بررسی کامل متاورس شیبا اینو shiba inu

1402/04/17


متاورس یکی از جدیدترین مفاهیم ارزدیجیتال هستش که اشنایی با اون، باعث به وجود اومدن مسیر های جدیدی تو زندگیتون میشه. متاورس به معنی جهان برتر یا برتر از جهان هستش که به صورت یه نرم افزار مجازی عمل می کنه. دنیای متاورس اونقدر وسیع هستش که شما می تونین نه تنها در اون نسبت به خرید و فروش و درامد زایی اقدام کنین بلکه حتی می تونین روی زمین های خریداری شده، سرمایه گذاری کنین.

حتما دارین از خودتون میپرسین که مگه میشه تو یه نرم افزار مجازی هم درامد داشت و هم زمین هایی برای سرمایه گذاری خرید؟ ما میگیم بله میشه. در ادامه مقاله با ما همراه باشین تا در مورد بررسی کامل متاورس شیبا اینو صحبت کنیم و شما رو با نحوه خرید زمین در دنیای متاورس اشنا کنیم و بهتون یاد بدیم که چطور با خرید شیبا یا فروش اون می تونین در این دنیای مجازی فعالیت داشته باشین. 

اشنایی با متاورس شیبا اینو Shiba Inu

اشنایی با متاورس شیبا اینو

شیبا اینو یکی از جدیدترین کاربردهاش رو وارد دنیای متاورس کرده که تغییرات بزرگی رو در ارز دیجیتال به وجود اورده. متاورس شیبا اینو به اسم شیب دمتاورس هم شناخته میشه. هر یک از توکن های ارز دیجیتال مثل BONE,SHIB و LEASH کارکرد متفاوتی تو دنیای شیبا دارن. یکی از مزیت های شیبا اینه که کاربرها فرصت بیشتری برای ایجاد تعامل با کاربرهای دیگه دارن. دنیای شیبا اینو توسط شخصی به اسم Eric M توسعه پیدا کرد.

این فرد، دنیای متاورس شیبا اینو رو دنیایی می دونه که در اون جامعه، بازی، توکن ها و شیبا سواپ به ملاقات هم میرن تا در یه نقطه به همدیگه برسن. برای ثبت نام در دنیای متاورس شیبا اینو باید به وب سایت SHIB.io مراجعه کنین. بهتره بدونین شیبا دارای 100595 قطعه زمین برای فروش هستش که در اختیار کاربر ها قرار داره.

کاربرها می تونن با استفاده از روش های خلاقانه حق انتخاب زیادی داشته باشن و از این بین روی زمین های مورد نظرشون سرمایه گذاری کنن. تمام قطعات شیبا اینو روی نقشه متاورس شیبا قرار گرفتن. کاربر هایی که دارای ارز NFT شیبوشی هستن می تونن از یه ناحیه خاصی از متاورس استفاده کنن که بهش منطقه شیبوشی گفته میشه. 

بهتره بدونین خیابان های دنیای شیبا اینو به دو نوع عمومی و خصوصی تقسیم می شن. حالا می خوایم بدونیم که چه تفاوتی بین خیابان های عمومی و خیابان های خصوصی وجود داره. تو دنیای متاورس شیبا اینو بعضی از زمین ها قفل هستن. زمین های قفل شده در واقع خیابان ها، بلوار ها و هاب هایی هستن که به صورت خصوصی می مونن تا از اونا به عنوان مکان های مشترک استفاده شه. 

جاده های خصوصی، مکان های اصلی سفر در متاورس رو نشون میدن. جاده عمومی از نوع جاده هایی هستن که برخلاف جاده خصوصی قفل نشدن و به راحتی در دسترس عموم قرار دارن. 

مرحله اول فروش زمین متاورس شیبا اینو

فروش زمین متاورس شیبا اینو

تو مرحله اول متاورس شیبا اینو، 36431 قطعه زمین خواهیم داشت. تو این مرحله 4 ناحیه مختلف، منطقه رشد، منطقه دفاعی، منطقه فناوری و ناحیه ارزها نمایش داده می شن. 

زمین ها در مرحله اول باز میشن و این یکی از مهم ترین مراحل هستش. بهتره بدونین ارزش یه زمین رو موقعیت اون روی نقشه متاورس تعیین می کنه. تو این مرحله، قطعات دارای 4 دسته هستن که هر کدوم تو طبقه های مختلفی قرار دارن و تعداد زمین های متفاوتی خواهند داشت. 

• دسته اول، دسته silver fur هستش که تو طبقه 4 بوده و 17030 زمین داره. 

• دسته دوم، دسته gold tail هستش که تو طبقه 3 بوده و 7356 زمین داره. 

• دسته سوم، دسته platinum paw هستش که تو طبقه 2 بوده و 5714 زمین داره.

• دسته چهارم، دسته diamond teeth هستش که تو طبقه 1 بوده و 2024 زمین داره. 

علاوه بر این چهار دسته، یه دسته هم وجود داره به اسم HUBS با 4307 زمین که قفل بوده و خصوصیه. شیبا اینو در کل 15 زمین رو به افراد درگیر توسعه MV کنار گذاشته. هریک از ردیف هایی که تو بخش قبل درموردش صحبت کردیم دارای قیمت ثابت متفاوتی هستن. به عنوان مثلا حداقل قیمت ثابت طبقه چهارم ETH 0.2، برای طبقه سوم ETH 0.3، طبقه دوم ETH 0.5 و طبقه اول هم یک دلار هستش. 

آینده متاورس شیبا اینو 

توسعه دهنده های این نرم افزار باور دارن که متاورس شیبا اینو به رشد و تکامل خودش ادامه می ده تا جایی که در سال های اتی از برنامه های جدیدی مثل SHIBARIUM رونمایی می کنه. 

بهتره بدونین با خرید زمین در پلتفرم شیبا اینو، نه تنها یه سرمایه گذاری خیلی بزرگی انجام می دین بلکه به مدت کوتاه مدت و بلند مدت درگیر یه پروژه خیلی عالی می شین. وجود چنین پروژه هایی باعث رشد جامعه شده و یه محیط استثنایی به وجود میاره. علاوه بر این می تونین یه تجربه ارزشمند از این پروژه به دست بیارین. 

علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد، کاربر هایی که تو دنیای متاورس شیبا دارای زمین هستن می تونن از این طریق درامد زایی هم داشته باشن. خب حالا می خواین بدونین چطوری؟ پس با ما همراه باشین تا بهتون بگیم چطور می تونین با استفاده از متاورس شیبا درامد زایی کنین. کاربرها می تونن بعد از خرید زمین در شیبا، با جمع اوری منابع درون بازی و ایجاد جوایز و پاداش، درامد زایی خیلی خوبی داشته باشن. این می تونه یه راه هیجان انگیز برای کسب درامد افرادی باشه که علاقه زیادی به بازی های کامپیوتری و دنیای متاورس دارن. 

شما می تونین علاوه بر جمع اوری منابع بازی برای کسب درامد، یه فضای شخصی هم داشته باشین تا بتونین تو این فضا پروژه مورد نظرتون رو بسازین و اونو مدیریت کنین. 

همونطور که تو بخش های قبلی هم بهش اشاره کردیم تو این بازی از متاورس ارز SHIBERSE استفاده می شه. SHIBERSE شامل زمین های مجازی و NFT هستش. اگه دنیای متاورس گسترش پیدا کنه و تنها از این نوع ارز در شیبا اینو استفاده بشه، می تونیم بگیم که این مورد باعث گسترش ارز دیجیتال هم خواهد شد. 

مقاله پیشنهادی: بررسی کلی آینده ارز دیجیتال شیبا اینو

اطلاعات کامل درمورد شیبا اینو 

شیبا اینو

شاید اگه قصد خرید زمین تو دنیای متاورس شیبا اینو رو داشته باشین، اطلاعات کاملی در مورد این نوع از دنیای متاورس نیاز خواهید داشت. تو این بخش ما اطلاعات کامل تری در مورد این نوع از واحد دیجیتالی ارائه میدیم تا به خوبی با همه جوانب اون اشنا شین و از مزیت های فوق العاده ش در کنار کسب درامد، نهایت لذت رو ببرین. 

متاورس شیبا اینو در اواخر سال 2021 ماه ژانویه به وجود اومد. ارز دیجیتال شیبا اینو داره تلاش می کنه تا وارد دنیای مجازی متاورس شه.

همونطور که تو بخش قبلی هم بهش اشاره کردیم این نوع از ارزدیجیتال از توکن های BONE,LEASH,SHIB استفاده می کنه. در زمان ایجاد دنیای متاورس شیبا اینو، شیبرس به عنوان یه تجربه همه جانبه برای اکوسیستم ما و دنیای مجازی متاورس معرفی شد. 

جالبه بدونین این نوع معرفی با تصویر یه سگ شیبا اینو همراه بود. این سگ یه چکش تو دهنش داره و ممکنه به زمین های شیبا اینویی اشاره کنه که به عنوان املاک مجازی در دنیای شیبا اینو وجود دارن و کاربرها می تونن برای سرمایه گذاری رو خرید اونا حساب کنن. 

این نوع از دنیای متاورس روی دامنه جدیدی به اسم shib.ino قرار داره که می تونه به همه وب سایت های رسمی و همه موارد مربوط به SHIB متصل بشه. 

این نوع پورتال جدید به کاربرها اجازه می ده تا دارایی های خودشون رو قفل کنن. 

زمان انتشار متاورس شیبا اینو

بهتره بدونین که زمان انتشار متاورس شیبا اینو هنوز معلوم نیست. اما احتمالش وجود داره که این برنامه در سال 2022 راه اندازی بشه. 

برای فروش زمین در شیبا اینو هم تاریخ مشخصی وجود نداره ولی ممکنه که قبل از راه اندازی کامل متاورس رخ بده. 

خطرات و ریسک های شیبا اینو 

متاورس شیبا اینو

دنیای متاورس شیبا اینو هم می تونه مثل خیلی از برنامه ها و نرم افزارهای مربوط به ارز دیجیتال خطرات و مشکلات زیادی داشته باشه.قبل از اینکه وارد دنیای شیبا اینو بشین، بهتره با تمامی جوانب اون اشنا بشین تا بتونین به خوبی تو این مسیر پیش برین. 

یکی از مشکلاتی که دنیای متاورس شیبا اینو داره اینه که ممکنه پرداخت صورت حساب های مالیاتی زیاد اسون نباشه. حالا میپرسین چرا؟ ما بهتون میگیم. ارزهای رمز پایه ممکنه با مشکلاتی مثل بروکر ها یا همون کارگزارهای ارزهای رمزنگاری شده مواجه بشن. کارگزار ها باید تراکنش مشتری ها و خریدار های خودشون رو به خدمات درامد داخلی گزارش بدن که این کار اسونی نیست. 

یکی دیگه از مشکلات این نوع برنامه این هستش که نباید ازش انتظار داشتیم خیلی سریع به رشد قیمت برسه. این یجور خواسته غیرمعقولی هستش. 

دلیل استفاده از ETH به هنگام خرید زمین های شیبااینو 

تو بخش های قبل در مورد قیمت خرید زمین های متاورس شیبا اینو صحبت کردیم. اگه یادتون باشه گفتیم که برای خرید این نوع زمین ها از ETH به جای SHIB استفاده میشه. این یکی از سوالاتی هستش که همه کاربرهای شیبا اینو رو درگیر خودش کرده.

با توجه به گفته های تیم توسعه دهنده شیبا اینو، سرمایه ای که از خرید و فروش زمین به دست میاد برای توسعه متاورس شیبا اینو استفاده می شه. به همین دلیل تصمیم گرفتن از یه ارز بی اثر استفاده کنن تا بتونن اونو به راحتی به یه سکه پایدار یا استیبل کوین تبدیل کنن و بتونن هر نوع پرداختی رو باهاش انجام بدن. 

علاوه بر این یکی دیگه از دلایلی که باعث شد از ETH به جای SHIB استفاده بشه ریسک بالای اون بود. بهتره بدونین هزینه زیادی برای توسعه این برنامه نیاز هستش که اگه ارز SHIB با قیمت بالایی به فروش می رسید باعث سقوطش می شد. 

اشنایی کامل با منطقه شیبوشی 

منطقه شیبوشی

منطقه شیبوشی دارای 2 هزار قطعه زمین هستش که در اختیار افرادی قرار میگیرن که دارای توکن های ان اف تی شیبوشی هستن. 

کاربرهایی که می تونن از منطقه شیبوشی استفاده کنن، این امکان رو دارن که در مراسم فروش اولیه و مراسم هولدر بدون هیچ نوع محدودیتی نسبت به خرید زمین اقدام کنن. اگه کاربرها نتونن تو مراسم فروش اولیه زمینی در منطقه شیبوشی بخرن، یه فرصت مجدد براشون داده میشه تا در مراسم هولدر بتونن زمین مورد نظرشون رو خریداری کنن. 

ادرس زمین ها در فهرست سفید موجود هستش که می تونین برای دیدن اونا به کانال رسمی shibatoken مراجعه کنین. 

نقش توکن shib در متاورس شیبا اینو 

کاربر هایی که دارای ان اف تی شیبوشی بودن می تونستن بعد از داشتن توکن های کافی، هویت سازی کرده و نام شیبوشی خودشون رو تغییر بدن. کاربرها برای اینکه بتونن هویت جدیدی برای خودشون داشته باشن علاوه بر خرید شیبا، باید از توکن شیب هن استفاده کرده و در عمل توکن سوزی شرکت می کردن. 

متاورس شیبا اینو هم عملکرد مشابهی داره. کاربرهای دارای زمین برای اینکه بتونن هویت جدیدی برای خودشون بسازن و حسابشون رو به اسم خودشون تغییر بدن، باید shib بسوزونن که بعد از اتمام فروش عمومی امکان پذیر هستش. 

این یه مورد از اهمیت وجود shib در دنیای متاورس شیبا اینو هستش که ممکنه بعد ها ارتقا پیدا کنه و کاربرد های دیگه ای هم داشته باشه. بهتره بدونین وجود این نوع توکن باعث افزایش ارزش و جایگاه ارزدیجیتال شیبا اینو هم میشه. 

اشنایی با نحوه فروش زمین در متاورس شیبا اینو 

قبل از اینکه وارد سرمایه گذاری روی زمین های متاورس شیبا اینو بشین، بهتره نسبت به رعایت بعضی از موارد اگاه بوده و مورد توجه قرار بدین. با ما همراه باشین تا شما رو با این موارد اشنا کنیم و اطلاعات کاملی در مورد نحوه فروش زمین در دنیای متاورس شیبا ااینو ارائه بدیم.

لیش لاکر چیست

لیش لاکر چیست

لیش لاکر یکی از بهترین امکانات متاورس شیبا اینو هستش. حالا میخواین بدونین که چه امکاناتی رو برای کاربر فراهم می کنه؟ خب پس بریم با هم بخونیم. لیش لاکر به کاربر اجازه می ده که بتونه در دو مراسم اولیه که قبلا در موردش صحبت کردیم، زمین مورد نظرش رو بخره. 

تو این نوع سیستم، کاربر توکن های leash رو قفل می کنه تا بتونه زودتر از بقیه، زمین مورد نظرش رو برای خریداری انتخاب کنه که این کار مزیت های زیادی رو به همراه داره. 

علاوه بر این، به عنوان ضد قیمت شکن هم شناخته می شه. ضد قیمت شکن بودن لیش لاکر باعث می شه هولدار ها موقع خرید زمین در طی مراسم فروش، اطمینان کافی از سرمایه گذاری خودشون داشته باشن. 

شیبوشی لاکر

اگه کاربر توکن leash برای خریداری زمین در اختیار نداشته باشه، می تونه از توکن های شیبوشی در مراسم فروش اولیه استفاده کنه. این نوع از توکن هم مثل لیش لاکر، ضد قیمت شکن هستش و باعث افزایش میزان اطمینان خاطر هولدر ها میشه. 

مراسم مزایده

مراسم مزایده متاورس شیبا اینو

مراسم مزایده یا bid event رو میشه مرحله اول فروش دونست. این مرحله اولین مرحله از خرید زمین های دست نخورده شیبا اینو هستش که در طی 72 ساعت برگزار میشه. همونطور که می دونین در مزایده، افراد با ارائه پیشنهادات قیمت نسبت به خریداری شی مورد نظر اقدام می کنن. خریداری زمین در مرحله اول فروش دنیای متاورس شیبا اینو هم مشابه مزایده در دنیای واقعی هستش. 

تو این مرحله، کاربرهایی که به دنبال خرید بهترین نوع زمین های شیبا اینو هستن، یه قیمتی رو برای خرید اون زمین پیشنهاد می کنن. برای اینکه بتونین تو مرحله اول فروش یا مزایده زمین شرکت کنین باید توکن های خودتون رو با استفاده از ابزارهای موجود در وبسایت رسمی قفل کنین. 

بعد از قفل شدن توکن ها می تونین به نقشه متاورس دسترسی داشته و پیشنهادات قیمت خرید خودتون رو ارائه بدین. 

قبل از اینکه در مزایده شرکت کنین بهتره به چند نکته مهم توجه کنین.

• برای شرکت در مزایده باید از ارز ETH استفاده کنین. 

• بهتره بدونین به هیچ وجه بعد از ارائه قیمت پیشنهادی برای خرید زمین نمی تونین اونو لغو کنین مگر اینکه قیمت بالاتری پیشنهاد بدین. در این صورت ETH مستقیما به شما برگردونده می شه. 

• پایان مراسم با ارائه بالاترین قیمت خریداری زمین تموم میشه. کاربری که زمین مورد نظر رو خریداری کرده مالک جدید اونه و می تونه بعد از مراسم اون رو مینت کنه. 

جالبه بدونین اگه کاربری دارای چند قطعه زمین مختلف باشه، می تونه همشون رو یجا مینت کنه. 

• اگه کاربر دیگه ای قیمتی بالاتر از قیمت شما ارائه کنه، نمی تونین دارایی هاتون رو مینت کنین که این مورد باعث کاهش زمان قفل شدن دارایی هاتون میشه. 

• کاهش زمان قفل شدن دارایی ها از یه الگوریتم خاصی پیروی می کنه که به شرح زیر هستش: 

1) افرادی که دارایی زیادی رو به مدت زیاد قفل کردن : حداقل 90 روز به حداکثر 45 روز 

2) افرادی که دارایی کمی رو به مدت کم قفل کردن: حداقل 45 روز به حداکثر 30 روز 

• یادتون نره برای اینکه بتونین تو این مراسم شرکت کنین باید حتما از کیف پول متامسک استفاده کنین. 

مرحله دوم فروش زمین در متاورس شیبا اینو

خرید زمین در متاورس شیبا اینو

مرحله دوم فروش، درواقع مراسم هولدر هستش. این مرحله برای افرادی هستش که دارای توکن های لیش و شیبوشی هستن اما نتونستن تو مرحله اول شرکت کنن یا پیشنهادات خوبی ارائه بدن. 

تو این مرحله باید از لیش لاکر و شیبوشی لاکر استفاده کنین. زمان مرحله دوم فروش به مدت 7 روز هستش و درست بعد از تموم شدن مرحله اول شروع میشه. 

یکی از تفاوت های مرحله دوم فروش با مرحله اول در این هستش که در این مرحله، زمین ها با مزایده به فروش نمی رسن بلکه قیمت های ثابتی دارن و کاربرها با توجه به اون قیمت ثابت اقدام به خرید زمین می کنن. 

پس میشه گفت هرکس که نسبت به خرید زمین خیلی سریع تر از بقیه عمل کنه شانس بالاتری برای خریدش داره. بعد از تموم شدن این مرحله، کاربرها باید قطعه های خریداری شده رو در متاورس شیبا اینو مینت کنن. 

مرحله سوم فروش زمین در متاورس شیبا اینو

مرحله سوم فروش، فروش عمومی یا public sale هستش. این مرحله بعد از تموم شدن مرحله های اول و دوم شروع میشه. 

کاربرهایی که نتونستن تو هیچ کدوم از دو مرحله قبل نسبت به خرید زمین اقدام کنن، می تونن روی زمین های باقی مونده سرمایه گذاری کنن.

برای خرید این نوع زمین ها برخلاف مراحل اول و دوم، نیازی به قفل کردن دارایی ها نیست و زمین ها با قیمت خیلی مناسبی به فروش می رسن. 

مقررات متاورس شیبا اینو 

مقررات متاورس شیبا اینو

توسعه دهنده های متاورس شیبا اینو برای اینکه بتونن یه شانس برابر بین تمامی کاربرها برای خرید زمین به وجود بیارن، تعداد زمین هایی رو که یه والت می تونه مینت کنه محدود کردن. علاوه بر این، وب سایت رسمی متاورس شیبا اینو دارای ابزارهایی هستش که کاربرها با استفاده از اونا می تونن مقدار و زمان قفل شدن دارایی هاشون رو تعیین کنن. 

میزان دارایی لازم در متاورس شیبا اینو 

میزان دارایی که یه کاربر باید در دنیای شیبا اینو داشته باشه به شرح زیر هستش: 

• حداقل 2 واحد لیش یا 1 واحد شیبوشی

• حداکثر 5 واحد لیش یا 10 واحد شیبوشی

زمان قفل شدن دارایی ها: 

بهتره بدونین سیستم شیبا اینو با توجه به زمان و مقدار دارایی تعیین شده توسط کاربر، تعداد قطعات مینت شده در والت رو تعیین می کنه.

زمان قفل شدن دارایی ها در این سیستم حداقل 45 روز و حداکثر 90 روز هستش. 

یادتون نره هر والت می تونه حداکثر 200 قطعه زمین رو مینت کنه. اما اگه یه کاربر به صورت جداگانه توکن های لیش و شیبوشی رو به مدت 90 روز قفل کنه می تونه 400 قطعه زمین رو مینت کنه. 

پاداش شیبا اینو به کاربران 

سیستم شیبا اینو برای اینکه به کاربرهای خودش پاداش بده، 3 درصد از سرمایه ای رو که از مراسم های فروش به دست میاره، بین کاربرهایی که توکن لیش خودشون رو قفل کردن و در طی دو مرحله اولیه پیشنهاداتی هم ارائه کردن، تقسیم می کنه. 

پاداشی که متاورس شیبا اینو در نظر گرفته براساس مقدار توکن لیش هستش که زمان قفل شدن اون به صورت توکن های bone عرضه میشه. 

سخن پایانی

دنیای متاورس یه دنیای وسیع هستش که هرروز به امکانات جدید اون اضافه میشه. دنیای متاورس شیبا اینو یکی از جدید ترین برنامه های متاورس شیبا هستش.

این برنامه امکان خرید زمین و سرمایه گذاری روی قطعات خریداری شده رو به دست میده. علاوه بر این شما می تونین با جمع اوری منابع درون بازی به درامد قابل توجهی هم برسین.

ما تو این مقاله به شما اطلاعات کاملی در مورد دنیای متاورس شیبا اینو، نحوه خرید و فروش زمین و نکات مهم هنگام خرید زمین های شیبااینو ارائه کردیم تا بتونین با اگاهی کامل نسبت به سرمایه گذاری در زمین های شیبا اینو اقدام کنین. 

خرید زمین در دنیای متاورس شیبا دارای مراحل مختلفی هستش که ما به طور کامل این مراحل رو توضیح دادیم. شما می تونین با مطالعه کامل این مقاله، به بررسی کامل متاورس شیبا اینو دست پیدا کنین.


نظرات کاربران در مورد بررسی کامل متاورس شیبا اینو shiba inu
  • شیبا هم دیگه از اون افسانه ای بودنش فاصله گرفته . هیشکی بهش باور نداره

سوال امنیتی :3+79 = ?