تست استرس سالانه فدرال رزرو برای عبور از بحران اقتصادی

1401/04/04
تست استرس سالانه فدرال رزرو برای عبور از بحران اقتصادی

هیئت فدرال رزرو روز پنجشنبه اظهار داشت که 33 موسسه مالی مورد بررسی، تست استرس سالانه ذخایر سرمایه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. در 24 ژوئن فدرال رزرو اعلام کرد تمام بانک هایی که در آزمون استرس امسال شرکت کردند، موفق شده اند و این بدان معناست که بانک ها همچنان می توانند در رکود شدید احتمالی جهانی وام ارائه دهند. 

تست استرس بانکی، برای تخمین سرمایه کافی بانک برای مقاومت در برابر بحران اقتصادی یا مالی مورد استفاده قرار می گیرد و فدرال رزرو با انتشار تست استرس سالانه خود منجر به آزاد شدن میلیاردها دلار سهام باز خرید و سود سهام بانک ها شده است.

به گفته فدرال رزرو براساس آزمون استرس سالانه، بانک ‌ها می‌ توانند تا 10 درصد بیکاری و 55 درصد کاهش قیمت سهام را مدیریت نمایند. فدرال رزرو با تخمین 612 میلیارد دلار زیان احتمالی برای بانک ها، در بدترین وضعیت اقتصادی اظهار داشت که حتی اگر این اتفاق بیفتد، بانک ها همچنان به اندازه کافی سالم خواهند بود تا وام داده و اقتصاد را سرپا نگه دارند.

افزایش ارزش سهام بانکی پس اعلام نتایج تست استرس

پس از اعلام نتایج تست استرس ارزش سهام های بانکی رشد کرده است. سهام سیتی گروپ ارزان ترین بانک در بین بانک های بزرگ در روند صعودی قرار گرفته است. ETF بانک SPDR S&P در روز جمعه 2.9 افزایش یافته و از رشد 3.06 درصدی S&P 500 SPX سبقت گرفته است. سهام Wells Fargo WFC نیز بیش از 7 درصد افزایش یافت، سهام  Bank of America هم تنها 0.7 درصد رشد کرده است.

به گفته مایک مایو، تحلیلگر ولز فارگو، عملکرد سهام بانکی در روز جمعه 24 ژوئن دلیل نتیجه مثبت تست استرس توسط فدرال رزرو بوده که سلامت سرمایه گذاری در بانک ها را تضمین کرده است.

اخبار مربوط به سرمایه مورد نیاز و برنامه های بانکی برای سود سهام و بازخرید در روز دوشنبه 27 ژوئن منتشر خواهد شد، براساس پیش بینی کارشناسان وال استریت، در راستای اهداف تطبیقی با رکود احتمالی اعلامیه‌ های بانکی احتمالا بیش از حد دقیق نخواهند بود.

با این حال سه تا از بزرگترین بانک های ایالات متحده، بانک آمریکا، جی پی مورگان و سیتی گروپ  که تست استرس را پشت سر گذاشتند، بافر سرمایه استرسی یا SCB خود را از 80 به 100 افزایش دادند. این نسبت ‌ها بخشی از قانون جدید «حافظ سرمایه استرس» هستند که توسط فدرال رزرو ایجاد شده است، که به بانک مرکزی اجازه می‌ دهد تا الزامات سرمایه سفارشی هر بانک را تعیین نماید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تست استرس سالانه فدرال رزرو برای عبور از بحران اقتصادی
سوال امنیتی :9+50 = ?