5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها

1401/06/06


ما سعی می کنیم در مقاله 5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها، اطلاعاتی در مورد کیف پول ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت کیف پول صرافی با کیف پول شخصی بپردازیم و دلایل تحریم کاربران ایرانی صرافی های ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای ذخیره و نگهداری و خرید و فروش ارز دیجیتال بگیرین.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل شده. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات قیمتی، فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه.

به این ترتیب، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و از این فرصت های به وجود اومده استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کرده و با معامله در این نقاط سود به دست بیارین.

همچنین قبل از وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال، ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین تا بتونین با امنیت بالا ارزهای دیجیتال خودتون رو ذخیره و نگهداری کنین.

مقاله پیشنهادی: بررسی نکات مهم قبل از ورود به بازار ارز های دیجیتال 

یکی از مشکلاتی که اکثر سرمایه گذاران و معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال باهاش روبرو هستن اینه که امنیت ارزهای دیجیتال خودشون رو تضمین کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها، اطلاعاتی در مورد کیف پول ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت کیف پول صرافی با کیف پول شخصی بپردازیم و دلایل تحریم کاربران ایرانی صرافی های ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کیف پول ارز دیجیتال یا کیف پول رمزنگاری شده رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این ابزار به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول ارز دیجیتال بهترین جا برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال محسوب میشه که شما می تونین با استفاده از اون ها رمز ارزها و دارایی های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین خودتون رو به صورت امن نگهداری کنین. البته ابتدا باید معتبرترین و مورد اعتماد ترین کیف پول های رمزنگاری شده رو پیدا کرده و از اون ها بهره ببرین. از جمله از این ولت ها می تونیم به کیف پول لجر، تراست ولت، ترزرو، سیف پل، متامسک، اتمیک ولت و.... اشاره کنیم.

5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها

جالب اینجاست که بدونین کیف پول ارز دیجیتال همانند کیف پول های موجود در دنیای واقعی عمل کرده و وظیفه نگهداری ارزهای دیجیتال رو بر عهده داره. این کیف پول ها انواع مختلفی دارن که با توجه به نوع نیاز و نحوه استفاده ما میشه هر یک از اون ها رو انتخاب کنیم.

همچنین به دلیل آسیب پذیر بودن این کیف پول ها و وجود انکار ناپذیر خطر هک شدن اطلاعات اون ها توسط هکرها، نیاز هست تا در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال دقت زیادی به خرج بدین و موارد لازم رو رعایت کنین. علاوه بر این، کیف پول ارز دیجیتال در اصل یه برنامه و یا سخت افزاری هست که دقیقا همانند یه پایگاه داده کوچیک عمل کرده و وظیفه نگهداری اطلاعات و کد رمزهای خصوصی و عمومی کاربران رو بر عهده داره.

کیف پول های رمزنگاری شده در بستر شبکه بلاک چین، بلاک های مختلف رو به همدیگه مرتبط می کنه و با اون ها در ارتباط هست تا کاربران این امکان رو داشته باشن تا معاملات ارزهای دیجیتال خودشون رو با کمک اون ها انجام بدن. از این رو به اون ها کیف پول بلاک چین نیز گفته میشه. والت ها به طور کلی در دو دسته کیف پول های گرم و کیف پول های گرم تقسیم بندی میشن که می تونین از اون ها استفاده کنین.

انواع کیف پول ارز دیجیتال کدامند؟

همونطور که گفتیم، کیف پول ارز دیجیتال مکانی برای نگهداری ارزهای دیجیتال و داده های مبتنی بر بلاک چین هست که انواع مختلفی داره و هر کدوم از اون ها ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی دارن.

5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها

به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله 5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها، انواع کیف پول ارز دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• کیف پول های سخت افزاری

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال که سطح امنیت بالایی داره و مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار می گیره و می تونین ازش استفاده کنین، کیف پول سخت افزاری هست. بهتره بدونین کیف پول های سخت افزاری شکلی شبیه به فلش یا گوشی دارن و به صورت آفلاین فعالیت می کنند. به عبارت دیگه، کیف پول های سخت افزاری همیشه آفلاین هستن و به همین دلیل به اون ها کیف پول های سرد گفته میشه. همچنین از اونجایی که ولت های سخت افزاری به صورت آفلاین فعالیت می کنند، هک نمیشن و شما می تونین با خیال راحت رمز ارزهای خودتون رو در این ولت ها ذخیره و نگهداری کنین. از جمله از ولت های سخت افزاری نیز می تونیم به لجر، ترزور، سیف پل و.... اشاره کنیم.

• کیف پول های نرم افزاری

یکی دیگه از انواع کیف ارز دیجیتال، ولت نرم افزاری هست. بهتره بدونین کیف پول های نرم افزاری رابط کاربری ساده ای دارن و هزینه تهیه اون ها رایگان هست. به این ترتیب، شما می تونین به راحتی اون ها رو تهیه کرده و از اون ها استفاده کنین و ارزهای دیجیتال خودتون رو در این ولت ها نگهداری کنین. از جمله از ولت های نرم افزاری نیز می تونیم به تراست ولت، متامسک، اتمیک ولت و... اشاره کنیم.

دلایل تحریم کاربران ایرانی صرافی های ارز دیجیتال چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله 5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها، دلایل تحریم کاربران ایرانی در صرافی های ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو در انتخاب صرافی ارز دیجیتال بگیرین.

بهتره بدونین با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، پلتفرم ها و صرافی های ارز دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و مزایای زیادی به همراه دارن و شما می تونین با استفاده از اون ها اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین. از جمله از این صرافی ها نیز می تونیم به صرافی ارز دیجیتال ایرانی و صرافی ارز دیجیتال خارجی اشاره کنیم.

5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها

جالب اینجاست که بدونین به دلیل تحریم های بین المللی کشور ایران، کار کردن و فعالیت در صرافی های خارجی برای کاربران ایرانی سخت و تا حدودی غیر ممکن شده و شما نمی تونین به راحتی و بدون هیچ مشکلی در این صرافی ها فعالیت داشته باشین و اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین. از جمله از صرافی های خارجی می تونیم به صرافی بایننس، کوکوین، کوینکس و.... اشاره کنیم.

صرافی بایننس یکی از معروف ترین و محبوب ترین صرافی های خارجی هست که احراز هویت رو برای کاربران خودش اجباری کرده و از اون ها می خواد تا اطلاعات هویتی خودشون رو به صرافی فرستاده و حساب خودشون رو احراز کنند. بنابراین، اگه این صرافی ایرانی بودن کاربران رو تشخیص بده، سریعا حساب کاربر رو به حالت فریز در میاره و حساب کاربر مسدود میشه.

همونطور که گفتیم، یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل تحریم کاربران ایرانی صرافی های ارز دیجیتال، وجود تحریم های بین المللی کشور ایران هست. بنابراین، اگه این تحریم ها برداشته بشه، صرافی های ارز دیجیتال خارجی نیز دیگه کاری با کاربران ایرانی نخواهند داشت.

همچنین اگه می خواهین در صرافی های خارجی فعالیت داشته باشین و حسابتون مسدود نشه، باید از تغییر IP ثابت استفاده کنین.

کدام صرافی ها کاربران ایرانی را تحریم نکرده اند؟

بهتره بدونین صرافی های ارز دیجیتال خارجی هم وجود دارن که فعلا کاربران ایرانی رو تحریم نکردن و شما می تونین از اون ها استفاده کرده و اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین.

5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها

 

به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، برخی از صرافی های خارجی مناسب برای کاربران ایرانی رو برای شما معرفی کنیم تا این صرافی ها رو بشناسین و با استفاده از اون ها معاملات خودتون رو انجام بدین.

• صرافی کوکوین(Kucoin)

یکی از صرافی های خارجی مناسب برای کاربران ایرانی، صرافی ارز دیجیتال کوکوین هست. Kucoin پلتفرمی استثنایی برای معامله ارزهای دیجیتال هست و شما می تونین بدون هیچ مشکلی باهاش فعالیت کنین. از اونجایی که کوکوین فرایند احراز هویت خود رو برای کاربران اجباری نکرده و بدون تایید هویت می تونین تا دو بیت کوین در روز برداشت کنین. البته در زمان استفاده از این صرافی حتما از تغییر IP ثابت استفاده کنین.

• صرافی کوینکس(Coinex)

یکی دیگه از صرافی های خارجی مناسب برای کاربران ایرانی، صرافی کوینکس هست. این صرافی با ارائه خدمات مناسب به بیش از 100 کشور دنیا در لیست بهترین صرافی های ارز دیجیتال قرار داره. همچنین کوینکس بدون توجه و اهمیت به تحریم ها همه خدمات لازم و کافی رو برای کاربران ایرانی ارائه میده.

• سوشی سواپ(SushiSwap)

یکی دیگه از صرافی های خارجی مناسب برای کاربران ایرانی، صرافی سوشی سواپ هست. SushiSwap نرم افزاری هست که بر روی اتریوم اجرا میشه و به دنبال تشویق شبکه از کاربران برای استفاده از پلتفرمی هست که در اون کاربران می تونن ارزهای دیجیتال خودشون رو خرید و فروش کنند.

مقاله پیشنهادی: بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز های دیجیتال

5 ریسک فعالیت در صرافی های خارجی ارز دیجیتال کدامند؟

ما قصد داریم در ادامه ریسک فعالیت در صرافی های خارجی ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. البته باید بدونین که ما به هیچ وجه نمی گیم که صرافی های خارجی مناسب فعالیت نیستن، بلکه مواردی که گفته میشه فقط به شما کمک می کنه تا با دقت بیشتری در این صرافی ها فعالیت داشته باشین.

5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها

• یکی از انواع ریسک فعالیت در صرافی های خارجی این هست که احتمال مسدود شدن حساب کاربری ایرانی های داخل کشور ایران وجود داره. به عبارت دیگه، به دلیل تحریم های بین المللی کاربران دارای IP ایرانی حق فعالیت و معامله در صرافی های ارز دیجیتال خارجی رو ندارن.

• یکی دیگه از انواع ریسک فعالیت در صرافی های خارجی ارز دیجیتال این هست که روش های پرداخت محدود هست و خیلی از درگاه های واسط هم ایرانی ها رو تحریم کرده و اجازه استفاده از خدمات رو نمیدن. این محدودیت مشکل انتقال وجه به حساب کاربری رو خیلی بیشتر کرده و شما نمی تونین با پول ریال از صرافی های خارجی ارز دیجیتال بخرین.

• پشتیبانی و رابط کاربری پیچیده صرافی های خارجی نیز یکی دیگه از معایب و ریسک فعالیت در صرافی های خارجی ارز دیجیتال محسوب میشه. بهتره بدونین پشتیبانی یکی از مهم ترین فاکتورها در صرافی ها هست و هر صرافی پشتیبانی قوی تری داشته باشه، معتبر و قابل اعتمادتر شناخته میشه.

• عدم پشتیبانی از زبان فارسی نیز یکی دیگه از معایب فعالیت در صرافی های خارجی هست. به عبارت دیگه، صرافی های خارجی به دلیل تحریم ها و محدودیت ها از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند.

• یکی دیگه از معایب فعالیت در صرافی های خارجی، دسترسی برای کاربران تازه وارد هست. بهتره بدونین دسترسی به صرافی های خارجی برای کاربران تازه وارد خیلی راحت به نظر نمیاد و ریسک سردرگمی و مسدود شدن وجود داره.

تفاوت کیف پول صرافی با کیف پول شخصی چیست؟

جالب اینجاست که بدونین برخی از صرافی های ارز دیجیتال این امکان رو به کاربران میدن تا ارزهای دیجیتال خودشون رو در اونجا نگهداری کنند و از ولت های رمزنگاری شده استفاده نکنند. به عبارت دیگه، شما می تونین ارزهای دیجیتال خودتون رو در صرافی ها نگهداری کنین و اون ها رو به صرافی ها بسپارین.

البته نکته قابل توجه این هست که در کیف پول صرافی کلیدهای خصوصی شما روی سرور صرافی ارز دیجیتال نگهداری میشه که همین موضوع باعث میشه تا سطح امنیت اون پایین باید و صرافی بتونه به ارزهای دیجیتال شما دسترسی داشته باشه و دارایی ها و سرمایه شما رو به سرقت ببره.

5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها

همچنین زمانی که ارزهای خودتون رو در صرافی نگه می دارین، در اصل به یه فرد یا شرکت ثالث اعتماد می کنین که امنیت سرمایه های شما رو حفظ کنه و در صورت لزوم اون ها رو به آدرس دیگه ای بفرسته.

تفاوت کیف پول صرافی با کیف پول شخصی زیاد هست و همین موضوع باعث میشه تا هر کدوم کاربران خاص خودشون رو داشته باشن. یکی از تفاوت کیف پول صرافی با کیف پول شخصی که باعث میشه تا با همدیگه فرق داشته باشن در نگهداری کلیدهای خصوصی کاربران هست.

کیف پول های شخصی کلیدهای خصوصی کاربران رو در اختیار اون ها قرار میدن و هیچ کسی به غیر از خود کاربران به کلیدهای خصوصی دسترسی نداره. در حالی که کیف پول صرافی کلیدهای خصوصی کاربران رو پیش خودشون هم نگهداری می کنند و خودشون به دارایی ها و سرمایه کاربران دسترسی دارن و می تونن اونها رو آدرس دیگه ای بفرستن. کلید خصوصی همانند رمز کارت بانکی شما هست و اگه در اختیار فرد دیگه ای قرار بگیره، کیف پول شما امن نیست.

یکی دیگه از تفاوت کیف پول صرافی با کیف پول شخصی این هست که سطح امنیت کیف پول صرافی پایین هست. از اونجایی که کیف پول صرافی به کلیدهای خصوصی کاربران دسترسی داره، سطح امنیت اون پایینه و نمیشه به اون ها اعتماد کرد و ارزهای دیجیتال رو در صرافی ها نگهداری کرد. در حالی که کیف پول شخصی سطح امنیت بالایی داره و شما می تونین با خیال راحت ارزهای دیجیتال و دارایی های خودتون رو در اون ها ذخیره کنین.

5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها کدامند؟

همونطور که گفتیم، کیف پول صرافی سطح امنیت پایینی داره و توصیه میشه تا ارزهای دیجیتال خودتون رو به جای صرافی ها در کیف پول های رمزنگاری شده نگهداری و ذخیره کنین. در ادامه دلایل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم.

5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها

• از دلایل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی اینه که مالکیت وجود نداره. با اینکه میتونین ارزهای دیجیتال خریداری شده از صرافی رو تو کیف پول صرافی خود ذخیره کنین، ولی در اصل مالک نیستین.اگه اتفاقی به صرافی بیفته، شما هیچ کنترلی بر ارزهای دیجیتال خودتون ندارین چون اونها در اختیار شما نیستن، بلکه متعلق به صرافی هستن.

• یکی دیگه از دلایل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها، عدم نظارت قانونی بر اون هاست. بهتره بدونین صرافی ها به صورت متمرکز هستن که این موضوع باعث میشه تا برخی مشکلات و مسائل به وجود بیاد که سطح امنیت اون ها رو کاهش میده.

• از دیگر دلایل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها، خطر هک کردنه.هک کردن صرافی امری شایع هست و به دلیل عدم نظارت قانونی، وقتی یه کوین توسط هکر دزدیده میشه برای برگردوندن اونها نمیشه کاری انجام داد.

• یکی دیگه از دلایل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها این هست که کیف پول صرافی سطح امنیت پایینی داره و نمیشه به اون ها اعتماد کرد.

• یکی دیگه از دلایل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها این هست که صرافی کلیدهای خصوصی کاربران رو پیش خودشون نگه می دارن و می تونن به ارزهای دیجیتال کاربران دسترسی داشته باشن.

3 روش کاهش کارمزد انتقال از کیف پول صرافی:

احتمالا بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تفاوت کیف پول صرافی با کیف پول شخصی، قصد داشته باشین تا ارزهای دیجیتال خودتون رو از کیف پول صرافی به کیف پول شخصی انتقال بدین و با مشکل بالا بودن کارمزدها مواجه شده باشین.

5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها

به همین منظور، ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله روش های کاهش کارمزد انتقال از کیف پول صرافی ارز دیجیتال رو برای شما یاد بدیم.

• انتخاب شبکه

یکی از روش های کاهش کارمزد انتقال از کیف پول صرافی ارز دیجیتال به کیف پول شخصی مثل تراست ولت این هست که باید در زمان انتخاب شبکه توجه لازم رو داشته باشین. بهتره بدونین در زمان انتقال ارز دیجیتال باید از شبکه های بلاک چینی یا شبکه انتقال ارز دیجیتال استفاده کنین. شبکه های مختلفی وجود دارن که هر کدوم از اون ها کارمزد متفاوتی از کاربران دریافت می کنند.

• انتخاب کوین

یکی دیگه از روش های کاهش کارمزد انتقال از کیف پول صرافی این هست که از کوین هایی استفاده کنین که شبکه اون ها کارمزد کمتری دریافت می کنه. به عنوان مثال، برای تایید تراکنش، هزینه پرداخت با توکن های بر بستر بلاک چین ترون، کارمزد پایین تری نسبت به کوین های موجود در بستر بلاک چین اتریوم نیاز دارن.

• سافت فورک سگویت

یکی دیگه از روش های کاهش کارمزد انتقال از کیف پول صرافی این هست که از سافت فورک سگویت هست. بهتره بدونین سگویت قصد داره با حذف داده های امضا و انتقال اون ها به یه آدرس دیگه فضای بیشتری رو برای ذخیره تراکنش ها در بلوک ازاد کنه.

استفاده از کیف پول شخصی یا صرافی؟

دو روش برای نگهداری ارزهای دیجیتال وجود داره؛ اولین روش نگهداری در صرافی های ارز دیجیال هست که در این حالت بعد از خرید، اون ها رو نزد صرافی ها نگهداری می کنین که هزینه ای برای شما نداره،

ولی اگه بخواهین اون ها از صرافی پس بگیرین نیاز به انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پول شخصی هست که این فرایند انتقال همانند سایر فرایندها شامل کارمزد هست. ولی در صورتی که از امنیت ارزهای دیجیتال خود در صرافی ها مطمئن نباشین، می تونین اون ها رو نزد خود و در یکی از انواع کیف پول هایی که در بخش های قبلی ذکر کردیم، نگهداری کنین.

5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها

جالب اینجاست که بدونین نوع نگهداری ارزهای دیجیتال تضمین کننده امنیت رمز ارزها نیست، چون در صورتی که فرد بتونه به کلیدهای خصوصی شما دسترسی داشته باشه، به راحتی می تونه ارزهای دیجیتال شما رو به سرقت ببره و مالک رمز ارزهای شما بشه.

بنابراین توصیه می کنیم تا برای نگهداری ارزهای دیجیتال از کیف پول های شخصی سخت افزاری یا نرم افزاری استفاده کنین و کلمات خصوصی خودتون رو در اختیار کسی قرار ندین.

همچنین کلمات بازیابی خودتون رو در جای امنی یادداشت کرده و اون ها رو نگه دارین تا در صورت لزوم بتونین ارزهای دیجیتال و کیف پول خودتون رو بازیابی کرده و اون ها رو برگردونین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم درمقاله 5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها، اطلاعاتی در مورد کیف پول رمزنگاری شده برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت کیف پول صرافی با کیف پول شخصی بپردازیم و دلایل تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی های ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

همونطور که گفتیم، نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها کار درستی نیست و حتما باید رمز ارزهای خوتون رو به کیف پول ارز دیجیتال انتقال بدین. توصیه می کنیم تا از ولت های سخت افزاری و نرم افزاری معتبر بهره ببرین. از جمله از این ولت ها می تونیم به کیف پول تراست ولت، متامسک، اتمیک ولت، لجر و ترزور اشاره کنیم.

 


نظرات کاربران در مورد 5 دلیل عدم نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی ها
  • واقعا نکات جالبی بود. دیگه ارز رو توی صرافی ها نگهداری نمیکنم

    • کارمز

    چرا صرافی های خارجی کاربران ایرانی رو تحریم کردن؟

    • علتش تحریم هایی هست که آمریکا علیه ایران اعمال کرده و در فعالیت های مالی هم خارجیها احتیاط میکنن و در آخر هم ترجیح میدن که با ایرانی ها همکاری نداشته باشن تا آمریکا رو از دست ندن.

    الان من که ارز کمی دارم، با ولت های نرم افزاری کار کنم مشکلی پیش نمیاد؟

    • کیف پول های نرم افزاری برای فعالیت در بازار ارز های دیجیتال همیشه جوابگو هستن

    با این ورشکستگی ftx دیگه خیلی ها جرات نمیکنن دارایی های خودشون رو تو بایننس هم نگهداری کنن چه رسد به صرافی های ایرانی

    من 250دلار تو کوینکس دارم و ترید میکنم بنظرتون مشکل پیش میاد یا نه لطفا بگین

    • اگه باهاش ترید می کنید مشکلی نیست. بیشتر منظر ما هولد و نگهداری ارزها داخل صرافی برای بلند مدت هست

سوال امنیتی :9+99 = ?