بهترین پروژه های ترکیبی هوش مصنوعی و بلاک چین

1402/02/19

بهترین پروژه های ترکیبی هوش مصنوعی و بلاک چین؛ آیا دوست دارین با این پروژه ها آشنا بشین؟ به نظر شما هوش مصنوعی و بلاک چین چه رابطه ای با همدیگه دارن؟ امروزه از هوش مصنوعی و بلاک چین چجوری استفاده میشه؟ آینده هوش مصنوعی و بلاک چین چگونه است؟ پروژه های برتر بلاک چین و هوش مصنوعی کدامند؟ هوش مصنوعی چه تاثیری در بلاک چین دارد؟

ترکیب هوش مصنوعی با بلاک چین، ترکیب قدرتمندی بود که با اجرایی کردن این دو نوع سیستم در کنار همدیگه، عملکرد هر دو بهتر میشه. با ترکیب هوش مصنوعی در بلاک چین، برای ارتقا همه چیز مثل زنجیره تامین غذا و به اشتراک گذاری سوابق بهداشتی و امنیت مالی استفاده میشه. پروژه های زیادی به دلیل ترکیب هوش مصنوعی با بلاک چین به وجود اومدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزشی صرافی ارز دیجیتال اینانس، اطلاعاتی درباره هوش مصنوعی به شما ارائه کنیم و به معرفی پروژه های برتر بلاک چین و هوش مصنوعی بپردازیم و تاثیر هوش مصنوعی در بلاک چین رو مورد بررسی قرار بدیم.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که هوش مصنوعی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که منظور از هوش مصنوعی یا AI همون قدرتی هست که از رایانه برای حل مسائل و تصمیم گیری ذهن انسان استفاده می کنه. AI حوزه های فرعی یادگیری ماشین و یادگیری عمیق رو در برمی گیره که برای پیش بینی و یا طبقه بندی استفاده میشه و در طی زمان هوشمندتر میشه. همچنین هوش مصنوعی فناوری جدیدی هست که دانشمندان به کمک اون ربات های هوشمندی می سازن تا با تقلید از هوش انسان، کارهایی شبیه انسان ها انجام بدن.

بلاک چین چیست؟

جالب اینجاست که بدونین بلاک چین نوعی دفتر کل توزیع شده عمومی هست که به صورت غیرمتمرکز، بدون یه مرجع مرکزی یا نقطه شکست واحد کار می کنه. به عبارت دیگه، بلاک چین فهرست زنجیره وار از سوابقی هست که بلوک ها نامیده میشن و با استفاده از رمزنگاری به همدیگه مرتبط میشن. هر بلوک شامل یه هش رمزنگاری از بلوک قبلی، یه مهر زمانی و داده های تراکنش هست. بلاک چین ها معمولا توسط یه شبکه همتا به همتا برای استفاده به عنوان دفتر کل توزیع شده عمومی مدیریت میشن.

مقاله پیشنهادی: ارتباط هوش منصوعی با ارزهای دیجیتال

ارتباط هوش مصنوعی و بلاک چین چگونه است؟

ارتباط هوش مصنوعی و بلاک چین چگونه است؟

توجه داشته باشین که تکنولوژی هوش مصنوعی(AI) هم مثل بلاک چین، جزو پیشرفت های اخیر تکنولوژیک محسوب میشه. با اینکه این دو تکنولوژی کاملا منحصر به فرد هستن و برای اهداف مختلفی به وجود اومدن، ولی با نگاهی به ساختار و کارکرد اون ها میشه این دو فناوری رو مکمل همدیگه دونست. نکته قابل توجه این هست که ترکیب هوش مصنوعی و بلاک چین می تونه تحول بزرگی در حوزه مبادلات و مدیریت اطلاعات باشه.

همه تراکنش های انجام شده بر بستر بلاک چین به کمک اسمارت کانترکت ها اجرا میشن. اسمارت کانترکت ها مجموعه ای از قوانین مبادله هستن که به زبان کدها در یه مجموعه طراحی و پیاده سازی شدن. الان تصور کنین هوش مصنوعی مسئولیت انتخاب الگوریتم های قرارداد هوشمند رو به عهده خودش بگیره، یا در شرایطی که اسمارت کانترکت از تصمیم گیری ناتوان هست، هوش مصنوعی وارد شده و تراکنش ها رو مدیریت کنه. به طور کلی کنار هم قرار گرفتن این دو فناوری می تونه دریچه های جدیدی رو به آینده تکنولوژیکی بشر محسوب بشه.

پروژه های برتر بلاک چین و هوش مصنوعی

پروژه های برتر بلاک چین و هوش مصنوعی

همونطور که گفتیم، ترکیب هوش مصنوعی با بلاک چین مطمئن ترین سیستم تصمیم گیری مبتنی بر فناوری های دنیا رو به وجود میاره که قابل دستکاری و تغییر نیست. بنابراین، با استفاده از این ترکیب میشه پیشرفت زیادی چه در مدل داده های تجاری و امور مالی هوشمندانه داشت و در آخر باعث ارتقای حقوق مالکیت معنوی دارایی های دیجیتال شد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی پروژه های برتر بلاک چین و هوش مصنوعی بپردازیم تا این پروژه ها رو بشناسین.

  • گراف(The Graph)

یکی از پروژه های برتر بلاک چین و هوش مصنوعی، گراف یا The Graph هست. گراف پلتفرمی هست که داده های بزرگ رو از تعداد زیادی از پروژه های مبتنی بر بلاک چین گرفته، ثبت کرده و فهرست یا به اصطلاح ایندکس می کنه. این زیرساخت از هوش مصنوعی برای ایندکسینگ و بازیابی داده ها با هدف استفاده بهینه تر بهره برده و با این کار به کمک نسل بعدی برنامه های غیرمتمرکز حرکت می کنه.

  • SingularityNET

یکی دیگه از بهترین پروژه های برتر بلاک چین و هوش مصنوعی، پروژه SingularityNET هست که با ارائه یه پلتفرم غیرمتمرکز برای خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی، فناوری بلاک چین و AI رو با همدیگه ترکیب کرده. این زیرساخت به کسب و کارها و توسعه دهنده های بخش هوش مصنوعی این امکان رو میده تا از الگوریتم ها و مدل های خودشون کسب درآمد داشته باشن. در عین حال کاربران نهایی هم توانایی دسترسی به خدمات هوش مصنوعی در یه محیط غیرمتمرکز و امن رو خواهن داشت.

  • Fetch.AI

یکی دیگه از بهترین پروژه های بلاک چین و هوش مصنوعی، پروژه Fetch.AI هست که با هدف بهره برداری از هوش مصنوعی و بلاک چین هست. این پروژه از این فناوری های نوظهور برای قدرت دهی به تعداد زیادی از عوامل خودگردان استفاده می کنه. هدف هم در اینجا در مرحله اول بهبود و مقیاس پذیری صنایع مختلف بوده و در سطوح بعدی ایجاد یه شبکه باز و تعامل پذیر هست که در اون قابلیت دسترسی به داده ها و خدمات به راحتی وجود داشته باشه.

  • اوشن پروتکل(Ocean Protocol)

اوشن پروتکل یا Ocean Protocol هم یکی دیگه از بهترین پروژه های بلاک چین و هوش مصنوعی هست. اوشن پروتکل نوعی زیرساخت غیرمتمرکز هست که تبادل امن و شفاف داده ها رو برای برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین امکان پذیر می کنه. این زیرساخت از تکنولوژی بلاک چین و قراردادهای هوشمند استفاده کرده تا محیطی امن برای ارائه دهنده های داده فراهم بشه، جریان کسب درآمد برقرار باشه و در عین حال میزان بهره گیری از اون کنترل و مدیریت بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین پروژه های ترکیبی هوش مصنوعی و بلاک چین، اطلاعاتی درباره هوش مصنوعی به شما ارائه کنیم و به معرفی پروژه های برتر بلاک چین و هوش مصنوعی بپردازیم و تاثیر هوش مصنوعی در بلاک چین رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، با اینکه دو تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی کاملا منحصر به فرد هستن و برای اهداف مختلفی به وجود اومدن، ولی با نگاهی به ساختار و کارکرد اون ها میشه این دو فناوری رو مکمل همدیگه دونست.


نظرات کاربران در مورد بهترین پروژه های ترکیبی هوش مصنوعی و بلاک چین
  • عالی

سوال امنیتی :8+74 = ?