ایلان ماسک اعلام کرد که Dogecoin برای پرداخت بهتر از BTC است

1400/09/24
ایلان ماسک اعلام کرد که Dogecoin برای پرداخت بهتر از  BTC است

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، و یکی از طرفداران پروپا قرص Dogecoin، به تازگی اعلام کرده است که تسلا قصد دارد برخی کالاها را برای فروش از طریق Dogecoin راه اندازی کند تا ببینند که چطور پیش می رود. همچنین او معتقد است که بیت‌کوین (BTC) برای پرداخت‌های روزمره به اندازه ارز دیجیتال (DOGE) مناسب نیست.

ایلان ماسک بزرگترین ارز دیجیتال جهان(BTC)، را با Dogecoin مقایسه میکند.

ایلان ماسک

مدیر عامل تسلا تاکید کرده که بیت کوین به عنوان رمز ارز ارزشمندتر است. به همین دلیل است که سرمایه گذاران آن بیشتر ترجیح میدهند که به جای خرید و فروش بیت کوین به هولد این رمزارز بپردازند. از طرفی حجم تراکنش بیت کوین کم و هزینه هر تراکنش های ان بالا است. 
از سوی دیگر، ماسک اشاره کرد که Dogecoin به عنوان سرمایه گذاری، ارزدیجیتال خوبی نیست و عرضه نامحدود دارد؛ یعنی تورمی بودن دوج کوین یکی از ایراد های این ارزدیجیتال است. با این حال او مردم را تشویق می‌کند تا به جای احتکار به عنوان ذخیره ارزی، بیشتر از این رمزارز برای خرج های روزمره استفاده کنند. برخی از چهره‌های مشهور این صنعت مانند براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل، Dogecoin را به دلیل عرضه نامحدود آن مورد انتقاد قرار داده‌اند.
علیرغم انتقاد ماسک از بیتکوین به عنوان یک ابزار پرداخت، برای خرید و فروش خودروهای الکتریکی تسلا، در اوایل سال جاری برای مدت کوتاهی بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفت و بعد از مدتی پرداخت با بیتکوین را کنار گذاشت. دلیل اصلی کنارگذاشتن این رمز ارز بعنوان یک روش پرداخت را، نگرانی های شرکت در مورد استفاده از سوخت های فسیلی برای استخراج و معاملات بیت کوین اعلام کرد. البته جا داره این رو هم بگیم که تسلا پس از خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین در ماه فوریه همچنان مقدار قابل توجهی بیت کوین را در ترازنامه خود نگه داشته است. البته تعدادی از شرکت‌های جهانی مانند توییتر با پیاده‌سازی شبکه لایتنینگ برای کاهش هزینه‌های تراکنش، به‌طور فعال بیت کوین را به عنوان یک گزینه پرداخت انتخاب کرده‌اند. DOGE به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال برتر در سال 2021 از لحاظ خرید و سرچ در این بازار بود که ظاهراً بیشتر آن با حمایت فعال ماسک در رسانه های اجتماعی بود.

جدیدترین اخبار و تخصصی ترین مطالب و کامل ترین مجموعه رمزارزها را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس جستجو نمایید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ایلان ماسک اعلام کرد که Dogecoin برای پرداخت بهتر از BTC است
سوال امنیتی :6+98 = ?