از کدام تتر استفاده کنیم؟

1401/07/05

ما سعی می کنیم در مقاله از کدام تتر استفاده کنیم؟ اطلاعاتی در مورد استیبل کوین تتر برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع تتر بپردازیم و خصوصیات هر کدوم از تترها رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای انتخاب تتر بگیرین. استیبل کوین ها یکی از مهم ترین ابزارهای بازار کریپتوکارنسی محسوب میشن. تتر نیز که همه اون رو به عنوان دلار دیجیتال می شناسن، یکی از این استیبل کوین های دنیای رمز ارزهاست که اکثر معامله گران از اون استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: تتر چیست؟

آشنایی با استیبل کوین تتر:

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، قطعا اسم استیبل کوین تتر رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین. بهتره بدونین ارز دیجیتال تتر با نماد اختصاری USDT نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 67.96 میلیارد دلار و سهم 6.72 درصدی از کل بازار در رتبه 3 کریپتوکارنسی ها قرار داره.

استیبل کوین تتر به عنوان مهم ترین و اصلی ترین استیبل کوین موجود در بازار شناخته میشه که توسط موسسه Tether راه اندازی شده و به صورت متمرکز فعالیت می کنه. البته توجه داشته باشین که تراکنش های تتر در بلاک چین انجام می گیره و کسی نمی تونه دستکاری در اون ها انجام بده.

از کدام تتر استفاده کنیم؟

ارز دیجیتال تتر یکی از محبوب ترین استیبل کوین های موجود در جهان هست که پشتوانه دلاری داره که با نماد اختصاریUSDT شناخته میشه.استیبل کوین ها یا ارزهای پایدار دیگه ای هم در بازار وجود دارن که از نظر ساختاری مشابه با تتر هستن، ولی تا به الان هیچ کدوم از اون ها نتونستن از نظر ارزش بازار جای تتر رو بگیرن.به ازای هر واحد USDT که در بازار در حال گردش هست، یک دلار آمریکا در ذخایر مالی موسسه تتر نگهداری میشه.

انواع تتر کدامند؟

الان که اطلاعاتی در مورد استیبل کوین تتر به دست آوردین، نوبت این رسیده تا در مورد انواع تتر صحبت کنیم. افرادی که سابقه فعالیت بیشتری در بازار ارزهای دیجیتال دارن، احتمالا یادشون میاد که اوایل فقط ارز دیجیتال تتر بر روی شبکه اومنی Omni وجود داشت.

از کدام تتر استفاده کنیم؟

این نوع تتر سرعت نقل و انتقال خیلی پایینی داشت و به همین دلیل توسعه دهنده های تتر تصمیم گرفتن که یه شبکه دیگه برای تتر پیدا کنند. همین موضوع نیز باعث شد تا الان تتر بر روی 11 شبکه بلاک چین دیگه گسترش پیدا کنه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله از کدام تتر استفاده کنیم؟ به معرفی انواع تتر بپردازیم.

• یکی از انواع تتر، تتر اومنی یا Tether Omni هست که بر روی شبکه بلاک چینی اومنی که همون بلاک چین بیت کوین هست، عرضه شده. به همین دلیل بعضی مواقع به این نوع USDT، تتر بیت کوین نیز گفته میشه. بهتره بدونین این شبکه مشکلاتی زیاد داشت و هر مشکلی که روی شبکه بیت کوین به وجود میومد، روی شبکه تتر اومنی نیز دیده میشد. برای مثال تتر اومنی کارمزد بسیار بالایی داشت و به دلیل شلوغ بودن شبکه اختلالات زیادی پیش میومد.

• یکی دیگه از انواع تتر، تتر ERC20 هست. بهتره بدونین در سال 2017 به دلیل مشکلاتی که در شبکه اومنی وجود داشت، توسعه دهنده های تتر تصمیم گرفتن که از یه شبکه دیگه استفاده کنند. شبکه اتریوم نیز از نظر سرعت بی رقیب بود و به همین خاطر تصمیم گرفتن که تتر جدید رو بر روی شبکه اتریوم بسازن. دلیل نام گذاری تتر ERC20 نیز این هست که توکن هایی که روی شبکه اتریوم ساخته میشن، از یه استاندارد مخصوص به اسم ERC20 استفاده می کنند.

• یکی دیگه از انواع تتر، تتر TRC20 هست. جالب اینجاست که بدونین با ساخته شدن پروژه های دیفای بر روی شبکه اتریوم، کارمزد این شبکه افزایش پیدا کرد و توسعه دهنده های تتر به دنبال شبکه ای با کارمزد کم بودن که از شبکه ترون استفاده کردن. الگوریتمی که در شبکه ترون وجود دارن، استاندارد TRC20 هست، به همین دلیل به این نوع USDT، تتر TRC20 گفته میشه.

مقاله پیشنهادی: معرفی انواع تتر و شبکه های آن

از کدام تتر استفاده کنیم؟

همونطور که گفتیم، اولین تتر که روی بلاک چین بیت کوین به وجود اومد، تتر اومنی هست و کارمزد این شبکه به صورت قابل توجهی زیاده و از طرف دیگه سرعت انتقال این شبکه خیلی پایینه. علاوه بر این، بر استفاده از این شبکه باید مقداری بیت کوین در کیف پول خود داشته باشین.

بنابراین، تتر اومنی گزینه مناسبی برای استفاده کردن محسوب نمیشه. دومین تتر نیز که بهتر از نوع اول هست، تتر ERC20 هست که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده که تونست بسیاری از مشکلات تتر نوع اول رو برطرف کنه. ولی اکنون کارمزد این شبکه نیز بالا هست و این گزینه نیز نمی تونه به عنوان بهترین تتر مورد استفاده قرار بگیره.

از کدام تتر استفاده کنیم؟

سومین نوع تتر یعنی تتر TRC20 سریع ترین و همزمان مقرون به صرفه ترین نوع تتر هست که کارمزد این شبکه به قدری پایین هست که نقل و انتقالات اون در مقیاسه با تترهای دیگه رایگان محسوب میشه. تنها ایرادی که میشه به این تتر گرفت این هست که کیف پول های کمی از این تتر پشتیبانی می کنند. برای این کار نیز می تونین مقاله بهترین کیف پول های تتر رو مطالعه کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله از کدام تتر استفاده کنیم؟ اطلاعاتی در مورد استیبل کوین تتر برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع تتر بپردازیم و خصوصیات هر کدوم از تترها رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای انتخاب تتر بگیرین.

تتر برای اولین بار بر روی شبکه بیت کوین به اسم اومنی راه اندازی شده که بعدا توسعه دهنده ها تصمیم گرفتن تا برای بهبود انجام تراکنش ها اون رو به شبکه اتریوم انتقال بدن. با افزایش هزینه های کارمزد شبکه اتریوم نیز توسعه دهنده تتر رو به شبکه ترون انتقال دادن که به اسم تتر TRC20 شناخته میشه و می تونین ازش استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد از کدام تتر استفاده کنیم؟
سوال امنیتی :4+38 = ?