ارز دیجیتال بیم چیست؟ (بررسی ارز دیجیتال BEAM)

1401/06/17
ارز دیجیتال بیم چیست؟ (بررسی ارز دیجیتال BEAM)

ما می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال بیم چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیم، آینده ارز BEAM و کیف پول ارز دیجیتال بیم برای شما ارائه کنیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله اطلاعاتی در مورد ارز بیم برای شما ارائه کنیم، بهتره مقدمه ای در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا بتونین مفهوم ارز بیم رو به راحتی درک کنین.

ارز دیجیتال نوعی ارز هست که به صورت الکترونیکی در بستر اینترنت در دسترس همه مردم جهان قرار گرفته بهتره بدونین که ارز دیجیتال به صورت فیزیکی وجود نداره و به ارز دیجیتال، پول الکترونیکی و پول دیجیتالی نیز گفته میشه که فقط در فضای اینترنت مورد استفاده قرار می گیرن.

به عبارت دیگه استفاده از ارزهای دیجیتال فقط با استفاده از رایانه ها یا کیف پول های دیجیتالی هست که به اینترنت دسترسی دارن. یعنی برخلاف اینکه ارزهای فیزیکی مثل اسکناس ها و یا سکه ها که فقط به وسیله صاحبان فیزیکی اون ها معامله میشه، ارزهای دیجیتال نیز در بستر اینترنت و شبکه ها خرید و فروش میشن. به این ترتیب شما با داشتن ارزهای دیجیتال مثل پول های رایج مثل اسکناس ها و یا سکه ها می تونین کالاها و خدماتی رو بخرین. البته توجه داشته باشین که برخی از سایت ها محدودیت هایی رو برای استفاده از ارزهای دیجیتال تعیین کردن.

بازار ارزهای دیجیتال در سال ها گذشته به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشته، تونست سرمایه گذاران و معامله گران زیادی رو از سراسر جهان به خودش جذب بکنه. همچنین در سال های اخیرا ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای متنوعی که دارن، مورد استقبال و محبوبیت قرار گرفتن. شاید در این میان اسم ارز دیجیتال بیم رو شنیده باشین و خوساتین که اطلاعاتی در مورد این ارز دیجیتال به دست بیارین. به همین منظور ما در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیم، آینده BEAM و کیف پول ارز دیجیتال بیم برای شما ارائه کنیم.

ارز دیجیتال بیم چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال بیم چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال بیم با نماد اختصاری BEAM نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 32.37 میلیون دلار و سهم 0.001 درصدی از کل بازار، در رتبه 615 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز BEAM نوعی ارز رمز پایه منبع باز هست که بر روی بلاک چین Mimblewimble راه اندازی و عرضه شده هست. بهتره بدونین که تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال بیم به دنبال ایجاد یه جایگزین جدید با حفظ حریم خصوصی برای بلاک چین اصلی بیت کوین با عملکرد کاربرپسند و مناسب هست.

ارز دیجیتال بیم چیست؟

ارز بیم بر روی یه فناوری اضافی به اسم Dandelion نیز قرار داره. این فناوری نیز تمرکز خودش رو به مخفی کردن فعالیت ترافیک شبکه از طریق تصادفی کردن مسیرهای مورد استفاده توسط تراکنش ها برای پراکنده شدن در زنجیره بلوکی به عنوان راهی برای افزایش حریم خصوصی گذاشته هست. همچنین ارز دیجیتال بیم با هدف ارائه یه رمز ارز خصوصی، مقیاس پذیر و با کاربرد راحت وارد بازار شده و در معاملات خود به صورت خصوصی فعالیت می کنه و هیچ کدوم از پروتکل های رمزنگاری به کار رفته در پروتکل BEAM به تنظیمات اعتمادسازی نیاز ندارن.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر مفهوم ارز بیم رو برای شما توضیح بدیم، می تونیم بگیم که ارز بیم نوعی رمز ارز با حفظ حریم خصوصی هست که از پروتکل Mimblewimble استفاده می کنه و مقدار و میزان تراکنش ها رو مخفی می کنه و در عین حل مقیاس پذیری خودش رو حفظ می کنه. همچنین ماموریت ارز BEAM این هست که به کاربران این امکان رو بده تا کنترل کاملی روی سرمایه خودشون داشته باشن.

تاریخچه ارز دیجیتال بیم:

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال بیم چیست؟ اطلاعاتی در مورد تاریخچه ارز بیم برای شما ارائه کنیم. بهتره بدونین که پروتکل BEAM شامل یه تیم متخصص و حرفه ای هست که تجربه زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین دارن. همچنین گوی کروم، ویلک تری، بو دونگ و Ferdous Bhai نیز از بنیانگذاران این ارز دیجیتال هستن. بهتره بدونین که الکساندر زایدلسون نیز به عنوان مدیر عامل پروتکل بیم و الکس رومانوف نیز در سمت مدیر فنی پروتکل بیم فعالیت دارن.

BEAM

 نکته قابل توجه این هست که ارز بیم از زمان عرضه خودش در سال 2019 تا الان 4 نسخه اصلی خودش رو منتشر کرده و در هر کدوم از این نسخه ها پیشرفته ها و ویژگی هایی زیادی به چشم می خوره که باعث محبوبیت این پروتکل شده هست. همچنین در حال حاضر تیم توسعه دهنده پروتکل بیم از بیش از 20 عضو فعال و 13 مشاور تشکیل شده. همونطور که گفتیم، مدیر عامل پروتکل BEAM، شخصی به اسم الکساندر زیدلسون هست که مدیر اجرایی توانمند و با دید باز هست. کار او به عنوان توسعه دهنده نرم افزار شروع شد و بعد از اون نیز پیشرفت های زیادی کرده و تونست به دستاوردهای زیادی دست پیدا کنه.

مدیر داخلی پروتکل BEAM نیز شخصی به اسم الکس رومانوف هست. الکس میز یه مدیر تحقیق و توسعه با تجربه فنی زیاد و مهارت ها مدیریتی بسیار قوی هست. علاوه بر این، الکس در خیلی از پروژه های پیچیده با تیم های گسترده شرکت داشتته و از زمان شروع راه اندازه پروتکل بیم، تیم تحقیق و توسعه رو در این پروژه هدایت می کنه. بهتره بدونین که یکی دیگه از مدیران ارشد پروتکل بیم، امیر آرونسون هست که یه کارآفرین با انگیزه و یه متخصص عملیاتی با ذهنی قوی هست و بنیانگذار خیلی از شرکت های فناوری نیز هست.

بلاک چین Mimblewimble چیست؟

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال بیم روی بلاک چین Mimblewimble راه اندازی شده. به همین منظور ما می خواهیم در این بخش از مقاله ارز دیجیتال BEAM چیست؟ اطلاعاتی در مورد بلاک چین Mimblewimble برای شما ارائه کنیم تا با این بلاک چین اشنا بشین. بهتره بدونین که بلاک چین Mimblewimble برای اولین بار در سال 2016 راه اندازی و عرضه بازار شد. این بلاک چین به دنبال ارائه روشی جایگزین برای ساخت پرداخت ها با هدف نهایی افزایش حریم خصوصی و کارایی هست.

بلاک چین Mimblewimble چیست

به عبارت ساده تر می تونیم بگیم که بلاک چین Mimblewimble یه نسخه جدا شده از پروتکل بیت کوین هست که برای تغییر روش ساخت تراکنش ها به وجود اومده و راه اندازی شده هست که باعث بهبود کارایی و حفظ حریم خصوصی در شبکه میشه. همچنین این بلاک چین از ترکیبی از تراکنش های محرمانه استفاده می کنه تا به گیرنده تراکنش اجازه بده تا یه عامل کور رو به عنوان کلید امضای تراکنش به وجود بیاره.

چه چیزی ارز بیم را منحصر به فرد می کند؟

ارز بیم به کاربران این امکان رو میده تا معامله های امن، پایدار و قابل اعتماد داشته باشن. همچنین این کار باعث برطرف کردن مشکل سوء مدیریت داده های کاربر، تمیزتر و امن نگه داشتن سیستم کمک می کنه. علاوه بر این پروتکل بیم بر اساس زبان برنامه نویسی C++ به وجود اومده. نکته قابل توجه این هست که آدرس های کاربر در هر صورت محرمانه بوده و هیچ وقت در اختیار شخص دیگه ای قرار نمی گیره. بهتره بدونین که دسترسی و کنترل کامل حریم خصوصی کاربران در این پروتکل فراهم است و فقط خود کاربران می تونن این اطلاعات رو مشاهده کنند.

نحوه کار پروتکل بیم چگونه است؟

موضوعی که می خواهیم در این قسمت از مقاله ارز BEAM مورد بررسیش قرار بدیم، نحوه کار پروتکل بیم هست. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال بیم بر روی بلاک چین Mimblewimble قرار داره. این بلاک چین نیز محرمانه بودن کامل تراکنش های بلاک چین رو بدون اسیب رسوندن به مقیاس پذیری امکان پذیر می کنه. همچنین این بلاک چین مثل شبکه بیت کوین، بر اساس مدل تراکنش UTXO به وجود اومده، ولی با این حال در بلاک چین Mimblewinmble هیچ آدرسی وجود نداره و میزان UTXO به وسیله عوامل کور رمزگذاری میشن.

ارز دیجیتال بیم چیست؟

عوامل کور نیز کلیدهای خصوصی هستن که تنها به وسیله دارندگان UTXO شناخته شده و مورد تایید قرار می گیرن. همچنین دریافت هر گونه اطلاعات در مورد مالکیت یا ارزش ارز دیجیتال بیم UTXO برای هیچ ناظری امکان پذیر نیست و تقیربا غیر ممکن هست. و برای انجام یه تراکنش کیف پول فرستنده و گیرنده باید با هم ارتباط داشته باشن. به این ترتیب بعد از اینکه ارتباط ایجاد شد، فرستنده ورودی تراکنش رو فراهم می کنه و فرستنده و گیرنده هر دو خروجی مربوط به خودشون رو تایید می کنند.

اهداف ارز دیجیتال بیم چیست؟

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، رمز ارزهای زیادی به وجود اومدن که ارز بیم نیز اهدافی زیادی داره. ارز دیجیتال بیم با هدف ارائه یه کریپتوی خصوصی، مقیاس پذیر و با کاربرد راحت وارد بازار ارزهای دیجیتال شده هست و به صورت پیش فرض در معامله های خود به صورت خصوصی فعالیت می کنه و هیچ کدوم از پروتکل های رمزنگاری استفاده شده در ارز بیم با تنظیمات اعتمادسازی نیازی نداره. برای مثال همانند ارز بیت کوین، محدودیت اون با سیستم هاوینگ یا Halving که یه سیستم دوره ای هست، تضمین میشه.

ویژگی های ارز BEAM چیست؟

ارز دیجیتال بیم چیست

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از این ارزهای دیجیتال با توجه به ویژگی ها و کاربردهایی که دارن، محبوبیت زیادی به دست اوردن. ارز Beam نیز ویژگی های زیادی دارن که در این بخش از مقاله ارز دیجیتال Beam چیست؟ ویژگی های ارز دیجیتال بیم رو مورد بررسی قرار می دیم.

 

• حریم خصوصی

یکی از ویژگی های ارز دیجیتال یا پروتکل بیم، حفظ حریم خصوصی تراکنش های کاربران هست. بهتر هست بدونین که همه معامله های انجام شده با ارز دیجیتال بیم، محرمانه و خصوصی هستن و هیچ اطلاعاتی در مورد دو طرف معامله(فرستنده و گیرنده) در هیچ جا ثبت نمیشه.

• تطبیق پذیری

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال بیم، تطبیق پذیری هست. به عبارتی پروتکل بیم توسط تکنولوژی scriptless scipt امکان استفاده از تعداد زیادی از معامله ها رو برای کاربران به وجود میاره. این مقدار شامل معامله های اتمی، سپرده گذاری هست.

• مقیاس پذیری

یکی دیگه از ویژگی های پروتکل Beam که باعث منحصر به فرد شدن ارز دیجیتال بیم شده هست، مقیاس پذیری این پروتکل هست. همونطور که می دونین بلاک چین های مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره که هر کدوم با مشکل مقیاس پذیری روبرو هستن، ولی پروتکل بیم برای برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری بلاک چین ها به وجود اومده.

بررسی قیمت و اینده Beam:

یکی از فاکتورها و عوامل مختلفی که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال در هنگام سرمایه گذاری بهش توجه می کنند، بررسی قیمت و اینده ارز دیجیتال مورد نظرشون هست. اگه شما نیز قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال بیم رو دارین، بهتره قیمت و اینده بیم رو زیر نظر قرار بدین. همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی دارن و همین امر نیز باعث شده تا پیش بینی قیمت بیم کار سختی بشه. در ادامه همراه ما باشین، چون در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Beam چیست؟ به بررسی قیمت و اینده بیم می پردازیم.

قیمت ارز دیجیتال بیم

بهتر هست بدونین ارز Beam یکی از اولین پیاده سازی های کامل بلاک چین Mimblewimble هست که در صورت موفق عمل کردن و موفقیت آمیز بودن، پیشرفت های زیادی در بهره وری و حریم شخصی به وجود میاره. همچنین برنامه های اینده پروتکل بیم شامل نوآوری های زیادی برای برطرف کردن حریم شخصی فضای ارزهای دیجیتال هست. نکته قابل توجه این هست که موفقیت پروتکل Beam در کنار موفقیت بلاک چین Mimblewimble هست، به این ترتیب اگه این بلاک چین بتونه با موفقیت فعالیت بکنه، اینده Beam نیز درخشان میشه.

با اینکه پروتکل Beam پروژه ای به نسبت جدید هست، ولی به نسبت عمر کوتاهی که داره، تونسته پیشرفت های زیادی در خود به وجود بیاره و محبوبیت زیادی در بین بقیه پروژه های ارز دیجیتال به دست اورده. همچنین به نظر میرسه ورود به صرافی های جدید و لیست شدن در کیف پول های معتبر نیز باید از اهداف کوتاه مدت و حتی میان مدت تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال بیم باشه. علاوه بر این، ارز دیجیتال بیم تازه در اول راه خودشه و با بلوغ این رمز ارز، جامعه کاربران این پروتکل روز به روز بیشتر میشه و می تونیم اینده Beam رو درخشان در نظر بگیریم.

کیف پول ارز دیجیتال بیم:

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیم و بررسی اینده بیم، قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال Beam رو داشته باشین، ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید این رمز ارز بکنین، با انواع کیف پول ارز دیجیتال بیم آشنا بشین. همونطور که می دونین بعد از اینکه ارز دیجیتال رو از طریق صرافی خرید کردین، باید اون رو در جایی امن یا کیف پول ارز دیجیتال نگهداری و ذخیره بکنین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Beam چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول ارز دیجیتال بیم برای شما ارائه می کنیم تا مشکلی در ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال بیم نداشته باشین.

کیف پول ارز دیجیتال بیم:

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی پا به این بازار گذاشتن و اقدام به خرید رمز ارزها و دارایی ها دیجیتالی کردن. این افراد برای اینکه بتونن امنیت دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودشون رو تامین بکنند، باید اون ها رو در جایی امن نگهداری کنند. به این ترتیب یکی از چالش هایی که باهاش روبرو هستن، پیدا کردن جایی امن برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال خودشون هست.امروزه کیف پول های متعددی برای ذخیره ارزهای دیجیتال وجود دارن که افراد می تونن از این والت ها برای نگهداری از ارزهای دیجیتال خودشون استفاده کنند.

کیف پول های ارز دیجیتال به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارن. کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از والت های دیجیتالی هستن که سطح امنیت زیادی دارن و افراد می تونن ارزهای دیجیتال خودشون رو در این والت ها ذخیره کرده و از امن بودن اون ها مطمئن باشن، ولی والت ها سخت افزاری به دلیل هزینه بالای تهیه اون ها، زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن. در مقابل کیف پول های نرم افزاری نیز وجود دارن که سطح امنیت خوبی دارن و به دلیل رابط کاربری راحتی که دارن، مورد استفاده قرار می گیرن و محبوبیت زیادی دارن. در ادامه به بررسی و معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال بیم می پردازیم.

کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi):

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال Beam، والت نرم افزاری کوینومی هست. Coinomi نوعی کیف پول نرم افزاری هست که کاربران می تونن از این والت برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال خودشون استفاده کنن. همچنین این والت در سال 2014 راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شده هست. بهتره بدونین که این کیف پول امکان دریافت و ارسال بیش از 125 ارز دیجیتال و بیش از 1770 توکن ارز دیجیتال رو برای کاربران خود فراهم می کنه. علاوه بر این، کیف پول کوینومی نسخه موبایل و نسخه دسکتاپ داره و هیچ مشکل امنیتی برای این کیف پول از سال 2019 تا کنون به وجود نیومده هست.

کیف پول ارز دیجیتال بیم:

به عبارت دیگه کیف پول نرم افزاری کوینومی یکی از بهترین و محبوب ترین کیف پول های HD ارز دیجیتال هست که از امنیت زیادی برخوردار هست و دارایی های شما رو در درگاه امن و مطمئن ذخیره و نگهداری می کنه. همچنین کیف پول نرم افزاری Coinomi قابلیت ذخیره و پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال رو داره، بنابراین شما می تونین در این والت ارزهای دیجیتال خودتون رو تبدیل کنین و یا اون ها رو به بقیه افراد ارسال کنین. علاوه بر این، کیف پول کوینومی دو کلید خصوصی و عمومی در اختیار شمما قرار میده که در واقع چیزی شبیه به شماره کارت بانکی شما هست.

کیف پول نرم افزاری بیم ولت (Beam Wallet):

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال بیم، والت نرم افزاری بیم ولت هست. Beam Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری هست که مخصوص ارز دیجیتال Beam به وجود اومده هست. به عبارت دیگه شما می تونین در این والت دیجیتال فقط ارز دیجیتال بیم رو نگهداری کنین و قابلیت ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال دیگه در این والت وجود نداره. همچنین کیف پول نرم افزاری بیم ولت قصد داره تا در اینده از بقیه ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی کنه و به این ترتیب میزان محبوبیت این والت بیشتر میشه و زیاد مورد استفاده قرار می گیره.

کیف پول ارز دیجیتال بیم:

کیف پول نرم افزاری Beam Wallet به شما این امکان رو میده تا با استفاده از ادرس ها به روشی راحت تر، امت تر و مطمئن تری ارزهای دیجیتال بیم خودتون رو به راحتی نگهداری، ارسال و دریافت کنین. همچنین این والت ویژگی های زیادی داره که باعث محبوبیت این کیف پول شده هست. یکی از این ویژگی ها، بهبودهای امنیتی هست. به عبارت دیگه شما می تونین کیف پول بیم ولت خودتون رو قفل کنین و موجودی خودتون رو مخفی کنین. 

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال Beam، والت سخت افزاری لجر هست. Ledger نوعی کیف پول سخت افزاری هست که شما می تونین در این والت دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودتون رو ذخیره کنین و از امن بودن دارایی های خودتون مطمئن بشین. همچنین کیف پول سخت افزاری لجر، توسط کمپانی لجر در دو نسخه کیف پول لجر نانو اس و لجر نانو ایکس راه اندازی و تولید شده هست. بهتره بدونین که کیف پول سخت افزاری Ledger سطح امنیتی بالایی داره و از این جهت محبوبیت زیادی داره و تکنون بیش از 1 میلیون نسخه کیف پول لجر به فروش رفته که نشون دهنده میزان محبوبیت این والت هست.

کیف پول ارز دیجیتال بیم:

کیف پول سخت افزاری لجر برای افزایش سطح امنیت دارایی ها و کلیدهای خصوصی کاربران ویژگی های امنیتی زیادی فراهم می کنه که یکی از این ویژگی ها، آفلاین بودن این والت هست. به عبارت دیگه کیف پول سخت افزاری لجر دارایی ها و کلیدهای خصوصی کاربران رو در جسمی فیزیکی به صورت آفلاین نگهداری می کنه و در دسته بندی کیف پول های سرد قرار می گیره. همچنین شما می تونین برای بالا بردن سطح امنیت دارایی های خودتون، از کیف پول نسخه پشتیبان تهیه کنین. منظور از تیهیه نسخه پشتیبان، یادداشت کردن کلمات کلیدی هست که در هنگام نصب و راه اندازی کیف پول برای شما داده میشه.

 

جمع بندی و نتیجه:

در مقاله ارز دیجیتال Beam چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیم، آینده بیم و کیف پول ارز دیجیتال Beam برای شما ارائه کردیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال BEAM نوعی ارز رمز پایه منبع باز هست که بر روی بلاک چین Mimblewimble راه اندازی و عرضه شده هست. همچنین اگه قصد خرید ارز دیجیتال بیم رو دارین، میتونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال بیم چیست؟ (بررسی ارز دیجیتال BEAM)
  • 10ارزbeam چقدر می شود

سوال امنیتی :9+99 = ?