صرافی کوکوین KUCOIN چیست؟ (معرفی کامل صرافی KUCOIN)

1401/06/10
صرافی کوکوین KUCOIN چیست؟ (معرفی کامل صرافی KUCOIN)


ما می خواهیم در مقاله صرافی کوکوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد صرافی KUCOIN، ویژگی های صرافی KUCOIN  و امنیت صرافی ارز دیجیتال کوکوین برای شما ارائه کنیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله به معرفی صرافی KUCOIN بپردازیم، بهتره توضیحاتی در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم. بهتره بدونین که ارزهای دیجیتال دنیایی از سرمایه گذاری جدید و هیجان انگیز محسوب میشن و افراد زیادی در سراسر دنیا به دنبال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستن و با قبول ریسک های این بازار، مقداری از دارایی های خودشون رو وارد این بازار می کنند. به این ترتیب باید برای وارد شدن به مارکت، باید ریسک پذیر باشین و آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با مفاهیم و اصطلاحات این بازار اشنایی داشته باشین.

ارز دیجیتال نوعی پول و سرمایه دیجیتالی هست که فقط در فضای اینترنت مورد استفاده قرار می گیره و شکل و جنس فیزیکی نداره. همچنین ارزهای دیجیتال ویژگی های زیادی دارن که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیارن و محبوبیت زیادی نیز کسب کنند. از جمله از این ویژگی ها می تونین به صورت رمزنگاری بودن، غیر متمرکز و مبتنی بر بلاک چین بودن ارزهای دیجیتال اشاره کنیم. جالب اینجاست که مهم ترین ویژگی ارزهای دیجیتال این هست که توسط هیچ نهاد مرکزی صادر نشدن و دولت ها هیچ مدیریت و کنترلی در ارزهای دیجیتال ندارن. این موضوع نیز باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیارن.

بازار ارزهای دیجیتال با رشدهای قیمتی زیادی که در سال های اخیر داشته، علاقه خیلی از افراد رو به سمت سرمایه گذاری در این بازار جذب کرده و افراد زیادی بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردن. به این ترتیب پلتفرم ها و صرافی های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون، مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. صرافی کوکوین نیز یکی از همین صرافی های معتبر و محبوب در زمینه ارزهای دیجیتال هست که در مقاله صرافی کوکوین چیست؟ به معرفی صرافی KUCOIN می پردازیم و اطلاعاتی در مورد ویژگی های صرافی KUCOIN و امنیت صرافی کوکوین برای شما ارائه می کنیم.

صرافی کوکوین چیست؟

صرافی کوکوین

در پاسخ به سوال صرافی کوکوین چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که صرافی کوکوین از پلتفرم های فروش و خرید ارز دیجیتال هست که کاربران این امکان رو دارن تا به راحتی و بدون داشتن مشکلی در این صرافی فعالیت داشته باشن و اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنند. همچنین پلتفرم کوکوین یه صرافی شناخته شده در صنعت ارزهای دیجیتال هست، چون موفق شده تا خودش رو به عنوان یه فروشگاه منحصر به فرد برای انجام انواع فرایندهای رمزنگاری به همه کاربران این حوزه معرفی بکنه.

بهتره بدونین که پلتفرم کوکوین در سپتامبر سال 2017 برای معامله ارزهای دیجیتال معرفی و راه اندازی شد. همچنین صرافی KUCOIN یه صرافی آنلاین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست که به دلیل داشتن رابط کاربری ساده محبوبیت زیادی به دست آورد و مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته، جوری که این صرافی تاکنون بیش از 8 میلیون کاربر در سطح جهان داره و یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال محسوب میشه. جالب اینجاست که صرافی KUCOIN نیز مثل بقیه صرافی ها امکانات و ویژگی های زیادی داره و از خیلی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنه. به عبارت دیگه این صرافی در حال حاضر از بیش از 400 ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه.

برای معامله گران و تریدرهای که می خوان تا با استفاده از یه صرافی ارزهای دیجیتال رو خرید و فروش کرده و سود به دست بیارن، پلتفرم کوکوین می تونه گزینه مناسبی باشه. همچنین بهتره بدونین که این صرافی یه صرافی پیشرو در زمینه پذیرش اولیه ارزهای دیجیتال جدید نیز هست. هدف صرافی KUCOIN این هست که محیطی امن برای کاربران به وجود بیاره تا کاربران این امکان رو داشته باشن تا به راحتی ارزهای دیجیتال رو خرید و فروش کرده و سود به دست بیارن. نکته قابل توجه این هست که این صرافی در سال 2017 نیز توکن بومی خودش رو به اسم KCS عرضه بازار کرد.

تاریخچه صرافی KUCOIN:

صرافی KUCOIN

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله صرافی کوکوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد تاریخچه صرافی KUCOIN برای شما ارائه کنیم. بهتره بدونین که پلتفرم کوکوین در سال 2017 راه اندازی شد و فعالیت خودش رو در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال شروع کرد. جالب اینجاست که تیم توسعه دهنده و سازنده این صرافی از سال 2011 در حال آزمایش تکنولوژی بلاک چین بودن. به این ترتیب معماری فنی پلتفرم ها در سال 2013 به وجود اومد و در آخر چند سال طول کشید تا به اون چیزی که الان هست، تبدیل بشه. به عبارت دیگه تیم توسعه دهنده پلتفرم کوکوین تلاش زیادی برای ساخت و راه اندازی این صرافی کردن.

صرافی KUCOIN در ماه می سال 2017 توسط افرادی به اسم های Michael Gan و Eric Don و گروهی شامل متخصصان بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال در کشور هنگ کنگ تاسیس و راه اندازی شد. همچنین دفتر مرکزی این صرافی در جزیره سیشل قرار داره و در رزومه کاری این گروه این فععالیت در پروژه های مثل Ant Financial و IBox به چشم می خوره. همچنین طبق گفته سازنده این صرافی، هدف اون ها از راه اندازی این صرافی این بود که یه پلتفرم راحت و امن رو برای همه افراد جهان به وجود بیارن تا معامله گران این امکان رو داشته باشن تا معامله های خودشون رو در بازار ارزهای دیجیتال گسترش بدن.

در سایت رسمی صرافی کوکوین از موسسان و افرادی که در حال حاضر در کوکوین مشغول فعالیت هستن اسم برده نشده. همچنین در قسمت About Us پلتفرم کوکوین نیز از دو فرد به عنوان بنیانگذاران این صرافی اسم برده شده که این دو نفر اشخاصی به اسم های Michael و Eric هستن. بهتره بدونین که هیچ اطلاعات خاص دیگه ای در مورد این افراد در سایت رسمی صرافی کوکوین وجود نداره.

صرافی KUCOIN از چه ارزهایی پشتیبانی می کند؟

صرافی KUCOIN

در این بخش از مقاله معرفی صرافی کوکوین، اطلاعاتی در مورد ارزهای پشتیبانی شده در پلتفرم کوکوین برای شما ارائه می کنیم. بهتره بدونین که در زمان نوشتن این مقاله، پلتفرم کوکوین از بیشتر از 500 جفت ارز مختلف با کاربردهای مختلف پشتیبانی می کنه. برای مثال این صرافی از جفت ارز BTC/ETH پشتیبانی می کنه. به عبارتی شما می تونین در داخل این صرافی بیت کوین رو به اتریوم تبدیل کنین و برعکس. جالب اینجاست که صرافی KUCOIN از بیشتر از 200 ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه و طبق گفته سازنده ها این صرافی، قرار هست این صرافی تا پایان سال 2022 از تعداد بیش از 1000 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی بکنه.

در زمان نوشتن این مقاله، صرافی کوکوین از کوین ها معروف و معتبری مثل ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش و همچنین کوین هایی با محبوبیت پایین مثل ویچین و Lympo پشتیبانی می کنه و شما می تونین با مراجعه به این سایت و ثبت نام در اون، اقدام به خرید این ارزهای دیجیتال بکنین. به نظر میرسه که صرافی کوکوین برای خرید ارزهای دیجیتالی که به تازگی وارد بازار کریپتوکارنسی شدن و عرضه اولیه خودشون رو با موفقیت پشت سر گذاشتن، گزینه مناسبی هست. به عبارتی شما می تونین این رمز ارزها رو از داخل این صرافی خریداری کنین.

رتبه صرافی کوکوین در سایت کوین مارکت کپ:

یکی از بهترین روش ها برای بررسی کلی یه صرافی، استفاده از سایت رسمی کوین مارکت کپ هست. به این ترتیب با توجه به رتبه بندی این سایت امتیاز کلی این صرافی برابر با 7.6 هست و در زمان نوشتناین مقاله در رتبه پنجم قرار داره. قرار گرفتن صرافی کوکوین در بین 5 صرافی برتر در این سایت یه نقطه مثبت برای سرمایه گذاران و تریدرهایی هست که دوست دارن از این صرافی استفاده کنند. همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین صرافی های خارجی در سایت اینانس (ایران بایننس سابق) رو هم مطالعه کنید.

کارمزد صرافی کوکوین چقدر است؟

صرافی کوکوین

یکی از معیارها و فاکتورهایی که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال در مورد استفاده از صرافی های دیجیتال مورد توجه قرار میدن، میزان کارمزدهای استفاده از خدمات صرافی هاست. به همین منظور ما در این بخش از مقاله معرفی صرافی کوکوین، به بررسی کارمزدهای صرافی کوکوین می پردازیم. بهتره بدونین که یکی از هدف های اصلی راه اندازی و توسعه صرافی KUCOIN، کاهش هزینه کارمزد انجام تراکنش های ارز دیجیتال هست. همچنین یکی از کارهایی که این صرافی برای کم کردن هزینه استفاده از خدمات این صرافی انجام داده، حذف کردن هزینه سپرده گذاری در صرافی هست که باعث شده تا هزینه ها کاهش پیدا بکنه.

به عبارت دیگه، صرافی کوکوین با این هدف به وجود اومده تا معامله گران و کاربران در هنگام معامله در این صرافی و استفاده از خدمات این سایت، کارمزدهای کمتری پرداخت کنند. برای مثال اگه شما بخواهین 1000 دلار ارز دیجیتال لایت کوین بخرین، تنها 1 دلار کارمزد پرداخت می کنین. نکته قابل توجه این هست که کارمزد برداشت از حساب و انتقال به کیف پول نیز به نوع ارز دیجیتال خریداری شده بستگی داره. برای اینکه بتونین از کارمزدهای صرافی KUCOIN اطلاع پیدا کنین، باید به سایت رسمی صرافی کوکوین مراجعه کنین.

روش های پرداخت در صرافی KUCOIN:

بهتره بدونین که در حال حاضر صرافی KUCOIN از 5 ارز فیات مثل IDR، VND، CAD، USD و CNY پشتیبانی می کنه و شما می تونین با استفاده از این ارزها پرداخت های خودتون رو انجام بدین. همچنین اگه با ارزهای دیجیتال زیادی آشنایی ندارین و می خواهین ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم رو بخرین، بهتره از صرافی های ایرانی یا خارجی مثل ایران بایننس خریداری کنین و اگه می خواهین ارزها رو با ریال خریداری کنین، می تونین ارز دیجیتال مورد نظرتون رو از صرافی ایرانی مثل ایران بایننس خریداری کنین و بعدا ارز خریداری شده رو به حساب صرافی کوکوین انتقال کنین. در صرافی ایران بایننس خرید شت کوین ها با ریال هم جدیدا راه اندازی شده است.

نحوه کار صرافی KUCOIN:

صرافی کوکوین

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله معرفی صرافی کوکوین، اطلاعاتی در مورد نحوه کار این صرافی برای شما ارائه کنیم. نحوه کار صرافی KUCOIN مثل صرافی بایننس و بقیه صرافی های متمرکز هست. به عبارت دیگه معامله گران و تریدرهایی که در صرافی KUCOIN فعالیت می کنند و کارهای خودشون رو انجام میدن، می تونین خرید یا فروش های خودشون رو در این صرافی انجام داده و این صرافی به صورت خیلی فوری معامله بین خریداران و فروشنده ها رو جوش میده و در مقابل اون مقداری کامرمزد به عنوان کمیسیون از معامله به دست میاره.

برای مثال وقتی شما در صرافی کوکوین ثبت نام کردین و سفارش های خرید خودتون رو در این پلتفرم ثبت می کنین، صرافی کوکوین در بین سفارش های فروشی که بقیه کاربران ثبت کردن و با سفارش خرید شما همخوانی داشته باشه رو انجام میده و سفارش شما تکمیل میشه. به عبارتی صرافی ارزهای دیجیتالی که افراد دیگه می فروشن رو از اون ها گرفته و به حساب شما انتقال میده. بهتره بدونین که برخی از کاربران در این صرافی حساب خودشون رو با بیت کوین یا هر رمز ارز دیگه ای شارژ کرده و بعدا با تبدیل اون به ارز دیجیتال ترید انجام میدن.

آیا کاربران ایرانی می توانند از صرافی کوکوین استفاده کنند؟

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال در سال های گذشته رشدهای قیمتی زیادی داشته و همین امر باعث شده تا افراد زیادی از سرتاسر دنیا اقدام به خرید ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری کنند. کاربران ایرانی نیز از جمله از این افراد هستن که سرمایه گذاری های زیادی در این بازار کردن. احتمالا تا الان شنیده باشین که صرافی بایننس کاربران ایرانی رو تحریم کرده و به اون ها خدمات نمیده. ولی پلتفرم کوکوین کاربران ایرانی رو تحریم نکرده و احراز هویت رو اجباری نکرده. به این ترتیب شما می تونین بدون احراز هویت در حال Unverify میشه تا سقف یه بیت کوین رو در روز از این صرافی برداشت کرد.

ویژگی های صرافی کوکوین:

صرافی کوکوین

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی زیادی ساخته شدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی های خاصی که دارن، مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست آوردن. پلتفرم کوکوین نیز ویژگی های زیادی داره که در این بخش از مقاله معرفی صرافی KUCOIN به بررسی ویژگی های صرافی کوکوین می پردازیم.

• دارای رمز ارز بومی

یکی از ویژگی های صرافی KUCOIN این هست که ارز اختصاصی و بومی خودش رو داره. همچنین کاربرانی که این ارز دیجیتال رو در حساب های خودشون ذخیره و نگهداری کنند، این امکان رو دارن تا در پرداخت کارمزدهای تراکنش های خودشون، تخفیف های زیادی به دست بیارن. همچنین این رمز ارز در سال 2018 به بالاترین قیمت خودش رسید.

• پشتیبانی تمام وقت

یکی دیگه از ویژگی های صرافی کوکوین، پشتیبانی تمام وقت هست. بهتره بدونین که واحد پشتیبانی صرافی KUCOIN در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته فعال هست و به همه سوال های کاربران پاسخگو هستن. به این ترتیب اگه در هنگام خرید یا فروش ارز دیجیتال مشکل داشته باشین، می تونین از پشتیبان این سایت کمک بگیرین.

• دارای بیش از 8 میلیون کاربر

یکی دیگه از ویژگی های صرافی کوکوین این هست که به دلیل محبوبیت زیاد، تونسته بیش از 8 میلیون کاربر فعال ماهانه رو به سمت خودش جذب کنه. این میزان کاربر برای یه صرافی آنلاین میزان بسیار قابل توجهی هست که میشه به این نتیجه رسید که سرعت و کیفیت خدمات دهی این صرافی سطح بالایی داره.

احراز هویت در کوکوین:

صرافی کوکوین

در این بخش از مقاله معرفی صرافی KUCOIN به بررسی احراز هویت صرافی کوکوین می پردازیم. همونطور که می دونین صرافی بایننس که یکی از صرافی های معتبر در زمینه ارزهای دیجیتال هست، احراز هویت رو اجباری کرده و کاربران ایرانی رو تحریم کرده. به این ترتیب ما کاربران ایرانی نمی تونن در این صرافی فعالیت داشته باشن. ولی بهتره بدونین که در پلتفرم کوکوین اجباری برای احراز هویت وجود نداره و کاربران می تونن فقط با انجام ثبت نام در این صرافی فعالیت خودشون رو در این پلتفرم انجام بدن. 

نکته قابل توجه این هست که اگه بتونین در صرافی کوکوین احراز هویت خودتون رو هم انجام بدین، امکانات و قابلیت های متنوع دیگه ای هم برای شما فراهم میشه که می تونین از اون ها نیز استفاده کنین، ولی اگه احراز هویت انجام ندین فقط می تونین خرید و فروش ارزهای دیجیتال خودتون رو در این صرافی انجام بدین. هرچند این صرافی از قوانین بین المللی پیوری می کنه و از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می کنه، ولی با این حال می تونین از این صرافی استفاده کنین، فقط برای اینکه خیالتون از مسدود سازی حساب خودتون راحت باشه، موارد امنیتی حساب خودتون رو فعال کنین تا از خطر از بین رفتن اطلاعات و دارایی هاتون دور بمونین.

نحوه کار با صرافی KUCOIN:

قبل از اینکه هر کاری برای شروع استفاده از صرافی کوکوین، باید بدونین که از کجا شروع کنین و برای استفاده از این صرافی و فعالیت در این پلتفرم باید چه مراحلی رو طی کنین. برای اینکه بتونین خرید و فروش های خودتون رو در این صرافی انجام بدین، باید ابتدا با این صرافی آشنا بشین و آموزش های لازم رو فرا بگیرین. همچنین همونطور که گفتیم، باید برای اینکه بتونین از این صرافی استفاده کنین، باید ابتدا در این صرافی ثبت نام بکنین.

امنیت صرافی کوکوین چگونه است؟

صرافی کوکوین

نوبه این رسیده تا در این سمت از مقاله معرفی صرافی KUCOIN، امنیت صرافی کوکوین رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، این صرافی تا الان تونسته بیش از 8 میلیون کاربر در سراسر جهان به سمت خودش جذب بکنه. همچنین این تعداد کاربر از خدمات دهی از صرافی رضایت دارن و از پاسخگویی پشتیبان این صرافی نیز راضی هستن. همچنین توسعه دهنده ای سایبری پلتفرم KUCOIN به صورت شبانه روزی در تلاش هستن تا از انواع حمله های سایبری و اتفاق افتادن اختلال های فنی جلوگیری کنند. بنابراین از لحاظ سطح امنیت بالای حساب کاربری خود برای خرید و فروش و نگهداری از انواع ارزهای دیجیتال نیز خیالتون به کلی راحت باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی صرافی KUCOIN، اطلاعاتی در مورد پلتفرم کوکوین و ویژگی های صرافی KUCOIN بپردازیم. همچنین در این مقاله به بررسی امنیت صرافی کوکوین نیز پرداختیم و دونستین که این صرافی سطح امنیت بالایی داره و شما می تونین به راحتی خرید و فروش ارز دیجیتال خودتون رو در این صرافی انجام بدیم. همونطور که گفتیم، پلتفرم کوکوین یه پلتفرم محبوب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست که با داشتن رابط کاربری ساده و پشتیبانی 34 ساعته و خیلی از ویژگی های دیگه، مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته.


نظرات کاربران در مورد صرافی کوکوین KUCOIN چیست؟ (معرفی کامل صرافی KUCOIN)
  • آیا مستقیم از صرافی های ایرانی به صرافی کوکین ارز انتقال دهیم مشکلی ممکن است پیش بیاید ؟ یا حتما باید یه لایه امنیتی استفاده کنین ولت های خصوصی مثلا

    • برای کوکوین مشکلی پیش نمیاد فعلا. بایننس روی این قضیه خیلی حساسیت داره

    برای استفاده از کوکوین باید از قند شکن استفاده بشود حتماً ؟؟

سوال امنیتی :1+44 = ?