استخراج ترکیبی(Combined Mining) چیست؟

1402/04/12

استخراج ترکیبی(Combined Mining)؛ یکی از روش های ماینینگ ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از استخراج ترکیبی چیست؟ استخراج ترکیبی چجوری کار می کنه؟ استخراج دوگانه چه مزایایی به همراه داره؟ به نظر شما چجوری استخراج ترکیبی امنیت رو افزایش میده؟ محبوب ترین پروژه های استخراج ترکیبی کدامند؟

سرمایه گذاران و معامله گران می تونن با استفاده از روش های زیادی به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازند.. یکی از این روش ها، استخراج یا ماینینگ رمزارزهاست. صنعت ماینینگ دارای اصطلاحات و مفاهیم زیادی هست که باید با این مفاهیم آشنا بشین. یکی از این مفاهیم، استخراج ترکیبی هست که فرایندی از ماینینگ محسوب میشه که طی اون دو ارز دیجیتال مختلف در زمانی مشخص ماین میشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله استخراج ترکیبی چیست؟ اطلاعاتی درباره استخراج ترکیبی یا Combined Mining به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج دوگانه بپردازیم و عملکرد ماینینگ ترکیبی رو مورد بررسی قرار بدیم.

استخراج ترکیبی چیست؟

استخراج ترکیبی چیست؟

آیا می دونین منظور از استخراج ترکیبی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استخراج ترکیبی یا Combined Mining مکانیزمی هست که به کاربران و سرمایه گذاران کمک می کنه تا در دو بلاک چین مختلف که پروتکل اجماع و تابع هش یکسانی دارن، بدون از دست دادن کاربرد و حفظ سطح بالایی از امنیت، فرایند استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال رو انجام بدن. بنابراین، ماینر یا استخراج کننده می تونه از چند شبکه پاداش بگیره و در نتیجه سود زیادی از این کار به دست بیاره.

جالب اینجاست که بدونین با اینکه شبکه های هر ارز رمزنگاری شده به صورت کامل مستقل بوده و با همدیگه تداخل ندارن، ولی ممکنه ماینرها یا استخراج کننده ها از قدرت استخراج خودشون واسه ایجاد هش معتبر واسه هر دو شبکه استفاده کنند. همچنین ممکنه مفهوم استخراج ترکیبی این باور رو به همراه داشته باشه که ماینر به قدرت محاسباتی زیادی واسه استخراج بلاک در دو یه چند شبکه رمزنگاری شده نیاز داره. ولی واقعیت این هست که این روش استخراج هیچ وقت بر کارکرد استخراج تاثیر نمی ذاره.

استخراج دوگانه چه مزایایی دارد؟

استخراج دوگانه چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، استخراج ترکیبی(Combined Mining) فرایند ماینینگ همزمان دو ارز دیجیتال با یه الگوریتم مشابه هست. این امر به استخراج کننده این امکان رو میده تا قدرت هش یا سختی شبکه خودش رو به سمت استخراج دو ارز رمزنگاری شده بفرسته و در نتیجه نرخ هش بالاتری رو واسه هر دوی اون ها فراهم کنه. استخراج دوگانه مزیت های زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایای استخراج دوگانه رو بررسی می کنیم:

مقاله پیشنهادی: سختی شبکه بیت کوین چیست و چه مزایایی دارد؟

  • یکی از مزایای استخراج دوگانه، افزایش امنیت بلاک چین و جذب سرمایه گذاران بیشتر هست. ماینینگ ترکیبی باعث میشه تا به قدرت هش بیشتری دسترسی پیدا کرد و از حملات 51 درصدی ایمن موند.
  • استخراج ترکیبی روشی هست که در اون یه ماینر دو معادله ریاضی رو به صورت همزمان حل می کنه. به این ترتیب در توان محاسباتی صرفه جویی میشه و سودآوری افزایش پیدا می کنه. چون ماینر در این روش تمایل داره تا از منابع خودش واسه استخراج هرچه بیشتر رمزارزها استفاده کنه.
  • یکی دیگه از مزایای استخراج دوگانه این هست که زنجیره مادر هیچ کار اضافی انجام نمیده و آسیب نمی بینه. زنجیره مادر فقط باید با هش های زنجیره ای کمکی که توسط تراکنش اتصال اضافی میشن، مبارزه کنه که این کار به منابع و انرژی کمی نیاز داره.
  • کاهش رقابت بین ارزهای رمزنگاری شده هم یکی دیگه از مزایای استخراج دوگانه هست. رمزارزها باید واسه ماین شدن با همدیگه رقابت کنند. وقتی یه ماینر قصد داره یه ارز رو استخراج کنه، سایر ارزهای دیجیتال ضرر می کنند. ماینینگ دوگانه این اجازه رو به رمزارزها میده تا هر کدوم از اون بتونن با توجه به ویژگی های مثبت خودشون رشد کنند.

عملکرد استخراج ترکیبی چگونه است؟

عملکرد استخراج ترکیبی چگونه است؟

توجه داشته باشین که فرایند راه اندازی و انجام ماینینگ دوگانه تا حدودی سخت و پیچیده هست. واسه شروع استخراج ترکیبی باید دو ارز رمزنگاری شده رو پیدا کنین که الگوریتم های هش شبیه به همی داشته باشن. جفت های رایج استخراج دوگانه عبارت هستن از:

  • بیت کوین و نیم کوین
  • لایت کوین و دوج کوین
  • بیت کوین و الاستوس

نکته قابل توجه این هست که از نظر فنی تر اثبات کار کمکی(POW) ارتباط بین دو شبکه بلاک چینی هست که در اون هر کدوم از شبکه ها به کار همدیگه اعتماد می کنند و بلاک های AuxPOW رو قبول می کنند. این فرایند شامل دو شبکه هست و هر کدوم اسم خاص خودشون رو دارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استخراج ترکیبی چیست؟ اطلاعاتی درباره استخراج ترکیبی یا Combined Mining به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استخراج دوگانه بپردازیم و عملکرد ماینینگ ترکیبی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استخراج ترکیبی یا Combined Mining مکانیزمی هست که به کاربران و سرمایه گذاران کمک می کنه تا در دو بلاک چین مختلف که پروتکل اجماع و تابع هش یکسانی دارن. استخراج ترکیبی مزیت های فوق العاده ای داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی کسب کنه.


نظرات کاربران در مورد استخراج ترکیبی(Combined Mining) چیست؟
سوال امنیتی :1+93 = ?