آیا مخترع ارزهای دیجیتال نیک سابو است؟

نوشته شده در : 1403/07/20
آیا مخترع ارزهای دیجیتال نیک سابو است؟

جستجو

مستند جدید HBO که در تاریخ ۸ اکتبر پخش می‌شود، ادعا کرده است که توانسته هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، مخترع ناشناس بیت‌کوین را شناسایی کند. اگرچه ممکن است این اعلام یک ترفند تبلیغاتی باشد، اما این خبر دوباره شایعاتی درباره هویت واقعی ساتوشی به راه انداخته است و در این راستا، صرافی‌ ارز دیجیتال نیز به بحث‌های پیرامون این موضوع دامن می‌زنند. یکی از افرادی که به عنوان ساتوشی احتمالی مطرح شده، نیک سزابو، یک رمزنگار و دانشمند رایانه‌ای آمریکایی است که از اوایل دهه ۹۰ میلادی در صنعت بلاکچین و ارز دیجیتال فعالیت داشته است. سزابو در سال ۱۹۸۹ از دانشگاه واشنگتن در رشته علوم کامپیوتر فارغ‌التحصیل شد و همچنین دارای مدرک دکترای حقوق از دانشگاه جورج واشنگتن است.

در سال ۱۹۹۴، سزابو اصطلاح "قرارداد هوشمند" را معرفی کرد و در سال ۱۹۹۸، نوع جدیدی از ارز به نام "بیت گلد" را پیشنهاد کرد. بیت گلد، ارزی دیجیتال و بدون واسطه بود که مشکل دوبار خرج کردن را با استفاده از الگوریتم اثبات کار حل می‌کرد. این ایده به عنوان یکی از پیش‌نیازهای بیت‌کوین شناخته می‌شود. با گذشت ۱۰ سال از پیشنهاد بیت گلد، ساتوشی ناکاموتو در اکتبر ۲۰۰۸ وایت‌پیپر بیت‌کوین را منتشر کرد. شایعات درباره هویت واقعی ناکاموتو از زمان ظهور بیت‌کوین وجود داشته و سزابو در میان گزینه‌های اصلی قرار دارد. در بازار پیش‌بینی Polymarket، شانس سزابو به‌طور قابل توجهی بیشتر از سایرین است. دلایل برتری سزابو به عنوان ساتوشی شامل اختراع بیت گلد، مشارکت‌های گسترده او در بلاکچین، شباهت‌های نوشتاری با ساتوشی و همچنین عدم ادعای او در مورد هویت‌اش است. در نهایت، مستند HBO می‌تواند موجب افزایش حدس و گمان‌ها درباره هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو شود.

منبع خبر: cointelegraph

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد آیا مخترع ارزهای دیجیتال نیک سابو است؟
سوال امنیتی :9+57 = ?