بایننس بریج(Binance Bridge) چیست؟

1402/03/14

بایننس بریج(Binance Bridge)؛ پل ارتباطی بین شبکه های بلاک چین! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این پلتفرم به دست بیارین؟ آیا می دونین بایننس بریج چیست؟ پل بایننس چجوری کار می کنه؟ بایننس بریج چه کاربردهایی داره؟ ویژگی های بایننس بریج چیست؟ توکن های مورد استفاده در بایننس بریج کدامند؟ مزایا و معایب استفاده از بایننس بریج چیست؟

با توجه به توسعه شبکه های مختلف مالی در سراسر دنیا، شبکه های مختلف در بستر بلاک چین ها به وجود اومدن. هرکدوم از شبکه های مختلف بلاک چین ویژگی های خاص خودشون رو دارن و هرکدوم از این شبکه های بلاک چین دارای مزایا و معایبی هستن. بایننس بریج هم یکی از روش های موثر و مناسب برای برقراری ارتباط بین شبکه های مختلف ارز دیجیتال هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینانس، اطلاعاتی درباره بایننس بریج یا Binance Bridge به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های بایننس بریج بپردازیم و نحوه عملکرد پل بایننس رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این پلتفرم آشنایی داشته باشین.

بایننس بریج چیست؟

بایننس بریج چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بایننس بریج چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بایننس بریج یا Binance Bridge پروژهه ای هست که هدف اون افزایش قابلیت همکاری بین بلاک چین های مختلف هست تا با استفاده از اون کاربران و توسعه دهنده ها بتونن در شبکه های بلاک چینی مختلف به فعالیت بپردازم و مشکلاتی رو که در شبکه های قدیمی باهاش روبرو بودن، برطرف کنند. این سرویس در حال حاضر از توکن های TRC-20 و ERC-20 پشتیبانی می کنه.

جالب اینجاست که بدونین بایننس بریج با هدف برقراری ارتباطی موثر بین شبکه های بلاک چین راه اندازی شده. در واقع هر کدوم از افراد با کمک بایننس بریج می تونن بین شبکه های مختلفی مثل بیت کوین، اتر و تتر ارتباط برقرار کرده و در صورت نیاز ارزهای دیجیتال خودشون رو از بین این شبکه ها انتقال بدن. عدم ارتباط بین شبکه های مختلف بلاک چین باعث میشه تا کاربران نتونن ارزهای دیجیتال خودشون رو بین شبکه های مختلف جابجا کنند. با کمک بایننس بریج توکن های بومی حتی می تونن به توکن های رپد که نسخه های شبیه سازی شده اون ها هستن، تبدیل بشن و در آخر به راحتی قابل تعویض و مبادله باشن.

مقاله پیشنهادی: پل بلاک چین یا بلاک چین بریج چیست؟

ویژگی های بایننس بریج چیست؟

ویژگی های بایننس بریج چیست؟

همونطور که گفتیم، بایننس بریج یکی از مناسب ترین و بهترین سرویس هایی هست که توسط شرکت بایننس راه اندازی شده. با استفاده از بایننس بریج، کاربران می تونن به راحتی توکن ها کوین های مختلف خودشون رو در هر پلتفرمی به شبکه بلاک چین دیگه انتقال بدن و به این ترتیب تراکنش مورد نظر خودشون رو انجام بدن. این پلتفرم ویژگی های زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های بایننس بریج بپردازیم تا با این ویژگی ها آشنا بشین.

  • عدم دریافت کارمزد تراکنش

یکی از ویژگی های بایننس بریج این هست که هیچ کارمزدی از انجام تراکنش ها دریافت نمی کنه. به عبارت دیگه، شما می تونین با استفاده از این پروتکل تراکنش های خودتون رو بدون پرداخت صفر دلار کارمزد انجام بدین. این ویژگی خیال شما رو از بابت پرداخت هزینه های اضافی راحت می کنه. تنها هزینه ای که شما پرداخت می کنین، کارمزد تراکنش شبکه بومی هست.

  • پشتیبانی از 60 رمزارز مختلف

یکی دیگه از ویژگی های بایننس بریج، پشتیبانی از 60 رمزارز مختلف هست. این ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی به کاربران و فعالان بازار کریپتو دارن و بیشتر از سایر رمزارزهای موجود مورد استفاده قرار می گیرن از جمله از رمزارزهای پشتیبانی شده توسط این پلتفرم می تونیم به بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل، لینک، اتم، پولکادات، تزوس، ارز دیجیتال ONT و.... اشاره کنیم.

  • سازگاری و انعطاف پذیری بالا

سازگاری و انعطاف پذیری بالا هم یکی دیگه از ویژگی های بایننس بریج هست. جالب اینجاست که بدونین این ویژگی باعث میشه تا بلاک چین های مختلف بتونن با استفاده از این پلتفرم با همدیگه همکاری کرده و فرایند انتقال توکن یا ارز دیجیتال به راحتی انجام بشه. همچنین شما می تونین مبادلات انجام شده رو در این پلتفرم تایید کنین. برای این کار کافیه تا به تاریخچه مبادلات مراجعه کنین.

مقاله پیشنهادی: 5 پل بلاک چین برای بریج ارز دیجیتال

نحوه عملکرد پل بایننس چگونه است؟

نحوه عملکرد پل بایننس چگونه است؟

نحوه کار بایننس بریج خیلی آسونه. در واقع ایده ای که در این پروژه اجرا شده، متعلق به بایننس نیست و در پروژه های دیگه بارها مورد استفاده قرار گرفته. توجه داشته باشین که پل بایننس در اصل پل بلاک چین هست که با استفاده از روش های مختلفی که وجود داره به انتقال توکن ها به شبکه های بایننس چین و بایننس اسمارت چین می پردازه. واسه انتقال توکن به شبکه های بلاک چین بایننس ابتدا توکن های کاربر در شبکه مبدا قفل میشه، بنابراین، تا وقتی که توکن های انتقال داده شده برنگردن، نمیشه در شبکه مبدا ازشون استفاده کرد.

نکته قابل توجه این هست که با کمک بایننس بریج(Binance Bridge) میشه از شبکه هایی که پشتیبانی شدن، هرگونه توکنی رو انتقال داد. توکن های قابل تعویض یکی از رایج ترین توکن هایی هستن که کاربران با استفاده از بایننس بریج اون رو به بلاک چین بایننس انتقل میدن تا بتونن از مزایای مختلفی که این شبکه داره، برخوردار بشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بایننس بریج چیست؟ اطلاعاتی درباره بایننس بریج یا Binance Bridge به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های بایننس بریج بپردازیم و نحوه عملکرد پل بایننس رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این پلتفرم آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، بایننس بریج با هدف برقراری ارتباطی موثر بین شبکه های بلاک چین راه اندازی شده. در واقع هر کدوم از افراد با کمک بایننس بریج می تونن بین شبکه های مختلفی مثل بیت کوین، اتر و تتر ارتباط برقرار کرده و در صورت نیاز ارزهای دیجیتال خودشون رو از بین این شبکه ها انتقال بدن.

 


نظرات کاربران در مورد بایننس بریج(Binance Bridge) چیست؟
سوال امنیتی :2+56 = ?