ادامه حملات روسیه به اوکراین و افت قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال

1400/12/15
ادامه حملات روسیه به اوکراین و افت قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین روز پنجشنبه با افزایش تنش های ژئوپلیتیک جهانی به سطوح بی سابقه ای کاهش یافت. روز پنجشنبه در دور دوم مذاکرات مقامات روسیه و اوکراین توافقی برای پایان دادن به جنگ حاصل نشد. در واکنش به این بن بست، بازارها دچار آشفتگی شدند، که قیمت دارایی های امن متعارف مانند طلا و دلار آمریکا را بالا برد.
قبل از تهاجم روسیه، بیت کوین به شیوه ای قابل مقایسه با سایر دارایی های مخاطره آمیز مانند سهام فناوری حرکت می کرد. آسیب پذیری قیمت بیت کوین، سرمایه گذاران را نگران کرده است. تغییر در روند صعودی نمودار ارزهای دیجیتال، بیت کوین را در برابر نوسانات بازار سهام در ایالات متحده آسیب پذیر کرده است. سرمایه گذاران بیت کوین تا زمانی که اوضاع بین روسیه و اوکراین حل نشود، بی قرار خواهند ماند.
به دلیل شرایط فعلی، بیت کوین در حال حاضر 10 درصد از ارزش خود را باز از دست داده است و تقریباً 38 درصد از بالاترین رکورد خود در نوامبر 2021 فاصله دارد. تا زمانی که تنش‌ها بین روسیه و اوکراین بدتر می‌شود، ماینرهای ارزهای دیجیتال باید به خاطر امنیت خود دست به کار شوند.

مبادله روبل با بیت کوین

روس ها روبل های کاهش یافته خود را با بیت کوین مبادله می کنند تا تأثیر تحریم های اقتصادی بین المللی اعمال شده در پاسخ به حمله کشورشان به اوکراین را کاهش دهند. به دلیل محدودیت های دولت بر ظرفیت ساکنان برای انجام نقل و انتقالات نقدی الکترونیکی، اوکراینی ها به طور فزاینده ای به بیت کوین و سایر استیبل کوین های مورد حمایت دلار آمریکا متوسل شده اند.
نوسانات و تورم ناشی از تهاجم روسیه باعث شده است که ارزش بیت کوین در 24 ساعت گذشته 4.82 درصد کاهش یابد، با پایین ترین سطح 41104.75 دلار و بالاترین قیمت 44079.23 دلار که کمتر از هفته های گذشته است. هر دو اتریوم (ETH) و کاردانو (ADA) شاهد کاهش قیمت در نتیجه کاهش بیت کوین بودند.
قیمت فعلی اتریوم 2722.38 دلار است. در 24 ساعت گذشته 6.39 درصد کاهش داشته است و به 2692.05 دلار و بالاترین قیمت 2934.50 دلار رسیده است. قیمت Cardano اکنون 0.874909 دلار است که 5.36 درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

فاجعه هسته ای بالقوه

در همین حال، اوایل صبح روز جمعه گزارش شد که Enerhodar، بزرگترین نیروگاه هسته ای اوکراین، مورد تهاجم ارتش روسیه قرار گرفته و نگرانی از وقوع یک فاجعه هسته ای را افزایش داده است. این خبر باعث ایجاد وحشت در بخش صنعت ارز دیجیتال شده، به طوری که برخی از سرمایه گذاران قصد دارند تا دارایی های دیجیتال خود را از بفروشند و به دنبال جایگزین های امن دیگری باشند. به گفته سخنگوی این تأسیسات، آتش توپخانه روسیه مستقیماً نیروگاه اتمی Zaporizhzhia  را هدف قرار داد و یکی از شش رآکتور این تأسیسات آتش گرفته است.

بهترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ادامه حملات روسیه به اوکراین و افت قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :4+44 = ?