اولین انتقال موفقیت آمیز روبل دیجیتال توسط بانک مرکزی روسیه

1400/11/28
اولین انتقال موفقیت آمیز روبل دیجیتال توسط بانک مرکزی روسیه

رئیس بانک مرکزی روسیه در یک بیانیه ای گفت که قرار است نقشه توسعه ارز دیجیتال ملی این کشور را منتشر کند و نمونه اولیه آن در چند وقت اخیر ارائه خواهد شد. همچنین او بیان کرده بود که این آزمایش ها ممکن است تا آخر 2021 و یا اوایل 2022 ادامه داشته باشد. ولی طی دو تا سه سال اینده از این ارز برای معاملات داخلی استفاده خواهد شد. 
در حال حاضر آخرین گزارشی که از بانک مرکزی روسیه در خصوص ارز دیجیتال ملی این کشور به دست آمده این است که آزمایش های روبل دیجیتال در روسیه با انجام اولین تراکنش کامل بین کیف پول فردی توسط بانک مرکزی این کشور انجام شده است. از نظر بسیاری از طرفداران رمز ارزها در این کشور، ارز دیجیتال فرصت‌های جدیدی را برای شهروندان، مشاغل و دولت روسیه ایجاد خواهد کرد. بانک مرکزی فدراسیون روسیه (CBR) و موسسات مالی آزمایش ارز دیجیتالی ملی روسیه را انجام دادند.
دوازده بانک برای پیوستن به گروه آزمایشی این پروژه درخواست دادند و سه تای آنها قبلاً سیستم های خود را به پلت فرم CBDC متصل کرده اند. همچنین CBR در اطلاعیه ای توضیح داد که کاربران می توانند پول های فیات را از حساب های بانکی خود با روبل دیجیتال مبادله کنند و سپس آن را وارد بازار ارز های دیجیتال کنند.

نحو عملکرد ارز دیجیتال ملی 

روبل دیجیتال بر اساس یک مدل دو لایه است. بانک روسیه صادرکننده آن است در حالی که مشتریان نهایی از طریق واسطه ها به این ارز دسترسی دارند. کاربران می توانند کیف پول بسازند و تراکنش ها را از طریق اپلیکیشن موبایل هر بانکی انجام دهند. به نقل از اولگا اسکوروبوگاتووا، معاون اول رئیس CBR گفت پلت فرم دیجیتال روبل یک فرصت جدید برای شهروندان، مشاغل و دولت است.
 همچنین او در ادامه توضیح داده که نقل و انتقالات با ارز دیجیتال مستقل برای ساکنان روسیه رایگان و در هر نقطه از کشور در دسترس خواهد بود. این سیستم همچنین هزینه های تراکنش را برای شرکت ها کاهش می دهد و به آنها امکان ارائه محصولات و خدمات جدید را می دهد. از طرفی این شکل جدید پول در کنار روبل های نقد و غیر نقد قرار خواهد گرفت . مقامات روسیه اعتقاد دارند که برخلاف رمزارزها ی مانند بیت کوین روبل دیجیتال خطر کمتری دارد زیرا با پشتوانه بانک مرکزی صادر می شود و با پول سنتی پشتیبانی می شود.

بهترین و جدیدترین اخبار بازار رمز ارزها را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد اولین انتقال موفقیت آمیز روبل دیجیتال توسط بانک مرکزی روسیه
سوال امنیتی :4+94 = ?