استخر استیکینگ چیست و انواع آن کدامند؟

1402/01/14

استخر استیکینگ یا Staking Pool؛ مفهومی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! شاید شما هم تا الان با مفهوم استخر استیکینگ در حوزه رمزارزها برخورد کرده باشین. آیا اطلاعاتی در ارتباط با اون دارین؟ اصلا می دونین استخر استیکینگ چیست؟ بهترین استخرهای استیکینگ ارزدیجیتال کدامند؟ نحوه عملکرد استخر استیکینک چگونه است؟ استخر استیکینگ چه مزایایی به همراه داره؟

اگه از علاقه مندان به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هستین، حتما اصطلاح استیک کردن رو شنیدین. ارزهای دیجیتال زیادی هستن که بدون هیچ زحمتی و فقط در ازای سهام گذاری به شما سود میدن. استیکینگ روش های مختلفی داره و هر پلتفرم با استراتژی خاصی کاربران رو برای سهام گذاری دارایی های خودشون در اون پلتفرم تشویق می کنه. یکی از روش ها استخر استیکینگ هست. این استخرها برای جمع کردن دارایی کاربرانی که قصد سپرده گذاری در یه پلتفرم دارن، به وجود میان. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله استخر استیکینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد استخر استیکینگ یا Staking Pool به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین استخرهای استیکینگ بپردازیم و عملکرد استخر استیکینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

استخر استیکینگ چیست؟

استخر استیکینگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استخر استیکینگ رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استخر استیکینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استخر استیکینگ یا Staking Pool ابزاری هست که به تعدادی از هولدرها اجازه میده تا توکن های خودشون رو در یه استخر با همدیگه جمع کنند و به اپراتور استخر مقام اعتبارسنجی بدن و به همه هولدرها در ازای تخصیص منابع محاسباتی خودشون پاداش میده.

جالب اینجاست که بدونین استخر استیکینگ مخزن دیجیتالی هست که به دارنده های ارزهای دیجیتال این امکان رو میده تا دارایی های خودشون رو وری هم بذارن. کاربران با این کار شانس خودشون رو برای انتخاب شدن در دور بعدی اعتبارسنجی دارایی مورد نظر افزایش میدن. استیک ارز دیجیتال فرایند سهام گذاری و اعتبارسنجی در شبکه ای متبنی بر اثبات سهام هست. این فرایند شامل راه اندازی نود سهام گذاری و قفل کردن مبلغ مشخصی دارایی در شبکه میشه. در بیشتر بلاک چین های اثبات سهام، هرچه سهام گذار ارز دیجیتال بیشتری در شبکه قفل کرده باشه، شانس بیشتری برای مشارکت در شبکه و افزایش بهره وری استیکینگ خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: آموزش استیک در ارزهای دیجیتال

عملکرد استخر استیک چگونه است؟

عملکرد استخر استیک چگونه است؟

به طور کلی میشه گفت بیشتر شدن شانس انتخاب و قطعی کردن یه بلاک به اندازه استخر استیکینگ بستگی داره. در واقع هر چقدر میزان و اندازه استخر استیکینگ بیشتر باشه، شانس برای انتخاب شدن و قطعی شدن یه بلاک بیشتر میشه. هر استخر استیکینگ یه درصد بازده سالانه داره که بهش APY گفته میشه. این بازده میان اعضای استخر تقسیم میشه. به جز این، اپراتور استخر هم با هر بار تایید بلوک جدید، درصدی از پاداش رو بر اساس تعداد توکن قفل شده هر شخص به شرکت کننده ها ارائه می کنه. سپرده گذاری در استخر استیک روش خوب و مناسبی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هست. این روش بیشتر مورد استقبال افرادی قرار می گیره که دوست دارن در این بازار مشارکت داشته باشن، ولی سرمایه زیادی برای این کار ندارن.

تعداد ذینفع در یه استخر دور هم جمع میشن تا سرمایه خودشون رو جمع آوری کنند و در نتیجه شانس دریافت پاداش رو افزایش بدن. اساسا این رویکرد شبیه به رویکرد استخرهای استخراج ارز دیجیتال هست. با این حال، در این مورد اعضا قدرت محاسباتی خودشون رو جمع آوری نمی کنند. بنابراین، استخرهای استیکینگ فقط در بلاک چین با الگوریتم گواه اثبات سهام در دسترس هستن. با این حال، استثناهایی هم وجود داره که در اون بلاک چین بدون سیستم POS بومی، از طریق تطبیق پروتکل امکان استفاده از استخرها رو به دست میارن.

مقاله پیشنهادی: بهترین پلتفرم ها برای استیکینگ ارزهای دیجیتال کدامند؟

معرفی بهترین استخرهای استیکینگ

معرفی بهترین استخرهای استیکینگ

همونطور که گفتیم، استخر استیکینگ زمانی هست که گروهی از دارنده های کوین منابع خودشون رو ادغام می کنند. سپس این تلفیق می تونه به اون ها اجازه بده تا شانس خودشون رو برای تایید بلاک ها افزایش بدن و در ازای اون ها پاداش دریافت کنند. در راه اندازی و نگهداری یه استخر تخصص و زمان زیادی وجود داره. استخرهای استیکینگ مختلفی وجود دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین استخرهای استیکینگ بپردازیم تا با این استخرها آشنا بشین.

  • StakeCube

یکی از بهترین استخرهای استیکینگ، استخر StakeCube هست که در ژوئن 2018 تاسیس شد. این استخر استیکینگ چندین محصول با مزایای فوق العاده ارائه میده. StakeCube مدتی هست که مشغول فعالیت هست، ولی متاسفانه در ابتدای راه اندازی یبار هک شده، ولی از اون زمان به بعد تیم بنیانگذاری اون همه مسئولیت ها رو بر عهده گرفته و سرمایه از دست رفته رو پس داده.

  • BTCPop

یکی دیگه از بهترین استخرهای استیکینگ، BTCPop هست. در این استخر هر ارز دیجیتال از پلتفرم منحصر به فرد خودش برخوردار هست. در استخر BTCpop کاربران می تونن بعد از اینکه مدت کمی سرمایه گذاری کنند و درآمد به دست بیارن. توجه داشته باشین که در این استخر استیکینگ مبادله رمزارزها هم امکان پذیر هست.

  • MyCointainer

یکی دیگه از بهترین استخرهای استیکینگ، استخر MyCointainer هست. استفاده از این استخر به افراد مبتدی پیشنهاد میشه و می تونه گزینه مناسبی برای چنین افرادی باشه. استخر استیکینگ MyCointainer از ظاهری زیبا برخوردار هست. این استخر متشکل از تیمی هست که شامل کارآفرینان و مهندسان خلاق با پیشینه قوی در ارزهای رمزپایه و اقتصاد رمزنگاری هست. این یه پلتفرم آنلاین هست که به تریدرهای ارز دیجیتال این امکان رو میده تا ارز رمزنگاری شده خودشون رو در اختیار داشته و سود به دست بیارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استخر استیکینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد استخر استیکینگ یا Staking Pool به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین استخرهای استیکینگ بپردازیم و عملکرد استخر استیکینگ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استخر استیکینگ ابزاری هست که به تعدادی از هولدرها اجازه میده تا توکن های خودشون رو در یه استخر با همدیگه جمع کنند و به اپراتور استخر مقام اعتبارسنجی بدن و به همه هولدرها در ازای تخصیص منابع محاسباتی خودشون پاداش میده.


نظرات کاربران در مورد استخر استیکینگ چیست و انواع آن کدامند؟
سوال امنیتی :6+97 = ?