات کسب و کار و مزایا و معایب ارز دیجیتال ها رو بررسی کنین و ارزهای دیجیتال تون در ولت های امن نگه داری کنین و کلید های خصوصی تون رو در اختیار سایر افراد قرار ندین و امنیت نگهداری از ارزهای دیجیتال و نحوه بالابردن این امنیت رو یاد بگیرین.

مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال:

مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یکی از جذاب ترین و محبوب ترین روش های سرمایه گذاری محسوب میشه. همچنین این روش مزایای زیادی به همراه داره و شما نیز می تونین از این مزایا برخوردار بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بپردازیم.

  • فرصت های زیاد برای کسب درآمد

یکی از مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، پتانسیل رشد هست. در حالی که اکثر سهام ها میتونن در طول زمان بازدهی متوسطی از سرمایه رو برای شما به ارمغان بیارن، هیچ چیز با ارزهای دیجیتال قابل مقایسه نیست. ارزهای جدید همیشه بیرون میان و بسیاری از این ارزها شاهد جهش های فوق العاده در ارزش هستن. حتی گزینه‌های باثبات‌تری مانند بیت‌کوین و اتریوم با نرخ‌های باورنکردنی رشد می‌کنن و کسب درآمد رو برای مبتدیان آسون می‌کنن. با این حال، باید مطمئن بشین که یک ارز رو قبل از سرمایه گذاری بررسی کنین. 

  • ماهیت غیر متمرکز

یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این هست که ارزهای دیجیتال ماهیت غیر متمرکز دارن و همین موضوع باعث میشه تا تراکنش های شما مخفی بمونه. ماهیت غیرمتمرکز کریپتو ردیابی وجوه خودش رو پس از خرج کردن اونها دشوار می کنه. قبل از انجام این کار مطمئن بشین که دقیقا می دونین اونها رو به کجا می فرستین.

  • زمان پردازش کوتاه

یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این هست که زمان پردازش اون ها کوتاه هست. فناوری بلاک چین همه تراکنش های رمزنگاری رو به صورت همتا به همتا انجام میده. این بدان معنی هست که شما لازم نیست نگران زمان انتظار طولانی باشین یا موسسات مالی مانع ارسال یا دریافت پول شما بشن. بیشتر زمان پردازش در عرض چند ثانیه اتفاق می افته.

نکات مهم در زمان خرید ارزهای دیجیتال کدامند؟

نکات مهم در زمان خرید ارزهای دیجیتال

در این پارت از مقاله ویژگی های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به بیان هینت هایی می پردازیم که حتما باید در سرمایه گذاری مورد توجه قرار بگیرن تا سرمایه گذاری به درستی و آسونی انجام بگیره. 

• یکی از نکات مهم در زمان خرید ارزهای دیجیتال این هست که سرمایه تون رو به صورت مرحله ای وارد بازار کنین. اگه سرمایه ای در حساب تون دارین و قصد سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی رو دارین، بهتره که به صورت مرحله به مرحله سرمایه تون رو وارد بازار کنین. چون امکان معامله و خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال همواره وجود داره، پس برای سرمایه گذاری عجله نکنین.

• یکی دیگه از نکات مهم در زمان خرید ارزهای دیجیتال این هست که اگه مالک سرمایه نیستین، به هیچ عنوان در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکنین. هنگام سرمایه گذاری حتما باید از سرمایه ای که 100 درصد متعلق به خودتون هست، استفاده کنین نه سرمایه ای که از طریق فروش خونه، وام و... بدست آوردین. چون بازار ارز، یک مارکت با نوسانات متفاوت هست.

• یکی دیگه از نکات مهم در زمان خرید ارزهای دیجیتال این هست که ریسک پذیر باشین و تجربه کسب کنین. برای کسب مهارت در بازار ارز علاوه بر شرکت در دوره های مختلف، دانش و اطلاعات زیاد، باید مهارت های عملی رو کسب کنین.

• یکی دیگه از نکات مهم در زمان خرید ارزهای دیجیتال این هست که سرمایه اولیه تون با سرمایه کلی متناسب باشه. هر چقدر قصد داشته باشین که بیشتر در بازار ارز سرمایه گذاری کنین، باید سرمایه خودتون رو هم افزایش بدین. در این قسمت از مقاله توصیه میکنیم مطلبی که در سایت صرافی اینانس با عنوان 5 دلیل مهم سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال هست رو مطالعه بفرماین.

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال:

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

با توجه به محبوبیت روز افزون ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا، افراد با توجه به رشد و سود دهی و آینده ارزهای دیجیتال و ویژگی های منحصر به فرد کریپتوکارنسی ها به خریداری اونها می پردازن. ارزهای دیجیتالی که در بازار کریپتوکارنسی وجود دارن تفاوت قیمت دارن. معمولا اکثر ارزهای دیجیتال قیمت های بالایی ندارن و تنها تعداد محدودی از اونها مثل بیت کوین و اتریوم قیمت های بالایی دارن. در واقع هیچ نوع مبلغ خاصی به عنوان حداقل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال وجود نداره و معمولا حداقل مبلغ توسط پلتفرمی (صرافی) که ارزهای خودتون رو خریداری می کنین، تعیین میشه.

برای مثال در صرافی ایران بایننس حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و خرید ارز دیجیتال 500 هزار تومن هست و با مبالغ کمتر از این مقدار، امکان خریداری ارز دیجیتال وجود نداره. اما این موضوع قابل توجه هست که سرمایه گذاری با مبالغ و سرمایه های کم اندکی معقول به نظر نمی رسه و دلیل این موضوع این هست که پلتفرم مدنظر شما برای خرید ارز و سایر امورات مربوط به خرید و سرمایه گذاری، هزینه هایی رو به عنوان کارمزد برای انجام معاملات از شما دریافت می کنن و اگه مبلغ سرمایه گذاری به حد مشخص صرافی یا پلتفرم نرسه، این کارمزد دریافتی میتونه تاثیر منفی روی سرمایه گذاری بذاره یا اصلا نتونین با مقدار مدنظرتون سرمایه گذاری کنین. 

کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال رو دارن باید حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شون بین 5 تا 35 درصد از سرمایه شخصی شون باشه. درصد پیشنهادی برای برای افراد مبتدی و تازه وارد در عرصه تجارت کریپتوکارنسی ها، 5 درصد هست تا از امنیت مالی بیشتری برخوردار باشن و در صورت پیشرفت و رشد سرمایه، به سرمایه خودشون اضافه کنن. پس اگه کاربر جدید الورود هستین و نگران از دست دادن سرمایه هاتون هستین، با در صد های پایین شروع کنین و در ابتدا با 30 درصد سرمایه گذاری تون رو شروع نکنین. 

ویژگی های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال:

ویژگی های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر بازارهای مالی ویژگی هایی داره که در این قسمت از مقاله به بررسی و معرفی اونها می پردازیم که جزو مسائل مهم در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستن که باید مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرن.

• غیرمتمرکز بودن ارزها

یکی از ویژگی های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، غیر متمرکز بودن این رمز ارزها هست. ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستن و هیچ دولتی در معاملات و پس‌انداز دخالت نداره. سرمایه گذاران بیت کوین و سایر ارزها رو دوست دارن، زیرا در نهایت، مردم تمام قدرت رو روی پولشون دارن. این یکی از انواع آزادی اقتصادی و مالی هست که مردم بهش احترام میذارن. ارزهای دیجیتال به نوسانات پول فیات وابسته نیستن و هیچ عامل شخص ثالثی نمی تونه به کیف پول الکترونیکی شما تأثیر بذاره. 

می‌تونین هر زمان که بخواین پولتون رو بگیرین، دارایی دیجیتال رو با کارمزد کمتری انتخاب کنین و از اون برای برداشت پول و تبدیل اون به ارز مورد نیازتون استفاده کنین. تا اون زمان، پول شما سالم و دست نخورده هست و هیچ ضرری متحمل نخواهید شد. همچنین امکان شیر کردن پول وجود داره که این مورد بسیاری از مردم رو تشویق می کنه تا بیت کوین و سایر سکه های دیجیتال رو برای تراکنش های آنلاین آسون تر انتخاب کنن.

• امنیت

یکی دیگه از ویژگی های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، امنیت اون هاست. وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری میشه، کاملا امن نیست به این معناست که همیشه احتمال ضرر وجود داره، اما در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های دیگه، این سرمایه‌گذاری بسیار امن هست. نه تنها سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال چندین بار ایمنی خودش رو ثابت کرده. 

توجه به این نکته ضروری هست که وقتی صحبت از ایمنی اینترنت میشه، محافظت از هویت شما در برابر هر نوع استفاده نادرست و سرقت بسیار مهم هست. جامعه و پلتفرم های مورد استفاده برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ایمن هستن. این بدان معنا نیست که در آینده نمیتونه اتفاق بیفته، بنابراین به ایمیل هایی که دریافت می کنین توجه کافی داشته باشین و اطلاعات شخصی تون رو به گونه ای ارسال نکنین که بتونه داده ها رو به خطر بندازه. فقط از خدمات تایید شده و وب سایت های رسمی استفاده کنین.

• استفاده آنلاین

ویژگی های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از ویژگی های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این هست که می توان از اون به روش های مختلف در زمان آنلاین استفاده کرد. تمام سکه هایی که خریداری کردین در کیف پول آنلاین شما هستن و می توان از اونها استفاده کرد. یکی از محبوب ترین روش های استفاده، پرداخت هزینه برای محصولات یا خدمات مختلف هست. کسانی که بازی‌های آنلاین انجام میدن به خوبی می‌دونن که می‌تونن آیتم‌های مختلفی رو با ارزها خریداری کنن. همچنین می تونین در صورت نیاز معاملات مختلفی رو از خونه و محل کار و... انجام بدین. علاوه بر این، در صورت نیاز یا تمایل می تونین ارزی رو که دارین با ارز دیگه ای مبادله کنین.

• دسترسی سریع

 از اونجایی که هیچ بانکی وجود نداره که پول رو در اختیار داشته باشه، یا اگه نیاز به بررسی وضعیت ارزش دارایی‌هاتون دارین، باید با کارگزاری تماس بگیرین، این عملیات رو می تونین در هر زمان معین، از هر مکان معین انجام بدین. البته بهتره برای حفظ حریم خصوصی داده هاتون به شبکه ای مطمئن کانکت باشین. دسترسی به وجوه و ردیابی اونها از هر نقطه از کره زمین و در هر زمان یکی از بزرگترین مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هست. این در صورتی مهم هست که افزایش خاصی رو در ارزش یک نوع سکه به طور خاص دنبال کنین تا اون رو معامله کنین. توانایی انجام این کار باعث صرفه جویی در مقدار قابل توجهی از سرمایه و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان میشه.

• قابل پیش بینی بودن

زمانی که صحبت از دنیای دیجیتال و بازار ارز در اون میشه، برخی تحقیقات و مشاهدات نشون دادن که خود بازار قابل پیش بینی تر هست. این امر به این دلیل هست که بازار مانند بورس تحت تأثیر عوامل خارجی زیادی قرار نمی گیره، بنابراین همه گیری ها اثرات منفی نخواهد داشت، برعکس، مشاهده شده که هر گونه تغییر بزرگ و کاهش ارزش در سهام بازار، تاثیرات مثبتی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته. فرض اصلی این هست که این به دلیل خروج وجوه از بازار سهام عادی و افزایش سرمایه گذاری در بازار دیجیتال هست. علاوه بر این، روندها ثابت کردن که در مورد ارزش‌ها هیچ تلاطم بزرگی وجود نداره. در بیشتر موارد می‌توان دید که افزایش و کاهش ارزش‌ها تا حدودی قابل پیش‌بینی هست.

• سودده بودن

سودده بودن

یکی دیگه از ویژگی های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تونیم به سودده بودن اون ها اشاره کنیم. بهتره بدونین قیمت ارزهای دیجیتال همواره در حال نوسان هست و همین نوسانات قیمت فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و سرمایه گذاران فراهم می کنه. به این ترتیب شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کنین و سود زیادی به دست بیارین. البته برای این کار نیز باید بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و با معامله در این نقاط بیشترین سود و کمترین ضرر رو کسب کنین. همچنین پیشنهاد میکنیم اگر به دنبال این هستین که بدونین بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام ها هستن به مقاله که با همبن عنوان در سایت وجود داره مراجعه کنین.

• پر ریسک بودن

یکی دیگه از ویژگی های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، پری ریسک بودن این روش از سرمایه گذاری هست. از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست، نوسانات قیمتی شدیدی داره و همون اندازه که ممکنه شما سود به دست بیارین، همونقدر نیز ممکنه که ضرر کنین و سرمایتون از دست بره. همچنین کلاهبرداری در این بازار زیاد شده و همین موضوع نیز باعث میشه تا ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کنه.

نتیجه و جمع بندی:

همونطور که اطلاع دارین، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مزایا و ویژیگ هایی داره که در این مقاله به بیان برخی مزایا و معرفی برخی ویژگی های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال پرداختیم. لازمه قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری به خوبی آگاه باشین و همه احتمالات موجود رو در نطر بگیرین. ارزهای دیجیتال در سرتاسر بازار هستن و ارزهای متعددی برای انتخاب وجود داره. این تنوع مهمه، اما، مطمئن بشین که خوب انتخاب کنین.

 سکه ها همیشه در دسترس هستن و شما می تونین از هر نقطه روی زمین و در هر زمانی به اونها دسترسی داشته باشین. استفاده از سکه ها با گذشت هر ماه افزایش می یابد، بنابراین در صورت عدم معامله، مشکلی در استفاده از اونها نخواهید داشت. علاوه بر این، بازار به خودی خود قابل پیش بینی و امن هست. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارزهای دیجیتال و معاملات در بازار کریپتوکارنسی می تونین از صرافی ایران بایننس کمک بگیرین و سرمایه گذاری راحتی رو تجربه کنین.


نظرات کاربران در مورد ویژگی های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟
سوال امنیتی :1+58 = ?