دلایل خرید ارز دیجیتال از صرافی های OTC

1401/06/08


ما سعی می کنیم در مقاله دلایل خرید ارز دیجیتال از صرافی های OTC، اطلاعاتی در مورد صرافی های OTC برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های صرافی های OTC بپردازیم و بهترین صرافی های ارز دیجیتال OTC ایرانی رو برای شما معرفی کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

امروزه روش های سرمایه گذاری زیادی به وجود اومده و خیلی از افراد دوست دارن تا اقدام به سرمایه گذاری کرده و به کسب درآمد بپردازن. بازار ارزهای دیجیتال نیز یکی از محبوب ترین بازارهای سرمایه هست که به یکی از بهترین و پر ریسک ترین حوزه برای سرمایه گذاری تبدیل شده.

همچنین شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال بشین و اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال کنین. البته باید ابتدا آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

بازار ارزهای دیجیتال که بهش کریپتوکارنسی نیز گفته میشه، نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره. همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای سرمایه گذاران و معامله گران بازار به وجود اورده. به این ترتیب شما نیز می تونین از همین نوسانات سودهای زیادی به دست بیارین. البته به شرط اینکه بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز می تونین از تحلیل تکنیکال استفاده کنین. همچنین برای اینکه بتونین اقدام به خرید ارز دیجیتال نیز کنین، باید به صرافی های ارز دیجیتال مراجعه کنین.

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، پلتفرم ها و صرافی های ارز دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار گرفتن. به همین منظور ما در مقاله دلایل خرید ارز دیجیتال از صرافی های OTC، اطلاعاتی در مورد صرافی های OTC برای شما ارائه می کنیم و به بررسی ویژگی صرافی های OTC می پردازیم و بهترین صرافی های ارز دیجیتال OTC ایرانی رو برای شما معرفی می کنیم.

انواع صرافی ارز دیجیتال کدامند؟

انواع صرافی ارز دیجیتال کدامند؟

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشت، تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بالا تبدیل بشه و سرمایه گذاران و معامله گران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه.

به همین دلیل صرافی های ارز دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از این صرافی ها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله بهترین صرافی های ارز دیجیتال OTC ایرانی، انواع صرافی ارز دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم. همچنین در اینجا پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین صرافی خارجی رو هم مطالعه کنین.

• صرافی ارز دیجیتال P2p

یکی از انواع صرافی ارز دیجیتال، صرافی های معاملاتی P2p هستن. بهتره بدونین این صرافی ها به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند و شما می تونین با خیال راحت در این صرافی ها اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین. همچنین شما در صرافی های ارز دیجیتال P2p این امکان رو دارین تا برای ارزهای دیجیتال قیمت پیشنهاد بدین، چون این صرافی این خدمات رو در اختیار کاربران خودش قرار داره و این کاربران هستن که قیمت ارزها رو در این صرافی مشخص و تعیین می کنند.

• صرافی ارز دیجیتال OTC

یکی دیگه از انواع صرافی ارز دیجیتال، صرافی های معاملاتی OTC هستن. در این نوع معاملات خرید و فروش به صورت مستقیم بین خریدار و فروشنده انجام میشه و هیچ واسطه ای در معامله دخالت نمی کنه. همچنین این معاملات مزایای زیادی به همراه دارن که از جمله از این مزایا می تونیم به ناشناس بودن اطلاعات هویتی اشاره کنیم. همچنین در این معاملات به دلیل ناشناس بودن معاملات، تاثیری بر قیمت ارزهای دیجیتال گذاشته نمیشه.

صرافی ارز دیجیتال OTC چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، شاید این سوال برای شما هم پیش اومده باشه که صرافی ارز دیجیتال OTC چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی ارز دیجیتال OTC مخفف عبارت Over The Counter و به معنی معامله خارج از صرافی، کارگزاری یا بروکر و به طور کلی خارج از ساختار خرید و فروش عادی در یه بازار هست و به صورت مستقیم توسط دو نفر یا دو سازمان انجام میشه.

به عبارت دیگه معاملات OTC به صورت مستقیم بین خریدار و فروشنده انجام میشه و صرافی هیچ دخالتی در این نوع از معامله نداره. همچنین در معاملات OTC صرافی یا واسطه وجود نداره و خریدار و فروشنده به صورت مستقیم با هم معامله انجام میدن.

جالب اینجاست که بدونین معاملات OTC یا همون معامله های خارج از صرافی نوعی معامله هست که به صورت مستقیم بین دو شخص یا دو شرکت انجام میشه و صرافی در اون هیچ نقشی نداره. همچنین همونطور که از معنی صرافی های OTC نیز مشخصه، در این نوع صرافی ها مبادلات به صورت سنتی و چیزی شبیه به صرافی های نقدی چهارراه استانبول انجام میشه!

همچنین صرافی ارز دیجیتال OTC به معنی روی پیشخوان هست. یعنی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، واسطه ای در کار نیست و خریدار یا فروشنده ارز دیجیتال می تونه به صورت مستقیم ارز دیجیتال بخره و ارز دیجیتال رو به خریدار بفروشه.

معاملات OTC در بازار کریپتوکارنسی برای کسانی خوبه که دوست دارین تا میزان زیادی ارز دیجیتال بفروشن. این معاملات مزایای زیادی به همراه داره که از جمله از این مزایا می تونیم به ناشناس بودن اطلاعات هویتی معامله گر اشاره کنیم. همچنین زمانی که کسی قصد داره تا مقدار زیادی بیت کوین بفروشه، می تونه باعث تاثیر بر روی قیمت بیت کوین بشه، بنابراین این فرد برای اینکه قیمت بیت کوین کاهش پیدا نکنه، از معاملات OTC استفاده می کنه و معامله خودش رو به صورت مستقیم با خریدار انجام میده.

دلایل خرید از صرافی های OTC

دلایل خرید از صرافی های OTC

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها صرافی های ارز دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی های خاصی که دارن مورد استقبال قرار گرفتن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله دلایل خرید ارز دیجیتال از صرافی های OTC، به بررسی برخی از ویژگی صرافی های OTC بپردازیم.

• نقدینگی

یکی از ویژگی صرافی های OTC که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارین، نقدینگی این صرافی هاست. بهتره بدونین صرافی های ارز دیجیتال نقدینگی پایینی دارن و خرید ارزهای دیجیتال از طریق معاملات OTC، خطر سقوط قیمت رو کاهش میده، چون بازار OTC فرصت هایی برای خرید مقدار زیادی ارز دیجیتال رو ارائه میده.

• ناشناس بودن

یکی دیگه از ویژگی صرافی های OTC، این معاملات ناشناس بودن بهتری رو ارائه میدن و میشه تعداد زیادی بیت کوین رو به صورت مخفی خریداری کرد بدون اینکه تاثیر قابل توجهی بر قیمت اون داشته باشه. به همین دلیل خیلی از نهنگ های بازار ارزهای دیجیتال از این معاملات استفاده می کنند.

• معاملات مستقیم

یکی دیگه از ویژگی صرافی های OTC، معاملات مستقیم هست. این نوع معاملات به خریداران و فروشنده ها این امکان رو میده تا بدون هیچ محدودیتی که صرافی ها در حال حاضر اعمال می کنند، معاملات مستقیم و بدون دخالت شخص ثالث انجام بدن.

بدون احراز هویت بودن

یکی دیگه از دلایل خرید ارز دیجیتال از صرافی OTC، این هست که شما می تونین بدون احراز هویت در صرافی نیز خرید و فروش خودتون رو انجام بدین. به عبارت دیگه شما می تونین بدون اینکه اطلاعات هویتی خودتون رو در جایی ثبت کنین، ارزهای دیجیتال خودتون رو مبادله کنین.

تاثیر نذاشتن بر قیمت ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از دلایل خرید ارز دیجیتال از صرافی OTC این هست که خرید و فروش شما هیچ تاثیری در قیمت ارزهای دیجیتال نمی زاره. برای مثال شما فرض کنین نهنگی قصد فروش بیت کوین های خودش رو داره، اگه از معاملات OTC استفاده کنه، تراکنش اون شناسایی نمیشه و هیچ تاثیری در قیمت بیت کوین نمی ذاره.

چرا باید حتما از صرافی ارز دیجیتال بخریم؟

چرا باید حتما از صرافی ارز دیجیتال بخریم؟

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال و بررسی آینده رمز ارزها، شما نیز دوست داشته باشین تا وارد بازار کریپتوکارنسی ها بشینو اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال کنین. برای این کار باید ابتدا آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با دانش و تخصص کافی وارد این بازار بشین. همچنین برای اینکه بتونین اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنین، باید وارد صرافی های ارز دیجیتال بشین و با ثبت نام و احراز هویت در این صرافی فعالیت خودتون رو شروع کنین. بهتره بدونین روش های زیادی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود داره که باید ابتدا تحقیقات لازم رو انجام بدین و بهترین روش رو انتخاب کنین.

جالب اینجاست که بدونین یکی از روش های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، خرید و فروش حضوری با اشخاص حقیقی هست. بنابراین شما می تونین با ارتباط با اشخص حقیقی، قرار ملاقات حضوری تعیین کنین و معامله خودتون رو انجام بدین. همچنین شما می تونین در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام نیز دنبال خریدار و فروشنده ارز دیجیتال باشین و با اون ها معامله انجام بدین. بهتره بدونین این دو روش از معامله خطرات و ریسک های زیادی به همراه داره و توصیه می کنیم تا حد امکان از این روش ها استفاده نکنین. نکته قابل توجه این هست که شما می تونین از صرافی های ارز دیجیتال نیز برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنین.

صرافی های ارز دیجیتال نوعی پلتفرم برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست که به کاربران این امکان رو میدن تا با خیال آسوده و به راحتی اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنند. همچنین صرافی های ارز دیجیتال زیادی وجود داره که باید ابتدا تحقیقات لازم رو انجام بدین و یکی از اون ها رو انتخاب کنین. سپس باید وارد اون صرافی بشین و فرایند ثبت نام و احراز هویت رو انجام بدین تا بتونین معاملات خودتون رو شروع کنین.

کدام ارزهای دیجیتال را می توان از صرافی های ایرانی خرید؟

کدام ارزهای دیجیتال را می توان از صرافی های ایرانی خرید؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا می دونین که بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که همین موضوع تصمیم گیری برای خرید ارزهای دیجیتال رو سخت می کنه. همچنین شاید این سوال برای شما هم پیش اومده باشه که کدام ارزهای دیجیتال را می توان از صرافی های ایرانی خرید؟ در پاسخ به این سوال می تونیم بگیم که امروزه صرافی های ایرانی زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن و از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی می کنند. همچنین بعضی از این صرافی ها از 100 رمز ارز و برخی نیز از بیش از 500 ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند.

بهتره بدونین صرافی های ارز دیجیتال خارجی و ایرانی زیادی وجود دارن که می تونین با عضویت در این صرافی ها اقدام به خرید رمز ارزها کنین. البته همونطور که می دونین به دلیل تحریم های بین المللی موجود در کشور ایران، برخی از صرافی های خارجی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی کنند و همین موضوع باعث میشه تا کار با صرافی های خارجی سخت بشه. به همین دلیل باید از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنین. برای این کار نیز باید تحقیقات لازم رو انجام بدین و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو انتخاب کنین. صرافی ایران بایننس یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست که بیش از 600 نوع ارز دیجیتال رو در لیست خرید و فروش خودش قرار داده و شما می تونین از این صرافی اقدام به خرید رمز ارزهای مورد نظر خودتون کنین.

جالب اینجاست که بدونین صرافی ایران بایننس این امکان رو برای کاربران نیز فراهم کرده که بتونن شت کوین نیز خریداری کنند. نکته قابل توجه این هست که صرافی ایران بایننس یکی از اولین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست که امکان خرید و فروش شت کوین ها رو با کمترین کارمزد برای کاربران فراهم کرده. به این ترتیب شما اگه قصد خرید شت کوین ها رو دارین، می تونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

امروزه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. برای اینکه بتونین با خیال راحت از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنین، باید ابتدا تحقیقات لازم رو انجام بدین و بتونین معتبرترین صرافی رو پیدا کنین. صرافی ایران بایننس یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی هست که امروزه محبوبیت زیادی به دست آورده و روز به روز در حال توسعه و گسترش هست. به این ترتیب برای اینکه بتونین از این صرافی استفاده کنین، باید ابتدا وارد سایت رسمی این صرافی بشین و فرایند ثبت نام و احراز هویت رو تکمیل کنین.

صرافی ایران بایننس در حال حاضر در زمینه ارزهای دیجیتال، 6 سال سابقه فعالیت داره و همین موضوع می تونه نقطه مثبتی برای اون باشه. همچنین این صرافی از بیش از 500 نوع ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه و شما می تونین به تعداد زیادی رمز ارز دسترسی داشته باشین. همچنین صرافی ایران بایننس این امکان رو برای کاربران فراهم کرده تا بتونن شت کوین نیز خریداری کنند. نکته قابل توجه این هست که صرافی ایران بایننس کیف پول اختصاصی نداره و برای اینکه بتونین از این صرافی استفاده کنین، باید برای خودتون ولت اختصاصی تهیه کنین. علاوه بر این، صرافی ایران بایننس نسبت به سایر صرافی های ایرانی، کمترین کارمزد رو دریافت می کنه.

جالب اینجاست که بدونین صرافی ایران بایننس دارای پشتیبانی 24 ساعته در هفت روزه هفته هست و اگه مشکلی برای شما پیش بیاد، می تونین با پشتیبانی این صرافی ارتباط برقرار کنین و اون ها رو برطرف کنین. همچنین این صرافی همه معاملات شما رو با قیمت لحظه ای انجام میده و حساب شما رو به صورت آنی تسویه می کنه. به عبارت دیگه همه واریز ها و ارسال های شما در این صرافی به صورت سریع انجام میشه.

تفاوت بروکر و صرافی در ارزهای دیجیتال چیست؟

تفاوت بروکر و صرافی در ارزهای دیجیتال

اگه در بازارهای مالی مثل بازار سهام و بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم های بروکر و صرافی رو شنیده باشین. بهتره بدونین این دو مورد با وجود شباهت های زیادی که با هم دارن، تفاوت هایی نیز در این میان دیده میشه که باعث میشه تا هر کدوم منحصر به فرد بشن. یکی از این تفاوت ها این هست که بروکر یا کارگزاری، به شما این امکان رو میده تا در مقال دارایی های وثیقه گذاشتین، به هر دارایی دسترسی داشته باشین، در حالی که در صرافی ارز دیجیتال می تونین ارز دیجیتال خریداری کنین و اون رو با سایر دارایی ها مبادله کنین.

جالب اینجاست که بدونین در برورکرها یا کارگذاری هم شما دارایی های مورد معامله خودتون رو در اختیار ندارین و این دارایی ها در بروکر قفل میشه و به شما توانایی معاملاتی مثل اهرم داده میشه. برای مثل تصور کنین شما در داخل بروکر ارز دیجیتال بیت کوین دارین و پیش بینی کردین که اتریوم قیمتش بالا میره، در این شرایط شما نمی تونین بیت کوین خودتون رو به اتریوم تبدیل کنین، فقط می تونین تعیین کنین که اگه اتریوم بالا رفت و پیش بینیتون درست از آب در اومد ارزش دارایی شما نیز به صورت اهرمی که تعیین کردین، بالا میره، در حالی که شما در صرافی ارز دیجیتال اختیار دارایی های خودتون رو در اختیار دارین و می تونین اون ها رو با همدیگه مبادله کنین.

فعالیت در صرافی های ارز دیجیتال نیاز به تخصص نداره و کاربران به راحتی می تونن با ثبت نام در این پلتفرم ها و شارژ حساب کاربری خودشون از طریق ارزهای فیات یا انتقال دارایی رمز ارز خودشون به این بسترها خرید و فروش و تبادل اون ها رو شروع کنند. همچنین صرافی های ارز دیجیتال ابزار خاصی برای تحلیل بازار به کاربران ارائه نمیدن، در حالی که بروکرها ابزار تحلیل در اختیار کاربران قرار میدن. یکی دیگه از تفاوت بروکر و صرافی این هست که تنوع ارزهای دیجیتال در صرافی ها بیشتر از برورکرهاست.

ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی چیست؟

ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی چیست؟

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی زیاد وجود دارن که هر کدوم برخی ویژگی های خاصی دارن که باعث میشن تا مورد استقبال قرار بگیرن و محبوبیت به دست بیارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله دلایل خرید ارز دیجیتال از صرافی های OTC، برخی از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• دارای پشتیبانی

یکی از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی که باعث میشه تا مورد استقبال کاربران قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن این هست که باید دارای پشتیبانی باشن. بهتره بدونین صرافی ایران بایننس دارای پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته هست و شما می تونین با پشتیبانی این صرافی ارتباط برقرار کنین و مشکلات خودتون رو برطرف کنین و هر سوالی داشتین از اون ها بپرسین.

• تسویه حساب لحظه ای

یکی دیگه از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، تسویه حساب لحظه ای هست. جالب اینجاست که بدونین صرافی ایران بایننس که یکی از بهترین صرافی های ایرانی هست، حساب شما رو به صورت لحظه ای تسویه می کنه. به این ترتیب شما می تونین خرید و فروش خودتون رو به صورت سریع انجام بدین.

• کارمزد پایین

یکی دیگه از ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی این هست که کمترین کارمزد رو از کاربران خودش دریافت کنه. بهتره بدونین صرافی ایران بایننس نسبت به سایر صرافی های ایرانی، کمترین کارمزد رو دریافت می کنه و شما می تونین با کمترین کارمزد، معاملات خودتون رو انجام بدین.

بهترین روش برای خرید ارزهای دیجیتال:

بهترین روش برای خرید ارزهای دیجیتال:

با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، روش های زیادی برای خرید ارزهای دیجیتال وجود داره که هر کدوم مزایا و معایب خودشون رو دارن و باید یکی از اون ها رو انتخاب کنیم و با استفاده از اون روش اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنیم. با بررسی مزایا و معایب هر کدوم از روش های موجود قطعا می دونین که استفاده از صرافی ها برای خرید ارز دیجیتال بهترین روش هست. بنابراین توصیه می کنیم تا در صورت امکان از صرافی های ارز دیجیتال استفاده کنین و معامله های خودتون رو در این پلتفرم ها انجام بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 7 دلیل خرید ارز دیجیتال از صرافی OTC، اطلاعاتی در مورد صرافی های OTC برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های معاملات OTC بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، صرافی ارز دیجیتال OTC مخفف عبارت Over The Counter و به معنی معامله خارج از صرافی، کارگزاری یا بروکر و به طور کلی خارج از ساختار خرید و فروش عادی در یه بازار هست و به صورت مستقیم توسط دو نفر یا دو سازمان انجام میشه. همچنین در این مقاله یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی رو برای شما معرفی کردیم.


نظرات کاربران در مورد دلایل خرید ارز دیجیتال از صرافی های OTC
سوال امنیتی :1+65 = ?