اظهار نظر رئیس سابق فدرال رزرو درباره بیت کوین

1401/02/27
اظهار نظر رئیس سابق فدرال رزرو درباره بیت کوین

بن برنانکی، رئیس سابق فدرال رزرو در مصاحبه با CBNC در 16 می اظهار داشت که استفاده اصلی از بیت کوین برای فعالیت های اقتصاد زیرزمینی و اغلب موارد غیرقانونی است و بیت‌ کوین هرگز به ‌عنوان یک شکل جایگزین پول مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
برنانکی اقتصاددانی است که از سال 2006 تا 2014 دو دوره به عنوان رئیس فدرال رزرو ایالات متحده خدمت کرده است. او در طول تصدی خود به عنوان رئیس، بر واکنش فدرال رزرو به بحران مالی اواخر دهه 2000 نظارت داشته است.
وی با اشاره به اینکه ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در حال تغییر است، اظهار داشت: ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی سوداگرانه موفق بوده اند و از آنجایی که ارزش آنها با ثبات و دائمی نیست، نمی توانند جایگزینی برای پول های فیات باشند. همچنین براساس نظر ویف بیت کوین و ارزهای دیجیتال با اعتماد مردم به ارزهای دیجیتال ماندگار خواهند بود.

اظهارات کارشناسان ارزهای دیجیتال در خصوص بیت کوین

قیمت بیت کوین در روز دوشنبه، 16 می به زیر 30000 دلار سقوط کرد که در 24 ساعت گذشته نزدیک به 2 درصد کاهش داشته است و چند ماه گذشته زمان سختی برای بیت کوین بوده است، با این حال براساس نظر کارشناسان، قیمت بیت کوین به 100.000 دلار خواهد رسید.
در حال حاضر تنها 19 میلیون بیت کوین در گردش وجود دارد و ماینت در 21 میلیون بیت کوین متوقف خواهد شد، این کمبود بخش بزرگی از جذابیت ارزهای دیجیتال بوده و با وجود عرضه ثابت تقاضا افزایش پیدا خواهد کرد که دلیل افزایش قیمت بیت کوین خواهد بود.
سرمایه گذاران با نگرانی های مربوط به افزایش تورم، تنش های ژئوپلیتیکی و احتمال سیاست های پولی سخت تر توسط فدرال رزرو آمریکا روبرو هستند. بازار ارزهای دیجیتال در ماه ‌های اخیر همبستگی خود با بازار سهام را نشان داده که باعث پیچیده تر شدن شرایط اقتصادی جهانی شده است. طبق گفته کارشناسان، با وجود جنگ، تورم و تغییر سیاست پولی در ایالات متحده احتمالاً در هفته ها و ماه های آینده شاهد نوسانات بیشتری خواهیم بود.
علاوه بر آن، طبق نظر برخی از کارشناسان، سقوط اخیر TerraUSD، در کاهش گسترده بیت کوین در هفته گذشته نقش اصلی داشته که باعث کاهش اعتماد در حوزه ارزهای دیجیتال شده است.
با وجود نوسانات و افت اخیر قیمت، براساس داده های اخیر دویچه بانک، حدود یک چهارم سرمایه گذاران بیت کوین معتقدند قیمت بیت کوین در پنج سال به بیش از 110.000 دلار خواهد رسید. با این حال، از آنجایی که بیت کوین نسبت به کلاس ‌های دارایی معتبر بیشتر در معرض عوامل بازار است، پیش ‌بینی قیمت آن بسیار دشوار خواهد بود.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اظهار نظر رئیس سابق فدرال رزرو درباره بیت کوین
سوال امنیتی :8+43 = ?