اظهارات جو بایدن و جانت یلن در خصوص رکود اقتصادی ایالات متحده

1401/03/31
اظهارات جو بایدن و جانت یلن در خصوص رکود اقتصادی ایالات متحده

رئیس جمهور جو بایدن و جانت یلن وزیر خزانه داری می گویند که رکود اقتصادی در ایالات متحده اجتناب ناپذیر نیست و نگرانی بسیاری از اقتصاددانان را که رکود آینده را پیش بینی کرده اند نادیده گرفته اند. علاوه بر این، بایدن اصرار اظهار داشته که ایالات متحده بر این تورم غلبه خواهد کرد.

پرزیدنت جو بایدن روز دوشنبه 20 ژوئن به خبرنگاران گفت که با وجود پیش بینی رکود توسط کارشناسان، رکود اقتصادی ایالات متحده حتمی نیست.

بایدن اظهار داشت در مکالمه ای که با لارنس سامرز، وزیر سابق خزانه داری داشته، او توضیح داده که تورم بالای 4 درصد و بیکاری بیش از 4 درصد بدون رکود در طی یک یا دو سال آینده احتمالا غیر ممکن خواهد بود و احتمالا با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو اقتصاد وارد رکود خواهد شد، با این حال هیچ چیز بصورت صد درصدی مشخص نیست و احتمال اینکه فدرال رزرو بتواند تورم را کنترل کند، وجود دارد.
این اولین باری نیست که بایدن نگرانی ‌ها درخصوص رکود اقتصادی ایالات متحده را رد کرده است. وی در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس پس از اعلام افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، اظهار داشت که احتمال رکود حتمی نیست و ایالات متحده در موقعیت بهتری برای مهار تورم قرار دارد.

جانت یلن نیز در تایید سخنان رئیس جمهور اظهار داشت که اقتصاد ایالات متحده کند خواهد شد اما احتمال رکود حتمی نخواهد بود. جانت یلن، وزیر خزانه داری در روز یکشنبه 19 ژوئن به ABC News گفت که با وجود تورم بالا رکودی که بسیاری از آمریکایی ها از آن می ترسند به هیچ وجه نزدیک نیست.

پیش بینی رکود اقتصادی ایالات متحده

رکود به معنای کاهش قابل توجه در فعالیت های اقتصادی است که ماه ها یا حتی سال ها طول می کشد. کارشناسان زمانی رکود را اعلام می کنند که اقتصاد یک کشور با تولید ناخالص داخلی منفی (GDP)، افزایش سطح بیکاری، کاهش فروش خرده فروشی و کاهش معیارهای درآمد و تولید برای مدت طولانی مواجه شود. رکودها بخشی اجتناب ناپذیر از چرخه تجاری در نظر گرفته می شوند.
برخی از دلایل رکود؛ شوک اقتصادی، بدهی بیش از حد، حباب‌ های دارایی، تورم بیش از حد، کاهش بیش از حد تورم، تغییرات تکنولوژیکی، افزایش سن رشد اقتصادی می باشند. طبق پیش بینی کارشناسان با ادامه روند افزایش نرخ بهره، اقتصاد ایالات متحده احتمالاً تا پایان سال 2022 با یک رکود خفیف مواجه خواهد شد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اظهارات جو بایدن و جانت یلن در خصوص رکود اقتصادی ایالات متحده
سوال امنیتی :4+99 = ?