6 واقعیت مهم در مورد تتر که باید بدانید

1401/08/24
6 واقعیت مهم در مورد تتر که باید بدانید

ما سعی می کنیم در مقاله 6 واقعیت مهم در مورد تتر، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم درباره تتر بپردازیم و کارکرد ارز دیجیتال تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال با اینکه یکی از بهترین روش های کسب سود مخصوصا در بازه زمانی کوتاه مدت با حداقل سرمایه اولیه هست، ولی با چالش های زیادی همراه هست. یکی از مهم ترین چالش های بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات شدید قیمتی هست. چون این نوسانات باعث میشه تا خیلی از سرمایه گذاران ضرر کرده و سرمایه هاشون از بین بره.

بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از اون ها به دلیل ویژگی ها و کاربردهایی که دارن، منحصر به فرد میشن و مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار می گیره. یکی از این رمز ارزها نیز ارز دیجیتال تتر هست که نکات زیادی در خصوص اون وجود داره که باید اون ها رو بدونین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 6 واقعیت مهم در مورد تتر، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم درباره تتر بپردازیم و کارکرد ارز دیجیتال تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، قطعا اسم ارز دیجیتال تتر یا USDT رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین. تتر نوعی ارز دیجیتال و استیبل کوین هست. به این معنی که هر تتر با یه دلار آمریکا پشتیبانی میشه. استیبل کوین یا ارز پایدار در واقع کوین هایی با قیمت ثابت هستن. معمولا اکثر استیبل کوین ها پشتوانه دلار دارن. ولی برخی از این نوع رمز ارزها با طلا، ارزهای دیجیتال دیگه یا کالاهای با ارزش دیگه پشتیبانی یا توسط الگوریتم های ریاضی تنظیم میشن. بر اساس چنین ایده ای و از طریق توانایی عملیاتی ارزهای دیجیتال ارزش دلار ثابت می مونه و تتر هیچ موقع زیر یه دلار یا بالای یه دلار نمیشه.

استیبل کوین تتر با نماد اختصاری USDT نوعی ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین هست که توکن های در گردش اون با ارزشی معادل دلار آمریکا معامله میشن و اون رو به یه استیبل کوین با قیمتی معادل 1 دلار تبدیل کردن. همچنین ارز دیجیتال تتر توسط یه شرکت آمریکایی به اسم آیفینکس ارائه شده.  شرکت آیفینکس نیز مالک تشکیلات ارز دیجیتال تتر و گرداننده صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس هست. تتر ابتدا رسما در سال 2014 با اسم Realcoin عرضه شد و بعد از مدت کوتاهی اسم اون تغییر کرد.

شاید برایتان مفید باشد: مدیریت سرمایه با تتر چگونه است؟

کارکرد ارز دیجیتال تتر چگونه است؟

کارکرد ارز دیجیتال تتر

استیبل کوین تتر نوع خاصی از ارزهای دیجیتال یا همون استیبل کوین هاست که هدف اون ثابت نگه داشتن فرایند قیمت گذاری ارزهای دیجیتال هست. در اصل برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که در قیمت ارزهای محبوب مثل بیت کوین و اتریوم مشاهده میشه. قیمت تتر همیشه در حدود 1 دلار آمریکا باقی می مونه. این مدل قیمت گذاری باعث شده تا تتر یکی از بهترین روش ها برای تبدیل دارایی های دیجیتال به همدیگه در نظر گرفته بشه. تتر به طور خاص به دسته استیبل کوین های دارای پشتوانه فیات تعلق دارن. یعنی یه ارز فیات مثل دلار آمریکا، یورو یا ین ژاپن، پشتوانه هر ارز دیجیتال در حال گردش هست.

توکن های تتر از نظر ساختاری در سه بلاک چین مختلف قرار دارن. در کل سه نوع تتر داریم که هر سه نوع اون از لحاظ وجودی یکسان هستن، ولی در زمان کاربرد تتر باید بدونیم که کدوم نوع اون رو استفاده می کنیم. تتر بر مبنای بلاک چین های امنی، اتریوم، ترون و ایاس ارائه شده. راحت ترین راه برای شناختن نوع تتر نیز بررسی آدرس کیف پول اون هست. اگه به هر آدرس دقت کنیم، اون آدرس با حروف یا اعداد مختلفی شروع میشه که مشخص می کنه تتر به کار رفته از کدوم دسته هست.

مقاله پیشنهادی: تتر چگونه از تمرکززدایی مالی حمایت می کند؟

6 واقعیت مهم در مورد تتر

6 واقعیت مهم در مورد تتر

همونطور که گفتیم، تتر پادشاه و پرطرفدارترین استیبل کوین های موجود در بازار هست و در حال حاضر سومین ارز دیجیتال موجود در بازار کریپتوکارنسی هاست که قیمت اون برابر با یک دلار آمریکا هست. به صورت ساده میشه گفت که تتر برابر با دلار دیجیتال هست و شما برای خرید هر ارز دیجیتال به صورت معمول نیاز به دلار تتر دارین. همچنین ارز دیجیتال تتر دارای ویژگی ها و خصوصیات زیادی هست که همین موضوع باعث میشه تا منحصر به فرد بشه و محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی 6 واقعیت مهم در مورد تتر بپردازیم تا با این نکات آشنایی داشته باشین.

1. یکی از نکات مهم درباره تتر که جزو 6 واقعیت مهم در مورد تتر محسوب میشه، این هست که هرچند ارزش تتر برابر با 1 دلار آمریکا هست، ولی برای اون تضمینی وجود نداره و این ارز سابقه حدود 10 درصدی هم تجربه کرده و قیمت اون به حدود 0.9 دلار رسیده. مالک تتر هیچ وقت اطلاعات شفافی در مورد پشتوانه ارز دیجیتال تتر ارائه نکرده.

2. یکی دیگه از 6 واقعیت مهم در مورد تتر این هست که تتر بر بسترهای بیت کوین، اتریوم، ترون و.... وجود داره. به این ترتیب اگه شما تتر رو بر بستر اتریوم داشته باشین، باید مقداری اتر برای انتقال اون در ولت خودتون داشته باشین. این در مورد همه همه بسترها و شبکه ها صدق می کنه.

3. یکی دیگه از نکات مهم درباره تتر این هست که کاربرد تتر در حال حاضر خرید هر نوع ارز دیجیتال و انتقال پول و کسب درآمد از سپرده گذاری اون هست که بهش استیکینگ گفته میشه. سود سالیانه سپرده گذاری اون در حال حاضر حدود 7 تا 10 درصد سالیانه هست.

4. یکی دیگه از نکات مهم درباره تتر این هست که شرکت مالک تتر، نوعی شرکت خصوصی هست که در مورد فعالیت اون بحث های زیادی وجود داره که گفته شده این شرکت میلیاردها دلار در صنعت ساختمان سازی در چین سرمایه گذاری کرده.

5. همانند سایر ارزهای دیجیتال دیگه نیاز به ذخیره سازی و نگهداری امن داره. اگه تتر یا هر ارز دیجیتال شما سرقت بشه و یا اطلاعات مربوط به اون گم بشه، شما دیگه نمی تونین به اون ها دسترسی داشته باشین.

6. تریدرهای بازار ار شاخصی به اسم دامیننس تتر به عنوان یکی از نشونه های صعود یا سقوط و احتمال شروع آلت سیزن استفاده می کنند. این شاخص وابستگی بازار به تتر رو نشون میده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 6 واقعیت مهم در مورد تتر، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم درباره تتر بپردازیم و کارکرد ارز دیجیتال تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، . تتر نوعی ارز دیجیتال و استیبل کوین هست. به این معنی که هر تتر با یه دلار آمریکا پشتیبانی میشه. استیبل کوین یا ارز پایدار در واقع کوین هایی با قیمت ثابت هستن.


نظرات کاربران در مورد 6 واقعیت مهم در مورد تتر که باید بدانید
سوال امنیتی :3+30 = ?