4 روش تشخیص تتر های اصلی از تقلبی

1401/06/13


امروزه با گسترس بازار ارز های دیجیتال و همچنین پیشرفت تکنولوژی، مسیر برای بسیاری از کلاهبرداران و کسانی که قصد سواستفاده از دارایی مردم دارن، باز شده و به راحتی افرادی که بدون دانش و آگاهی قدم در این مسیر میزارن، طعمه این گونه افراد میشن و داراییشون رو از دست میدن و چون این بازار غیر متمرکز هستش، هیچ دولت یا سازمانی دخالتی در نحوه کنترل یا ایجاد توکن ها نداره در نتیجه پیگیری و پیدا کردن افراد کلاه بردار و همچنین کسانی که در پشت توکن های کلاه برداری هستن نیز بسیار سخت و دشوار شده.

ما امروز میخوایم 4 روش تشخیص تتر های اصلی از تقلبی رو برای شما بیان کنیم و همچنین به مزایا و معایب استیبل کوین تتر بپردازیم و در آخر توصیه شخصیمون برای استفاده از استیبل کوین ها رو با شما به اشتراک بزاریم. 

استیبل کوین تتر چیست؟

استیبل کویین تتر چیست

استیبل به معنی ثابت بودن هست و استیبل کوین تتر، یه ارز با قیمت ثابت هست که برای خرید و فروش بیت کوین یا ارز های دیگه مورد استفاده قرار میگیره. استیبل کوین تتر پشتوانه دلار آمریکا هست یعنی به گفته شرکت تتر به ازای هر تتر، یک دلار در خزانه دولت آمریکا وجود داره. در حال حاظر این استیبل کوین محبوب در رتبه 3 کوین مارکت کپ هست و تقریبا در تمامی شبکه های بلاک چینی قابل معامله میباشد.

از مزایای این استیبل کوین میتونیم به معتبر بودن و حفظ ارزش خودش در طول زمان بپردازیم؛ اما یکی از معایب تتر اینه که متمرکز هست به عبارتی سازمانی و موسسی در پشت این استیبل کوین قرار داره که این مسئله باعث میشه شرکت تتر هر زمان که اراده تمام آدرس افرادی که تتر نگهداری میکنن رو فریز کنه به عبارتی فرد دیگه دسترسی به اون تتر ها رو نداشته باشه.

استیبل کوین تتر چگونه کار میکند؟

ارز رمزنگاری تتر به زیرمجموعه خاصی از دارایی‌های دیجیتالی به نام استیبل کوین ها تعلق داره وبه این معنی هست که قیمت‌های اونا به یک دارایی با نوسان کمتر متصل هست. استیبل کوین ها به عنوان یک پیوند مهم بین دنیای واقعی و ارزهای دیجیتال عمل می کنن و با توجه به اینکه قیمتشون به دارایی‌های باثباتی مانند ارز صادر شده توسط بانک مرکزی (فیات) مانند دلار آمریکا مرتبط هست، این خاطر نشان رو به سرمایه گذاران میدن که دارندگان کریپتو رو در برابر نوسانات محافظت کنن و یک بستری امن برای تراکنش‌ها و معاملات روی بلاک چین و بین اونا ایجاد کنن.

تتر چندین استیبل کوین فیات که به طلا متصل هست رو منتشر کرده که گسترده ترین در میان اونا، استیبل کوین USDT هست که با دلار آمریکا تثبیت شده و با عرضه در گردش حدود 73 میلیارد توکن راهی بازار شده. توصیه میکنیم مقاله بهترین روش برای خرید تتر رو هم مطالعه کنین.

4 روش تشخیص تتر های اصلی از تقلبی

4 روش تشخیص تترهای اصلی از تقلبی

همون طور که در بالا اشاره کردیم بسیاری از توکن هایی که امروز به بازار عرضه میشن، کلاه برداری هست و جهت سواستفاده از دارایی های مردم ایجاد شده که این موضع در استیبل کوین ها هم صدق میکنه. در ادامه میخوایم به 4 روش تشخیص تتر های اصلی از تقلبی بپردازیم.

1. آدرس

آدرس

هر ارزی یه آدرس منحصر به فرد داره که مقدار دارایی در اون آدرس قرار میگیره. آدرس تراکنش تتر بر روی بلاک چین اتریوم 0xdac17f958d2ee523a2206206994597c13d831ec7 هست و به این معنیه که اگه آدرسی به غیر از این آدرس مشاهده کردین، تقلبی بوده و مطمعن باشین قصد سواستفاده و کلاهبرداری از کاربران دارن. در ادامه به آدرس شبکه های محبوب که معمولا تراکنش ها بیشتر در این شبکه های صورت میگیره اشاره میکنیم.

• شبکه سولانا: Es9vMFrzaCERmJfrF4H2FYD4KCoNkY11McCe8BenwNYB

• شبکه ترون: TR7NHqjeKQxGTCi8q8ZY4pL8otSzgjLj6t

• شبکهHECO: 0xa71edc38d189767582c38a3145b5873052c3e47a

• شبکه بایننس کوین: 0x55d398326f99059ff775485246999027b3197955

• شبکه پالیگان: 0xc2132d05d31c914a87c6611c10748aeb04b58e8f

• شبکه آوالانچ: 0xc7198437980c041c805a1edcba50c1ce5db95118

• شبکه هارمونی: 0x3c2b8be99c50593081eaa2a724f0b8285f5aba8f

برای به دست آوردن شبکه های بیشتر آدرس تتر، میتونین از سایت کوین مارکت کپ در بخش اطلاعات کانترکت تتر استفاده کنین.

2. لوگوی استیبل کوین تتر

همون طور که میدونین هر کوینی یه لوگوی مخصوص داره که افراد توسط اون لوگو کوین رو میشناسن. استیبل کوین تتر نیز لوگوی مخصوص به خودش رو داره که در تصویر بالا اون مشاعده میکنین؛ این لوگو مختص استیبل کوین تتر هست و فقط دارای یک لوگو میباشد که به معنی این هستش که هر لوگوی که رنگ یا مشخصات اون با لوگوی تتر تناقض داشته داشته و نسخه اصلی تتر نباشه، یک کوین تقلبی و فیک میباشد و در مواجه با این گونه موارد به هیج عنوان در این توکن ها سرمایه گذاری انجام ندین.

3. ارزش بازاری استیبل کوین تتر

یکی دیگه از مهم ترین روش های تشخیص تتر های اصلی از تقلبی، ارزش بازاری تتر هست که در حال حاضر ارزشی بالغ بر 64 میلیارد دلار میباشد.یکی دیگه از راه های تشخیص تقلبی اینه که اگه بعد از کلیک بر روی نماد USDT نمیتونین ارزش بازاری اون رو مشاهده کنین، بدونین که احتمالا کوین تقلبی هست.

4. بررسی کد کانترکت کوین

بررسی کد کانترکت کوین

هر کوینی یه کد کانترکتی داره که در سایت هایی مانند tronscan یا etherscan بسته به بلاک چین شبکه قابل نمایش هست؛ برای مثال برای مشاهده کد کانترکت تتر بر روی شبکه اتریوم، با مراجعه به سایت etherscan میتونین اطلاعاتی مانند تعداد هولدر های ارز تعداد تراکنش ها و کد های اون رو مورد بررسی قرار بدین و تفاوت های تتر اصلی رو از تقلبی تشخصی بدین.

تفاوت استیبل کوین تتر با سایر استیبل کوین ها

زمانی USDT تتر بر بازار استیبل کوین تسلط داشت، ولی امروزه انتخاب گسترده ای از استیبل کوین ها در دسترس مردم هستش و تنوع در نوع استیبل کوین ها زیاد شده که برخی از تفاوت های اونا به نهاد صادرکننده و وثیقه‌ای که در ارزش و نحوه ثابت نگه داشتن قیمت‌های خود با ارز فیات یا سایر دارایی‌ها بستگی داره. تتر از مدل IOU پیروی می کنه به این معنی که یک نهاد مرکزی از ارزش استیبل کوین با دارایی ها حمایت می کنه و سازنده این استیبل کوین قول میده که در هر زمان با نرخ مبادله یک به یک میتونین بازخرید داشته باشین.

توصیه ما

توصیه ما

بعد از تمام این گفته ها، شما متوجه شدین که راه های تشخیص استیبل کوین تتر های اصلی از تقلبی چیست و چطوری میتونیم از دست کلاه بردار ها و کسانی که با دروغ و فریب قصد دارن سرمایه شما رو ازتون بگیرن، در امان بمونیم؛ اما نکته ای که وجود داره اینه که کوین تتر یکسری معایبی هم داره و اونم اینه که به صورت متمرکز کنترل و اداره میشه.

به عبارتی اگه شرکت سازنده این استیبل کوین بخواد بنا به هر دلایلی آدرسی که تتر در اون وجود داره رو ببنده، به راحتی میتونه آدرس رو فریز کنه و درنتیجه با این کار فرد نمیتونه تتر های خودش رو برداشت کنه. پیشنهاد ما اینه که اگه میخواین سرمایتون رو به صورت دیجیتالی نگه داری کنین، از استیبل کوین دای استفاده کنین. در این قسمت هم پیشنهاد میکنیم مقاله 7 فاکتور مهم در خرید تتر رو مطالعه بفرمایید.

DAI یه استیبل کوین الگوریتمی هست که توسط MakerDAO یک پروتکل مبتنی بر اتریوم، صادر شده و همانند تتر به دنبال حفظ نسبت دقیق یک به یک با دلار آمریکا می باشد. این استیبل کوین به عنوان وسیله ای برای وام دادن و قرض گرفتن دارایی های رمزنگاری بدون نیاز به واسطه استفاده میشه و هدف از ایجاد این استیبل کوین یک سیستم بدون مجوز با شفافیت و حداقل محدودیت میباشد.

در نتیجه دای یک استیبل کوین غیر متمرکز هست که توسط هیچ دولتی کنترل نمیشه و حتی افراد سازنده این استیبل کوین هم نقشی در کنترل سرمایه های مردم ندارن و مانند بیت کوین به معنای کامل غیر متمرکز هست.

جمع بندی

با وجود پیشرفت تکنولوژی و وجود زیر ساخت های لازم برای ارتقا فناوری های جدید، اما با این حال هنوزم هم کلاهبرداران و افراد متقلب در دنیایی به نام دنیای ارز های دیجیتال به کارشان ادامه میدن و کسانی که از علم و دانش کافی برای تشخیص درست و غلط برخوردار نیستن رو طعمه قرار میدن تا به هدف های خوشون برسن.

اما با تمام این گفته ها خوشبختانه مردم ایران به دلیل تولید محتوای قوی و بسیار زیاد، از اگاهی بیشتری نسبت به بسیاری از کشور های دیگه برخوردار هستن و اغلب میتونن توکن های تقلبی رو از اصلی تشخیص بدن.

ما در این مقاله سعی کردیم به 4 روش تشخیص تتر های اصلی از تقلبی بپردازیم و تجربه خودمون رو با شما در میون بزاریم تا شما در این گونه مواقع دچار اشتباه نشین و بتونین از داراییتون محافظت کنین. امیدواریم با خوندن این مقاله بار علمی شما در رابطه با استیبل کوین تتر افزایش پیدا کنه و بتونین با بقیه به اشتراک بزارین.


نظرات کاربران در مورد 4 روش تشخیص تتر های اصلی از تقلبی
  • واقعا مقاله خوبی بود. با اختلاف یکی از بهترین صرافی های ایرانی هستین چون علاوه بر خدمات بی نظیرتون، آموزش ها و مقالات خیلی خوبی رو هم تهیه میکنین. واقعا دمتون گرم

    تشخیص تترهای اصلی از تقلبی واقعا سخت . تجربه کاری و خوندن مقاله های مفید میتونه در این زمینه کمک کنه ممنون از مقاله خوبتون که اطلاعات مفید و رایگان بهمون میدید

    سلام یه پیام برای من روی گوشیم اومد مبنی بر اینکه یک اکانتی با یک رمزی یک موجودی فضایی داره و یک آدرس ایمیل هم داده بود که اینه: web.piong02.com وارد سایت شدم و دیدم درباره ی تتر هست آیا این سایت معتبره!!!

    • کلاهبرداریه

    ادمین جان سلام ... یک پیام یا یوزر نیم پس ورد برام اومد که وقتی باز کردم دیدم 200000 دلار داخلش خست کیف پول دیجیتال .. آیا این کلاه برداریه ؟

    • بله صدردصد. این روزها این شکل از پیام ها برای خیلیا میاد و موقع برداشت از شما خواسته میشه مقداری ارز دیجیتال به اون سایت واریز کنید تا بتونید برداشت داشته باشید. که بعد از واریز هم سرمایه تون رو از دست میدید و اتفاقی نمی افته. کلا هیچ چیزی رایگان در دنیای ارزهای دیجیتال به دست نمیاد. هر جا دیدید میخوان چیزی رو مفت بدن، بدونین کلاهبرداری هستش

    با سلام از یه شماره با پیش شماره +1 از طریق واتس اپ برای من نام کاربری و رمز یک سایت فرستاده شده که داخل سایت شدم و مبلغ نجومی داره ولی بلد نیستم برداشت کنم اسم سایت usdtdsk.com هست میخواهم بدونم آیا کلاهبرداری هست ؟

    • کلاهبرداریه

    سلام یک اکانت برام اومده ظاهرا کیف پول هست باز کردم یوزر نیم پسورد زدم باز شد 200 هزار دلار پول هست آیا این مشکل داره ؟ تو واتس اومد

    • کلاهبرداریه

    یک پیام در واتس اپ برای من اومد راجع به تتر و سایت usdtuww آیا معتبره؟

    • احتمالا کلاهبرداریه

    این سایتهایی که توی واتساپ فرستادن و ما وارد شدیم. مشکل هک شدن داره؟؟؟ من وارد شدم و الان میترسم

    • مشکلی نداره. فقط ارز به سایت شون انتقال ندید و گول مبلغ داخل سایت رو نخورید.

    لطفا جواب سوالم رو بدین.نگرانم

    سلام از من خواته شده روی سایت metafaxs برای خودم ولت باز کنم سپس مقداره برای من USDT واریز کردن الان برای برداشت سایت مقداری ETH 2 برای ترانسفير میخواد این هم ایا کلاه بردار هست یا خیر

    • کلا هر سایتی از شما برای برداشت موجودی کارمزد خواست بدونید کلاهبرداریه

    سلام. برای منم توی واتساپ همین پیام ها اومد وارد وبسایت هم شدم ولی بسیار با احتیاط .خوشبختانه ضرر نکردم ولی وبسایت بعد از یه مدت از دسترس خارج میشه پس پیشنهاد میکنم اگر ارزی هم واریز کردید سریع برداشت کنید و مبالغ درشت به هیچ عنوان واریز نکنید.

    اکثر این وبسایت ها از لحاظ شکل ظاهری و دامنه شبیه به همدیگه هستن مثلا سایت usdtopo.com که با usdt شروع میشه فقط با تغییر چند تا حرف آخر دامنه تبدیل به یه دامنه و یا سایت دیگه میشه و همان بساط کلاهبرداری ادامه داره.

    سلام وقت بخیر آدرس سایت usdthre.com برای خرید و فروش تتر معتبر هست یا نه

    • معتبر نیست

سوال امنیتی :4+93 = ?