ارز دیجیتال دکرد چیست؟(بررسی کامل ارز دیجیتال DCR)

1401/06/15
ارز دیجیتال دکرد چیست؟(بررسی کامل ارز دیجیتال DCR)


قصد داریم در مقاله ارز دیجیتال دکرد چیست؟ به بررسی صفر تا صد ارز DCR بپردازیم. مقاله شامل عناوین ارز دیجیتال Decred، نحوه عملکرد ارز Decred، ویژگی های Decred، قیمت DCR، آینده دکرد، کیف پول ارز دیجیتال DCR و... هست. بهتره قبل از شروع موضوع اصلی، مقدمه ای از کریپتوکارنسی ها داشته باشیم. 

ارزهای دیجیتال ویژگی فیزیکی ندارن و فقط به صورت دیجیتال در دسترس هستن. تراکنش های مربوط به ارزهای دیجیتال با استفاده از رایانه یا کیف پول الکترونیکی متصل به اینترنت یا شبکه های تعیین شده انجام میشه. در مقابل، ارزهای فیزیکی مانند اسکناس و سکه های ضرب شده، ملموس هستن، به این معنی که دارای ویژگی ها و ویژگی های فیزیکی مشخصی هستن. تراکنش‌های مربوط به چنین ارزهایی تنها زمانی امکان‌پذیر میشن که دارندگان اونها دارای مالکیت فیزیکی این ارزها باشن. ارزهای دیجیتال دارای کاربرد مشابه ارزهای فیزیکی هستن.

 می توان از اونها برای خرید کالا و پرداخت هزینه خدمات استفاده کرد. کریپتوکارنسی ها همچنین می تونن استفاده محدودی رو در میان برخی از جوامع آنلاین مانند سایت های بازی، پورتال های قمار یا شبکه های اجتماعی پیدا کنن. ارزهای دیجیتال همچنین تراکنش های فوری رو امکان پذیر می کنن که می تونن به طور یکپارچه در سراسر مرزها انجام بشن. شاید تا الان اسم ارز دیجیتال دکرد رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این ارز دیجیتال به دست بیارین، به همین منظور ما در مقاله ارز دیجیتال دکرد چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال دکرد، آینده دکرد و کیف پول ارز دیجیتال DCR برای شما ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال دکرد چیست؟

ارز دیجیتال دکرد چیست؟

ارز دیجیتال دکرد با نماد اختصاری DCR نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با ارزش بازار حدود 839.94 میلیون دلار، در رتبه 90 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره و سهم 0.04 درصدی از کل بازار رو در اختیار داره. ارز Decred یکی از اولین ارزهای رمزنگاری شده هست که کد بیتکوین رو کپی کرده و اون رو در تلاشی برای توانمندسازی و پاداش دادن به دارندگان توکن که تغییراتی رو در شبکه آن انجام دادن، اصلاح کرده.

 به این ترتیب، Decred روش هایی رو برای تشویق مشارکت کاربران در فرآیند حاکمیت خود آزمایش کرده و ایده جدیدی برای انجام این کار ارائه کرده. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم Decred، این ارز دیجیتال رو به عنوان یک مکانیسم ترکیبی اجماع با اجزایی از هر دو اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) مهندسی کردن، با استخراج‌کنندگان PoW که تراکنش‌ها رو تأیید می‌کنن و سهامداران  PoS که پیشنهاد و رای گیری در مورد ارتقاء شبکه Decred از یک سیستم پیشنهادی به نام Politeia استفاده می کنن تا همه این موارد رو به هم پیوند بدن، جایی که سهامداران در مورد بودجه پروژه، ابتکارات جدید و تغییرات مختلف دیگه در کد پروتکل رای میدن. 

ارز رمزنگاری شده بومی پروژه، decred (DCR) با سایر پول های رمزنگاری مانند بیت کوین (BTC)، dogecoin (DOGE) یا لایت کوین (LTC) رقابت می کنه، در حالی که ویژگی های اضافی مانند توانایی مشارکت در حکومت، تعامل با جامعه رو اضافه می کنه و از اون برای تامین مالی ارتقاء شبکه استفاده میکنه.

بنیانگذاران ارزDecred :

ارز دیجیتال دکرد

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال دکرد چیست؟ اطلاعاتی در مورد تاریخچه ارز دیجیتال دکرد برای شما ارائه کنیم و به معرفی بنیانگذاران این ارز بپردازیم. نیروی محرکه اصلی ایجاد Decred شرکتی به نام کمپانی 0 هست. ماموریت اون استفاده از قابلیت های فناوری بلاک چین برای ایجاد حفاظت بهتر از داده های شخصی و ایجاد آزادی سازمانی برای پروژه هاهست.

Jake Yocom-Piatt (جیک یوکام-پیات)، موسس و مدیر عامل کمپانی 0 هست. در حال حاضر، جیک یوکام به عنوان سرپرست پروژه برای پروژه Decred خدمت میکنه. مشارکت وی با ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین بیش از ده سال هست. کد نوشته شده توسط Jake Yocom-Piatt در ترکیب چندین پروژه مرتبط با بیت کوین، از جمله ایجاد شبح لایتنینگ شبکه استفاده شده.

 Marco Peereboomمدیر فنی کمپانی 0 هست. او سرپرست مستقیم چندین تیم در پروژه Decred از جمله توسعه، امنیت و زیرساخت هست. حرفه او شامل موقعیتش در شرکت Dell هست که معمار ارشد بود. بیش از پنج سال در شرکت 0 بوده و مشارکت وی در پروژه Decred برای راه اندازی موفقیت آمیز ارز دیجیتال ضروری هست.

نحوه کار و عملکرد ارز دیجیتال Decred:

ارز دیجیتال دکرد

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال DCR چیست؟ اطلاعاتی در مورد نحوه کار پلتفرم دکرد برای شما ارائه می کنیم. پلتفرم Decred بیت کوین رو با استفاده از یک سیستم ترکیبی اثبات کار (PoW)/Proof-of-Stake و پلتفرم حکومتی Politeia  برای حل مسائل مربوط به تمرکز، تامین مالی و حاکمیت، تامین می کنه. در سیستم هیبریدی Decred،PoW مانند بیت کوین عمل می کنه، اما ماینرها تنها 60 درصد از پاداش بلاک رو دریافت می کنن. 30 درصد از پاداش بلوک Decred  به رای دهندگان PoS تعلق می گیره که کیفیت کار ماینرها رو کنترل می کنن، قدرت ماینرها رو کاهش میدن و قدرت رو در دست دارندگان سکه قرار میدن و شبکه رو ایمن می کنن.

 10 درصد نهایی پاداش بلوک برای تأمین مالی توسعه و عملیات به خزانه داری میره. قدرتمندترین وجه تمایز Decred، مکانیسم های حاکمیتی اون، از جمله Politeia هست که در ادامه به توضیح آن می پردازیم. همه می‌تونن افکار و ایده‌های خودشون رو به‌طور غیررسمی در پلتفرم‌های بحث و رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بذارن، اما تصمیمات رسمی در Politeia  توسط کسانی گرفته میشه که از طریق PoS مشارکت می‌کنن. دارندگان حکم با قفل کردن وجوه در ازای بلیط در رای گیری  PoS شرکت می کنن. بلیت ها حق رای رو اعطا می کنن و رای گیری بلیط موارد زی رو تعیین می کنه:

• تغییرات قانون اجماع (روی زنجیره)

• اعتبارسنجی کار ماینرهای PoW

• بودجه پروژه خزانه داری (کار توسعه دهنده، ارتباطات، رویدادها، تحقیقات و...)

• سیاست (اصلاحات قانون اساسی، رویه ها، استانداردها و...)

 مکانیسم قفل زمان تضمین می‌کنه که رای‌دهندگان «پوست در بازی» دارن و بخش PoS پاداش بلوک، مشوق مشارکت و مشارکت فعال در مدل حاکمیتی هست. Decred به دنبال جذب سرمایه گذاران هوشمند هست که علاقه مند به مشارکت فعال در پروژه خودگردان، غیرمتمرکز و خودگردان ما هستن.

علت منحصربفرد بودن ارز Decred:

ارز دیجیتال دکرد

 موضوعی که می خواهیم در این بخش از ارز دیجیتال DCR موردش برای شما توضیحاتی ارائه کنیم، در مورد منحصر به فرد بودن ارز DCR هست. Decred یک پروژه نوآورانه هست، زیرا روی ماهیت غیرمتمرکز فناوری بلاک چین شرط می بنده تا از انحصار وضعیت رأی‌گیری در خود پروژه جلوگیری کنه. یکی از اهداف اصلی پروتکل Decred این هست که اطمینان حاصل کنه که همه دارندگان DCR قدرت تصمیم گیری یکسانی دارن و موسسات بزرگ نمی تونن آرا رو به نفع خودشون تغییر بدن. پلتفرم Decred با معرفی رأی‌گیری برای دارندگان بلیط، تضمین می‌کنه که افرادی که DCR کافی دارن، فرصت شرکت در رأی‌گیری در مورد آینده و عملیات کمپانی/توکن رو خواهند داشت.

 Decred همچنین یک پلتفرم رای گیری اختصاصی به نام Politeia ایجاد کرد که به کاربران اجازه میده در رای گیری شرکت کنن، پیشنهادات خودشون رو ارائه بدن و بحث رو شروع کنن. نه تنها این، بلکه برای اطمینان از این حق رای، Decred از مکانیزم اجماع ترکیبی استفاده می کنه که هر دو مدل اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) رو ترکیب می کنه. همچنین ارز دیجیتال DCR ویژگی ها و مزیت های زیادی داره که باعث میشه تا مورد استقبال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

مزایا و معایب ارز دیجیتال Decred:

ارز دیجیتال Decred

در این پارت از مقاله ارز دیجیتال DCR چیست؟ به بررسی مزایا و معایب ارز Decred می پردازیم که در سرمایه گذاری ها جزو فاکتورهای مهم هستن.

مزایای ارز دیجیتال Decred:

• بهینه‌سازی های لازم که باید در شبکه بیت کوین اعمال بشن مستلزم هارد فورک هست، درحالی که بهینه‌سازی‌ های مورد نیاز در پلتفرم DCR بدون نیاز به هارد فورک و در درون شبکه قابل انجام هستن. 

• توسعه‌دهندگان رمزارز Decred همه از متخصصین عرصه‌ی ارزهای دیجیتال هستن و آشنایی کافی با این حوزه رو دارن، همین موضوع به تصمیمات مدیریتی درست منجر میشه.

• بنا به گفته‌ی توسعه‌دهندگان Decred، با توجه به سخت‌تر شدن استخراج بیت کوین و در نتیجه به وجود اومدن شرکت‌های بزرگ و استخرهای استخراج، عملیات استخراج بیت کوین حالت متمرکز به خود گرفته. این در حالی هست که رمزارز دیکرد این معضل رو برطرف کرده.

• شبکه‌ی دیکرد از یک حکومت جمعی استفاده می‌کنه که همه کاربران می تونن به پیشنهادات و بهینه‌سازی های مطرح شده رای بدن.

• انجام معاملات اتمی بر روی شبکه‌ی Decred مزایای دیگه هست. با استفاده از معاملات اتمی کاربران می‌توانند بدون دخالت صرافی، ارزهای دیجیتال مختلف خودشون رو باهم مبادله کنن.

• استیکینک ارز دیجیتال Decred: کاربران با نگه‌داری این ارز دیجیتال و کمک به فرایند اجماع اثبات سهام می‌تونن سود کسب کنن، این سیاست در برابر سیاست شبکه بیت کوین یک نقطه قوت هست.

معایب ارز دیجیتال Decred:

• کیف پول مخصوص رای‌گیری کاربران باید به صورت ۲۴ ساعته آنلاین باشه، زیرا اگه کد بلیط رای‌گیری اعلام بشه و کاربر آنلاین نباشه، بلیط خوانده شده به عنوان بلیط از دست رفته شناسایی شده و کاربر پاداشی دریافت نمی‌کنه. 

• ازنظر ویتالیک بوترین، توسعه‌ی پروتوکل‌های دیکرد تا زمانی که توسعه‌دهندگان اونها در قید حیات هستن و یا به طور کلی مشغول به کار هستن، امکان پذیره و این یک نقص برای این شبکه و ارز دیجیتال اون به حساب میاد و البته آقای جیک یوکوم در جواب اظهارات ویتالیک بوترین گفتن که سلطه‌ی بلندمدت تنها مخصوص دیکتاتورهای خوش‌قلب هست.

اجماع ترکیبی PoW/PoS:

ارز دیجیتال Decred

مرکز Decred مکانیزم اجماع ترکیب Proof of Work (PoW) و Proof of Stake (PoS) هست که شبکه توزیع شده رایانه‌ها رو که زنجیره بلوکی اون رو اجرا می‌کنن، هماهنگ نگه می‌داره. ارز دیکرد مشابه سایر ارزهای دیجیتال PoW، ماینرهای Decred انرژی رو صرف حل معماهای محاسباتی برای اعتبارسنجی تراکنش ها و اضافه کردن بلاک ها به بلاک چین می کنن. سپس PoS Decred به کسانی که در DCR سهام دارن، اجازه میده تا اون تراکنش ها رو تأیید کنن و همچنین در فرآیند حاکمیت شبکه شرکت کنن.

 پلتفرم دیکرد به سهامداران بلیط داده، که یک دارایی غیرقابل انتقال خاص برای شبکه Decred، که در هر بلوک 20 بلیت در دسترس هست. سپس پنج تا از این بلیط ها به صورت تصادفی انتخاب میشن و صاحبان اونها صحت بلوک های پیشنهادی ماینرها رو تایید می کنن. هنگامی که بلوک‌ها در نهایت تسویه شدن و به بلاک چین اضافه شدن، پاداش بلوک به شرح زیر برای طرف‌های درگیر صادر می‌شود: 60 درصد برای استخراج‌کنندگان-30 درصد سهامداران-10درصد به خزانه

 Politeia (پولیتیا):

ارز دیجیتال Decred

 Politia یک سیستم حکومتی هست که توسط Decred پیاده سازی شده و هدف اون ایجاد یک محیط باز برای ایده های جدید و یک سیستم رأی گیری برای پذیرش و اجرای اونهاست. کاربرانی که مایل به ارائه ارتقاء یا تغییرات بالقوه در خط مشی هستن، می تونن این کار رو با استفاده از پلتفرم وب پیشنهاد عمومی Politeia انجام بدن که ارسال، ردیابی و بحث درباره تغییرات پیشنهادی در حکمرانی فرمان رو تسهیل می کنه.

علت ارزش ارز DCR:

ارز DCR

DCR نقش کلیدی در حفظ و راه اندازی شبکه Decred ایفا می کنه و شرکت کنندگان اجماع در DCR برای صرف منابع برای ایمن سازی شبکه پاداش دریافت می کنن. بنابراین، در حالی که DCR می‌تونه ارسال، دریافت و نگهداری بشه، توکن‌ها نیز ممکنه برای رای‌گیری در مورد پیشرفت‌های پروژه آینده و شرکت در فرآیند اجماع مورد استفاده قرار بگیرن. مشابه سایر ارزهای دیجیتال، عرضه DCR محدود هست، به این معنی که طبق قوانین نرم افزار تنها 21 میلیون DCR وجود خواهد داشت. شایان ذکر هست، توکن‌های DCR هر 5 دقیقه یکبار صادر میشن که میزان انتشار اون هر 21 روز یک درصد کاهش می‌یابد.

تفاوت های Decred و Bitcoin:

ارز DCR

پلتفرم دکرد با شبکه بیت کوین شباهت هایی داره که در نحوه کار این پلتفرم میشه این شباهت ها رو مشاهده کنیم. همچنین پلتفرم Decred تفاوت های زیادی با بیت کوین نیز داره که باعث میشه تا متمایز بشه. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال DCR چیست؟ به بررسی تفاوت پلتفرم دکرد و بیت کوین بپردازیم.

• امنیت 

به لطف مدل ترکیبی PoW+PoS که انگیزه ها رو بین ماینرها و رای دهندگان هماهنگ می کنه، ثابت شده که برای حمله از PoW خالص گرون تر هست. این امر ثبات طولانی مدت رو تضمین می کنه.

• تطبیق پذیری Decred

پلتفرم دیکرد دارای حاکمیت رسمی داخلی هست که بهش این امکان رو میده تا در قوانین اجماع خود تغییراتی ایجاد کنه و در عین حال از هارد فورک اجتناب کنه.

• پایدار

Decred از طریق پاداش های بلوک تأمین میشه. فقط سهامدارانی که دارای پوست واقعی در بازی هستن، می تونن به مجوز خرج از خزانه داری رأی بدن، که باعث میشه پروژه در دراز مدت پایدار بمونه.

چند کوین Decred (DCR) در گردش وجود داره؟

Decred

 Decredقصد داره در مجموع 21000000 توکن صادر کنه. در حال حاضر حدود 60 درصد از این توکن ها وارد گردش شدن. از 21 میلیون توکن، 8 درصد قبل از راه اندازی پروتکل استخراج شده. نیمی از این سکه های از پیش استخراج شده به سمت ایردراپ اولیه رفتن، در حالی که نیمی دیگر برای پوشش هزینه های بدست اومده توسط کمپانی 0 در طول توسعه پروتکل توزیع شد. ایردراپ اولیه برای پاداش دادن به افراد علاقه مند با دادن توکن های رایگان Decred (DCR) طراحی شده بود. توکن ها بین شرکت کنندگانی که از قبل برای رویداد airdrop ثبت نام کرده بودن، توزیع شد.

 شبکه Decred چگونه ایمن هست؟

 شبکه Decred

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال DCR چیست؟ اطلاعاتی در مورد امنیت پلتفرم دکرد برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم پلتفرم Decred از مکانیزم اجماع ترکیبی PoW/PoS استفاده می‌کنه که ویژگی‌های دو مدل محبوب‌ترین اجماع رو ترکیب می‌کنه. این ارز دیجیتال از اثبات کار (PoW) برای استخراج بلاک‌های جدید در بلاک چین استفاده می‌کنه. با این حال، ماینرها تنها 60 درصد از پاداش رو پس از یک عملیات استخراج موفق دریافت می کنن. اجماع اثبات سهام (PoS) در سازمان رای‌گیری استفاده میشه و به کاربران اجازه میده در سیستم رای‌گیری دارندگان بلیط شرکت کنن. رأی دهندگانی که از اجماع PoS استفاده می کنن، 30 درصد از پاداش بلوک رو دریافت می کنن.

 10٪باقیمانده از پاداش های بلوک در خزانه داری Decred ذخیره میشه. Decred میزبان بحث‌های Politeia و رأی‌گیری در مورد نحوه خرج کردن وجوه خزانه‌داری Decred هست.

 از کجا می توان Decred (DCR)خرید؟

 بزرگترین بازار برای Decred (DCR) بایننس هست که حجم معاملات DCR/BTC 2,493,254 دلار رو داراست. بایننس همچنین محبوب ترین صرافی ارزهای دیجیتال برای تراکنش های DCR/USDT محسوب میشه. سایر گزینه های خوب برای تجارت Decred عبارتند از Huobi Global، YoBit، BitAsset و OKEx. توجه به این نکته مهمه که تجارت ارز دیجیتال مانند هر سرمایه گذاری دیگری شامل ریسک هایی هست.

آینده و قیمت ارز دیجیتال Decred:

آینده و قیمت ارز دیجیتال Decred

یکی از موضوعاتی که سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال در هنگام سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال دیکرد بهش توجه دارن، بررسی قیمت و آینده DCR هست. به همین منظور ما در این پارت از مقاله ارز دیجیتالDecred چیست؟ اطلاعاتی در مورد قیمت و آینده DCR ارائه می کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر بازارهای اقتصادی نوسانات صعودی و نزولی زیادی داره که عوامل زیادی سبب این نوسانات میشن. از فاکتورهایی که روی قیمت و آینده Decred و آینده DCR تاثیر می ذارن می تونیم به جنگ اقتصادی کشورها، میزان تقاضای مردم، اختلالات در پلتفرم ها و... اشاره کنیم. بنا به این دلایل و نوسانات پیشبینی قیمت و آینده Decred و سایر رمزارز ها سخت هست. در ادامه این پارت به بررسی قیمت Decred از سال 2022-2026 می پردازیم تا بهترین تصمیم رو برای خرید این رمز ارز بگیرین.

پیش بینی قیمت دیکرد در 2022:

بر اساس پیشبینی ها در سال 2022، قیمت توکن DCR به ارزش 180 دلار خواهد رسید. قیمت DCR در صورت نزول به ارزش 150 دلار خواهد رسید. این هدف ثابت این سکه هست که برای هر شرایطی رقابت خواهد کرد. 

پیش بینی قیمت دیکرد در 2023:

طبق پیشبینی ها در سال 2023، ارزش این سکه به 270دلار صعود می کنه. در پیشبینی ها شکی نیست که توکن DCR به این هدف نخواهد رسید. حتی احتمال زیادی وجود داره که قبل از پایان سال به هدف برسه. 

پیش بینی قیمت دیکرد در 2024:

سال 2024 اوج و فرصت های جدید خواهد داشت. براساس پیشبینی های صورت گرفته حداکثر قیمت Decred در سال 2024 ، 360 دلار هست. احتمال رشد زیاده اما همراه با رشد ممکنه با نوسانات قیمت نیز مواجه شد.

پیش‌بینی قیمت دیکرد در2025:

 2025 آماده هست تا دلیل رشد گسترده قیمت DCR باشه. پیشبینی شده حداکثر قیمت DCR، 700 دلار باشه. 

 پیش بینی قیمت دیکرد در2026:

 سال 2026 سال مورد انتظار اکثر سرمایه گذاران هست. قیمت توکنDCR به ارزش 910 دلار خواهد رسید. 

کیف پول های ارز دیجیتال Decred:

کیف پول های ارز دیجیتال Decred

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال دکرد و بررسی اینده دکرد دوست داشته باشین تا اقدامم به سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال دکرد کنین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید این رمز ارز کنین، با انواع کیف پول ارز دیجیتال دکرد اشنا باشین تا مشکلی در ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال DCR نداشته باشین.

اگه قصد خرید و سرمایه گذاری توکن Decred رو دارین و می خواین توکن هاتون رو در فضایی امن ذخیره کنین، باید از کیف پول هایی که از توکن های DCR پشتیبانی میکنن، استفاده کنین. بنابراین در این بخش از مقاله ارز دیجیتال دیکرد چیست؟ به بررسی کیف پول های DCR می پردازیم.

کیف پول نرم افزاری Decredition:

آینده و قیمت ارز دیجیتال دکرد

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال دکرد، ولت نرم افزاری دکردیشن هست. کیف پول دسکتاپ Decredition برای نسخه‌های ویندوز، لینوکس و مک طراحی و ارائه شده. با استفاده از کیف پول Decredition می‌تونین کلید خصوصی خودتون رو به صورت فایل در سیستم خود نگه‌داری کنین.

کیف پول Decred Web Wallet:

کیف پول Decred Web Wallet یک کیف پول تحت وب هست و توسط سایت رسمی ارز دیکرد معرفی شده. استفاده از کیف پول‌های تحت وب به دلیل آنکه بیشتر مورد تهدید هکرها قرار می‌گیرن خیلی توصیه نمیشه، اما این کیف پول چون از طرف سایت رسمی ارز دیجیتال دیکرد معرفی شده، میتونه یک گزینه‌ی مناسب برای ذخیره‌ی رمزارز دیکرد باشه.

کیف پول نرم افزاری Coinomi:

کیف پول های ارز دیجیتال Decred

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال دکرد، والت نرم افزاری کوینومی هست. کوینومی علاوه بر ارز DCR ، سایر ارز های دیجیتال رو ساپورت میکنه. کیف پولی که در ابتدا برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده، اما نسخه دسکتاپ هم داره. کوینومی ویژگی‌های رایج  در هر کیف پول رو به کاربران خودش ارائه میده و امکان دسترسی سریع به دارایی دیجیتال رو هم  داره.

 کوینومی، علاوه بر اینکه یک کیف پول همه کاره هست، به کاربران این اجازه رو میده تا بدون نیاز به ارسال پی در پی ارز دیجیتال به صرافی‌ها برای انجام معامله، به طور مستقیم از طریق رابط کاربری، این کار رو انجام بدن. کوینومی ولت برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس، ویندوز، لینوکس و مک در دسترس هست.

کیف پول نرم افزاری Atomoc wallet:

کیف پول های ارز دیجیتال Decred

اتمیک والت یک کیف پول ارز دیجیتال هست که بیش از 5000 ارز من جمله Decred پشتیبانی میکنه. ویژگی این کیف پول، صرافی غیر متمرکز اون، اتمیک سواپ(Atomic Swap) بود که بر اساس اون نام‌گذاری شده بود. کیف پول اتمیک ولت، با سیستم عامل‌های ویندوز، مک OS، فدورا در دسکتاپ و اندروید وios در موبایل سازگارهست.

کیف پول های دیگه ای از ارز دیجیتال Decred پشتیبانی می کنن که میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کیف پول سخت افزاری Trezor
  • کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X
  • کیف پول نرم افزاری Exodus
  • کیف پول نرم افزاری ,Cob...

 

نتیجه و جمع بندی:

تلاش کردیم در مقاله ارز دیجیتال Decred چیست؟ به بررسی صفر تا صد ارز DCR بپردازیم و اطلاعاتی در مورد اینده دکرد و اینده دکرد برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم رمز ارز دیکرد ( DCR ) از جمله ارزهای رمزنگاری شده مبتنی بر بلاکچین هست. این رمز ارز در فوریه 2016 راه اندازی شده. ارز دیجیتال دیکرد و پروتکل اون تمرکز زیادی بر ورودی جامعه، حاکمیت باز و بودجه پایدار برای توسعه داره. اگه قصد خرید ارز Decred و سرمایه گذاری روی این ارز رو دارین، می تونین از صرافی ایران بایننس کمک بگیرین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال دکرد چیست؟(بررسی کامل ارز دیجیتال DCR)
سوال امنیتی :6+40 = ?