چرا به تتر نیاز داریم؟

1401/08/10
چرا به تتر نیاز داریم؟

ما سعی می کنیم در مقاله چرا به تتر نیاز داریم؟ اطلاعاتی در مورد استیبل کوین تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای تتر بپردازیم و دلایل نیاز به تتر رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بدونین که چرا به تتر نیاز داریم. این روزها هر کسی که با دنیای ارزهای دیجیتال سروکار داشته باشه، مثلا ترید کنه یا اخبار و رویدادهای ارزهای دیجیتال رو دنبال کنه، اسم تتر رو شنیده یا خرید تتر رو انجام داده. تتر استیبل کوینی هست که قراره معادل یک دلار آمریکا ارزش داشته باشه و مثل ارزهای پرحاشیه ای مثل بیت کوین ارزشش بالا و پایین نره. همچنین استیبل کوین ها نقش مهمی در بازار برعهده دارن. منظور از استیبل کوین نیز رمز ارزی هست که دارای پشتوانه بوده و تحت تاثیر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال قرار نمی گیره و قیمتش ثابت هست.

آشنایی با استیبل کوین تتر:

استیبل کوین تتر یا USDT یکی از اولین استیبل کوین های بازار هست و طبق قرارداد اولیه هر توکن تتر ارزشی برابر با یک دلار آمریکا داره. تتر حکم همون جای امن برای حفظ ارزش سرمایه برای یه سرمایه گذار رو داره. جایی که هنگام استفاده از بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال دارایی فرد رو از طوفان نوسانات این بازار حفظ کنه. با توجه به داده های سایت کوین مارکت کپ ارز دیجیتال تتر هم اکنون در رتبه 3 ارزهای دیجیتال از نظر حجم بازار قرار گرفته که به واسطه لیست شدن در صرافی های بیشماری آنچنان هم دور از ذهن نیست.

شاید برای تان مفید باشد: ارز تتر چیست؟

تتر استییل کوین هست، یعنی قیمتش ثابته و تلاش می کنه قیمتی معادل یه دلار داشته باشه. تتر رو با اسم اختصاری USDT نیز نشون میدن و بیشتر مورد استفاده سرمایه گذارانی هست که می خوان نوسانات معمول ارزهای دیجیتال کمترین تاثیر رو بر روی سرمایه های دیجیتالی خودشون بذاره. تتر در جولای 2014 با اسم Realcoin منتشر شد، ولی نوامبر همون سال اسمش رو به تتر تغییر دادن.

دلایل نیاز به تتر در بازار ارزهای دیجیتال

دلایل نیاز به تتر در بازار ارزهای دیجیتال

با گسترش خرید و فروش ارز دیجیتال در بین کاربران، روز به روز بر اهمیت و استفاده از استیبل کوین هایی مانند تتر افزوده میشه. همونطور که گفتیم، تتر با نماد اختصاری USDT نوعی رمز ارز دارای پشتوانه با قیمت ثابت هست. قیمت هر تتر همیشه برابر با یک دلار آمریکا هست. تتر در حال حاضر یکی از محبوب ترین رمز ارزهای بازار هست که معامله گران برای محافظت از سرمایه خودشون در برابر نوسانات شدید بازار از اون استفاده می کنند. به این ترتیب، شما نیز اگه می خواهین تا در زمان نوسانات شدید بازار، نزارین تا ارزش سرمایه یا دارایی هاتون کاهش پیدا کنه، کل سرمایه خودتون رو به ارز دیجیتال تتر تبدیل کنین تا ارزشش ثابت بمونه.

مقاله پیشنهادی: رقبای تتر کدامند؟

ما می تونیم در پاسخ به سوال چرا به تتر نیاز داریم؟ این جواب رو بدیم که علی رغم تفاوت های ساختاری با سایر ارزهای دیجیتال، تتر به عنوان یه کاتالیزور عمل کرده و ارزهای دیجیتال رو در بین کاربران گسترش داده. قبل از ورود تتر به بازار کریپتوکارنسی ها، معامله گران به صورت مداوم در معرض نوسانات شدید بازار بودن و دارایی های اون ها در معرض خطر کاهش ارزش قرار داشت. به این ترتیب، تریدرها مجبور بودن به صورت مداوم دارایی های خودشون رو از رمز ارز به پول ملی و از پول ملی به ارز دیجیتال برای مدیریت سرمایه خود و حفظ سود خود تبدیل کنند که همچنین مستلزم پرداخت هزینه های کلان به صرافی ها بود.

از طرف دیگه، خرید و فروش ارزهای دیجیتال با همدیگه کار ساده ای نبود. چون این تراکنش ها تنها بین جفت ارزهایی که قیمت اون ها در حال نوسان بود انجام میشد. ظهور و پیدایش استیبل کوین تتر و متعاقب اون تثبیت کوین ها این مشکل و چالش برطرف شد. در حال حاضر معامله گران و تریدرها بازار ارزهای دیجیتال بدون اینکه دارایی های خودشون رو از صرافی ها خارج کنند، اون ها رو به استیبل کوین تتر تبدیل کرده و در صورت نیاز مجددا با استفاده از استیبل کوین تتر، رمز ارزهای خودشون رو خریداری می کنند.

کاربردهای تتر چیست؟

چرا به تتر نیاز داریم؟

همونطور که گفتیم، استیبل کوین تتر یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه مالی هست که همیشه قیمت اون برابر با یک دلار آمریکا هست و می تونین با استفاده از اون در نوسانات شدید بازار از کاهش ارزش سرمایه خود جلوگیری کنین. همچنین تتر کاربردهای زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله چرا به تتر نیاز داریم، به بررسی کاربردهای تتر بپردازیم.

• یکی از کاربردهای تتر معامله و ترید هست. بهتره بدونین با ورود رمز ارزها به دنیای معامله، ترید بسیار نسبت به دفعه قبل راحت شده و با استفاده از ارزهای ثابتی ثل تتر رغبت معامله گران به استفاده از استیبل کوین ها زیاد شده. نگفته نمونه که استفاده از تتر برای معامله، هزینه و مدت زمان انتقال رو هم کاهش میده.

• یکی دیگه از کاربردهای تتر مربوط به جایگزینی با حواله های بانکی هست. انتقال پول در سطح بین الملل دلایل مختلفی داره و کشورهای مختلف نیز ممکنه شرایط و محدودیت های زیادی در ارسال ارز داشته باشن. به این ترتیب، تتر می تونه گزینه مناسبی برای جاگیزین حواله های بانکی محسوب بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چرا به تتر نیاز داریم؟ اطلاعاتی در مورد استیبل کوین تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای تتر بپردازیم و دلایل نیاز به تتر رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بدونین که چرا به تتر نیاز داریم. همونطور که گفتیم، ، خرید و فروش ارزهای دیجیتال با همدیگه کار ساده ای نبود. چون این تراکنش ها تنها بین جفت ارزهایی که قیمت اون ها در حال نوسان بود انجام میشد. ظهور و پیدایش استیبل کوین تتر و متعاقب اون تثبیت کوین ها این مشکل و چالش برطرف شد.


نظرات کاربران در مورد چرا به تتر نیاز داریم؟
سوال امنیتی :3+78 = ?