ارز دیجیتال سیف مون (Safemoon) چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال SAFEMOON)

1401/06/24
ارز دیجیتال سیف مون (Safemoon) چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال SAFEMOON)


ما می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال سیف مون(Safemoon) چیست؟ به بررسی ارز دیجیتال Safemoon، آینده سیف مون و کیف پول های ارز دیجیتال سیف مون بپردازیم. ولی بهتره قبل از اینکه بحث اصلیمون رو شروع کنیم، توضیحی در مورد ارزهای دیجیتال برای شما بدیم. شاید تا الان از خودتون پرسیده باشین که ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی داره؟ ارز دیجیتال در واقع حکم پول و اسکناس رو در دنیای دیجیتال به عهده داره. این ارزها برنامه های کد نویسی شده هستن که قابلیت های خاص خود رو داشته و به کاربر اجازه فعالیت هایی رو میده.

همچنین ارز دیجیتال رو میشه در محیط مجازی تعریف کرد که البته هیچ وجود فیزیکی نداره و برای پرداخت های در محیط اینترنت قابل استفاده هست. دقیقا مثل ارزهای مختلف کشورها که هر یک ارزش خاص خود رو در جهان دارن، هر یک از ارزهای دیجیتال نیز به جهت عوامل مختلف، ارزش خاص خودشون رو پیدا کردن. علاوه بر این، انگور، عنب و اوزوم هر سه به معنی میوه انگور هستن که در زبان های مختلف از اونها استفاده میشه، رمز ارز نیز همون ارز دیجیتال هست که در میان فارسی زبان ها به این اسم مشهور شده.

در حال حاضر که در حال نوشتن این مقاله هستیم، بیش از 5000 ارز دیجیتال در جهان توسعه پیدا کرده و در دسترس قرار گرفته. برای هر کدوم از این ارزها نیز میشه کاربردهای خاص خود رو تعریف کرد. اما بسیاری از این کاربردها خیلی نامتعارف نبوده و حتی ممکنه به همین دلیل باعث بی ارزش شدن ارز دیجیتال مذکور بشه. شاید در این میان اسم ارز سیف مون رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی راجب این ارز به دست بیارین. ما در مقاله ارز دیجیتال سیف مون چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز سیف مون، آینده Safemoon و کیف پول های ارز دیجیتال سیف مون برای شما ارائه کنیم. 

ارز دیجیتال سیف مون چیست؟

ارز دیجیتال سیف مون چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال سیف مون چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال سیف مون با نماد اختصاری Safemoon یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 995.98 میلیون دلار و سهم 0.05 درصدی از کل بازار، در رتبه 210 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. همچنین ارز دیجیتال سیف مون یک توکن ارز دیجیتال هست که مبتنی بر شبکه BEP20 در زنجیره بلوکی بایننس راه اندازه شده که در اکوسیستم بلاک چین، پلتفرم های مالی غیر متمرکز و پلتفرم های مالی متمرکز وجود داره.

 اکوسیستم DeFi توسط یک بانک مرکزی تنظیم نمیشه ولی دارایی ها به صورت عمومی در شبکه بلاک چین نشون داده میشن، در حالی که در اکوسیستم متمرکز دارایی ها از طریق یک صرافی میانی اداره میشن. به این تریتب بلاک چین BSC از ارز سیف مون برای اجرا در اکوسیستم CeFi استفاده می کنه. همچنین پروتکل سیف مون ترکیبی از توکنومیک RFI و یک پروتکل تولید نقدینگی خودکار هست. علاوه بر این پروتکل Safemoon در حال گسترش هست و شامل یک بازار NFT و سکوی راه اندازی هست که به کاربران این امکان رو میده تا ارزهای دیجیتال خودشون رو از طریق این پلتفرم به وجود بیارن.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر تعریفی از ارز دیجیتال سیف مون داشته باشیم، می تونیم بگیم که ارز سیف مون یکی از اولین رمزارزها در زنجیره هوشمند بایننس هست و توجه های زیادی رو به خودش جلب کرده که اکثر این توجه ها از طریق پلتفرم های رسانه اجتماعی یعنی توییتر و تیک تاک به دست اومده. همچنین ارز سیف مون یکی از اولین رمزارزها برای اجرای مدل اقتصاد توکنی هست، چیزی که هنوز به عنوان یک چارچوب مناسب برای رمزارزها اثبات نشده.

تاریخچه ارز دیجیتال سیف مون:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال سیف مون چیست؟ به بررسی بنیانگذاران ارز دیجیتال سیف مون می پردازیم. ارز دیجیتال Safemoon در 8 مارس سال 2021 توسط شخصی به نام جان کارونی(John Karony) مدیر عامل پروتکل سیف مون راه اندازی شده؛ ولی به طور کلی تیم پشت پروتکل سیف مون شامل توماس اسمیت، جان کارونی(مدیر عامل)، هنک وایت، جک هاینز، جیکوب اسمیت(توسعه دهنده وب) و چارلز کارونی(دستیار اجرایی) هست. همچنین پروتکل Safemoon در سه ماهه اول سال 2021 راه اندازی شد و دارای چندین ویژگی مثل پاداش های استاتیک، جمع آوری نقدینگی و استراتژی توکن سوزی هست.

ارز دیجیتال سیف مون چیست؟

بنیانگذاران ارز دیجیتال سیف مون، شعار Safety to the moon رو برای ارز دیجیتال خودشون انتخاب کردن. در واقع نام ارز سیف مون نیز کاملا شبیه به این شعار هست. این شعار برگرفته از تبلیغاتی هست که برخی از طرفداران پر و پا قرص ارز دیجیتال دوج کوین استفاده می کنن. طرفداران دوج کوین معتقد هستن که این ارز دیجیتال به طور فزاینده ای افزایش قیمت رو تجربه می کنه تا قیمت اون به آسمون برسه. به همین دلیل میشه ارز دیجیتال Safemoon رو نیز به نوعی دنباله رو دوج کوین اسم برد.

توسعه دهنده های ارز دیجیتال Safemoon هیچ وقت نام ارز دیجیتال بر اون نذاشتن. اون ها اعتقاد دارن که ارز سیف مون فقط نوعی توکن دیفای یا غیر متمرکز هست. همچنین ارز دیجیتال Safemoon رو به عنوان یک توکن متعلق به امور مالی غیر متمرکز می دونن. به این ترتیب اگه بخواهیم پروژه های دیفای رو به طور مختصر بیان کنیم باید بگیم که این پروژه ها به دنبال ایجاد مدل جدیدی از وام گرفتن هستن که به سیستم بانکداری سنتی نیازی ندارن.

نحوه کار پروتکل سیف مون:

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله ارز دیجیتال Safemoon چیست؟ به بررسی نحوه کار پروتکل سیف مون بپردازیم. ارز دیجیتال سیف مون ساختاری شبیه به بیت کوین و اتریوم داره ولی این ارز دیجیتال قصد داره تا از نوسانات قیمتی خودش جلوگیری کنه. به همین دلیل بنیانگذاران پروتکل سیف مون روش هایی رو پیاده کردن.

یکی از روش هایی که باعث جلوگیری از خرید و فروش های متوالی ارز دیجیتال سیف مون میشه، کارمزد حدود 10 درصدی اون برای معامله ها هست. این کار باعث میشه تا افراد دید خرید و فروش کوتاه مدت به ارز سیف مون نداشته باشن و اون رو در بلند مدت داشته باشن.

نحوه کار پروتکل سیف مون

بخشی از هزینه هایی که به دلیل کارمزد دریافت میشه، با عنوان سود سهام به کاربرانی که سرمایه گذاری بلند مدت رو بر روی این ارز انجام دادن، بازگردونده بشه. انجام این کارها، تا حد زیادی جلوی نوسان های قیمتی رو می گیره و می تونه قیمت سیف مون رو کنترل کنه. همچنین پروتکل Safemoon برای تامین اعتبار خودش بابت فروش توکن های سرمایه گذاران 10 درصد کارمزد دریافت می کنه که این امر مانع از فروش این توکن توسط سرمایه گذاران میشه، حتی اگه رمزارز سیف مون ارزش واقعی خودش رو ارائه نده. این کارمزد 10 درصدی سوزونده میشه و با توزیع مجدد به مجموعه نقدینگی پروتکل سیف مون در پنکک سواپ اضافه میشه.

ارز دیجیتال Safemoon خودش رو به عنوان یک توکن فایننس غیر متمرکز DeFi طبقه بندی می کنه. با این حال، برای علاقه مندان به رمزارزها سخته تا هر چیزی رو در BSC به عنوان توکن دیفای در نظر بگیرن. در حالی که BSC شباهت های زیادی با اتریوم مثل قراردادهای هوشمند دارن.

ساختار پروتکل سیف مون:

نحوه کار پروتکل سیف مون

پروتکل سیف مون از سه بخش اصلی تشکیل شده که این سه بخش شامل جمع آوری نقدینیگ، توکن سوزی و پاداش های استاتیک هستن. به همین منظور در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Safemoon چیست؟ به بررسی هر یک از این ساختار می پردازیم.

• توکن سوزی دستی

این بخش در پروتکل Safemoon، مکانیسم سوزوندن توکن ها رو بر عهده داره. به عبارتی پروتکل سیف مون قصد داره تا با استفاده از سیستم توکن سوزی دستی، سوختن مداوم توسط خود پروتکل رو کنترل کنه. همچنین این پروتکل سیستمی رو طراحی کرده که توکن سوزی می تونه توسط تیم توسعه دهنده پروتکل Safemoon انجام بشه و این کار به صورت دستی هست.

• پاداش های استاتیک

یکی دیگه از بخش های پروتکل سیف مون، مکانیسم پاداش های استاتیک هست. به این ترتیب پروتکل Safemoon از یک سیستمی استفاده می کنه که این سیستم شامل شرطی بودن مبلغ پاداش در ازای تعداد توکن ها درج شده در یک تراکنش هست. در واقع میشه گفت میزان پاداشی که دریافت می کنین بستگی به تعداد توکن های خریداری شده داره.

• جمع آوری نقدینگی

طراحی استخر نقدینگی به دو علت صورت گرفته که مزیت هایی رو برای کاربران داره. یکی از علت هایی که استخر نقدینگی طراحی شده، این هست که این استخر به مکانیزم سوزوندن وصله و از کاربران یعنی هم خریدار و هم فروشنده توکن به عنوان مالیات دریافت می کنه. به این ترتیب این موضوع باعث میشه قیمت کاهش پیدا کنه.

ویژگی های رمزارز سیف مون:

ویژگی های رمزارز سیف مون

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Safemoon چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال سیف مون بپردازیم. ارز دیجیتال Safemoon یک توکن متعلق به امور کالی غیر متمرکز DeFi هست. همونطور که می دونین هدف دیفای نیز دگرگون کردن سیستم بانکداری سنتی و فراهم کردن موقعیتی برای دریافت وام از شبکه های همتا به همتا بدون نیاز به یک بانک فیزیکی هست. بنابراین چنین محصولاتی( توکن های دیفای) به جای خرید و فروش، به افرادی که اون ها رو نگه می دارن، پاداش میده. همچنین درسته که رمزارز سیف مون خیلی جاه طلبانه در حال حرکته ولی از زمان راه اندازی تا کنون شاهد افزایش قیمت بی سابقه بوده ولی در حال حاضر ارزش فعلی بازار اون کمتر از 1 دلاره.

اگه به وایت پیپر پروتکل سیف مون نگاه کنین، مشخص میشه که کارمزد تراکنش ها بین مالکان کوین سیف مون تقسیم میشه. همچنین 5 درصد کارمزد تراکنش نیز به استخرهای نقدینگی مختلف در پنکیک سواپ و بقیه پلتفرم ها پرداخت میشه. علاوه بر این، با توجه به وایت پیپر، دومین جزء اصلی این پروژه کارمزد تراکنش های تقریبا 5 درصدی رو دریافت می کنه که به استخرهای نقدینگی مختلف در پنکیک سواپ و بقیه پلتفرم ها پرداخت میشه. به علاوه وایت پیپر گزارش داده تا هر تراکنشی که در شبکه اصلی انجام میشه با نرخ 10 درصدی مالیات همراه هست که نیمی از 5 درصدی که به استخرهای نقدینگی میره، به بایننس کوین تبدیل میشه تا نسبت به نقدشوندگی توکن بایننس و سیف مون اطمینان حاصل بشه.

علاوه بر اینکه دارندگان رمزارز سیف مون با نگهداری اون شامل پاداش میشن، کاربران می تونن از طریق صرافی غیر متمرکز SafeEarn پاداش بیشتری به دست بیارن. SafeEarn یک برنامه غیر متمرکز تازه راه اندازی شده در شبکه بایننس اسمارت چین هست که به دارندگان ارز سیف مون اجازه میده تا رمز ارز سیف مون خودشون رو به توکن های SafeEarn تبدیل و بابت این تبدیل، سیف مون بیشتری به دست بیارن.

بررسی و تحلیل آینده سیف مون:

یکی از معیارهایی که معامله گران و سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال بهش توجه دارن، بررسی و تحلیل آینده ارز دیجیتال مورد نظرشون هست. به این منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Safemoon چیست؟ به بررسی قیمت و اینده سیف مون می پردازیم. تعدادی از تحلیل گران عرصه ارزهای دیجیتال با توجه به اینکه پروتکل سیف مون در حال توسعه پروژه های خیریه هست، این احتمال رو میدن که این امر و این همکاری ها کاربران بیشتری رو جذب می کنه و موجب میشه تا آینده سیف مون درخشان بشه و بتونه یک اوج قیمتی جدید ثبت کنه.

تحلیل آینده سیف مون

همچنین کارشناسان معتقد هستن که اگه پروتکل سیف مون بتوه در بروزرسانی های بعدی خود مواردی که در نقشه راه خودش اعلام کرده رو انجام بدن، قطعا جایگاه این ارز و قیمت اون پیشرفت می کنه و آینده Safemoon درخشان میشه. افراد برای خرید سیف مون مجبور هستن تراکنش های پیچیده ای رو در بین صرافی های رمز ارز مختلف انجام بدن، از طرف دیگه به دلیل ناشناخته بودن این رمز ارز جدید، بسیرای از معامله گران در خرید و فروش اون با احتیاط فعالیت دارن.

ولی اگه ارز دیجیتال سیف مون بتونه شایستگی خودش رو ثابت کنه و استراتژی تبلیغاتی اون در رسانه های اجتماعی موفق عمل کنه، ممکنه شاهد رشد چشمگیر و درخشانی آینده Safemoon مثل دوج کوین باشیم.

طبق اعلام گروه بنیانگذار پروتکل Safemoon در وب سایت مربوطه، برنامه های آینده سیف مون از جمله منتشر کردن اپلیکیشن، کیف پول و بازی ویدیوئی سیف مون و تاسیس صرافی سیف مون و ترکیب سیف مون با بانک های آفریقایی اعلام شده. همچنین رمزارز سیف مون از زمان راه اندازی تاکنون مورد محبوبیت زیادی قرار گرفته و اگه بتونه محبوبیت خودش رو حفظ کنه، میشه آینده سیف مون رو درخشان پیش بینی کرد.

کیف پول ارز دیجیتال سیف مون:

بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال سیف مون و بررسی آینده سیف مون، احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید سیف مون رو داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری کنین، با کیف پول های ارز دیجیتال سیف مون آشنا بشین. تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال سیف مون با مشکل مواجه نشین چون محل نگهداری ارز دیجیتال یکی از مهم ترین نکاتی هست که باید رعایت کنین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Safemoon چیست؟ به بررسی و معرفی کیف پول های ارز دیجیتال سیف مون می پردازیم.

کیف پول ارز دیجیتال سیف مون

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، افراد مختلفی اقدام به خرید و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال کردن و یکی از چالش های عمده ای باهاش روبرو بودن و هستن، انتخاب یک کیف پول مناسب برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتالشون هست. همچنین با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، والت های دیجیتالی زیادی پا به این عرصه گذاشتن و هر کدوم با داشتن برخی از ویژگی ها و سطح امنیتی که دارن، طرفداران و محبوبیتی رو به دست آوردن. کیف پول سخت افزاری نمونه هایی از والت های دیجیتالی هستن که سطح امنیتی بالایی دارن ولی به دلیل داشتن قیمت زیاد، زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن. والت های نرم افزاری نیز نمونه هایی از کیف پول های دیجیتالی هستن که به دلیل داشتن کارایی راحت و هزینه رایگان، مورد استفاده قرار می گیرن.

تراست ولت یکی از کیف پول های نرم افزاری مناسب هست که برای نگهداری و ذخیره سازی ارز دیجیتال سیف مون به کار گرفته میشه. از اون جایی که ارز دیجیتال سیف مون مبتنی بر بایننس اسمارت چین هست، فقط در شبکه BEP20 قابلیت ذخیره سازی داره. بنابراین دو کیف پول تراست ولت و متامسک بهترین والت های دیجیتالی برای نگهداری از ارز دیجیتال سیف مون هستن.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال Safemoon، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یک کیف پول موبایل امن و منبع باز برای چندین زنجیره بلوک هست. کیف پول تراست ولت نیز یک مرورگر Web3 هست که به شما امکان دسترسی به Dapps رو میده. همچنین با استفاده از تراست ولت، یک کیف پول کاملا حسابرسی شده دریافت می کنین که به اندازه کافی برای ذخیره، ارسال و دریافت همه دارایی های رمزنگاری پشتیبانی شده توانایی داره. علاوه بر این، Trust Wallet یک کیف پول کامل برای اکوسیستم بیت کوین و اتریوم هست و در حال حاضر بیش از 20000 توکن ساخته شده بر روی بلاک چین اتریوم از طریق کیف پول اتریوم قابل دسترسی هستن.

Trust Wallet

از اونجایی که کیف پول تراست ولت یک کیف پول موبایلی هست که بر روی موبایل شما نصب میشه، با حذف برنامه، خرابی یا شکستگی تلفن همراه دیگه قابل دسترس نیست. برای اینکه بتونین از این مشکل جلوگیری کنین، باید از کیف پولتون نسخه پشتیبان تهیه کنین. تهیه نسخه پشتیبان یعنی یادداشت کردن 12 کلمه بازیابی هست که در زمان نصب کیف پول به شما نمایش داده میشه. همچنین تراست ولت در سال 2018 توسط صرافی بایننس خریداری شد و در حال حاضر به عنوان کیف پول رسمی بایننس شناخته میشه. مقاله آموزش نصب و استفاده از تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک(MetaMask):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Safemoon، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask یک کیف پول نرم افزاری هست که به عنوان یک برنامه تلفن همراه رایگان برای ios و اندروید کار می کنه، ولی میشه به عنوان یک افزونه برای مرورگر کروم، فایرفاکس، بریو و اج نیز کار کنه.

همچنین متامسک یک کیف پول منبع باز توسعه یافته هست که بر بستر اتریوم هست که از انواع توکن های مبتنی بر شبکه اتریوم پشتیبانی می کنه. علاوه بر این، کیف پول متامسک به غیر از امکان ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال، به شما این امکان رو میده تا ارزهای دیجیتال رو در والت ارسال، دریافت و معامله کنین.

MetaMask

شما می تونین کیف پول نرم افزاری متامسک رو به یک کیف پول سخت افزاری مثل ترزور و لجر که از هر دو پشتیبانی می کنه متصل کنین و بعدا با ایجاد یک لیست اربتاطی درست مثل یک کیف پول معمولی دارایی ها رو دریافت و یا ارسال کنین. همچنین متامسک یک کیف پول گرم هست.

یعنی بر روی یک دستگاه متصل به اینترنت اجرا میشه، به همین دلیل بیشتر در معرض حمله های سایبری قرار داره و به اندازه کیف پول های سخت افزاری از امنیت کمتری برخوردار هست. کیف پول متامسک خوشبختانه از زمان تاسیس تا کنون هیچ وقت مورد هک قرار نگرفته.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال Safemoon چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال سیف مون، آینده سیف مون و کیف پول های ارز دیجیتال Safemoon برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال سیف مون یکی از اولین ارزهای دیجیتال در زنجیره هوشمند بایننس کوین هست و توجه های زیادی رو به خودش جلب کرده که بیشتر این توجه ها از طریق رسانه های اجتماعی مثل توییتر و تیک تاک به دست اومده.

همچنین با توجه به وایپ پیپر سیف مون گفتیم که آینده Safemoon درخشان میشه و می تونین در سبد خرید ارز دیجیتال خود این ارز را هم مد نظر قرار بدهید.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال سیف مون (Safemoon) چیست؟ (معرفی کیف پول های ارز دیجیتال SAFEMOON)
سوال امنیتی :7+73 = ?