بیت کوین کور(Bitcoin Core) چیست؟

1401/12/18

بیت کوین کور یا Bitcoin Core؛ یکی از اصطلاحات و مفاهیم رایج در بازار ارزهای دیجیتال! بیت کوین کور چیست؟ به نظر شما بیت کوین کور چجوری کار می کنه؟ نحوه استخراج با Bitcoin Core چجوریه؟ بیت کوین کور چه مزایا و معایبی به همراه داره و چه تاثیری روی خرید بیت کوین و یا فروش اون داره؟ آیا بیت کوین کور امن هست؟ مسئولیت هدایت بیت کوین کور چیست؟ هدف و کاربرد نرم افزار Bitcoin Core دقیقا چیست؟ بیت کوین کور برای چه کسانی مناسب است؟ بیت کوین کور چه چیزهایی نمی تونه باشه؟ نحوه اجرای بیت کوین کور چیست؟

بیت کوین کور از اون دسته اصطلاحات تخصصی بازار ارزهای دیجیتال هست که حتی خیلی از تریدرهای حرفه ای هم در مورد اون اطلاعاتی ندارن. زمانی که صحبت از شبکه بلاک چین بیت کوین میشه، ناگزیر باید به سراغ پلتفرم هایی بریم که امکان دریافت بیت کوین از طریق اون ها وجود داره. بیت کوین کور یکی از همون پلتفرم هایی هست که به عنوان نرم افزار تخصصی بیت کوین محسوب میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بیت کوین کور چیست؟ اطلاعاتی در مورد بیت کوین کور یا Bitcoin Core به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب بیت کوین کور بپردازیم و کاربرد بیت کوین کور رو مورد بررسی قرار بدیم.

بیت کوین کور چیست؟

بیت کوین کور چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم بیت کوین کور یا Bitcoin Core رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بیت کوین کور چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بیت کوین کور یه شبکه غیرمتمرکز هست و بازیگران زیادی رو شامل میشه. هر کدوم از اون ها یه نود یا گره نام دارن. این نودها مسئولیت دنبال کردن پروتکل بیت کوین و تامین امنیت اون رو دارن. در اصل بیت کوین نرم افزاری هست که هر نود برای شرکت در شبکه باید اون رو اجرا کنه. نسخه اصلی این نرم افزار بیت کوین کور نام داره که تقریبا همه نودها از اون استفاده می کنند.

جالب اینجاست که بدونین بیت کوین کور یا Bitcoin Core نرم افزاری هست که همه بلاک چین بیت کوین رو اجرا می کنه. علاوه بر این، این نرم افزار یه کیف پول اختصاصی داره که از قابلیت ارسال، دریافت و ذخیره ارز دیجیتال بیت کوین برخوردار هست. عبارت Bitcoin Core در لغت به معنی هسته بیت کوین بوده و حاوی بخش های مهمی از سورس کد این شبکه هست. نقش اصلی شبکه بیت کوین کور کمک به تشخیص بلاک های شبکه از همدیگه هست. همچنین بیت کوین کور نوعی فول نود محسوب میشه. شبکه بیت کوین با استفاده از این نرم افزار می تونه عملکرد بهتر، سریع تر، ارزون تر و ایمن تری داشته باشه.

مقاله پیشنهادی: دامیننس بیت کوین چیست؟

مزایا و معایب بیت کوین کور چیست؟

مزایا و معایب بیت کوین کور

همونطور که گفتیم، بیت کوین کور نرم افزار کلاینت شبکه بیت کوین هست که توسط جامعه بیت کوین منتشر شده. این نرم افزار شامل یه کیف پول هست که می تونین از اون برای استخراج بیت کوین استفاده کنین. بیت کوین کور نوعی کد منبع باز هست، یعنی هر کسی می تونه کد این نرم افزار رو مشاهده کنه، نظر بده و یا تغییراتی درباره اون پیشنهاد بشه. بیت کوین کور مزایا و معایب زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب بیت کوین کور بپردازیم.

مزایای بیت کوین کور

  • یکی از مزایای بیت کوین کور این هست که اجرای نرم افزار بیت کوین خیلی ساده و آسون هست.
  • با استفاده از نرم افزار بیت کوین کور یا Bitcoin Core می تونین به همه اطلاعات و داده های موجود در شبکه بیت کوین دسترسی داشته باشین.
  • یکی دیگه از مزایای بیت کوین کور این هست که کد کیف پول Bitcoin Core متن باز هست و هر کسی می تونه به این ولت دسترسی داشته باشه.
  • تعیین کارمزد تراکنش در کیف پول ها عموما آزاد نیست، ولی با استفاده از بیت کوین کور می تونین هر کارمزدی رو برای تراکنش مشخص کنین.

معایب بیت کوین کور

  • یکی از معایب بیت کوین کور این هست که حجم اطلاعاتی که کاربران باید دانلود کنند زیاد هست. بیش از 420 گیگابایت فضا برای راه اندازی نود نیاز هست.
  • در صورتی که سرعت اینترنت پایین باشه، نرم افزار کارایی خودش رو از دست میده.
  • یکی دیگه از معایب بیت کوین کور این هست که آنتی ویروس ها برخی از اطلاعات موجود در بلاک چین رو به عنوان ویروس شناسایی می کنند.
  • استفاده از بیت کوین کور برای افراد تازه کار سخت و دشوار هست.
  • بیت کوین کور یا Bitcoin Core بر روی گوشی های موبایلی اجرا نمیشه.

بیت کوین کور چه کاربردی دارد؟

بیت کوین کور چه کاربردی دارد؟

زمانی که کد بیت کوین کور اجرا میشه، تریدر نقش یه گره رو در بلاک چین بیت کوین بر عهده می گیره. در ادامه کاربران می تونن به صورت مستقل به بلاک های جدید اعتبار بدن و تراکنش های ارسالی از طرف سایر کاربران رو مورد تایید قرار بدن. این اتفاقات، ماینرهای بیت کوین رو هم تحت کنترل قرار میده و در نهایت باعث میشه تا کاربر به اعتبارسنجی شخص ثالث نیازی نداشته باشه.

توجه داشته باشین که یه کیف پول دیجیتال یا ولت هم به همراه نرم افزار Bitcoin Core تعبیه شده که کاربران می تونن به صورت مستقیم از اون برای فعالیت هایی داخل نرم افزار استفاده کنند. همچنین امکان اتصال کیف پول های مختلف هم به گره های شبکه بیت کوین اون هم از طریق بیت کوین کور وجود داره تا امکان تایید تراکنش های دریافتی وجود داشته باشه.

مقاله پیشنهادی: شاخص ماینر رزرو MINER RESERVE چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بیت کوین کور چیست؟ اطلاعاتی در مورد بیت کوین کور یا Bitcoin Core به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب بیت کوین کور بپردازیم و کاربرد بیت کوین کور رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بیت کوین کور یکی از اصطلاحات تخصصی کمتر شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال هست. همچنین بیت کوین کور یه شبکه غیرمتمرکز هست و بازیگران زیادی رو شامل میشه. هر کدوم از اون ها یه نود یا گره نام دارن. این نودها مسئولیت دنبال کردن پروتکل بیت کوین و تامین امنیت اون رو دارن.


نظرات کاربران در مورد بیت کوین کور(Bitcoin Core) چیست؟
سوال امنیتی :3+87 = ?