اعطای اولین مجوز ارزهای دیجیتال به بانک های پرتغال

اعطای اولین مجوز ارزهای دیجیتال به بانک های پرتغال

نوشته شده در : 1401/01/27

بانک Bison مستقر در پرتغال مجوز فعالیت به عنوان ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی،VASP توسط بانک مرکزی این کشور را دریافت کرده است. براساس گزارشات رسانه های پرتغالی، با اجرای این اقدام بانک Bison به اولین بانکی تبدیل شده که مجوز نظارتی برای ارائه خدمات نگهداری و تبادل ارزهای دیجیتال را دریافت کرده است.Bison Digital Assets نیز به عنوان یک شرکت تابعه کامل از بانک مرکزی پرتغال باقی خواهد ماند.
بانک مرکزی پرتغال لیست ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی خود را به روز کرده و شرکت تابعه خود، Bison Digital Assets را به عنوان پنجمین صرافی مجاز ارزهای دیجیتال کشور اضافه کرده است. این شرکت تازه تاسیس و متعلق به یک شرکت سرمایه خصوصی چینی مستقر در هنگ کنگ است که زیر نظر بانک Bison، فعالیت و خدمات دیجیتال را به کاربران ارزهای دیجیتال با ارزش خالص بالا ارائه خواهد کرد.

دلایل محبوبیت پرتغال به عنوان بهشت سرمایه گذاران دیجیتال

پرتغال به عنوان یک کشور دوستدار ارزهای دیجیتال و بهشت مالیاتی ارزهای دیجیتال شناخته می شود. سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال از مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند مگر اینکه درآمد آنها از فعالیت تجاری حرفه ای و تاسیس نهادهای دیجیتال ناشی شود.
دولت پرتغال یک گروه کاری متشکل از نهادهای دولتی و خصوصی به همراه کارشناسان تشکیل داده است تا یک استراتژی ملی بلاک چین را در کل بخش دیجیتال کشور تنظیم و تدوین کنند. همچنین قرار است پرتغال از استراتژی بلاک چین خود در ماه ژوئن رونمایی کند. براساس برنامه دولت پرتغال این استراتژی تا پایان ماه آوریل برای رایزنی منتشر و نسخه نهایی آن در ژوئن منتشر خواهد شد.
در آوریل 2020، این کشور برنامه ‌هایی را برای ایجاد مناطق آزاد فناوری (ZLTs) ایجاد کرد، مناطقی که بیزنس ها می ‌توانند محصولات و خدمات را در آنها آزمایش کنند. همچنین والنتین سوتوف، توسعه ‌دهنده نرم ‌افزار درحال حاضر در حال کار بر روی یک بازی متاورس مبتنی بر ارزهای دیجیتال به نام Amber است.
پرتغال میزبان نشست سالانه وب، کنفرانس مهم فن آوری و جلسات غیررسمی در خصوص موضوعات ارزهای دیجیتال بوده است. کارآفرینان پرتغالی نیز تعداد کمی استارت آپ خصوصی دیجیتال را به ارزش بیش از یک میلیارد دلار تأسیس کرده اند.
سال گذشته، بانک مرکزی صرافی های پرتغالی Criptoloja و Mind the Coin را به عنوان ارائه دهندگان خدمات دارایی های دیجیتال طبقه بندی کرده است. در حال حاضر پنج ارائه دهنده خدمات دارایی دیجیتال، VASP در وب سایت بانک مرکزی فهرست شده است.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اعطای اولین مجوز ارزهای دیجیتال به بانک های پرتغال
سوال امنیتی :1+65 = ?