بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال کدامند

1401/11/12

فهرست مطالب


بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال کدامند. م.ض.عی که در این مقاله قصد داریم اون رو بررسی کنیم. یکی از حیاتی ترین مراحل برای شروع ترید، انتخاب صرافی هست. حتی تریدر های قدیمی که به دلایل مختلف قصد دارن صرافی خودشون رو تغییر بدن در این مرحله باید حساسیت های خاصی در انتخاب نوع صرافی داشته باشن. اگر شما هم میخواین ویژگی های صرافی های معتبر خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال رو بشناسید حتما با خوندن این مقاله با ما همراه باشین.

صرافی های ارز دیجیتال به شما امکان خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال رو فراهم میکنن. بدون دسترسی به این صرافی ها شما امکان خرید و مالکیت، فروش و معامله این رمزارزها نخواهین بود به همین دلیل قصد داریم تا در این مقاله بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو به شما معرفی کنیم.

بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال

با وجود اهمیت صرافی ها، این معنی نیست که همه صرافی ها خوبن. اگه از تریدرهای قدیمی با تجربه 7-8 ساله در بازار کریپتو بخواین که داستان اولین خرید بیت کوین رو براتون تعریف کنن، احتمالا، در مورد این میگن که چطور زمان خیلی زیادی رو توی صرافی های بی کیفیت، باگ دار و گرون صرف کردن. زمان میبره تا آدم گندم رو از کاه جدا کنه و بهترینِ چیزی رو کشف کنه. این مقاله میتونه به شما کمک کنه تا را بشناسید.

بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال

ویژگی های صرافی های معتبر

در این قسمت از مقاله بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ویژگی های صرافی های معتبر دنیا رو براتون آوردیم که میتونه معیارهای مهمی برای انتخاب بهترین صرافی باشه.

وقتی میخواین یه صرافی انتخاب کنین، ممکنه شما دنبال معیارهای متفاوتی مثل پشتیبانی از آلت کوین ها و جفت ارزهای خاص، یه سری خصوصیات اضافه شده مثل معاملات مارجین، معاملات OTC و ... باشین. اگه صرافی پیدا کردین که خواسته های اولیه شما رو داشت نکات پایین رو که از ویژگی های صرافی های معتبر جهانی هم هست درنظر بگیرین:

• امنیت

امنیت

به جرات میشه گفت امنیت صرافی از مهترین و اولین ویژگی های صرافی های معتبر و خوبه، اگه یه صرافی امنیت کافی رو نداشته باشه، همه ویژگی های مثبتش رو تحت تاثیر قرار میده. اگه سرمایه شما به سرقت رفت دیگه مزایای اون صرافی کمترین ارزشی برای شما نداره. برای مطمئن شدن از امنیت یه صرافی میتونین موارد زیر رو بررسی کنین:

1. آدرس وب صرافی های امن با HTTPS شروع میشه، صرافی هایی که آدرس وبشون با HTTP شروع میشن رو بذارین کنار.

2. برای امنیت ورود به حسابتون، علاوه بر نام کاربری و رمز عبور تایید دوعاملی Two-Factor Authentication و یا تایید چند عاملی Multi-Factor Authentication رو دارن.

3. سپرده های مشتری ها به صورت آفلاین یعنی در کیف پول سرد ذخیره میشه (Cold Storage)

4. برنامه های ممیزی Auditing Programs فعالیت صرافی رو 24 ساعته در هفت روز هفته رصد میکنن.

5. اس ام اس و ایمیل های هشدار ارسال میکنن که به مشتری احساس امنیت بیشتری میده

6. به شما امکان میدن آی پی IP خودتون رو در وایت لیست White List قرار بدین، تا فقط آی پی های مورد اعتماد شما اجازه دسترسی به شبکه رو داشته باشن 

7. امکان وایت لیست کردن آدرس برداشت رو به شما میدن تا برداشت پول فقط به آدرس های مورد اعتماد شما امکان پذیر باشه

• شفافیت

یکی دیگه از مهترین ویژگی های صرافی های معتبر شفافیت هستش که میتونه شامل موارد زیر باشه:

آیا صرافی سهامداران یا آدرس دفتر مرکزی یا اعضای تیم خودش رو آشکارا معرفی میکنه؟

صرافی های شفاف آدرس کیف پول سخت افزاری صرافی رو که سرمایه های تریدرها توش ذخیره شده منتشر میکنن یا از راههای دیگه، مثلا از طریق اطلاعات ممیزی، کمک میکنن همه بتونن داراییهای ذخیره شده خودشون در صرافی رو چک کنن.

در هر صورت توصیه ما به شما اینه که سرمایه تون رو بیشتر از یه مدت زمان لازم در صرافی نگه ندارین و صرفا اون قسمت از سرمایه تون رو وارد صرافی کنین که میخواین باهاش ترید کنین. خیلی از صرافی ها برای هکرها مثل ظرف عسل میمونه، از اونجایی که سرمایه های تریدرها در صرافی در یه جا نگهداری میشه، هکرها پیچیده ترین نقشه ها رو برای هک صرافی و به سرقت بردن دارایی کاربرها طرح ریزی میکنن.

• نقدشوندگی

یکی دیگه از ویژگی های صرافی های معتبر جهانی قابلیت نقد شوندگی Liquidity بالا هست. هر چی حجم معاملات در یه صرافی بیشتر باشه، قابلیت نقدشوندگی بالاتری داره. نقدشوندگی بالا باعث میشه تراکنش ها سریع تر و راحت تر کامل بشن و نوسان قیمت، دردسری برای تکمیل شدن تراکنش ایجاد نکنه. همچنین، باید توجه داشته باشین که صرافی مورد نظر شما گزینه قیمت گذاری قفل شده (Locked-in Pricing) رو برای شما ارائه میکنه یا خیر. این قابلیت باعث میشه تا قیمت سفارش گذاری شده شما رو در زمان انجام تراکنش براتون تضمین کنه و تراکنش شما دچار لغزش قیمت Price Slippage نشه، هرچند اگه بلافاصله تسویه نشه. در نظر داشته باشین که نقدشوندگی برای جفت ارزهای مختلف یکسان نیست، مثلا، نقدشوندگی برای جفت ارز BTC/USDT بالاتر از BTC/GBP هستش.

• کارمزد

 کارمزد

میزان کارمزدی که صرافی بابت تراکنش ها ازتون کسر میکنه از معیارهای مهم و ویژگی های صرافی های معتبر هست

1. کارمزد تراکنش صرافی های مختلف رو مقایسه کنین. کارمزد صرافی ها معمولا 1 درصد به ازای هر تراکنش هست که البته ممکنه با افزایش حجم معامله کاهش پیدا کنه.

2. کارمزد برداشت رو حتما چک کنید، بعضی از صرافی ها به طور غیر منطقی کارمزد برداشت بالایی برای بعضی از آلتکوین ها دارن.

3. کارمزد واریز رو هم چک کنید. 

• رابط کاربری

از معیار های مهم دیگه که یکی از ویژگی های صرافی های معتبر ارز دیجیتال در سطح دنیاست اینه که رابط کاربری خوبی دارن. 

1. اگر ناشناس بودن در بازار کریپتوکارنسی برای شما اهمیت داره، احتمالا با صرافی هایی که از شما KYC یا احراز هویت میخوان راحت نباشین. مخصوصا برای ما ایرانی ها که در لیست سیاه بعضی از اکسچنج های خارجی قرار داریم، فعالیت در این صرافی ها ممکن نیست.

2. آیا رابط کاربری در دسکتاپ و موبایل ساده و راحت هست؟ 

3. کاربرهای دیگه راجع به مزایا و معایب یه صرافی خاص چی میگن؟

4. دسترسی به پشتیبانی صرافی آسون و سریع هست؟

انواع صرافی های P2P و OTC

از زمان خلق بیت کوین و رمزارزها، روش های خرید مختلفی به وجود اومده، از صرافی های سنتی تا صرافی های همتا به همتا P2P (Peer-to-peer) و صرافی های OTC یا روی پیشخوان Over the Counter که در این قسمت از مقاله این صرافی ها رو توضیح میدیم و باهم مقایسه شون کنیم.

در صرافی های سنتی ارز دیجیتال، قیمت خرید و فروش توسط خریدار و فروشنده تعیین میشه و صرافی به عنوان واسطه عمل میکنه و در میانجیگری معامله کمک میکنه. اما در این نوع از صرافی ها، کارمزدها خیلی بالاتره، چرا که صرافی به عنوان واسطه عمل میکنه. مشکل دیگه صرافی های سنتی اینه که دسترسی به بانک ندارن (یا اساسا دسترسی ندارن یا دسترسی محدود دارن). در نتیجه این چالش ها، روش های نوین، سریع و مطمئنی برای تبادل ارزهای دیجیتال ظهور پیدا کرده اند که صرافی های نظیر به نظیر P2P یا صرافی های OTC از این قبیل هستن.

صرافی OTC

صرافی های OTC صرافی هایی هستن که امکان معاملات OTC رو برای تریدرها فراهم میکنن. معاملات OTC معاملاتی هستن که مستلزم توافق دو طرفه بین خریدار و فروشنده هست و نیازی به دخالت طرف سوم (صرافی) نداره، اما معامله احتیاج به کمک یه داور و میانجی یا صرافی داره که به عنوان مدیر عمل میکنه. معاملات OTC مستقیما بین دو طرف انجام میشه و به طرفین دخیل در معامله اجازه میده تا بدون نگرانی از اختلال در بازار، معاملات بزرگ مقیاس انجام بدن. 

برخلاف صرافی های معمول، در این صرافی ها خریدارها و فروشنده ها از طریق دفتر سفارشات Order Book با هم جفت و جور میشن. وقتی دو فرد با هم مچ شدن، پلتفرم به عنوان واسطه عمل میکنه و کمک میکنه تا مذاکرات مربوط به تراکنش انجام بشه. پیشخوان OTC برای معاملات منحصر به فرد و خاصی مناسبه که انجام اون در صرافی های استاندارد ارز دیجیتال امکان پذیر نیست و به این واسطه محدودیت های صرافی های معمولی رو حذف میکنه.

معاملات OTC چگونه انجام میشود؟

معاملات OTC چگونه انجام میشود؟

برای انجام معاملات OTC، سرمایه گذارها باید با صرافی OTC تماس بگیرن تا صرافی طرف دیگه رو پیدا کنه که معیارهای شما رو برآورده کنه. فروشنده قیمتی رو تعیین میکنه، و بعد از اینکه شما قبول کردی با ارزی که روش توافق میکنین خرید رو انجام بدی، ارز دیجیتال درخواستی تون رو از طریق پلتفرم در اختیار شما قرار میدن، به همین سادگی. تراکنش اساسا با پلتفرم های OTC یا همتا به همتا انجام میشه. در این پلتفرم ها شما نیازی به تایید مشخصات هویتی خودتون ندارین و تریدرهای OTC بدون احراز هویت میتونن مبالغ هنگفتی رو در رمزارزها سرمایه گذاری کنن.

چرا معاملات OTC ایده آل هستند؟

مشکلات مربوط به نقدشوندگی در صرافی های معمول ارز دیجیتال رایج هستن، مخصوصا وقتی که حجم معامله زیاد هست. این موضوع ممکنه منجر به لغزش قیمت بشه Price Slippage، یعنی معامله در قیمت درخواستی شما بسته نشه. وقتی که نقدینگی کافی برای انجام سفارش وجود نداشته باشه یا بازار در نوسان باشه لغزش قیمت اتفاق میفته. خرید ارز دیجیتال از طریق بازار OTC با فراهم کردن دسترسی شما به استخر نقدینگی بزرگتر، ریسک لغزش قیمت رو کاهش میده. به علاوه، چون کاربرها ناشناس بودن در بازار کریپتوکارنسی رو دوست دارن و معاملات OTC در صرافی نمایش داده نمیشن، این نوع از معاملات رو ترجیح میدن.

مزایای معاملات OTC 

1. حفظ حریم شخصی و ناشناس موندن یکی از جذابترین ابعاد معاملات OTC هست. شما با پلتفرمی کار میکنین که از شما هیچ اطلاعات شخصی نمیخواد. بنابراین، تا حدود زیادی ناشناس میمونین.

2. اگر حجم معامله تون بزرگه، بازار تحت تاثیر قرار نمیگیره، شما میتونین تعداد زیادی کوین با سرعت و بدون لغزش قیمت تبادل کنین.

3. معاملات OTC به علت نبود واسطه هزینه های پایین تری نسبت به صرافی های معمولی به شما تحمیل میکنن که این موضوع باعث جذابیت بیشتر معاملات OTC میشه

4. معاملات OTC به شما اجازه میده مبالغ هنگفتی رو جابجا کنین، صرافی های معمولی محدودیت سفارش دارن و ترید مبالغ بزرگ در این صرافی ها امکان پذیر نیست.

معایب معاملات OTC

بازارOTC بی عیب نیست و ایرادهای مهمی داره که بهتره حتما قبل از ورود به این بازار در جریانش باشین:

1. برای مدیریت پولتون در تراکنش های OTC باید یه صرافی و پلتفرم معتبر و خوشنام انتخاب کنین.

2. انجام تراکنش های OTC ممکنه زمان طولانی تری ببره نسبت به صرافی های معمولی و تراکنش های همتا به همتا، چون حجم معاملات OTC بزرگه و پردازش اونها طول میکشه.

صرافی همتا به همتا P2P

صرافی همتا به همتا P2P

صرافی های همتا به همتا یا P2P پلتفرمهایی هستن که در اون انجام معاملات P2P امکان پذیره. این نوع معاملات در واقع نوعی از معاملات OTC هستن که شامل تبادل مستقیم دارایی های رمزارزی بین افراد بدون دخالت یک مرجع مرکزی میشه.

صرافی های ارز دیجیتال استاندارد در واقع سازمانی هستن که نقش واسطه بین خریدار و فروشنده رو بازی میکنن و با کسر کارمزد از معاملات پول درمیارن. در صرافی های نظیر به نظیر، تراکنش بین طرفین کاملا توسط نرم افزارهای برنامه نویسی شده کنترل میشن و هیچ نیازی به واسطه های انسانی ندارن. سیستم های تریدینگ همتا به همتا، برخلاف صرافی های متمرکز، پرداخت های فیات رو انجام نمیدن و مالیکت دارایی افراد در اختیار خودشونه.

معاملات P2P چگونه انجام میشود؟

هر چند صرافی های همتا به همتا و صرافی های استاندارد تشابه های مشخصی دارن ولی نحوه کار صرافی های P2P به طرز متفاوتیه، به این صورت که، اینها به جای مچ کردن سفارشات در دفتر سفارشات، افراد پشت سفارش ها رو با هم مطابقت میدن. وقتی یه خریدار با یه فروشنده سفارشات خرید و فروش هماهنگی دارن، نرم افزار صرافی بلافاصله معامله رو انجام نمیده، بلکه ابتدا خریدار و فروشنده رو با هم لینک میکنه تا بدون نیاز به واسطه خودشون تراکنش کامل کنن. پلتفرم به شما اجازه میده تا با فرد مناسب در زمان مناسب ترید کنین.

چرا معاملات P2P ایده آل هستند؟

دلایل مختلفی باعث شده این معاملات به عنوان یکی از محبوب ترین انواع تریدها محسوب بشه. از جمله این دلایل میشه به این موارد اشاره کرد: تراکنش های سریع تر، روش های پرداخت بیشتر، گزینه های برداشت متنوع. همچنین پلتفرم این نوع معاملات امن تره و اجازه نمیده هیچ مرجع مرکزی پول شما رو جابجا کنه. البته قبل از هر معامله یا خرید وفروشی توصیه می کنیم دوره یا آموزش سرمایه گذاری رو ببینین و سپس اقدام کنین.

مزایای صرافی های P2P

در ادامه مطلب به مزایای صرافی های P2P اشاره می کنیم:

1. مقاومت در برابر دخالت های طرف سوم در معاملات

صرافی های P2P آسیب پذیری در برابر دخالت های دولت ندارن و عملا در مقابل این دخالت ها مقاوم هستن. چون هیچ مرجع مرکزی نیست که بر اون فشار بیاره.

2. کارمزد کم: 

صرافی های P2P با نرم افزار کار میکنن و هیچ مرجعی بالای سر این نرم افزار نیست، به همین خاطر اگر کارمزدی هم بگیرن، درصد خیلی کوچیکی از حجم معامله رو کسر میکنن که یکی از مزایای مهم این نوع از صرافی ها محسوب میشه.

3. حریم خصوصی

به این دلیل که دولت یا مرجع مرکزی دیگه ای نمیتونه مقررات خودش رو بر این صرافی ها تحمیل کنه، این صرافی ها از حریم خصوصی برخوردار هستن.

4. امنیت

صرافی های P2P برخلاف صرافی های متمرکز، داراییهای کاربرها رو براشون نگه نمیداره، بلکه دارایی ها در کیف پول تریدرها میمونه و تریدرها رو با هم کانکت میکنه تا معامله رو مستقیم انجام بدن.

معایب صرافی های P2P

صرافی های همتا به همتا معایبی هم دارن که در ادامه به چند مورد از اونها اشاره میکنیم:

1. حجم پایین معاملات

صرافی های غیرمتمرکز P2P معمولا حجم معاملات کمتری نسبت به بقیه صرافی ها داره.

2. زمان طولانی تر انجام معاملات

به خاطر نحوه انجام معاملات، تریدرها مجبور هستن تا یه مدت زمان رو صبر کنن تا معامله انجام بشه.

3. نقد شوندگی پایین

صرافی های P2P اصلا مورد تقاضای کسایی مثل تریدرهای حرفه ای نیست چون معمولا نیاز به تراکنش های سریع برای انجام معاملات دارن.

معاملات P2P بهتر است یا معاملات OTC؟

معاملات P2P بهتر است یا معاملات OTC؟

نمیشه گفت که کدوم نوع از معامله بهتره چون هرکدوم کاربرد، مزایا و معایب خودش رو داره.

معاملات OTC معمولا برای معاملات ناشناس با حجم بزرگتر استفاده میشه، مخصوصا اگر قصد ندارین که بازار رو تحت تاثیر قرار بدین.

صرافی بایننس چیست؟

کلمه بایننس ترکیبی از دو کلمه Bitcoin و Finance هستش. صرافی بایننس یه صرافی متمرکز برجسته در بازار کریتوکارنسیه که در سال 2017 در هونگ کونگ تاسیس شد و مدیرعامل و بنیان گذار این صرافی شخص به اسم چانگ پنگ ژائو Changpeng Zhao هستش. 

صرافی بایننس تمرکز عمده ای روی ترید آلت کوین ها داره و و امکان تبادل 500 ارز دیجیتال با ارزهایی مثل بیت کوین BTC، اتریوم ETH، لاین کوین LTC و کوین خود صرافی، بایننس کوین BNB فراهم میکنه. در سال 2018، و در پاسخ به مقرارت جدید سختگیرانه چین نسبت به کسب و کارهای مربوط به رمزارزها، این صرافی دفتر مرکزی خودش رو به جزیره مالت در اروپا انتقال داد. 

صرافی بایننس در بین صرافی های مختلف کمترین میزان کارمزد تراکنش رو کسر میکنه و برای کسایی که کارمزد رو در قالب BNB پرداخت کنن تخفیف هم میده. این صرافی بزرگترین صرافی دنیا از نظر حجم معاملات هست و نقد شوندگی خیلی بالایی داره.

این صرافی ادعا میکنه از استانداردهای بالای ایمنی و امنیت برخورداره و وبسایتش معماری چند لایه و چند خوشه ای با توان پردازشی بالا داره که میتونه 1.4 میلیون سفارش درثانیه رو محاسبه کنه. 

خدمات صرافی بایننس

خدمات صرافی بایننس

مانند صرافی های دیگه، صرافی بایننس خدماتی رو در زمینه ترید، لیست کردن جفت ارزهای جدید Listing، فاندریزینگ یا جذب سرمایه Fundraising، حذف جفت ارز Delisting و برداشت ارزهای دیجیتال ارائه میده. علاقه مندان به بازار کریپتو، در صورت تمایل به راه اندازی توکن خودشون میتونن از صرافی بایننس برای جذب سرمایه از طریق ICO یا عرضه اولیه کوین استفاده کنن. 

مزایای صرافی بایننس

• امنیت بالا

• کارمزدهای پایین تراکنش

• پشتیبانی از تعداد بالای جفت ارزها 

• حجم بالای معاملات و نقدشوندگی بالا

• راه اندازی ICO ها یا عرضه اولیه کوین

معایب صرافی بایننس

• عدم پشتیبانی از کاربران برخی کشورهای از جمله ایران

• احراز هویت اجباری برای همه کاربرها

• پشتیبانی نسبتا ضعیف

• محدودیت در روش های پرداخت سنتی

با اینکه ایران در لیست سیاه صرافی بایننس قرار داره ولی ایرانی های زیادی با تمهیداتی در صرافی فعالیت میکردند تا اینکه صرافی بایننس احراز هویت رو برای همه کاربرها اجباری کرد به همین خاطر در حال حاضر ایرانی ها قادر به فعالیت در این صرافی نیستند.

صرافی کوکوین چیست و چگونه کار میکند؟

صرافی کوکوین چیست و چگونه کار میکند؟

صرافی کوکوین Kucoin از جمله صرافی های مطرح متمرکز در سطح جهانی است که در سال 2017 راه اندازی شده است و خدمات معاملات ارزهای دیجیتال برای حدود 6 میلیون کاربر خود ارائه میکنه. از جمله این خدمات، معاملات اسپات Spot، مارجین Margin، فیوچرز Futures و معاملات P2P هست به اضافه خدمات وام دهی Lending و استیک کردن Staking هستش. صرافی کوکوین ادعای میکنه سطحی پیشرفته از امنیت رو داره، این صرافی حدود 400 رمزارز رو لیست کرده. علی رغم خصوصیات متنوع، کوکوین رابط کاربری روان و راحتی داره. همچنین کوکوین از صرافی های با کارمزد کم محسوب میشه.

صرافی کوکوین تمایل به لیست کردن رمزارزها با مارکت کپ پایین ولی با پتانسیل رشد بالا داره. علاوه بر این، دسترسی به تعداد زیادی از توکن ها از جمله توکن های کمتر شناخته شده در این صرافی امکان پذیره. یکی دیگه از ویژگی های مثبت صرافی کوکوین، تخفیف کارمزد به دارندگان توکن صرافی KCS هست، طوریکه 90 درصد کارمزد معاملات در این صرافی به هولدرهای این رمزارز برگردونده میشه.کل مارکت کپ KCS حدود 1,354,842,262 دلار هست و رنک 51 وبسایت کوین‌مارکت‌کپ CoinMarketCap رو در اختیار داره.

استفاده از صرافی کوکوین برای ایرانی ها

مانند هر صرافی دیگه ای، کوکوین برای این طراحی شده که کاربرها بتونن ارزهای دیجیتال مختلف رو بتونن خرید و فروش کنن، این کار هم از طریق نسخه وب و هم نسخه موبایل امکان پذیره. احراز هویت در این صرافی اجباری نیست و میتونین صرفا با یه ایمیل یا با یه شماره موبایل هم ثبت نام کنین، البته با احراز هویت، علاوه بر آپشن های پیشرفته این صرافی، امکان تخفیف بیشتر در کارمزد و اخذ پاداش هم در دسترس شما قرار میگیره.

کاربرهای ایرانی میتونن از صرافی کوکوین بدون نیاز به فیلترشکن و تغییر IP استفاده کنن. با این حال، امکان احراز هویت در این صرافی برای ایرانی های میسر نیست ولی عدم اجباری بودن احراز هویت، خیلی از تریدرهای ایرانی بازار ارزهای دیجیتال رو به خودش جذب کرده. 

مزایای صرافی کوکوین

• کارمزد پایین تراکنش ها 

• پشتیبانی از طیف وسیعی از جفت ارزها

• حجم بالای معاملات و نقدشوندگی بالا

• عدم الزام به احراز هویت

• پشتیبانی مناسب از کاربرها 

• عدم نیاز به VPN و تغییر IP برای کاربرهای ایرانی

معایب صرافی کوکوین

• محدودیت در روش های پرداخت

• محدودیت منابع آموزشی 

• عدم پشتیبانی از کاربرهای ایرانی در احراز هویت

صرافی کوینکس چیست؟

پلتفرم بعدی که قصد داریم در مقاله بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال بهتون معرفی کنیم، صرافی ارز دیجیتال کوینکس است. این صرافی رو متیونیم یکی از ایمن ترین پلتفرم های معاملاتی کریپتوکارنسی ها برای ایرانیان بدونیم. در این صرافی تعداد زیادی از ارزهای معتبر و معروف دنیای رمز ارزها مورد معامله قرار میگیره که از مهمترین اون ها میتونیم به بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، تتر و شیبا اینو اشاره کنیم.

نکته جالبی که در مورد این صرافی وجود داره، اینه که کوینکس بدون هیچ گونه محدودیتی به ایرانی ها خدمات میده و حتی از زبان فارسی هم در این پلتفرم پشتیبانی شده. از طرفی بیشتر تریدر های ایرانی این صرافی ارز دیجیتال رو برای معاملات بین المللی خودشون انتخاب کردن که این موضوع اهمیت زیادی رو داره. از طرفی تخمین زده میشه که بیشتر کاربرهای این صرافی رو ایرانی ها تشکیل میدن. با این تفاسیر میشه گفت که صرافی کوینکس، بهترین گزینه به عنوان بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان به حساب میاد.

این صرافی بخش های متعددی رو هم برای تریدر ها و هم برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال در نظر گرفته است. با استفاده از پلتفرم کوینکس میتونین در بازار ارزهای دیجیتال انواع معاملات اسپات، فیوچرز، مارجین، P2P و. . . رو انجام بدین. همچنین با استفاده از بخش استیکینگ ارز دیجیتال و AMM کوینکس، رمز ارزهای خودتون رو سپرده گذاری کنین تا سود بیشتری رو از بازار بدست بیارین.

در مجموع کوینکس محبوب ترین صرافی خارجی بدون تحریم برای ایرانی ها است که امکانات پیشرفته و بروزی رو در اختیار کاربرهای خودش قرار داده. در ادامه با ما همراه باشین تا مزیت ها و ویژگی های این صرافی معتبر رو بهتون معرفی کنیم.

مزایای صرافی کوینکس

• رابط کاربری ساده و روان که برای تمامی افراد مناسب است

• اپلیکیشن موبایلی برای سیستم عامل های مختلف

• امنیت بسیار بالا و حفظ حریم شخصی کاربر

• کارمزد معاملاتی ناچیز

• همکاری با تریدر های ایرانی و بدون تحریم بودن

• امکان واریز و برداشت تا سقف 10 هزار دلار در روز

• پشتیبانی از روش های پرداخت متعدد

لیست صرافی های ارزهای دیجیتال در کوین‌مارکت‌کپ

کوین‌مارکت‌کپ یکی از پرارجاع ترین وبسایت ها در حوزه اطلاعات کریپتوکارنسی درجنبه های مختلف هست. کوین‌مارکت‌کپ پلتفرم معاملاتی یا صرافی نیست. اطلاعات و خدمات این وبسایت برای همه کاربرها رایگان هست که این ویژگی به محبوبیت این مرجع اضافه کرده. همچنین این وبسایت اطلاعات جامعی درباره رمزارزها و صرافی ها میده. تریدرهایی که قصد انتخاب صرافی مناسب هستن قطعا از این مرجع میتونن استفاده کنن. در این قسمت از مقاله اطلاعاتی که میتونین در مورد صرافی ها از این وبسایت کسب کنید رو براتون توضیح بدیم:

در صفحه اول این وبسایت و در نوار اصلی گزینه Exchanges رو داریم که شامل سه گزینه میشه که شامل Spot لیستی از بهترین صرافی ها بر اساس حجم معاملات اسپات، Derivatives لیستی از بهترین صرافی ها بر اساس معاملات مشتقه و DEX لیستی از بهترین صرافی های غیر متمرکز میشه.

اطلاعات درخور توجهی که میتونین در قسمت Spot مشاهده کنین :

• امتیاز صرافی Exchange Score

بر اساس ترافیک وب، میانگین نقدینگی، حجم، و میزان اطمینانی که از حجم گزارش شده توسط صرافی وجود داره

• حجم معاملات 24 ساعت گذشته (Volume(24h))

• میانیگن نقدینگی (Avg. Liquidity)

• مراجعات هفتگی (Weekly Visits)

مراجعات هفتگی به وبسایت صرافی (بدون لحاظ اپ موبایل) بر اساس داده های SimilarWeb

• تعداد کوین ها Coins

• ارزهای فیات پشتیبانی شده Fiat Supported

• نمودار حجم معاملات هفتگی Volume Graph (7d)

در تصویر زیر 10 صرافی برتر از لیست بلند بالای کوین‌مارکت‌کپ رو میتونین ببینین. همانطور که در این تصویر مشاهده میکنین صرافی های بایننس، FTX، کوین بیس Coinbase Exchange، کراکن Kraken و کوکوین جزوه 5 صرافی برتر از نظر امتیاز کوین‌مارکت‌کپ هستن.

 کوین‌مارکت‌کپ

با مراجعه به این وبسایت میتونین همه اطلاعات مربوط به صرافی های جهانی رو مشاهده و مقایسه شون کنین تا انتخاب دقیقی داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه گیری

در مقاله بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به مهمترین ویژگی های صرافی های معتبر جهانی اشاره کردیم. انواع صرافی های P2P و OTC توضیح و تفاوتشون بیان شد. در قسمت های بعدی صرافی بایننس و صرافی کوکوین رو معرفی کردیم و در نهایت به این موضوع اشاره شد که چطور اطلاعات صرافی های مختلف رو از وبسایت کوین‌مارکت‌کپ در بیاریم تا بهترین صرافی خارجی مناسب رو برای ترید انتخاب کنین.

موفق و پرسود باشین


نظرات کاربران در مورد بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال کدامند
  • سلام میشه معرفی چند تا صرافی ارز دیجیتال ایرانی کنین که چه صرافی هایی برای معاملات ارز دیجیتال به صورت ریالیمناسب هستند؟

    شما کدوم صرافی خارجی رو پیشنهاد میدین ؟

    • لطفا با توجه به مطالب گفته شده در مقاله ی بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز های دیجیتال ببینید کدام یک بهتر هست برای شما.

       

    • لطفا با توجه به مطالب گفته شده در مقاله ی بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز های دیجیتال ببینید کدام یک بهتر هست برای شما.

       

    • لطفا با توجه به مطالب گفته شده در مقاله ی بهترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز های دیجیتال ببینید کدام یک بهتر هست برای شما.

       

    چگونه می توان از صرافی هایی که پول شما را به پول های رایج مملکت خودتان تغییر میدهند اطلاعات پیدا کرد؟

    • در صفحه خود صرافی ها معمولا اطلاعات کاملی در مورد خودشون هست. یا در شبکه های اجتماعی خود صرافی ها هم میتونین از اون ها اطلاعات کاملی کسب کنین

    آیا تعرفه خاصی برای چنچ کردن پول ها در صرافی ها وجود دارد یا میزان کارمزد را خود آنها تعیین می کنند؟

    • خود صرافی ها هم میزان کارمزد دریافتی رو تعیین میکنن

    • خود صرافی ها هم میزان کارمزد دریافتی رو تعیین میکنن

    مقاله خوبی بود مرسی تشکر

    هنوزم کوکوین بهترین گزینه برای ایرانی هاست بنظرم

    من ارزی رو به کوینکس ارسال کردم که شبکه ای که واسه انتقال انتخاب کردم رو پشتیبانی نمی کنه. الان راهی وجود داره برگردونم

    • باید به پشتیانی شون بگی یه هزینه ای میگیرن برمیگردونن

    واسه یه دوستم این مشکل پیش اومده بود 40دلار یه ارزی رو انتقال داده بود به شبکه اشتباه. بعد خود اونا 40 دلار میخواستن اینو برگردونن واسش

    واسه یه دوستم این مشکل پیش اومده بود 40دلار یه ارزی رو انتقال داده بود به شبکه اشتباه. بعد خود اونا 40 دلار میخواستن اینو برگردونن واسش

    کوکوین هم تو بخش خطی مشی های خودش گفته ایران رو قبول نداره و بهشون خدمات نمیده. مراقب سرمایه تون باشید.

    این روزها مراقب کوکوین هم باشید. زیاد سرمایه تو اون صرافی نگه ندارید.

    مطلب خوبی بود دوستانی که هنوز در بلم یا همون belem.cc ثبت نام نکرده اند میتونند در تلگرام پیام بدهند کمک شون می کنم . آیدیم همون اسمم هستش . با تشکر از سایت خوبتون :)

    صرافی بایننس که احراز هویت رو اجباری کرده تازگیا بای بیت هم همین کارو کرده. درحال حاضر بهترین صرافی برای ترید کوین لوکالی هست که با ایرانی ها اصلا مشکلی نداره اگه با رفرال کد 2153704 ثبت نام کنید 60% از کارمزدتون رو کم میکنه

    من هنوزم از همون کوکوین استفاده میکنم واسه معاملات فیوچرز

    دوستان صرافی بلم در حال اسکم شدن هست سریع اصل پولتون رو برداشت بزنید !

    مقاله خوب و کاملی بود

سوال امنیتی :2+86 = ?