بیت کوین آلاینده ترین ارز دیجیتال جهان نام گرفت!

1401/10/22
بیت کوین آلاینده ترین ارز دیجیتال جهان نام گرفت!

 بیت کوین آلاینده ترین ارز دیجیتال جهان نام گرفت! اره، درست شنیدین!! بر اساس خبری که در 21 دی ماه منتشر شد، بیت کوین با تولید تقریبا 1 تن دی اکسید کربن(CO2) به ازای هر تراکنش، آلاینده ترین و کثیف ترین ارز دیجیتال جهان در سال 2020 بود. به گزارش اینانس و به نقل قول از Forkast، آلایندگی شبکه بیت کوین بعد از کاهش در سال 2021، دوباره با شدت افزایش پیدا کرد. این خبر میتونه روی فروش و خرید بیت کوین هم تاثیر داشته باشه.

یکی از بزرگترین چالش ها و مشکلاتی که به ارزهای دیجیتال گرفته میشه، مصرف بالای انرژی برای استخراج اون ها و بحث آلودگی محط زیست هست. این مسئله اونقدر جدی هست که در سال 2021 تسلا برای برخورداری از تسهیلات ناشی از فعالیت های دوستدار محیط زیست، پذیرش بیت کوین به عنوان ابزار پرداخت رو تعلیق کرد. این موضوع به خودی خودش باعث افت قابل توجه قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در اون زمان شد.

بیت کوین چقدر انرژی مصرف می کند؟

بیت کوین چقدر انرژی مصرف می کند؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها یا صنعت ماینینگ فعالیت داشته باشین، احتمالا شنیدین که ارز دیجیتال بیت کوین مصرف برق یا انرژی بالایی داره! بر اساس شاخص مصرف برق کمبریج بیت کوین سالانه حدود 120 تراوات ساعت(TWh) برق مصرف می کنه. همچنین طبق گزارش فوربس، این مقدار انرژی برای تامین برق کشور نروژ برای یه سال تمام کافی هست. به این ترتیب، دونستین که ارز دیجیتال بیت کوین مصرف انرژی بالایی داره و همین موضوع باعث میشه تا محیط زیست آلوده بشه و کشورهای زیادی مخالف بیت کوین باشن.

با این وجود که مصرف برق بیت کوین بدون شک هشدار دهنده هست، ولی هیچ وقت به سیستم بانکداری سنتی نزدیک نمیشه. در یه گزارش تحقیقاتی گفته شد که تراکنش های ارز دیجیتال بیت کوین میلیون ها برابر کارآمدتر از سیستم های مالی سنتی قدیمی هست. طبق این گزاش تحقیقاتی مصرف انرژی برق در بخش بانکداری حدود 4981 تراوات ساعت هست که بیشتر از 50 برابر مصرف انرژی برای استخراج بیت کوین هست.

بیت کوین آلاینده ترین ارز دیجیتال!

طبق گزارش به دست اومده از سایت Forexsuggest، ارز دیجیتال بیت کوین با تولید تقریبا 1 تن CO2 به ازای هر تراکنش، کثیف ترین ارز دیجیتال جهان در سال 2022 بود. بر اساس داده های سایت Farkast، آلایندگی شبکه بیت کوین بعد از کاهش در سال 2021 دوباره افزایش پیدا کرده و فعالیت شبکه بیت کوین در سال 2022 باعث انتشار تقریبا 86.3 میلیون تن CO2 شد. برای پاکسازی این مقدار گاز دی اکسید کربن نیاز به وجود 431.6 میلیون درخت هست. توجه داشته باشین که در این گزارش، اقبال روز افزون ماینرها به تامین انرژی فعالیت های ماینینگ از محل انرژی های سبز در نظر گرفته نشده.

در بین 10 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، ریپل کمترین میزان انتشار گاز دی اکسید کربن به ازای هر تراکنش رو داشته و پالیگان بعد از بیت کوین دومین ارز دیجیتال آلاینده شناخته شد. در رده بندی کلی، ارز دیجیتال لایت کوین که فورکی از شبکه بیت کوین هست و با سازوکاری مشابه کار می کنه، با تولید 525400 تن CO2 دومین ارز دیجیتال کثیف دنیا بود. بیت کوین کش هم با تولید 141400 تن دی اکسید کربن رتبه سوم رو به خودش اختصاص داد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بیت کوین آلاینده ترین ارز دیجیتال جهان نام گرفت!
سوال امنیتی :1+36 = ?