اقدام ارژانتین در جهت راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی

1401/02/10
اقدام ارژانتین در جهت راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی

دولت آرژانتین اولین گام را در راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود،CBDC برداشته است. CBDC بر روی یک دفتر کل دیجیتال مدیریت می شود و امنیت پرداخت ‌ها را بین بانک ‌ها، مؤسسات و افراد افزایش می ‌دهد. براساس فرمان دولتی جدید از کارشناسان ارزهای دیجیتال و قانونگذاران خواسته شده است که در تحقیق، توسعه و انتشار ارزهای دیجیتال مشارکت نمایند. این امر به آرژانتین در تنظیم ارزهای دیجیتال و تسهیل معاملات دیجیتال مانند همتایان خود برزیل و مکزیک که پیشرو در ارزهای دیجیتال هستند، کمک کننده خواهد بود.
در راستای اجرای فرمان دولتی، اعضای دولت آرژانتین در حال آماده سازی زمینه قانونی برای صدور آتی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود، پزو دیجیتال می باشند. دولت آرژانتین براساس فرمانی که در 26 آوریل تصویب و منتشر شد، وظایف دانشکده های ملی دیجیتال را اصلاح و مسئولیت ها و امکانات جدیدی را ارائه نموده است.
وظایف اصلاحی ارائه شده توسط دولت، شامل ارائه رشته های ضبط و پردازش دیجیتال داده‌ ها، تصاویر، کدها، صداها و ریزتراشه ‌ها، طراحی و توسعه نرم‌ افزار، اجرای امنیت دیجیتال، پردازش از راه دور اطلاعات، چاپ و یا ضبط پایگاه ‌های اطلاعاتی در دانشکده های ملی دیجیتال بوده است.

اهداف تغییرات اخیر در روند دانشکده های ملی دیجیتال

براساس قانون مصوبه جدید، با پیشرفت ارزهای دیجیتال و افزوده شدن تراکنش ‌ها و پرداخت‌ ها دیجیتال، هوش مصنوعی و سیستم ‌های حاکمیت دیجیتال، و همچنین ظهور و گسترش فن آوری بلاک‌ چین، فن آوری ها و دارایی های دیجیتال به روز رسانی سیستم ضروری است.
براساس اظهارات روزندو گراواناگو، مشاور حقوقی در حوزه دارایی های دیجیتال، این اقدام حرکتی واضح در جهت صدور CBDC ملی آرژانتین می باشد. وی افزود: آرژانتین با ارائه پیش زمینه ارزهای دیجیتال در تلاش است تا به روند CBDC ملی خود وارد شود.

پلتفرم ملی مبادلات و پرداخت آرژانتین

همچنین از اهداف دیگر دولت آرژانتین، ایجاد صرافی ملی در آینده با امکان پردازش پرداخت می باشد. مصوبه اخیر به ضرابخانه ملی اجازه می‌ دهد تا با استفاده از دستگاه‌ های الکترونیکی، پلتفرم های معاملاتی، پرداخت ‌ها و یا وصول‌ ها را از طرف اشخاص ثالث مدیریت و اجرا نمایند.
همچنین براساس اظهارات روزندو گراواناگو، مشاور حقوقی در حوزه دارایی های دیجیتال، براساس آیین نامه جدید ارائه شده توسط دولت آرژانتین ضرابخانه ملی اختیار ایجاد نوعی بورس مرکزی را نیز خواهد داشت که این تغییرات آرژانتین را در مسیر راه اندازی سریع CBDC در آمریکای لاتین قرار می دهد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اقدام ارژانتین در جهت راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی
سوال امنیتی :2+75 = ?