ارز کوین 98 چیست؟ | معرفی کامل ارز Coin98 | بررسی پروژه ارز C98

1402/06/16
ارز کوین 98 چیست؟ | معرفی کامل ارز Coin98 | بررسی پروژه ارز C98

از آخرای سال 2020 پروژه های دیفای (DeFi) تو کانون توجه سرمایه گذاران قرار گرفتند. یکی از جدید ترین ارز هایی که تو این حوزه فعالیت میکنه Coin 98 هستش که با نماد C98 تو بازار های مالی معامله میشه. درسته که این پروژه یکی از تازه وارد های حوزه دیفایه اما تو همین مدت کوتاه رشد بالایی رو تجربه کرده. تمرکز اصلی این پروژه روی مبادلات میان زنجیره ای، استیکینگ و ییلد فارمینگه.

صرافی ایران بایننس به تازگی این ارز رو تو لیست معاملاتی خودش قرار داده؛ با توجه به تقاضا هایی که برای خرید کوین 98 وجود داشت، تصمیم گرفتیم که در مقاله ای به طور کامل توضیح بدیم که " Coin98 چیست؟ " علاوه بر اون تو همین مطلب در مورد آینده Coin98 و قیمت هایی که توکن C98 پتانسیل رسیدن به آن ها را دارد، هم با شما گفتگو میکنیم.

ارز دیجیتال کوین 98 چیست؟

کوین 98 چیست؟

اوایل سال 2020 بود که یک تیم ویتنامی ایده ی اولیه ی پلتفرم کوین 98 رو مطرح کردن. Coin98 در واقع یه پروتکل برای عرضه ی محصولات دیفای هستش. تو پلتفرم کوین 98 پروژه های مختلف زیادی طراحی و ساخته شدن که صرافی غیر متمرکز کوین 98 (Coin98 Exchange)، بازی های بلاک چینی، قرارداد های وام دهی، حاکمیت درون زنجیره ای و. . . جزوی از این پروژه ها هستن.

تیم سازنده ی کوین 98 ادعا دارن که این پلتفرم یکی از ساده ترین پروتکل های DeFi رو عرضه کرده و کاربرانی که از این پلتفرم استفاده میکنن به علم و اطلاعات زیادی در مورد بلاک چین نیاز ندارن. طبق چیزی که تو نقشه ی راه این پروژه (Road Map) وجود داره، تیم این پلتفرم برنامه هایی رو برای راه اندازی و ساخت یه بازار NFT داره همچنین قراره سیستمی رو برای تجزیه و تحلیل بلاک چین ارائه بده.

به عبارت دیگه کمپانی Coin98 Finance یه راه حل همه جانبه برای امور مالی غیر متمرکز (DeFi) عرضه کرده. تو شبکه ی ارز کوین 98 نقدینگی را از چندین پروتکل مبادله غیرمتمرکز جمع آوری میشه، که هدف از انجام دادن اون استقراض متقابل زنجیره ای ، اعطای وام ، مبادله توکن و تولید محصولات فارمینگ هستش به طوری که همه بتونن از اون استفاده کنن. تو پلتفرم کوین 98، طیف گسترده ای از ابزار ها و خدمات مختلف در اختیار کاربر ها قرار میگیرن تا بتونن به چندین بلاک چین و پروتکل مالی غیر متمرکز دسترسی پیدا کنن. شاید در حال حاضر چنین پروژه هایی اهمیت زیادی نداشته باشن ولی تو آینده C98 به یکی از برترین پروژه های این حوزه تبدیل میشه.

ارز دیجیتال کوین 98

در حال حاضر این اکوسیستم شامل موارد زیر است:

1. آزمایشگاه کوین 98 (Coin98 Labs)

این مجموعه برای رفع نیازی که تو فضای خدماتی دیفای (DeFi) وجود داشت، ساخته شده. برای اینکار یه اکوسیستم با استفاده از ترکیب منابع مالی غیر متمرکز (DeFi) و برنامه های غیر متمرکز (dApps) تو بلاک چین های مختلف تاسیس شده. بعضی از مهمترین محصولاتی که تو Coin98 Labs ساخته شدن، موارد زیر هستن:

صرافی کوین 98 (Coin98 Exchange): اصلی ترین مولفه ای که این صرافی ارز دیجیتال به خاطر آن بوجود اومده، جمع کردن نقدینگی چند زنجیره ای هستش. هدف این صرافی اینه که تجربه ی یکپارچه ای رو برای کاربرای حوزه ی دیفای فراهم کنه. در حال حاضر تو این صرافی ارز های دیجیتال متعددی تو دسترس کاربر ها قرار گرفته، که شامل ترون (Tron)، اتریوم (Ethereum)، بایننس اسمارت چین (BSC)، سولانا (Solana) و. . . میشه.

ولت کوین 98 (Coin98 Wallet): این کیف پول که چند زنجیره ای هستش، امکان ذخیره، نگهداری، مدیریت و انتقال ارز های دیجیتال رو تو بلاک چین های مختلف رو به کاربرانش میده. تا به الان این کیف پول برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس عرضه شده. از بین 20 شبکه بلاک چین مختلفی که این ارز ازشون پشتیبانی میکنه، میتونیم بایننس اسمارت چین، اتریوم، سولانا، آوالانچ، پلی گان، ترا و. . . رو نام ببریم.

پروتکل Space Gate: این پروتکل در واقع یه پل زنجیره ای متقابل برای نقل و انتقال بین شبکه های متعدده که به این اکوسیستم اجازه ی نقل و انتقال بین 20 بلاک چین مختلف رو میده. به این ترتیب پروتکل Space Gate این امکان رو به کاربراش میده که به چندین بلاک چین مختلف، سیستم عامل های دیفای و سایر پروتکل های مبادله ای غیر متمرکز دسترسی داشته باشن.

2. اکوسیستم سرمایه گذاری coin98 Token 

این پلتفرم بیشتر به عنوان یه شتاب دهنده برای پروژه های مالی غیر متمرکز طراحی شده و اکثر فعالای دنیای کریپتوکارنسی از اون به عنوان بازوی سرمایه گذاری مجموعه کوین 98 یاد میکنن. هدف اصلی این اکوسیستم کمک به راه اندازی پروژه های دیفای نوآورانه، با سرمایه گذاری تو برنامه های غیرمتمرکز (dApps) و پروژه های دیفایی هستش که تو بلاک چین های Ethereum، Solana ، Binance Smart Chain (BSC) و Polkadot ساخته شدن.

این قضیه مسائلی مثل تامین مالی پروژه ها، ارائه دادن ارتباطات و حمایت از شرکت های آینده داری که تو بلاک چین فعالیت دارن و تو مراحل اولیه ی توسعه شون هستن، میشه. توجه داشته باشین که هدف اصلی چنین سرمایه گذاری هایی، سرعت بخشیدن به رشد و پذیرش فضاهای غیرمتمرکز مالی هستش. با توجه به اینکه دنیا داره به سمت غیرمتمرکز شدن حرکت میکنه، چنین پروژه هایی میتونن تو آینده به جایگاه های مناسبی برسن.

3. رسانه Coin98

Coin98 Media رو بیشتر به عنوان یه شبکه ی رمزنگاری شده داخلی برای پلتفرم کوین 98 میدونن. این پلتفرم بیشتر برای به هم وصل کردن جوامع مختلف و شرکای صنعتی به همدیگه هستش. علاوه بر اون رسانه کوین 98 سعی داره که با استفاده از یه طیف از منابع و ابزار های یادگیری، جامعه ی بلاک چین رو بیشتر با چشم انداز های اینده کوین 98 و سایر پروژه های دیفای آشنا کنه. 

ارز C98 چیست و چه کاربردهایی را دارد؟

C98

توکن بومی که برای پلتفرم کوین 98 عرضه شده، C98 میباشد. قراره که در کل یک میلیارد واحد از این توکن بین فعالای این حوزه عرضه بشه که توسعه دهنده های این ارز موفق شدن تا به الان حدودا 185 میلیون واحد رو عرضه کنن. طبق چیزی که تو وایت پیپر این ارز عنوان شده، مقدار ارزی که برای پرداخت تو هر حوزه ای در نظر گرفته شده به این شرح هست:

21 درصد از کل توکن ها برای رشد اکوسیستم، 20 درصد برای رشد جامعه ی ارز Coin98، 20 درصد به عنوان دستمزد تیم سازنده ی این ارز، 15 درصد برای فروش استراتژیک، 12 درصد برای خزانه، 5 در صد به عنوان Seed sale، 5 درصد برای فروش و لانچ تو باینانس و 2 درصد هم برای مشاوران پروژه در نظر گرفته شده.

در حال حاضر بیشترین کاربرد هایی که از این ارز میشه، موارد زیر هستن:

• کارمزد تراکنش ها: برای اینکه تراکنش ها تو صرافی اکوسیستم کوین 98 انجام بشن، باید کاربر کارمزدی رو به این صرافی پرداخت کنه. این کارمزد با استفاده از ارز دیجیتال C98 پرداخت میشه.

• توسعه ی محصولات پلتفرم کوین 98: بخشی از کارمزد تراکنش ها و معاملاتی که تو صرافی Coin98 انجام میشن، برای توسعه دادن محصولات و همچنین رشد اکوسیستم و آینده کوین 98 مورد استفاده قرار میگیره.

• استیکینگ: تو فرآیند استیکینگ، به ازای مقدار ارزی که هر سرمایه گذار ذخیره میکنه، بهش سود داده میشه. تو پلتفرم کوین 98 یه بخشی از هزینه ای که به عنوان کارمز تراکنش ها از کاربر ها اخذ میشه، به کسانی که برای تامین نقدینگی ارزهاشون رو استیک کردن، اختصاص پیدا میکنه.

• حاکمیت: یکی دیگه از کاربرد هایی که برای ارز C98 در نظر گرفته شده، داشتن مشارکت تو به دست آوردن قدرت رای دادن و تصمیم گیری برای حاکمیت تو شبکه است.

بنیان گذار های پروژه ی کوین 98

بنیانگذار کوین 98

همونطور که قبلا اشاره داشتیم ایده ی اولیه ای که در نهایت به راه اندازی و ساخت پلتفرم کوین 98 ختم شد، توسط یه تیم ویتنامی ارائه شده. بیشتر اعضای این تیم قبلا هم تجربه های مشابهی رو تو ساخت و ارائه ی محصولات رمزنگاری شده داشتن. اصلی ترین بنیانگذار های ارز دیجیتال Coin98، تان لی (Thanh Le) و وین د نگوین (Vinh The Nguyen) هستن.

تان لی علاوه بر اینکه روی پروژه ی کوین 98 کار میکنه، به عنوان مشاور تو پروژه های رمز نگاری دیگه ای تو داخل و خارج از کشور ویتنام فعالیت میکنه. یکی از معروفترین پروژه هایی که تا به الان تان لی روی اون کار کرده، تور چین (THOR Chain) است. از طرفی هم وین نگوین که یکی از بنیان گذار های فنی پروژه ی کوین 98 هستش، در حال حاضر بیشتر روی توسعه ی محصولات پلتفرم Coin98 کار میکنه. قبل از پروژه ی کوین 98 وین نگوین روی پروژه ی کایتک سافت وار (Kytek Software) مشغول به فعالیت بوده.

یکی دیگه از افرادی که فعالیت های زیادی رو برای ساخت و راه اندازی پروژه ی کوین 98 انجام داده، خیم دانگ (Khiem Dang) نام داره. اگه نگاهی به رزومه ی دانگ داشته باشیم، میبینیم که یکی از بنیانگذاران اصلی پروژه ی کایتک سافت وار (Kytek Software) بوده و احتمالا از همن موقع با وین نگوین و پروژه ی Coin98 آشنا شده.

تو این پروژه مسئولیت مدیریت محصولات به عهده ی تونگ نگوین (Tung Nguyen) هستش که 8 سال طراحی محصولات نرم افزاری و همچنین مهندسی نرم افزار تو FPT Software، به عنوان سابقه تو رزومه اش مطرح شدن. همچنین در حال حاضر مسئولیت کنترل و مدیریت کیفیت پروتکل کوین 98 به عهده ی فام نام تانگ (Pham Nam Thang) میباشد. این فرد 6 سال تو حوزه ی تست نرم افزار کار کرده و یکی از بهترین های این حوزه است.

ویژگی های ارز دیجیتال کوین 98

ارز دیجیتال کوین 98 یکی از ارزهای دیجیتالی محبوب و پرکاربرد در ایران است. این ارز دارای ویژگی‌های بسیاری است که آن را جذاب و مورد توجه کاربران قرار می‌دهد. اولین ویژگی این ارز، تسریع در انتقال وجوه است. با استفاده از کوین 98، شما می‌توانید به سرعت و به صورت آنی وجه را به دیگران انتقال دهید. این ویژگی مناسبی برای انجام تراکنش‌های روزمره و همچنین انتقال وجوه به دیگران در صورت نیاز است. ویژگی دیگر این ارز، امنیت بالای آن است. با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، تمامی تراکنش‌های انجام شده با کوین 98 به صورت ردیابی نشده و غیرقابل تغییر ثبت می‌شوند، که این امر امنیت بسیار بالایی برای کاربران فراهم می‌کند. ویژگی بعدی کوین 98، شفافیت است. همه اطلاعات مربوط به تراکنش‌های این ارز به صورت عمومی در دسترس عموم قرار دارد و هیچگونه امکان برخورداری از اطلاعات مخفی وجود ندارد. این ویژگی باعث می‌شود که کاربران اعتماد بیشتری به این ارز داشته باشند. در نهایت، ویژگی دیگر این ارز پذیرش گسترده آن است. کوین 98 در بسیاری از فروشگاه‌ها و سرویس‌های آنلاین مورد قبول قرار می‌گیرد و این امر باعث می‌شود که کاربران بتوانند به راحتی از این ارز برای خرید کالا و خدمات استفاده کنند.

چه چیزی کوین 98 را منحصر به فرد کرده؟

تفاوت کوین 98 نسبت به سایر ارزهای دیجیتال

حالا که فهمیدید کوین 98 چیست و توسط چه کسانی و به چه منظوری ساخته شده؟ میتونیم اطلاعات بیشتری رو در مورد اون به شما بدیم. بیشتر پروژه های دیفای، با هدف ایجاد نقد شوندگی تو شبکه شون بوجود میان. از بین پروژه های متعددی که تو حوزه ی DeFi بوجود اومدن، معمولا تعداد انگشت شماری هستن که از بلاک چین های متعددی پشتیبانی میکنن. اما چنین مشکلی تو کوین 98 وجود نداره، چون تو این پلتفرم از بیش از 20 تا بلاک چین مختلف پشتیبانی شده. این ویژگی به خاطر Space Gate هستش. تا به الان این نرم افزار بار ها بروزرسانی شده و میتونه تو آینده پیشرفت بیشتری رو بکنه.

بلاک چین های زیادی هستن که بدون مشارکت استراتژیک تو اونها، امکان و اجازه ی دستیابی بهشون داده نمیشه. اما کوین 98 موفق شده که با همکاری با بلاک چین های پلی گان، پنکیک سوآپ، ترا، الراند، پروتکل بند، آوالانچ و فانتوم اکوسیستم خودش رو ارتقا بده. این پروژه برای تامین نقدینگی بیشتر، AMM های بیشتری رو با هم ادغام کنه و توجه زیادی رو به سمت پروژه های دیفایی که تو بلاک چین های دیگه وجود دارن، جلب کنه.

نقشه راه پروژه صرافی کوین 98

نقشه راه کوین 98

صرافی کوین 98 یکی از مهمترین پروژه هایی هستش که تو این پلتفرم ساخته شده. به همین خاطر پیشرفت و مسیری که برای ارتقا این صرافی در نظر گرفته شده، میتونه تاثیر شایانی رو روی آینده Coin98 بزاره. تو نقشه ی راهی که بنیانگذاران کوین 98 برای صرافی اون ترسیم کردن، بیشتر تمرکز روی صرافی Coin98 گذاشته شده. این نقشه ی راه شامل چهار مرحله ی مختلف هستش که عبارتند از:

1. فقط استفاده از سواپ یا مبادله ی تک زنجیره ای.

2. گسترش دادن بازار تو بلاک چین های متعدد (مثل اتریوم، سولانا، باینناس اسمارت چین و. . .)

3. توسعه دادن مسیر هوشمند این ارز تو هر بلاک چین، پیدا کردن بهترین نرخ ها و کمترین لغزش ها برای ارائه دادن به کاربران این پلتفرم. جالبه بدونین که این پلتفرم به نحوی طراحی شده که، نیازی نیست کاربر ها همزمان از هر AMM بازدید کنن و بعد معاملاتشون رو انجام بدن.

4. در نهایت هم با متصل کردن دارایی های بومی از طریق Smart Route تو بلاک چین های مختلف و تشکیل دادن یه بازار رمزنگاری شده ی میان زنجیره ای، پروسه ی ارتقا اون پایان پیدا میکنه.

آینده Coin98

اینده کوین 98

برای اینکه ببینیم یه پروژه برای سرمایه گذاری مناسب است یا نه، باید با استفاده از داده هایی که در مورد اون پروژه وجود داره، آینده ی اون پروژه رو تحلیل کنیم. به همین خاطر تیم ما تصمیم گرفت که آینده C98 را به طور کامل بررسی کنه تا بتونین در مورد خرید ارز دیجیتال کوین 98 تصمیم بگیرین. علاوه بر اون با استفاده از داده هایی که تو وبسایت های مختلف در مورد قیمت کوین 98 وجود داره، قیمت این ارز را پیش بینی میکنیم.

تو پلتفرم کوین 98 از بلاک چین های متعددی پشتیبانی میشه که این قابلیت تو کمتر پروژه ای که تو حوزه دیفای فعالیت داره، دیده میشه. هر چقدر که تعداد شبکه هایی که این پروژه با اون ها همکاری میکنه بیشتر بشه، محبوبیت این پروژه هم افزایش پیدا میکنه؛ به خصوص اگه شرکای تجاری که انتخاب میکنه، از برترین های فناوری های بلاک چینی باشن. به این ترتیب راحت تر میتونه هدف اصلی خودش رو که راحت کردن ارتباط بین بلاک چین های مختلف است را محقق کند.

درسته که این پروژه یکی از جدیدترین های حوزه ی دیفای هستش ولی تو این مدت به خوبی تونسته کاربران و علاقه مندان حوزه ی دیفای رو به خودش جذب کنه. همچنین ارز C98 یه مدت طولانی تو لیست ترند ها و پر بازدید ترین های سایت کوین مارکت کپ بوده. به همین دلیل قیمت کوین 98 تو یه مدت کوتاه به شدت افزایش پیدا کرد. از طرفی تو این پروژه کاربر ها برای دسترسی به تبادلاتی که بین بلاک چین های مختلف انجام شده، میتونن از این پلتفرم استفاده کنن. همه ی این عوامل دست به دست هم دادن تا کوین 98 به یکی از محبوب ترین پروژه های دیفای تبدیل بشه.

یکی از مهمترین مواردی که باعث رشد یک ارز میشود، محبوبیت و مقبولیتی هستش که اون ارز بین سرمایه گذار ها و جامعه ی کریپتوکارنسی داره. یکی از مهمترین وسیله هایی که میشه به میزان علاقه ی سرمایه گذار ها به یک ارز پی برد، شبکه های اجتماعی هستن. تیم ارز دیجیتال کوین 98 برای اطلاع رسانی هایی که مربوط به این پروژه هستش، بیشتر از اکانت توییتری این ارز (Coin98 Finance) استفاده میکنن. البته این اکانت دنبال کننده های زیادی رو نداره، ولی آمار مربوط به این صفحه نشون میده که میزان فعالیت کاربر ها تو این صفحه بالاست.

یکی دیگه از عواملی که روی قیمت C98 تاثیر میذاره، اهداف این پروژه هستش. تا به الان پروژه ی کوین 98 تو مسیر درستی حرکت کرده و اگه به همین منوال پیش بره میتونه تمامی اهدافش رو عملی کنه. به این ترتیب میتونیم منتظر آینده ی درخشانی برای ارز کوین 98 باشیم.

همونطور که قبلا هم اشاره کردیم، برخی پلتفرم و سایت ها وجود دارند که سعی میکنن با استفاده از داده های قیمتی و تحلیل تکنیکال و ترکیب اون با فاندامنتال، در مورد قیمت یک ارز تا چند سال آینده پیش بینی هایی رو بکنن. یکی از این سایت ها Wallet Investor هستش که با توجه به سایر پلتفرم های مشابه، محافظه کارانه ترین تحلیل ها رو ارائه میده. طبق داده های این وبسایت قیمت C98 تا سال آینده به 4 دلار برسد. همچنین تا سال 2026 این ارز میتونه به بالای 10 دلار برسه.

همچنین تحلیلگر های وب سایت Digitalcoin پیش بینی میکنن که این ارز تا سال آینده به 5.5 دلار به ازای هر توکن C98 برسه، بعد از گذشت 5 سال هم قیمت کوین 98 به 11 دلار برسه. با توجه به این که در حال حاضر ارزش این ارز حدودا 3 دلار است، میتونین خرید Coin98 رو تو اولویت قرار بدین. البته نباید این نکته رو فراموش کنین که این تحلیل ها در حد حدس و گمان هستن و هیچ کسی نمیتونه به طور صد درصد و دقیق قیمت Coin98 رو پیش بینی کنه.

قیمت Coin98

قیمت کوین 98

یکی از بزرگترین آرزو هایی که بنیانگذاران، توسعه دهنده ها و همچنین سرمایه گذار های یک ارز دارن، اینه که صرافی بایننس اون ارز رو تو لیست خودش قرار بده و ازش پشتیبانی کنه. اگه نگاهی به گذشته رمز ارز های مختلف بندازیم، متوجه میشیم که معمولا بعد از لیست شدن تو صرافی های معتبری مثل بایننس و کوین بیس، افزایش قیمت قابل توجهی رو تجربه کردن، گاهی حتی پخش شدن چنین شایعه هایی، تونتسه پامپ های شدیدی رو تو قیمت رمز ارز ها بوجود بیاره.

دلیل اصلی چنین رشد هایی میتونه دو دلیل داشته باشه: اولیش به خاطر افزایش اعتماد عمومی به اون ارز هستش. در واقع با لیست شدن در یه صرافی معتبر، اعتبار اون ارز هم افزایش پیدا میکنه و به همین خاطر سرمایه گذار ها میل بیشتری برای خرید اون ارز پیدا میکنن. دلیل دوم برای چنین افزایش قیمت هایی بیشتر شدن تقاضا برای خرید اون ارز میتونه باشه. طبق اطلاعیه ی رسمی که تو وبسایت Coin98 منتشر شده، این ارز از تاریخ جولای سال 2021 تو صرافی بایننس لیست شده.

این توکن بعد از عرضه تو این صرافی به 0.75 دلار رسید که خبر از یه رشد خوب برای دارندگان C98 بوده.

جمع بندی

برای جواب دادن به سوال Coin98 چیست؟ میشه گفت که اکوسیستم Coin98 یه مرکز برای پروژه های DeFi هستش که بعضی از پروتکل های مبادله ای غیر متمرکز (Dex) که از نسبت به بقیه برتر و محبوبترن رو یکجا جمع کرده تا بتونه یه نقدینگی عمیقی رو بین زنجیره ها فراهم کنه. علاوه بر اون طیف گسترده ای از خدمات، امکانات و ابزار های دیفای تو این پلتفرم وجود داره که اونو به یک مجموعه ی کامل و جامع برای وام دهی و تامین نقدینگی تبدیل کرده.

به خاطر آزمایشگاه کوین 98، این پلتفرم تونسته پروژه های آینده دار جدیدی رو راه اندازی کنه و با استفاده از منابعی که داره، پذیرش عمومی و ارتقا اون پروژه ها رو سریع تر بکنه. همچنین کاربرانی که از این پلتفرم استفاده میکنن، امکان استفاده از تسهیلات سهام Coin98 رو دارن. علاوه بر اون این افراد میتونن برای راحتی بیشتر و انتقال متقابل رمز ارزها بدون کارمزد از کیف پول بومی این پلتفرم (Coin98 Wallet) استفاده کنن.

اگه میخواین که شما هم سهمی تو آینده کوین 98 داشته باشین و از افزایش قیمت C98 به نون و نوایی برسین، بهتره که به هیچ عنوان فرصت رو از دست ندین و همین الان وارد پنل کاربریتون تو صرافی ایران بایننس بشین و این ارز رو بخرین. مطمئنیم که با خرید C98 میتونین تا چند سال دیگه سود های چند هزار درصدی بدست بیارین.


نظرات کاربران در مورد ارز کوین 98 چیست؟ | معرفی کامل ارز Coin98 | بررسی پروژه ارز C98
سوال امنیتی :1+87 = ?