اوردر بلاک(Order Block) چیست؟ چگونه از آن کسب سود کنیم؟

1401/06/28

ما سعی می کنیم در مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینانس با عنوان اوردر بلاک چیست؟ اطلاعاتی در مورد اوردر بلاک ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع اوردر بلاک ها بپردازیم و نحوه معامله با Order Block رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از Order Block ها معاملات خودتون رو انجام بدین.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین.

ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیده باشین و یا سرمایه گذاری باشین که مشتاقین تا بخشی از پول خودتون رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال مختلف با امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت بازار ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده، ولی به صورت همزمان مشکلات خطرناک زیادی برای سرمایه گذاران مشتاق برای حرکت وجود داره.

قبل از سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال ضروری هست که زمان و توجه لازم رو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیزی که شامل مزایا و خطرات اون میشه، اختصاص بدین. بدون داشتن این دانش بسیاری از موانع ممکنه باعث از دست رفتن مقدار قابل توجهی از پول شما بشن و زمانی که دانش لازم رو در اختیار دارین، در موقعیت بهتری قرار می گیرین.

بازار کریپتوکارنسی ها مفاهیم و اصطلاحات زیادی داره که یکی از این اصطلاحات، اوردر بلاک ها هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اوردر بلاک چیست؟ اطلاعاتی در مورد اوردر بلاک ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع اوردر بلاک ها بپردازیم و نحوه معامله با Order Block رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از Order Block ها معاملات خودتون رو انجام بدین.

اوردر بلاک چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اوردر بلاک رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که اوردر بلاک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اوردر بلاک رفتاری در بازار هست که نشون از پر شدن سفارشات و روند حرکتی موسسه های مالی و بانک های بزرگ که بازیگران عمده بازار هستن رو در خودش جا داده. حرکت این موسسه ها در بازار معمولا با نمایش الگوهای خاص اتفاق می افته و باعث ایجاد روندها و حرکت های بزرگ در بازار میشه. بنابراین، شما می تونین با شناسایی این نواحی در بازار سود زیادی کسب کنین.

اوردر بلاک چیست؟

جالب اینجاست که بدونین اوردر بلاک ها که به اسم Order Block نیز شناخته میشن، نوع خاصی از مناطق عرضه و تقاضا هستن و زمانی به وجود میان که یه سری سفارشات به صورت بلوکی در اونجا قرار گرفته و این سفارشات می تونه از طرف بانک ها یا سایر معامله گران بزرگ بازار ایجاد شده باشه.

بانک ها معمولا سفارش های بزرگی رو در هر سری از معاملات خودشون انجام میدن و اگه بخوان این سفارشات رو به صورت مستقیم و با تعداد کمی معامله وارد بازار کنند، حرکت های بزرگی در قیمت ایجاد میشه و قیمت ها قبل از انجام سفارش به صورت کامل به پرواز در میان و در نتیجه سود کمتری به دست میارن.

پول های بزرگ در سبک های معاملاتی مختلف اسم های دیگه ای دارن. برای مثال این پول ها در آموزش پرایس اکشن RTM بیگ بویز اسم داره، ولی مفهوم و منظور از اون ها یه چیز دیگه هست و اون هم قدرت تغییر بازار هست. چون با ورود اون به بازار جهت روند قیمت تغییر پیدا میکنه. حرکت این موسسه ها در بازار معمولا با نمایش الگوهای خاصی اتفاق می افته و باعث ایجاد روندها و حرکات بزرگ میشه. بنابراین تریدرها باید بدونن این موسسه ها در بازار چجوری به معامله مشغول میشن. زمانی که اوردر بلاک ایجاد میشه و قیمت در یه محدوده باریک نوسان می کنه، سرمایه گذاران در حال پر کردن سفارش های خود در این مناطق هستن.

انواع اوردر بلاک ها کدامند؟

اوردر بلاک چیست؟

جالب اینجاست که بدونین اوردر بلاک ها مناطقی در بازار ارزهای دیجیتال هستن که سرمایه گذاران بزرگ بازار سفارش های خودشون رو در اونجا قرار دادن و قیمت ارز دیجیتال با رسیدن به این مناطق نوسان زیادی میکنه. اوردر بلاک ها انواع مختلفی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله اوردر بلاک چیست؟ به بررسی انواع اوردر بلاک ها بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• اوردر بلاک نزولی

یکی از انواع اوردر بلاک ها که شما می تونین با شناسایی اون معاملات و خرید و فروش های خودتون رو کنترل کنین، اوردر بلاک های نزولی یا Bearish Order Block هست. نکته قابل توجه این هست که زمانی که حداقل 5 کندل نزولی در یه سری بعد از کندل های صعودی تشکیل میشه، یه بلوک نزولی در نمودار به وجود میاد. به این نواحی بلاک نزولی گفته میشه که به صورت خودکار توسط اوردر بلاک مشخص میشه و قیمت ارز دیجیتال با رسیدن به این نقاط ممکنه وارد روند نزولی بشه.

• اوردر بلاک صعودی

یکی دیگه از انواع اوردر بلاک ها که معامله گران می تونن از اون برای شناسایی سطوح برگشت قیمتی استفاده کنند، اوردر بلاک صعودی یا Bullish Order Block هست. زمانی که حداقل پنج کندل صعودی در یه سری پس از کندل نزولی تشکیل میشه یه منطقه اوردر بلاک صعودی به وجود میاد. این نواحی قبلا در اندیکاتور اوردر بلاک برنامه ریزی و پیش بینی شدن. بنابراین لازم نیست که هر بار این شرایط رو به صورت دستی بررسی کنین. اندیکاتوری که برای این تحلیل مورد استفاده قرار می گیره، اندیکاتور OB هست.

نحوه کار معامله اوردر بلاک چگونه است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که نحوه کار معامله اوردر بلاک چگونه است؟ به همین دلیل، در ادامه با ارائه مثالی، نحوه کار این روش از معامله رو برای شما توضیح می دیم. برای مثال فرض کنین که مایکرواستراتژی می خواد 300 میلیون دلار ارز دیجیتال بیت کوین رو در قیمت مشخصی خریداری کنه.

اوردر بلاک چیست؟

 اگه حجم همه سفارشات فروش معامله گران دیگه رو اندازه گیری کنیم، تنها 50 میلیون دلار از این ارز دیجیتال برای فروش حاضر هست. بنابراینن این موسسه نمی تونه همه سفارش ها رو به صورت کامل انجام بده. چون فروشنده به اندازه کافی وجود نداره و نقدینگی کافی برای انجام سفارشات وجود نداره. اگه اون ها همه 300 میلیون دلار رو خریداری کنند، فقط 50 میلیون دلار از سفارش اون ها پر میشه و 150 میلیون دلار دیگه باقی می مونه و باعث افزایش قیمت میشه.

جالب اینجاست که بدونین اگه مایکرواستراتژی بخواد همه 300 میلیون دلار رو در معامله خرید وارد کنه، مجبوره در قیمت های بالاتری اقدام به خرید کنه که این موضوع نیز سود کلی اونها رو کاهش میده. به این ترتیب تصمیم می گیره تا از یه اوردر بلاک استفاده کنه تا سفارش خودش رو به صورت قابل کنترل و با درصد موفقیت بالاتری پر بشه. با این کار می تونن بدون نگرانی از افزایش بیش از حد قیمت سفارش خودش رو تکمیل کنه. برای مثال اونها اولین حجم سفارش خودشون رو 20 میلیون دلار قرار میدن که بسیار کمتر از حجم فروش 50 میلیون دلار گفته شده در مثال بالا هست.

این کار مایکرواستراتژی باعث افزایش ناگهانی قیمت و جلب توجه سایر معامله گران نمیشه. سپس منتظر می مونن تا به تعداد فروشنده ها اضافه بشه، زمانی که حجم فروش بالا بره و مجددا به 50 میلیون دلار برسه، مایکرواستراتژی 20 میلیون دلار دیگه از حجم خرید خودش رو وارد بازار می کنه و همین کار رو به صورت مرحله به مرحله تکرار می کنه تا همه حجم خریدش رو وارد بازار کنه. این روش باعث میشه که در نقطه ای نمودار قیمت یه محدوده ایجاد بشه که به اون محدوده عرضه و تقاضا یا اوردر بلاک سفارشات گفته میشه.

نحوه معامله با Order Block چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله اوردر بلاک چیست؟ نحوه معامله با Order Block رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین یکی از خصوصیات تریدرهای موفق در بازار برای کسب سود از خرید و فروش ها، داشتن استراتژی معاملاتی هست. بنابراین، اگه شما نیز قصد دارین تا سود زیادی از معاملات و خرید و فروش های خودتون به دست بیارین، باید برای خودتون استراتژی معاملاتی تعیین کرده و معامله ها و خرید و فروش های خودتون رو بر اساس این استراتژی مدیریت کنین. برای تعیین استراتژی نیز باید اندیکاتورهای مختلفی رو مورد استفاده قرار بدین.

اوردر بلاک چیست؟

شما می تونین با استفاده از اندیکاتور Order Block برای خودتون استراتژی معاملاتی تعیین کرده و خرید و فروش های خودتون رو با پیش بینی قیمت دقیق تری انجام بدین. در زمان استفاده از اندیکاتور اوردر بلاک اگه قیمت وارد یه بلاک سفارش نزولی بشه معامله گران بازار باید موقعیت فروش خودشون رو ثبت کنند. چون احتمال داره قیمت ارز دیجیتال با برخورد به این نواحی دچار برگشت قیمت بشه. همونطور که گفتیم، اوردر بلاک ها انواع مختلفی دارن که یکی از اون ها اوردر بلاک نزولی هست که قیمت ارز دیجیتال در این ناحیه ریزش می کنه و سرمایه گذاران و معامله گران در صورت عدم فروش دارایی ها ضرر می کنند.

همچنین بعد از فعال کردن اندیکاتور Order Block در نمودار قیمتی ارز دیجیتال مورد نظر، اگه قیمت وارد بلاک سفارش صعودی بشه، نشون میده که قیمت احتمالا برگرده و افزایش پیدا کنه. بنابراین، شما در این ناحیه باید به دنبال نقطه ورود یا خرید بر اساس عمل قیمت در بلاک سفارش صعودی باشین. از اونجایی که بلاک سفارش صعودی نشون دهنده پشتیبان قوی هست، بهتره در صورت استفاده از سایر اندیکاتورها طبق استراتژی شما سیگنال خرید و فروش بدن. همچنین اوردر بلاک ها در بازار ارزهای دیجیتال یه ناحیه هست نه یه نقطه.

نکات مهم در ترید با اندیکاتور Order Block چیست؟

نکته کلیدی در انتخاب اوردر بلاک این هست که به دنبال مناطقی باشین که بسیار فشرده هستن. یعنی محدوده رنج قیمت یا خنثی در اون بسیار کوچیک هست. چون هر چه محدوده فشرده تر باشه، احتمال اینکه سفارشات بزرگ تری در اونجا باشه، بیشتر هست.

اوردر بلاک چیست؟

برای ترید با اندیکاتور Order Block منتظر می مونیم تا قیمت ارز دیجیتال برای اولین بار به محدوده مشخص شده نزدینک بشه. جوری که نمودار یا چارت قیمت، تاییدیه لازم برای وارد شدن به معامله رو بده. این تاییدیه می تونه یه الگوی کندلی، الگوی نموداری و یا حتی واگرایی باشه. بعد از اینکه سیگنال مورد نظر داده شد و به معامله وارد شدیم، حد ضرر رو در سمت دیگه منطقه با کمی فاصله قرار بدین و منتظر باشین تا قیمت حرکت کنه و معاملتون رو مدیریت کنین.

استفاده از بلوک سفارشات در معاملات:

بهترین راه برای استفاده از اوردر بلاک ها یا بلوک سفارشات در معامله ها این هست که از اون ها در کنار استراتژی خود استفاده کنین. چون در این مناطق زیاد تشکیل نمیشن و شما نمی تونین از اون به عنوان یه استراتژی مشخص استفاده کنین. برای مثال اگه از روش پرایس اکشن استفاده می کنین، می تونین موقعیت های پر پتانسیل تحلیل خودتون رو با نواحی اوردر بلاک ترکیب کرده و ضریب موفقیت بالاتری رو در معامله های خودتون به کار ببرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اوردر بلاک چیست؟ اطلاعاتی در مورد اوردر بلاک ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع اوردر بلاک ها بپردازیم و نحوه معامله با Order Block رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از Order Block ها معاملات خودتون رو انجام بدین.

همونطور که گفتیم، اوردر بلاک ها نوع خاصی از مناطق عرضه و تقاضا هستن و زمانی به وجود میان که یه سری سفارشات به صورت بلوکی در اونجا قرار گرفته و این سفارشات می تونه از طرف بانک ها یا سایر معامله گران بزرگ بازار ایجاد شده باشه.


نظرات کاربران در مورد اوردر بلاک(Order Block) چیست؟ چگونه از آن کسب سود کنیم؟
  • سلام خدمت صرافی اینانس اول اینکه ممنونم از مقاله خوبتون دوم اینکه آیا میشه از اوردر بلاک کسب سود کرد؟

    • با سلام خدمت شما کاربر عزیز،بله اگر نحوه کار با اوردر بلاک رو یاد گرفته باشین میتونین ازش سود بدست بیارین.

    سلام این ویدیو برای چی هستش؟ خب شما مقالشو نوشتید برای چی روخوانی میکنید؟ خیلی کار جالبی نیست

سوال امنیتی :8+76 = ?