آغاز شاردینگ شبکه نیر پروتکل

1401/06/22
آغاز شاردینگ شبکه نیر پروتکل

بلاک چین نیر پروتکل به عنوان بخشی از طرح چهار مرحله ای خود برای تقسیم شبکه در سال آینده، فاز اول مراحل شاردینگ شبکه، Nightshade را آغاز کرده است. پروتکل با معرفی 200 اعتبارسنج جدید، تعداد ولیدیتورهای خود را تا سه برابر افزایش خواهد داد.

طبق توضیحات ایلیا پولوسوکین یکی از بنیانگذاران پروتکل، پروتکل لایه 1 Near روز دوشنبه 12 سپتامبر مرحله اصلی ارتقاء «شاردینگ» خود را با هدف افزایش سرعت پردازش بلاک چین آغاز کرده و هزینه مشارکت سهامدارانی را که امیدوار به مشارکت در نحوه اجرای شبکه بودند را کاهش داده است.

نیر پروتکل که در سال 2019 برای افزایش سرعت تراکنش با تقسیم شبکه خود به پردازنده‌ های موازی (به اصطلاح شاردینگ) راه ‌اندازی شده است، فاز 1 یا «نایت شید» خود را آغاز کرده است. این مرحله با معرفی «ولیدیتورهای chunk-only» به شبکه اضافه و برای مکانیسم شاردینگ آماده شده است.

این تغییرات همراه با کاهش 86 درصدی الزامات وثیقه برای همه شرکت‌ کنندگان در زنجیره اثبات سهام، منجر به کاهش اساسی موانع ورود ولیدیتورهای و در نتیجه افزایش تمرکززدایی می شود. در عین حال با افزایش تعداد کاربران نیز شبکه غیرمتمرکزتر می شود.

طبق اظهارات ایلیا پولوسوکین بدین ترتیب پروتکل نیر با افزودن اعتباردهنده های بیشتر، تقاضای شبکه را افزایش خواهد داد. قیمت ارز دیجیتال نیر پروتکل به توسعه شبکه واکنش مثبت نشان داده و در یک روز گذشته بیش از 5 درصد افزایش یافته است. این دارایی در هفت روز گذشته بیش از 16 درصد رشد کرده است.

معرفی فرایند Sharding

پیش از پیشنهاد ویتالیک بوترین برای توسعه شاردینگ، تصور بر این بود که هیچ‌ وقت نمی ‌توان سه ویژگی «تمرکززدایی»، «مقیاس ‌پذیری» و «امنیت» را در یک پروژه بلاک چینی جمع نمود. شاردینگ در واقع یک راهکار مقیاس ‌پذیری در بلاک چین است که برای افزایش سرعت و ظرفیت شبکه، بار محاسباتی و ذخایر داده را به قسمت‌ های کوچک ‌تر تقسیم می نماید.

به گفته کارشناسان، شاردینگ شامل تقسیم و توزیع یک مجموعه داده در چندین پایگاه داده است که هیچ اشتراکی ندارند و می توانند در چندین سرور مستقر شوند. در واقع شاردینگ راهکاری برای حل مشکل مقیاس ‌پذیری شبکه بلاک چین است که بلاک چین NEAR از آن برای افزایش خروجی شبکه استفاده می کند.

نیر پروتکل برای رسیدن به شبکه شارد و غیرمتمرکز از «نایت شید» استفاده می کند که شامل چهار فاز فعالسازی است. مرحله صفر نایت شید در نوامبر سال گذشته پیاده سازی شده و فازهای بعدی ارتقا نیز تا پایان سال 2023 تکمیل خواهد شد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد آغاز شاردینگ شبکه نیر پروتکل
سوال امنیتی :2+54 = ?