تتر TRC20 چیست؟ (TRC20 USDT)

1401/07/24

با سلام و عرض ادب به همه ی مخاطبین صرافی ارز دیجیتال اینانس، یک بار دیگه در کنار شما خواهیم بود با یک مقاله جذاب دیگه، با عنوان تتر TRC20 چیست؟ قطعا اطلاعات این مقاله برای مطالعه و خرید تتر شما کمک خواهد کرد. بهتره بدونین که، تتر یک رمزارز یا استیبل کوین با ارزش ثابت یک دلار هست این ارز دیجیتال را با نام اختصاری USDT می‌ شناسیم و روی شبکه تتر متولد شده. تتر به ‌منظور آسان کردن فرایند ترید رمزارزها و کاهش هزینه ‌های تراکنش در دنیای ارزهای دیجیتال معرفی شد و در حال حاضر یکی از محبوب ‌ترین رمزارزها میان فعالان حوزه کریپتوکارنسی هست. در سال 2017 ارز دیجیتال ترون توسط Justin sun ایجاد شد. در ابتدای کار، ارز دیجیتال ترون(TRON) کار خود را به عنوان توکنی در بستر بلاک چین اتریوم(ERC20)، شروع کرد، یک سال بعد در سال 2018 تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ترون تصمیم گرفت شبکه بلاک چین اصلی و اختصاصی خود را ایجاد کنه، به این ترتیب شبکه TRC20 به وجود اومد. اما این شبکه فراتر از انتظار ظاهر شد و به سرعت محبوبیت خود را میان کاربران شبکه افزایش داد.

 لازمه بدونین که، آدرس های دریافت تتر بر روی بلاک چین های مختلف با هم متفاوت هستن آدرس های دریافت توکن تتر بر روی بلاک چین اتریوم و یا ERC20 با کاراکتر های 0X شروع می شه و آدرس های دریافت تتر بر روی بلاک چین ترون و یا TRC20 با حروف TX اغاز می شه. لطفا با ما همراه باشین

تتر TRC20 چیست؟

تتر TRC20 چیست؟

در این قسمت از مقاله، ما قصد داریم به صورت کامل در مورد تتر trc20 چیست؟ باهاتون صحبت کنیم. لازمه بدونین که، تتر (USDT) یک استیبل کوین به شمار میره. این ارز دیجیتال از پشتوانه دلار برخورداره و همین سبب اطمینان خاطر آن دسته از افرادی شد که به دنبال اطمینان خاطر بیشتر در خصوص دارایی های خود بودن. این طور که به نظر می رسه این ارز دیجیتال در شرایط فعلی در ردیف ارزشمندترین رمزارزهای دنیا قرار گرفته. هدف از ایجاد تتر مقابله با نوسانات بازار ارزهای دیجیتال بود و به دلیل آنکه بر پایه‌ی بلاک چین‌ های مختلف قابل اجرا بود، بین تریدرها محبوبیت زیادی پیدا کرد و امروزه حجم معاملات با این رمزارز در حال رشد روز افزونه. اما گذشت زمان سبب شد که، استیبل کوین های بیشتری روانه بازار رمز ارزها بشه و همین امر تتر را به فکر ایجاد توکن خود در بستر بلاک چین های دیگر از جمله شبکه ترون انداخته. توکن‌‌ ERC20 بر پایه‌ی بلاک چین اتریوم و تتر TRC20 بر پایه‌ی بلاک چین ترون، از مشهورترین و پرکاربردترین تترهای بازار ارزهای دیجیتال هستن.

مقاله پیشنهادی: 11 شبکه انتقال تتر را بشناسید

ارز دیجیتال اصلی شبکه TRC20، رمز ارز ترون (TRON) هست. با این وجود این شبکه دارای سه توکن اصلی به نام های؛ جاست، وینک و بیت تورنت هست. لطفا توجه داشته باشین که، به تمامی توکن هایی که از استاندارد TRC20 پیروی می کنن، توکن TRC20 گفته می شه. اما نکته قابل توجه اینه که، بیشترین مقدار حجم معامله در روز، مربوط به هیچ کدام از این ارز های دیجیتال، نام برده شده نیست. در واقع بیشترین مقدار حجم معامله در شبکه TRC20، متعلق به ارز دیجیتال تتر(USDT) هست. ارز دیجیتال تتر به عنوان سر دسته استیبل کوین ها (STABLE COIN)، امروزه حجم بازارش به بالای 10 میلیارد دلار می رسه. یک استاندارد توکن شامل، مجموعه ‌ای از قوانینی که، بر اساس آن همه توکن‌ های موجود در آن استاندارد خاص، کنترل می ‌شن. به عبارت دیگر، یک استاندارد توکن مکانیسم ایجاد، صدور و استقرار توکن ‌های جدید را در یک بلاک چین مشخص می‌ کنه. 

تتر TRC20 چیست؟

همانطور که گفتیم، TRC20 یک استاندارد ایجاد توکن در بلاکچین ترون هست. از آن جایی که TRON یک بلاک چین عمومی هست، به هر کسی اجازه میده تا توکن ‌های خود را طبق قوانین مشخص‌ شده در استاندارد TRC20 ایجاد و صادر کنن. همه توکن ‌های TRC20 می ‌تونن به ‌طور یکپارچه با سایر نشانه ‌ها و برنامه‌ های ایجاد شده در شبکه TRON تعامل داشته باشن. و بهتره بدونین که، از آن جایی که شباهت های بسیاری بین دو شبکه TRC20 و ERC20 و استانداردهای این دو شبکه وجود داره، جاستین سان مدیر‌عامل ترون، با ایجاد تبلیغات گسترده سعی کرد، تا بیشتر پروژه های بلاک چین را از ERC20 یا اتریوم به شبکه ترون منتقل کنن که در این کار موفقیت چندانی حاصل نشد. 

ویژگی های توکن TRC20

ویژگی های توکن TRC20

در مبحث تترTRC20 چیست؟ راجع به توکن TRC20 صحبت کردیم ولی برای اطلاع بیشترتون همانطور که گفتیم، TRC20 یک استاندارد توکن هست که بر اساس آن یک توکن برای پیاده سازی قراردادهای هوشمندی که در بلاک چین ترون TRON عمل می کنه. توکن TRC20 یک اقدام فنی هست که در اجرای قراردادهای هوشمند لایه بندی شده. معمولاً وقتی شبکه TRON از قراردادهای هوشمند برای صدور توکن استفاده می کنه، کاملاً با ERC20 اتریوم هماهنگه، یک توکن TRC20 را می تونیم با چندین صرافی ارز دیجیتال در بازار معامله کنیم و یا می تونیم آن را از فروش و عرضه اولیه توکن ها خریداری کنیم و یا در dApps به عنوان درگاه پرداخت یا ساخت پروژه های خود استفاده کنیم. در زیر به برخی از ویژگی های توکن TRC20خواهیم پرداخت.

• توکن‌ های ارز دیجیتال TRC20 را می ‌تونیم در حین استفاده از آن در dapps مبادله کرد، که باعث می ‌شه تراکنش‌ ها سریع ‌تر انجام بشن.

• کاربران دسترسی نامحدودی به داده ها دارن، از این رو انتقال اطلاعات یا ارزهای رمزنگاری شده را می تونیم بدون هیچ مشکلی انجام بدیم. 

• همه تراکنش‌ هایی که در شبکه ترون انجام می ‌شه عمومی هستن، که باعث می‌ شه در صورت بروز هرگونه اختلاف یا خطای احتمالی به راحتی قابل ردیابی باشن

• در مقایسه با تراکنش‌ هایی که در سایر شبکه ‌های محبوب بلاک چین و ارزهای دیجیتال انجام می گیره، هزینه هر تراکنش در این شبکه کمترهست. 

• ماهیت شبکه TRC20 و توکن های آن، بسیار مقیاس پذیره و توانایی انجام بیش از 2000 تراکنش در هر ثانیه را داره شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا و قابل دسترس بودن در سطح جهانی، تراکنش های فوری، پشتیبانی از چندین توکن و همچنین ارائه امنیت بالا، از دیگر مزایا و ویژگی هایی هست که شبکه TRC20 در خود جای داده و محبوبیت زیادی را میان سایر شبکه ها به دست آورده.

• یک عامل دیگر که برای شبکه اتریوم بسیار مهمه، نقدینگی این توکن ‌های ERC20 هست. پروژه‌ های فعال اتریوم که به طور مداوم با یکدیگر تعامل دارن باعث جلب کاربران و پروژه‌ های بیشتر به شبکه اتریوم می‌ شن که در نهایت نقدینگی شبکه را افزایش میده.

• اصلی‌ترین ویژگی توکن ‌های TRC20 نسبت به توکن ‌های TRC10، عدم وجود حق کمیسیون هست و کاربران برای انجام معاملات با این توکن‌ ها هیچ کارمزد و هزینه اضافی پرداخت نمی کن.

ویژگی های استاندارد TRC20

ویژگی های استاندارد TRC20

در مبحث قبلی در توضیح تتر TRC20 چیست؟ راجع به استاندارد TRC20 ضمن تعریف توضیحاتی ارائه دادیم و گفتیم که استاندارد یک توکن، مجموعه ای از قوانینی هست، که بر اساس ان کنترل می شه. در ابتدا استاندارد اول ارز دیجیتال ترون، TRC10 بود. استاندارد TRC10 امکان استفاده توکن ها از قرارداد های هوشمند را نداشت به همین دلیل به راحتی توکن های TRC10 ایجاد می شدن. اما بعد از مدتی تیم توسعه دهنده، استاندارد TRC20 را تعریف کرد و به این ترتیب امکان استفاده توکن ها و پروژه های بلاک چین ترون، از قرارداد های هوشمند فراهم شد. به طور کلی سیستم توکن های TRC20 از توکن TRC10 پیچیده تر هست. توکن‌های TRC10 از طریق رابط برنامه نویسی اپلیکیشن در دسترس هستن. چنین دسترسی با توکن‌ های TRC20 امکان ‌پذیر نیست. و در ضمن هزینه انجام معاملات با توکن‌ های TRC10 خیلی کمتر از TRC20 هست اما برای اجرای قراردادهای هوشمند توکن‌ های TRC20 گزینه بهتری محسوب می شه. در ضمن، TRC20 یک توکن استاندارد بر اساس اجرای قرار دادهای هوشمند، هنگام کار با شبکه TRON برای صدور یک توکن هست. ویژگی های استاندارد TRC20شامل مواردی چون؛

• به هنگام استفاده از dapps،توکن TRC20 تعویض نشانه رو فعال می کنه.

• دارنده توکن TRC20 می تونه به طور قابل توجهی از داده ها رو بدون هیچ محدودیتی استفاده کنه.

• هر تراکنش انجام شده در پلتفرم و شبکه ترون یا TRC20 رو می شه به راحتی از طریق دفتر کل عمومی نظارت کرد.

• پرداخت ها در TRC20 از طریق یک شبکه همتا به همتا غیر متمرکز پردازش می شه.

• توکن های TRC20 قابل استفاده در کیف پول های TRON در چندین پلتفرم مانند ویندوز، اندروید، IOS و MACOS هستش.

• دارای ظرفیت بالا به دلیل انجام سریع تراکنش ها هستش.

• شبکه TRC20 کاملا مقیاس پذیر هست و می تونه با گسترش سازمان به تعداد زیادی از کاربران کمک کنه.

• TRC20 دارای یک ربط قابل تنظیم با قابلیت دسترسی به مخاطبین هوشمند هست.

• سیستم اجماع اثبات سهام داخلی TRC20 می تونه به جلوگیری از ایجاد زنجیره های تقبلی کمک کنه.

• هر دوی این توکن‌ ها به اندازه‌ای محدودیت پهنای باند دارن. به طور مثال؛ هر معامله یا تریدینگ توکن ‌های TRC20، به طور متوسط از ۲۵۰ واحد پهنای باند استفاده می کنه.

• توکن‌های TRC20 علاوه بر پهنای باند برای انجام معاملاتی که با محدودیت‌های خاصی همراه هستن، مقدار خاصی انرژی مصرف می‌ کنه. انرژی را می ‌تونیم با مسدود کردن حساب برای ۲ تا ۳ روز افزایش داد تا میزان انرژی توکن ‌های TRC20 افزایش پیدا کنه.

توکن‌های TRC20

همه ی توکن های TRC20 از یک سیستم خاص پیروی می کنن که شامل 6 مورد ضروری و 3 مورد اختیاری هست. این قوانین و استانداردها زمانی اجرا می شه که کاربران بخوان و یا انتقال توکن ها رو به اشتراک بزران و این مبادله ها توسط کیف پول های دیجیتال تایید می شه. استاندارد توکن ERC20 طرح کاملی برای پیروی و طراحی توکن‌ های جدید برای توسعه دهندگان ارائه میده و آن ‌ها به راحتی می‌ تونن به جای اینکه از صفر شروع کنن با کمک این استاندارد توکن مناسب و منحصر به فرد خود را ایجاد کنن.

کارمزد تتر TRC20

کارمزد تتر TRC20

در این قسمت از مقاله ما شما رو با کارمزد TRC20 اشنا خواهیم کرد. TRC20 یکی از محبوب‌ ترین شبکه ‌ها برای انتقال ارزدیجیتال هست چرا که علاوه بر ارزان بودن کارمزد تراکنش ‌ها، بسیار سریع هست. در حال حاضر، کارمزد انتقال ارزها دیجیتال در شبکه TRC 20 چیزی حدود ۱ ترونه. دریافت و برداشت در این پروژه در بلاک چین ترون انجام می یگیره و آدرس دریافت آن با T آغاز می‌ شه. که این میزان پایین کارمزد در تراکنش ها، باعث سرعت بالای تراکنش ها در شبکه ترون شده. در پلتفرم های دیگری مانند؛ ترون والت، کارمزد تراکنش ها نزدیک به صفر هست و مدت زمان ایجاد و تکمیل تراکنش کمتر از ۴ دقیقه طول می کشه که این سرعت بالا و کارمزد کم در تراکنش باعث شده، توجه بسیاری از کاربران به شبکه ترون جلب بشه. همچنین شبکه TRC20 به شما این امکان رو میده تا توکن های TRC10 و TRC20 مانند TRC20 Tether (USDTTRX) یا BitTorrent (BTT) را بدون پرداخت هزینه تراکنش های شبکه ارسال کنین. این کار رو می تونیم با فریز کردن مقداری TRON در کیف پول خود انجام بدیم. همانطور که گفتیم، شبکه ترون همانند سایر شبکه‌ های بلاک چین مانند اتریوم، به کاربران این اجازه رو میده تا توکن‌ هایی ایجاد یا صادر کنن که این توکن ها را می تونن به عنوان ارز dApp استفاده کنن.

جمع بندی و نتیجه گیری

ما در مقاله حاضر تحت عنوان، تترTRC20 چیست؟ سعی کردیم به صورت کامل و جامع در مورد شبکه ترون، ویژگی های توکن TRC20 و ویژگی های استاندارد TRC20 و کارمزد TRC20 اطلاعاتی در اختیارتون قرار بدیم. در نتیجه می تونیم بگیم که، اتریوم و ترون دو شبکه‌ پرکاربردی هستن که تتر بر روی آن‌ ها عرضه می‌ شه. سرعت انتقال در شبکه ترون بیشتر از اتریوم هست و می تونین در این شبکه تراکنش ‌های خودتون رو با کارمزد نزدیک به صفر انجام بدین. به طور کلی ترون برای تراکنش‌ های خرد و متعدد مناسب هست ولی از اتریوم برای تراکنش‌ هایی استفاده می‌ شه که حجم و مبلغ نسبتا زیادی دارن و یکباره انجام می ‌شن. ارز دیجیتال اصلی شبکه TRC20، رمز ارز ترون(TRX) هست. همچنین این شبکه دارای سه توکن اصلی هست. اما بیشترین حجم معامله در این بستر متعلق به ارز دیجیتال استیبل تتر(USDT) هستش. 

همانطور که گفتیم، استاندارد TRC20 در واقع مجموعه ای از قوانینی هست که، برای توکن ها و پروژه هایی که می خوان از شبکه ترون استفاده کنن، تعریف می شه. به تمامی توکن هایی که از شبکه TRC20 استفاده می کنن، توکن TRC20 گفته می شه. در ابتدا تیم توسعه دهنده ترون استاندارد TRC10 را معرفی کرد. اما از آنجایی که در شبکه TRC10 امکان استفاده از قراردادهای هوشمند وجود نداشت، این تیم تصمیم گرفت استاندارد TRC20 را تعریف کنه. تا پروژه ها و توکن های TRC20 بتونن در این بستر از قراردادهای هوشمند نیز استفاده کنن. از این که، در کنار ما بودین کمال تشکر و قدردانی رو داریم. موفق وپیروز باشین.


نظرات کاربران در مورد تتر TRC20 چیست؟ (TRC20 USDT)
  • ارز تتر از کجا تامین می‌شود؟.

    TRhmT9TBEJAzyXHhrgLWA8YPLEwYkMNTzk

    من چجوری میتونم ارز تترم رو بفروشم مقدار زیادی دارم ک نیاز دارم تبدیل به ریال یا دلار کنم

    با عرض سلام و خداقوت بنده مقدار تتر دارم ولی متاسفانه رمز تراکنش خود را فراموش کرده ام لطفا مرا راهنمایی بفرمایید که چگونه می توانم دوباره رمز تراکنش خود را فعال نمایم. با تشکر

    بسیار عالی و کامل بود

سوال امنیتی :6+39 = ?