پاول دوروف آزاد شد ولی همچنان در فرانسه ممنوع الخروج است

نوشته شده در : 1403/06/08
پاول دوروف آزاد شد ولی همچنان در فرانسه ممنوع الخروج است

جستجو

پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام، پس از بازداشت توسط مقامات فرانسوی به اتهام رافی ارز دیجیتال و پس از حضور در دادگاه تحت نظارت قضایی قرار گرفت و آزاد شد. بر اساس گزارش بلومبرگ در تاریخ ۲۸ اوت، دادستان‌های فرانسوی دوروف را به اتهامات کیفری مرتبط با نقش او در تلگرام متهم کرده‌اند. او از خروج از فرانسه منع شده و مجبور به پرداخت ۵ میلیون یورو (حدود ۵.۵ میلیون دلار) به عنوان وثیقه برای آزادی خود شد. دستگیری این شخص تاثیر گذار در حوزه کریپتو چه تاثیری بر بازار ارز دیجیتال و صرافی ارز دیجیتال خواهد داشت؟

ویدئوی منتشر شده توسط رسانه دولتی روسیه، ریانووستی، دوروف را در حال خروج از دادگاه پاریس در تاریخ ۲۸ اوت نشان می‌دهد. پلیس، دوروف را پس از بازداشت در فرودگاهی در شمال پاریس در ۲۴ اوت به دادگاه تحویل داد. مقامات ابتدا بازداشت مدیرعامل تلگرام را تا ۲۸ اوت تمدید کردند، زمانی که انتظار می‌رفت او یا آزاد شود یا در دادگاه محاکمه شود. پس از دستگیری، دادستان‌ها اعلام کردند که بنیان‌گذار تلگرام به عنوان بخشی از یک تحقیق قضایی از ماه ژوئیه "علیه شخص ناشناس" بازداشت شده است. اتهامات شامل همدستی در فعالیت‌های غیرقانونی، امتناع از همکاری با مقامات، پول‌شویی، عضویت در یک انجمن جنایی و ارائه خدمات رمزنگاری بدون اعلام قبلی بوده است. دادستان‌های فرانسوی ادعا کردند که دوروف در گسترش پورنوگرافی کودکان و تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی از طریق تلگرام همدست بوده است. همچنین گزارش شده که او با اتهامات سوءاستفاده از کودکان در سوئیس نیز مواجه است که با پرونده فرانسه ارتباطی ندارد.

بسیاری از مدافعان دوروف، بازداشت او توسط مقامات فرانسوی را مورد انتقاد قرار داده و آن را حمله به آزادی بیان دانسته‌اند. از سال ۲۰۲۴، تلگرام بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت. پاسخگویی دوروف در دادگاه برای امنیت در ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های غیرقانونی کاربران پیام‌رسان ممکن است یک سابقه برای سایر مدیران شبکه‌های اجتماعی مانند مارک زاکربرگ یا ایلان ماسک ایجاد کند. رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، انکار کرده که دستگیری دوروف انگیزه‌های سیاسی داشته است، اما پس از چهار روز هنوز سوالات زیادی باقی مانده است.

منبع خبر: cointelegraph

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد پاول دوروف آزاد شد ولی همچنان در فرانسه ممنوع الخروج است
سوال امنیتی :1+72 = ?