احتمال قانونی شدن فعالیت استیبل کوین های باپشتوانه طلا و استخراج ارزها در روسیه

1400/11/04
احتمال قانونی شدن فعالیت استیبل کوین های باپشتوانه طلا و استخراج ارزها در روسیه

قانونگذار روسیه می گوید این کشور ممکن است به استخراج ارز دیجیتال و استیبل کوین های پشتوانه طلا فعالیت در این کشور را اجازه دهد. یکی از اعضای عالی رتبه پارلمان روسیه پیشنهاد کرده است که روسیه می تواند استخراج ارز دیجیتال و استیبل کوین های دارای پشتوانه طلا را تحت کنترل دولت قانونی کند. این بیانیه پس از پیشنهاد این خبر ذکر شده است که رئیس بانک مرکزی روسیه چند روز پیش در یک نشست خبری گفته بود، بانک مرکزی روسیه در صدد آن است که استفاده از زیر ساخت های مالی روسیه برای معاملات رمز ارزها را ممنوع کند. او همچنین موضع خود را نسبت به بازار ارزهای دیجیتال منفی بیان کرد و به دلیل مشکوک بودن سرمایه گذاری در این بازار انجام فعالیت های مربوط به این بخش را ممنوع اعلام کرده است. در پی آن دادستان کل روسیه دستورالعملی را منتشر کرده است و بر اساس این دستورالعمل ارزهای دیجیتالی که به طور غیر قانونی تولید شده باشند، باید مصادره شوند.

معاون دوما اصرار دارد که عمل استخراج و فعالیت برخی استیبل کوین ها در روسیه قانونی شود.

ولادیمیر، رئیس کمیته صنعت و تجارت بیان داشت که نباید اجازه گردش آزاد ارزهای دیجیتال داده شود، زیرا این ارزها برای سرمایه گذاران ریسک های سرمایه گذاری بالایی را به همراه دارد، اما روسیه ممکن است اجازه استفاده از استیبل کوین های دارای پشتوانه طلا و استخراج ارزهای دیجیتال تحت کنترل دولت را قانونی اعلام نماید. این نماینده مجلس توضیح داد که استیبل کوین هایی با پشتوانه طلا می توانند شبیه روبل طلایی باشند و روسیه می تواند از آن ها برای دور زدن تحریم ها و سیاست مهار اعمال شده علیه این کشور استفاده کند.
در ماه اکتبر نیز وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که روسیه ممکن است در آینده به جایگزینی جزئی ارزهای دلاری در ذخایر ارزی و تسویه حساب های تجاری با سایر ارزها و حتی دارایی های دیجیتالی فکر کند. الکساندر پانکین معاون وزیر امور خارجه در مصاحبه ای با اینترفاکس گفت: در بحبوحه گسترش تحریم های ایالات متحده، مسکو بر (دلارزدایی) تاکید دارد.
ولادیمیر گوتنف در مورد درخواست بانک روسیه برای ممنوعیت استخراج کریپتو گفت که فکر می‌کند در صورتی که فعالیت‌های آنها تحت کنترل شدید دولت باشد، می‌توان به مزارع استخراج ارز دیجیتال اجازه فعالیت قانونی داد. استخراج کنند گان می توانند از منابع انرژی و شرایط آب و هوایی مساعد در برخی از مناطق روسیه برای استخراج ارزهای دیجیتال بهره ببرند، مشروط بر اینکه تاسیسات آنها به طور شفاف برق رسانی شود و کلیه مالیات های مربوط را بپردازند. یک گروه نظارتی در حال آماده کردن چندین زمینه از جمله وضعیت حقوقی ارزهای دیجیتال برای قانونی اعلام کردن این حوضه هستند.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس مرجع خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد احتمال قانونی شدن فعالیت استیبل کوین های باپشتوانه طلا و استخراج ارزها در روسیه
سوال امنیتی :1+81 = ?