تاثیر نرخ تورم 8.5 درصدی ایالات متحده بر بیت کوین و اتریوم

1401/01/24
تاثیر نرخ تورم 8.5 درصدی ایالات متحده بر بیت کوین و اتریوم

قیمت بیت کوین و اتریوم قبل از کاهش روزانه خود کمی افزایش یافت، زیرا تورم ماه مارس نسبت به ماه مشابه سال گذشته به 8.5 درصد رسیده که کمی فراتر از انتظارات تحلیلگران بوده است. نرخ تورم نسبت به ماه فوریه 7.9 درصد افزایش داشته است. شاخص همه اقلام به شتاب خود ادامه داده و برای 12 ماه منتهی به مارس 8.5 درصد افزایش یافته است. شاخص کل اقلام غذا و انرژی 6.5 درصد افزایش یافت که بزرگترین تغییر 12 ماهه اخیر است.
قیمت بیت کوین در ابتدا با افزایش 0.7 درصدی پس از انتشار تورم کمی بالاتر رفت، اتریوم نیز شاهد افزایش 1.5 درصدی بوده است. با این حال، بازار بعداً به سمت نزول برگشت و بیت کوین بار دیگر سطح کلیدی 40000 دلار را آزمایش کرد. ساعاتی بعد بیت کوین از زمان اعلام 1.3 درصد کاهش یافت و در 39850 دلار معامله شد. اتریوم نیز با 0.5 درصد کاهش در مدت مشابه به 3019 دلار رسید. در همان زمان، شاخص سهام S&P 500 در روز 0.85 درصد افزایش یافته است.

واکنش تحلیلگران و جامعه دیجیتال به افزایش نرخ تورم

به گفته مارکوس سوتیریو، تحلیلگر در کارگزار دارایی دیجیتالی مستقر در بریتانیا، GlobalBlock، ضعف اخیر در بازار ارزهای دیجیتال را می‌ توان عمدتاً به دلیل مشکلات کلان فعلی در نظر گرفت، او گفت: با افزایش تورم، سرمایه ‌گذاران خرده ‌فروشی پول کافی برای سرمایه ‌گذاری در دارایی‌ های ریسکی مانند ارزهای دیجیتال ندارند.
همچنین قیمت انرژی در پی حمله روسیه به اوکراین به شدت افزایش یافت که بر افزایش نرخ تورم نیز تاثیر گذاشته است. جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر و مدیر عامل فعلی شرکت پرداخت بلاک، پیش از انتشار عدد تورم، اعلام کرد که واکنش رسمی به تورم بالا، فریب و پاسخگویی صفر است.
Blerina Uruci، اقتصاددان آمریکایی در شرکت مدیریت سرمایه ‌گذاری T. Rowe Price Group Inc. در اظهار نظر به وال استریت ژورنال قبل از انتشار، گفت که تورم هم اکنون هم بر کالاها و هم بر خدمات تأثیر می گذارد که به اصطلاح عادی سازی زنجیره تامین زمان بیشتری برای تحقق پیدا می کند.
در همین حال، تحلیلگران دیگر می گویند که آنها معتقدند نرخ بالای تورم در ماه مارس نشان دهنده یک اوج برای چرخه فعلی افزایش تورم است. براساس اظهارات تحلیلگران، شاخص قیمت مصرف‌کننده، CPI به دلیل تأثیرات پایه بالاتر در سال قبل و کاهش سرعت رشد کلی اقتصادی که باید منجر به کاهش رشد قیمت شود، در ماه مارس به اوج خود خواهد رسید.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تاثیر نرخ تورم 8.5 درصدی ایالات متحده بر بیت کوین و اتریوم
سوال امنیتی :1+82 = ?