ارز دیجیتال شیبا چیست؟| از کجا و چطور Shiba بخریم؟| صفر تا صد ارز دیجیتال Shiba Inu

1402/02/09
ارز دیجیتال شیبا چیست؟| از کجا و چطور Shiba بخریم؟| صفر تا صد ارز دیجیتال Shiba Inu

فهرست مطالب


ارز دیجیتال شیبا چیست؟، دنیای کریپتوکارنسی ها به قدری جذاب و متنوعه که برای هر سلیقه ای جذابیت داره. حتی اگه نتونین رمز ارزی رو که با علایق و سلیقه ی شما همخونی داره رو پیدا کنین، میتونین اونو بسازین. همین قضیه باعث شده که هر روز تعداد زیادی توکن مختلف ساخته بشه. ارز شیبا اینو هم همینطوری ساخته شده. تو نگاه اول به نظر میاد که این رمز ارز دقیقا مثل دوج کوین باشه، ولی در حقیقت شیبا فقط از نماد این رمز ارز که یه سگ از نژاد شیبا اینو هستش، الهام گرفته.

تو این مقاله قراره به طور کامل بررسی کنیم که ارز دیجیتال Shiba چیست و چرا بوجود آمده؟ همچنین در مورد تاریخچه قیمت Shib صحبت میکنم و سعی میکنیم که روند قیمتی اون رو تجزیه و تحلیل کنیم. از طرفی هم در مورد آینده شیبا اطلاعاتی رو بهتون میدیم تا بتونین با دید بهتری روی این رمز ارز سرمایه گذاری کنین. تو انتهای همین مقاله (ارز دیجیتال شیبا چیست؟) هم روش های مختلف خرید ارز دیجیتال شیبا اینو رو بهتون معرفی میکنیم.

ارز دیجیتال SHIB چیست و چرا بوجود آمده؟

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

تو آگوست سال 2020 بود که شخصی با اسم مستعار ری اوشی (Ryoshi) ایده ی اولیه ی ساخت شیبا اینو رو مطرح کرد. همونطور که تو مقدمه ی این مقاله گفتیم، این رمز ارز تو نگاه اول شباهت های خیلی زیادی رو با ارز دیجیتال Doge Coin داره، این موضوع وقتی جالب میشه که بدونین این رمز ارز از همون ابتدا با شعارِ Dogecoin Killer به معنی قاتل دوج وارد بازار های مالی شد. بزودی یه مقاله برای مقایسه شیبا و دوج کوین تو همین وبلاگ براتون میزاریم. در هر صورت این توکن یکی از هزاران میم کوینی (Memecoin) هستش که تو دنیای کریپتوکارنسی ها وجود دارن.

توکن شیبا اینو روی بستر اتریوم و بر مبنای استاندارد ERC 20 ساخته شده. به همین خاطره که تراکنش های این رمز ارز هزینه ی زیادی رو داره، حتی گاهی وقت ها هزینه ی نقل و انتقالات این ارز به قدری زیاده میشه که چندین برابرِ ارزش توکن های خریداری شده، میشه. البته نباید فراموش کنیم که آلت سیزِنِ سال 2021، فرصت بی سابقه ای برای رشد میم کوین ها، به خصوص توکن هایی که از  سگ ها و دوج کوین الهام گرفته بودن، فراهم کرده بود. تو همین دوره بود که قیمت شیبا اینو با یه حرکت انفجاری بیش از 24 هزار درصد رشد رو تجربه کرد.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

طبق چیزی که فعالای بازار رمز ارزها میگن، ری اوشی مدت طولانی­ای به عنوانِ یه تریدر تو بازار ارز های دیجیتال در حال فعالیت بوده و به شدت از غیر متمرکز بودنِ اکوسیستم های مالی حمایت میکنه. این شخص یکی از منتقد های سرسختِ سیستم های اقتصادیِ بیشتر رمز ارزهاییه که تعداد قابل توجهی از توکن هاشون رو در اختیارِ تیم های توسعه دهنده و یا فرد توسعه دهنده ی اون پروژه قرار میدن. دلیل اصلیِ بوجود اومدن ارز شیبا هم همین طرز فکر بود. هدف اصلی Siba Inu ساختن یه سیستم غیر متمرکزِ واقعی بود.

همچنین این فرد ادعا میکنه که تیم توسعه ی شیبا حتی یه توکن هم برای خودشون نگه نداشتن و همه ی توکن ها رو تو بازار عرضه کردن؛ به این ترتیب همه ی فعالان بازار رمز ارزها از فرصت یکسانی برای شرکت تو این اکوسیستم برخوردار بودن. نکته جالب و قابل توجهی که در مورد ارز دیجیتال شیبا وجود داره، اینه که برای راه اندازی و ساخت این توکن حتی یک دلار هم هزینه نشده. حتی برای لیست شدن این توکن تو صرافی های متمرکز هم تیم توسعه دهنده ی این توکن هیچ هزینه ای نکرده. نکته ی جالب دیگه ای که در مورد ارز Shiba Inu وجود داره، ویژگی هایی هستن که اصطلاحا بهشون قوانین ری اوشی گفته میشه. تو ادامه ی همین مقاله این قانون ها رو بهتون توضیح میدیم.

جالبه بدونین که اوایل مرداد سال 1400، از روی ارز دیجیتال Shiba Inu، یه ارز جدید ساخته شده. اسم این ارز Baby Shiba Inu هستش و هنوز اطلاعات زیادی در موردش وجود نداره، ولی به احتمال زیاد مثل شیبا اینو اصلی یه میم کوینه که برای سرگرمی ساخته شده.

قوانین ری اوشی

قوانین ری اوشی | ارز دیجیتال شیبا چیست؟

اگه میخواین که روی ارز دیجیتال شیبا اینو سرمایه گذاری کنین، بهتره که قوانینی که خالق این رمز ارز براش تعیین کرده رو بدونین؛ در واقع دونستن این اصول قبل از خرید شیبا ضروریه. این قوانین 3 اصل مهم داره که به شرح زیر هستن:

  1. خالق ارز دیجیتال شیبا یعنی ری اوشی، برای راه اندازی این پروژه، در کل 0 دلار هزینه کرده. هدف اون از این کار این بود که ببینه آیا میشه بدون هیچ هزینه ای یه پروژه رو تا این بازار پرنوسان لانچ کرد یا نه؟
  2. خالق و تیم توسعه دهنده ی این پروژه قبل از این که توکن های این رمز ارز تو صرافی یونی سواپ به شکل عمومی عرضه بشن، هیچ توکنی رو برای خودشون برنداشتن؛ بلکه مثل بقیه ی معامله گرها ارز دیجیتال Shiba رو بعد از عرضه خریداری کردن.
  3.  با توجه به این که ساخت و راه اندازی این پروژه هیچ هزینه ای رو برای سازنده اش نداشته، هیچ سرمایه ای هم برای لیست شدن این رمز ارز تو صرافی ها، تبلیغات و حتی معرفی این توکن وجود نداشته.

تعداد توکن های شیبا

تعداد توکن های شیبا | ارز دیجیتال شیبا چیست؟

در مجموع یک کوادریلیون (10 به توان 15 به عبارت دیگه یدونه یک که جلوش 15 تا صفر گذاشتن!) ارز شیبا اینو وارد دنیای رمز ارز ها شده که از این تعداد، 50 درصدش تو پروتکل مالی غیر متمرکزِ یونی سواپ قفل شده و 50 درصد بقیه ی این توکن های در گردش، که ارزششون بیش از یک میلیارد دلار هستش، برای نگداری به ویتالیک بوترین، سازنده و مغز متفکر اتریوم، داده شده. طبق توضیحات ری اوشی دلیل اینکه چنین سرمایه ی عظیمی رو به ویتالیک بوترین دادن، جلوگیری از تصاحب مقدار زیادی از این رمز ارز توسط چند سرمایه گذار بزرگ هستش. خالق ارز شیبا برای دفاع از این کار خودش، گفته که: الان ویتالیک بوترین به پاشنه آشیل پروژه ی شیبا تبدیل شده. ارز دیجیتال Shiba تا وقتی رشد میکنه که ویتالیک نخواد ضربه ای به جامعه ی این رمز ارز بزنه.

ارز دیجیتال شیبا چگونه کار میکند 
این ارز دیجیتال در واقع یک توکن هستش و فرق توکن با کوین اینه که کوین ها برای خودشون یک بستر انتقال دارایی دارن برای مثال ارز های دیجیتال اتریوم و بیت کوین و دوج کوین و حتی لایت کوین هر کدوم یه سیستم جدا گانه بلاک چینی دارن ولی در توکن ها اینطوری نیستش و توکن ها یه بستر مجزا ندارن و از بستر هایی که قبلا درست شده استفاده میکنن.
شیبا هم از بستر ECR20  اتریوم استفاده میکنه ولی این نکته رو یادتون باشه که اون هم مثل بقیه ارز های دیجیتال بر پایه و اساس بلاکچین و رمز نگاری بنا شده و کسی نمیتونه اونو هک کنه چون مثل بقیه ارز های دیجیتال امنیت بالایی داره.
ارز شیبا از سه توکن تشکیل شده که هر کدوم خدمات متفاوتی ارائه میدن:
SHIB: این توکن که ارز اصلی شیبا اینو هستش با تعداد یک کواردریلیون به بازار عرضه شد و برای هدف معامله و انتقال دارایی بود که بوجود اومد.
LEASH: این ارز هم یکی از توکن های شیبا است که با تعداد کم وارد بازار شد یعنی فقط صد و هفت هزار تا که باعث میشه ارزش این توکن رو افزایش بده.
توکن لیش مثل استیبل کوین ها رفتار میکنه که با تغییر میزان عرضه در بازار قیمت خودش رو سعی میکنه ثابت نگه داره و اینکه این ارز دیجیتال برای تبدیل کردن و تبدیل راحت تر ارز دیجیتال شیبا درست شده.
BONE: حدود 250 میلیون ازین توکن درست شده که برای هدف رای گیری از کاربران از اهدافی که در رابطه با شیبا انجام داده باشن.

ارز شیبا چطور عرضه شد؟

ارز شیبا چطور عرضه شد؟ | ارز دیجیتال شیبا چیست؟

طبق ادعاهای خالق ارز Shiba، عرضه اولیه ی شیبا اینو به لطف یکی از دوستان قدیمیش میسر شده. این دوستِ مرموزِ ری اوشی علاقه ی زیادی به بازار ارزهای دیجیتال داشته و همیشه با ری اوشی در مورد فلسفه ای که تو این بازار وجود داره گفت وگو میکرده؛ تا اینکه یه روز Ryoshi در موردِ ایده ی ساخت ارزدیجیتال شیبا اینو باهاش صحبت میکنه و دوستش هم از این ایده خوشش میاد و از اون حمایت میکنه. به همین خاطر هم یه قرارداد هوشمند روی پلتفرم اتریوم مینویسه و 10 واحد اتریوم هم برای ایجاد این قرارداد تو صرافی غیر متمرکز یونی سواپ واریز میکنه.

تیم شیبا هم 50 درصد از کل موجودی توکن های شیبا رو به این قرارداد هوشمند عرضه ی توکن منتقل میکنن و بقیه ی ارز های شیبا اینو رو تو کیف پول دیگه ای واریز میکنن؛ قصد اونا از اول این بوده که 50 درصد باقی مونده ی این توکن ها رو بسوزونن. بعد از عرضه ی توکن های شیبا، جامعه ی کریپتوکارنسی و سرمایه گذار های این حوزه، استقبال بی سابقه ای رو از این رمز ارز کردن، به طوری که حتی ری اوشی گفته که فکر نمیکرده که بازار اینقدر زود روی خوشی رو به ایده اش و ارز دیجیتالش نشون بده، به همین خاطر هم بسیار شگفت زده شده.

این هیجان و شگفتی به اندازه ای رسیده که بخشی از توکن های خودش رو موقع صعود قیمت شیبا اینو به فروش رسونده؛ ولی طبق ادعاها در حال حاضر ری اوشی، هیچ برنامه ای برای فروختن بقیه ی توکن هاش نداره و قصد داره که اونا رو هولد کنه. در واقع شیبا فقط به عنوان یه نمونه ی آزمایشی و به عنوان تقلیدی از دوج کوین بود ولی تصمیم های تیم سازنده و توسعه دهنده ی این توکن، باعث شد که این رمز ارز به عنوان ابزار برای سرمایه گذاری تبدیل بشه و بتونه در بین برترین میم کوین های بازار قرار بگیره.

چه اتفاقی برای شیبا های ویتالیک بوترین افتاد؟

چه اتفاقی برای شیبا های ویتالیک بوترین افتاد؟

تو تاریخ 23 اردیبهشت سال 1400، یه موسسه ی غیر متمرکز اعلام کرد که برای کمک به وضعیت بحرانی کرونا و شیوع بالای این بیماری تو کشور هند، از ارزهای دیجیتال استفاده میکنه. قرار بود که این کمک های مردمی برای بهبود شرایط مردم هند تو دوران پاندمی کرونا اختصاص پیدا کنه. ویتالیک بوترین که بزرگترین هولدر ارز شیبا به حساب میاد، تو این تاریخ نزدیک به 5 در صد از کل موجودی های شیبایی رو که در اختیار داشت، به این موسسه اهدا کرد. شاید فکر کنین که این مقدار عدد خیلی کمی میشه، ولی باید اشاره کنم که معادل دلاری این 5 درصد حدودا یک میلیون دلار میشد.

هدف ویتالیک کمک به بیماران کرونایی کشور هند بود، ولی با اینکار ترس زیادی رو در مورد آینده شیبا تو دل هولدر های این مرز ارز انداخت که نتیجه ی اون ریزش 35 درصدی قیمت Shib بود. (در واقع اومد ثواب کنه ولی کباب شد) این اتفاق تلنگر کوچیکی برای جامعه ی توکن شیبا و بقیه ی رمز ارز ها بود تا نشون بده که نهنگ ها چقدر میتونن روی قیمت یه رمز ارز تاثیر بزارن و باعث پامپ و یا دامپ شدن اون ارز بشن. البته ویتالیک بوترین کسی نبود که از این قدرتش سو استفاده کنه.

چه اتفاقی برای شیبا های ویتالیک بوترین افتاد؟

در نهایت چند روز بعد تو تاریخ 27 اردیبهشت 1400، ویتالیک بوترین اعلام کرد که 90 درصد توکن های شیبایی که در اختیارش بودن رو با انتقال به یه کیف پول مرده، سوزونده و 10 درصد باقی مونده رو هم به یه خیریه اهدا کرده. ویتالیک بوترین با این کارش حدودا 45 درصد از کل موجودیِ ارز دیجیتال شیبا رو سوزوند و کمک قابل توجهی رو به ارز شیبا کرد. البته این کار باعث رشد موقتی قیمت Shiba Inu شد.

صرافی شیبا سواپ (Shiba Swap)

صرافی شیبا سواپ (Shiba Swap) | ارز دیجیتال شیبا چیست؟

همونطورکه از اسم شیبا سواپ معلومه، یه صرافی غیر متمرکز و محلی برای ترید اختصاصیه ارز شیبا اینو هستش. این صرافی که تو اواسط تیر ماه سال 1400 راه اندازی شده، یه بخشی از اکوسیستم شیبا اینو هستش. سازنده ی اصلی این صرافی جامعه ی ارز دیجیتال شیبا بودن. بعد از اینکه این صرافی ساخته شد، هزینه ی تراکنش های شیبا تو شبکه ی اتریوم به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

تو این صرافی از توکن BONE که یکی از توکن های دیگه ی اکوسیستم شیبا هستش استفاده میشه. نگران نباشین چون قراره در مورد ارز شیبا و همه ی توکن هایی که تو اکوسیستم شیبا وجود دارن، بهتون توضیحاتی رو بدیم. اما قبل از اون بهتره که کاربرد توکن BONE تو این صرافی رو با یه مثال بهتون توضیح بدیم؛ اگه افرادی باشن که دارایی هاشون رو از صرافی های غیر متمرکز دیگه ای به صرافی شیبا سواپ منتقل کنن، به ازای استخراج شدن هر بلاک تو شبکه ی اتریوم، 1000 واحد توکن BONE بین این افراد که در واقع تامین کننده های نقدینگی این صرافی هستن توزیع میشه.

همه ی توکن های اکوسیستم شیبا

همه ی توکن های اکوسیستم شیبا | ارز دیجیتال شیبا چیست؟

تو اکوسیستم شیبا سه نوع توکن مختلف وجود داره که از بین اونا قبلا به طور کامل گفتیم که ارز Shib چیست و چه کاربردی داره؟ همچنین مختصرا با BONE آشنا شدیم. توکن سوم این اکوسیستم، LEASH نام داره. BONE یه توکن حاکمیتی تو اکوسیستم شیبا هستش که هولدرهای اون میتونن توی مدیریت اکوسیستم با استفاده از حق رایی که بهشون داده میشه، سهیم باشن. تعداد کل توکن های BONE محدود به عدد 250 هزاره، و بیشتر از این ارز رمز نگاری شده تو شیبا سواپ استفاده میشه.

توکن LEASH که توکن بعدی این اکوسیستمه، اوایل قرار بود که با استفاده از مکانیزم عرضه الاستیک، همیشه یه ارزش ثابت داشته باشه و به این ترتیب قیمتش برابر با دوج کوین باقی بمونه؛ اما بعد ها ساز و کارهایی که برای این رمز ارز در نظر گرفته شده بود، تغییر پیدا کرد. بعد از این تغییرات، تعداد کل این توکن ها رو محدود به 100 هزار کردن. به کسایی که تو تامین نقدینگی ارز دیجیتال Shiba تو صرافی های غیر متمرکز نقش داشته باشن، مقداری از این رمز ارز به عنوان پاداش داده میشه.

برترین کیف پول های شیبا اینو

برترین کیف پول های شیبا اینو | ارز دیجیتال شیبا چیست؟

حالا که فهمیدیم ارز Shiba چیست؟ باید به فکر یه جا برای نگهداریش باشیم. یکی از مهمترین ابزار هایی که هر سرمایه گذار بهش احتیاج داره، کیف پول دیجیتال هستش. اگه یادتون بیاد بهتون قبلا گفتیم که ارز دیجیتال شیبا روی پلتفرم اتریوم ساخته شده و به همین خاطر هم برای نگهداری از اون به کیف پولی احتیاج داریم که از استاندارد ERC 20 پشتیبانی کنه. از بین تمامی کیف پول هایی که میتونین برای ذخیره شیبا ازشون استفاده کنین، ما چند مورد از بهترین ها رو تو همین مقاله بهتون معرفی میکنیم. البته بزودی مقاله ی جامع تری رو برای معرفی و آموزش ساخت کیف پول شیبا، تو همین بخش قرار میدیم.

متامسک (MetaMask): یکی از کیف پول های رسمی اتریوم هستش که هم برای گوشی های موبایل عرضه شده و هم به عنوان یه افزونه تو مرورگر ها قابل دسترسیه. هرچند که این کیف پول شهرت چندانی رو نداره، اما یکی از امن ترین کیف پول هایی هستش که برای ارز شیبا اینو میشه ازش استفاده کرد.

لومی ولت (Lumi Wallet): یکی از سریع ترین کیف پول های دیجیتال دنیا که رابط کاربری بسیار ساده ای داره. در حال حاضر این کیف پول هم تو گوشی های موبایل و هم تو دسکتاپ قابل استفاده اس. به لطف 12 کلمه ی بازیابی که این کیف پول، مثل کیف پول های دیگه، در اختیارتون میزاره، دیگه لازم نیست که هیچ نگرانی در مورد خرابی و یا سرقت دستگاه هاتون داشته باشین.

برترین کیف پول های شیبا اینو | ارز دیجیتال شیبا چیست؟

تراست والت (Trust Wallet): با اختلاف خیلی زیاد، معروف ترین و محبوب ترین کیف پولی که توی این لیست وجود داره، تراست ولته. برای دانلود این کیف پول که به شکل کاملا رایگان برای گوشی های اندروید و آی او اس عرضه شده رو میتونین از وبسایت رسمی تراست ولت و یا اپلیکیشن هایی مثل گوگل پلی و اپ استور استفاده کنین. علاوه بر همه ی این ها، با در نظر گرفتن این موضوع که، کیف پول تراست والت توسط صرافی بین المللی بایننس خریداری شده، میتونین از امنیت و اعتبار این کیف پول مطمئن بشین.

آینده ارز دیجیتال شیبا چیست؟

آینده ارز دیجیتال شیبا چیست؟ | ارز دیجیتال شیبا چیست؟

همین چند ماه پیش (خرداد 1400) ارز شیبا تونسته بود ارزش بازارش رو به 13 میلیارد دلار برسونه و یه رشد 40 هزار درصدی رو تو 30 روز به ثبت برسونه. البته بعد از ریزش شدیدی که ارزهای دیجیتال تجربه کردن، قیمت شیبا هم مقدار زیادی از این رشد رو از دست داد. اما با این وجود قیمت این ارز بسیار بیشتر از زمان عرضه ی اون هستش. اگه شما هم جزو اولین کسایی بودین که این توکن رو خریدن، همین الان با وجود همه ی این ریزش ها 1100 درصد تو سود بودین. یعنی با خرید Shiba Inu به اندازه ی یک دلار (حدودا 25 هزار تومن)، الان 12 دلار (360 هزار تومن) داشتین.

همه ی تحلیل ارز دیجیتال شیبا که در مورد آینده Shiba وجود ارن رو میتونیم، کلا تو دو دیدگاه مختلف خلاصه کنیم: دیدگاه اول اینه که قیمت Shiba Inu به خاطر استقبال عمومی و جو روانی بازار بوده و این روند با توجه به سیکل صعودی بازار ارزهای دیجیتال میتونه همچنان ادامه دار باشه. اگه این دیدگاه درست از آب دربیاد، میتونیم انتظار داشته باشیم که تا 6 الی 7 سال دیگه روند این ارز همچنان صعودی باشه.

آینده ارز دیجیتال شیبا چیست؟ | ارز دیجیتال شیبا چیست؟

بعضی ها دیدگاه دوم رو قبول دارن و معتقدن که شور و اشتیاقی که تو مردم برای خرید ارز دیجیتال شیبا وجود داره موقتیه و تو آینده Shiba Inu دیگه نمیتونه رشد چندانی رو بکنه. در کل پیشنهاد ما بهتون سرمایه گذاری کوتاه مدت روی این رمز ارز هستش؛ چون با توجه به سیکل صعودی بازار و همچنین علاقه ای که فعالای این بازار به شیبا دارن تو روند های صعودی همراه این مرز ارز باشین و با نزولی شدن قیمت Shiba Inu اینو دنبال فرصت مناسبی برای خریدش باشین. امیدواریم که بتونین با همراهی روند های بازار بتونین سود های بالایی رو بدست بیارین.

خرید شیبا اینو

ارز دیجیتال شیبا چیست؟ | خرید شیبا اینو

بهترین راه برای خرید Shiba Inu، استفاده از صرافی ارز دیجیتال هستش. خوشبختانه این ارز به خاطر محبوبیت بالایی که داره، خیلی زود تو اکثر صرافی های معتبر و بزرگ لیست شد؛ ولی چه فایده که هیچکدوم از این صرافی ها با ایرانی ها همکاری ندارن و به محض اینکه بفهمن حسابی متعلق به یه ایرانی هستش، اونو بلوکه میکنن. خیلیا برای دور زدن این محدودیت از وی پی ان یا وی پی اس استفاده میکنن، ولی الان دیگه این راه جواب نمیده و حساب این افراد هم بلوکه میشه. از طرفی هم نمیشه به صرافی های خارجی­ بی نام و نشون اعتماد کرد. پس چاره چیه و از کجا باید شیبا بخریم؟

بهترین راه حل خرید ارز شیبا از صرافی ایرانیه. خوشبختانه تو ایران صرافی های با سابقه ای وجود دارن که ارز شیبا رو به شما با مناسب ترین قیمت ممکن میفروشن. مزیت دیگه ی این صرافی ها اینه که میتونین با استفاده از کارت بانکی و با ریال ازشون خرید کنین، که این قضیه باعث میشه که خیلی سریع اون رمز ارز رو بخرین و یا بفروشین. اهمیت این موضوع رو وقتی میفهمین که پامپ و دامپ های شدید ارز شیبا رو ببینین، گاهی وقت ها با یه توییت ایلان ماسک قیمت شیبا اینو تو کمتر از چند دقیقه، رشد میکنه؛ اگه میخواین که از این نوسانای بازار جا نمونین، باید سرعت خرید و فروش ارز دیجیتال بالایی داشته باشین.

یکی از بهترین صرافی هایی که این رمز ارز رو داره، صرافی ایران بایننس هستش. این صرافی 5 سال قبل با هدف کمک به ایرانی ها برای سرمایه گذاری تو این بازار و دور زدن تحریم ها و محدودیت هایی که تو این حوزه وجود داره، تاسیس شده. در حال حاضر تو این صرافی علاوه بر ارز های معروف و برتر، بیش از 600 رمز ارز مختلف وجود داره و شما میتونین خیلی راحت و سریع و بدون هیچ ترسی برای از دست دادن سرمایه تون، هر کدوم از این رمز ارزها رو خریداری کنین.

یکی دیگه از مزیت هایی که صرافی ایران بایننس داره، تیم پشتیبانی و توسعه دهنده های حرفه ای اونه که به طور شبانه روزی در حال تلاش هستن تا بتونن بهترین خدمات و امکانات رو در اختیارتون بزارن. اگه که موقع ثبت نام و یا انجام معاملاتتون به کمک نیاز داشتین، میتونین روی تیم پشتیبانی این صرافی حساب باز کنین؛ مطمئن باشین که خیلی زود راهنماییتون میکنن.

کلام پایانی

تو این مقاله سعی داشتیم که با یه زبان ساده بگیم " ارز شیبا اینو چیست؟ " و همچنین آینده ارز دیجیتال شیبا رو بررسی کردیم. امیدواریم که تونسته باشیم اطلاعات مفید و کاربردی رو در مورد ارز شیبا در اختیارتون گذاشته باشیم. ارز دیجیتال شیبا، جزو اون دسته از ارزهاییه که هم برای نوسان گیری و هم برای هولد و نگهداری طولانی مدت مناسبه. پیشنهاد ما به شما اینه که همیشه اونو زیر نظر بگیرین تا با خرید شیبا اینو تو فرصتی مناسب، بتونین از روند های قیمت این ارز استفاده کنین و تو مدت کوتاهی سرمایه تون رو چندین برابر کنین.

یادتون نره که شبکه های بلاک چینی و فناوری های غیر متمرکز، میتونن آینده ی سیستم های مالی و تجاری دنیا رو تغییر بدن. به همین خاطر هم فعالیت و سرمایه گذاری تو این حوزه ها میتونه سود های بالایی رو نصیبتون کنه و ثروت زیادی رو براتون بسازه. اگه نمیخواین که از دنیا عقب بمونین و چن سال دیگه حسرت قیمت این روزای ارزهای مختلف رو بخورین، از همین امروز وارد دنیای شگفت انگیز و پتانسیل دار کریپتوکارنسی ها بشین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال شیبا چیست؟| از کجا و چطور Shiba بخریم؟| صفر تا صد ارز دیجیتال Shiba Inu
  • به نظر من تلاش هایی که تیم شیبا و توسعه دهنده های جامعه اون برای ارتقا این ارز دیجیتال انجام میدن، میتونه اینده خیلی خوبی رو برای شیبا رقم بزنه.

سوال امنیتی :2+80 = ?